Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Toridiilillä tein ensimmäisen myynti ilmoituksen meni kirjaimellisesti 2sekunttia kun tuote oli myyty. Ja yllätyin siitä miten helppoa lähettäminenkin on postin tiskiltä viestiin tullella koodilla. Ennen tulostelin itse lähetys lappuja ja teippailin pakettien kylkeen, sekin vaihe poistui.

Ensiksi, pyysit liian vähän, kun noin nopeasti myi. Kohta on uudelleen myynnissä vähän kalliimmalla Torissa :)

Toisekseen, kannattaa kuvata se tuote ja paketti. Ei ole vielä minulle käynyt, mutta urpon osuessa kohdalle voi teeskennellä sen menneen rikki ja vaatia korvausta / ilmaista tuotetta.

--

Paras Toridiili-kauppani on edelleen toimiva printteri, joka oli vaan liian iso postipaketteihin. Sain täysin toimivan laitteen uudelle omistajalle jollain 10-15€ postimaksuilla, kun postilla ne olisivat vähintään 20€.. En tykkää heittää pois toimivaa tietotekniikkaa, niin tässä oli tarkoitus vaan löytää tuolle uusi koti.

Ensiksi, pyysit liian vähän, kun noin nopeasti myi. Kohta on uudelleen myynnissä vähän kalliimmalla Torissa :)
myynkin tuotteet tyyllin siihen hintaan mitä itse niistä viitsisin maksaa. Olise sit 3-4x vähemmän mitä urpot koittaa pyytää käytetyistä laitteista lähes uudenveroista hintaa.

ja muutenkin vitunka väliä sillä on jos myyn 200e tuotteen 50e hintaan ? ostaja voittaa ja minä pääsen tuoteesta nopeasti eroon molemmille win win tilanne

Tuli eilen ostettua yksi tuote Toridiilinä "Osta heti"-hintaan ja maksoin Mobilepayllä. Myyjä kuitenkin perui kaupan samantien koska tuote oli jo myyty (?). Nyt sitten odottelen että koska saan 300 euroani takaisin...

Torissa ja Mobilepayssä lukee että palautuminen voi kestää 2-5 arkipäivää. Aiemmin jos olen vaikka tarjonnut jostakin Toridiilinä ja myyjä ei ole tarjousta hyväksynyt niin silloin palautus on tullut samantien. Nyt tuntuu kuitenkin kestävän.

Tuli eilen ostettua yksi tuote Toridiilinä "Osta heti"-hintaan ja maksoin Mobilepayllä. Myyjä kuitenkin perui kaupan samantien koska tuote oli jo myyty (?). Nyt sitten odottelen että koska saan 300 euroani takaisin...

Torissa ja Mobilepayssä lukee että palautuminen voi kestää 2-5 arkipäivää. Aiemmin jos olen vaikka tarjonnut jostakin Toridiilinä ja myyjä ei ole tarjousta hyväksynyt niin silloin palautus on tullut samantien. Nyt tuntuu kuitenkin kestävän.
Itse ostin äskettäin Torista tuotteen Osta heti -kaupalla muutama minuutti tuotteen myyntiintulon jälkeen. Myyjä ilmoitti, että olikin jo myynyt tuotteen muualla.

Myyjä ei peruuttanut kauppaa. Ilmiainnoin asian Torin ylläpidolle. Ylläpito ei tehnyt mitään. Rahoja piti odottaa takaisin automaattiseen palautumiseen saakka, eli jotain 1,5 viikkoa.

Itse peruin tarjouksen kun emme päässeet kaupantekoon ja sain rahat lähes samantien takaisin( seuraavana arkipäivänä). Olisikohan toimintamalli eri kun ostaja peruu sen?

Itse peruin tarjouksen kun emme päässeet kaupantekoon ja sain rahat lähes samantien takaisin( seuraavana arkipäivänä). Olisikohan toimintamalli eri kun ostaja peruu sen?
Ostotarjous ilman myyjän hyväksyntää on pelkkä katevaraus, hyväksyttyjen tarjousten tapauksessa rahat ovat varmaan ehtineet jo liikahtaa välimiehen tilille.

Minulla meni useampi päivä, kunnes tuli rahat takaisin tarjouksesta, jonka myyjä vaan antoi umpeutua. ToriDiili.

Itse ostin äskettäin Torista tuotteen Osta heti -kaupalla muutama minuutti tuotteen myyntiintulon jälkeen. Myyjä ilmoitti, että olikin jo myynyt tuotteen muualla.

Myyjä ei peruuttanut kauppaa. Ilmiainnoin asian Torin ylläpidolle. Ylläpito ei tehnyt mitään. Rahoja piti odottaa takaisin automaattiseen palautumiseen saakka, eli jotain 1,5 viikkoa.
Tuollaisissa tapauksissa. Eli siis, että tuote myyty muualla tai torin kautta, mutta ei merkitty myydyksi jne. Pitäisi mielestäni myyjän korvata ostajalle esim 50% ostohinnasta. Varsinkin jos tori pitää noita rahoja noin kauan hallussaan. Ehkä tuo rahallinen sanktio opettaisi myyjiä pitämään ilmoituksensa ajan tasalla. Typerää, että nyt ilmoitus voi roikkua siellä kuinka pitkään vain, ja siinä se osta heti toiminto.

Tuon roikottamisen vuoksi usein ihmiset kyseleekin ekassa viestissään, että onko tuote vielä kaupan tms. Kun ei voi koskaan luottaa myyjään. Tuossa osta heti jutussa sen idea vähän kärsii, jos pitää ekana tiedustella ja varmistaa. Kun pitäisi olla niin, että jos ilmoitus on olemassa niin samoin on tuotekkin.

Päivitän tiedon sitten kun raha palautuu, tosiaan eilen lauantaina alkuillasta tuo kauppa peruuntui joten voihan se olla ettei sieltä viikonloppuna kannata mitään palautusta odotella.

Jollekin tilanne saattaa olla aika harmillinen jos ei vaikka halua tai pysty ostamaan korvaavaa tuotetta muualta, niin kauan kuin rahat ovat jumissa tuolla kankeassa järjestelmässä.

Laitoin tästä Torin asiakaspalveluun myös palautetta, joku parannus tuohon olisi hyvä saada.

Viikolla tullut sähköposti otsikolla "Tärkeä päivitys: Parannamme Vend-tilisi turvallisuutta!". Ensivaikutelma oli mikä ihmeen Vend? Sitten satuin huomaamaan viestin lopussa olevien logojen joukossa Torin logon.

OK. Schibsted siis vaihtui Vendiksi. Tämä on normaalia näiden puljujen kanssa, mutta viestintä ärsyttää. Aikovat kirjautumisessa lopettaa kaikilta salasanan käytön. Sen sijaan pitää joka kerta kirjautua sähköpostiin lähetettävällä kertakäyttökoodilla. Ja netissä UKK -sivulla kertovat, että tämä muutos A) yksinkertaistaa kirjautumisprosessia ja B) tekee käyttökokemuksesta entistä sujuvamman.

Ymmärrän jos Torin aspaa harmittaa, kun käyttäjä Kyllikki kolmannen kerran vuoden sisään syöttää salasanansa huijarin kalastelusivulle ja tili kaapataan. Siihen tuo kertakäyttökoodi auttaa. Mutta ei pitäisi pokkana väittää, että epävarman sähköpostin ja sen roskapostikansion päivittely 5 sekunnin välein epämääräisen ajan on käyttökokemuksen parannusta. Turvallisuuden kannaltakin vaikutus on aika pieni niille, jotka ovat ottaneet käyttöön kaksivaiheisen tunnistautumisen esimerkiksi Google authenticatorilla.

Ostotarjous ilman myyjän hyväksyntää on pelkkä katevaraus, hyväksyttyjen tarjousten tapauksessa rahat ovat varmaan ehtineet jo liikahtaa välimiehen tilille.
Sillä nyt ei varmaan vastaussisältöni kannalta ollut merkitystä onko kyseessä katevaraus vai fyysinen nosto jos raha ei ole käytettävissäni. Ostotarjouksen yhteydessä sanotaan varauksen poistuvan 48 tunnissa mikäli myyjä ei hyväksy tarjousta( 'Rahat on varattu maksua varten. Jos myyjä ei hyväksy tarjoustasi 48 tunnin kuluessa, saat rahat takaisin tilillesi.'). Ja, kun peruin sen ostotarjoukseni, sain ilmoituksen, että 'rahat on palautettu' sekä, että 'katesumma on peruutettu'. Katevaraus poistui tilitiedoista seuraavana arkipäivänä( perjantaina). Ei siis pitäisi kestää edes kahta arkipäivää( la pl.) jos itse perun ja saataa kestää sen kaksi päivää jos myyjä ei reagoi.

Tuollaisissa tapauksissa. Eli siis, että tuote myyty muualla tai torin kautta, mutta ei merkitty myydyksi jne. Pitäisi mielestäni myyjän korvata ostajalle esim 50% ostohinnasta. Varsinkin jos tori pitää noita rahoja noin kauan hallussaan. Ehkä tuo rahallinen sanktio opettaisi myyjiä pitämään ilmoituksensa ajan tasalla. Typerää, että nyt ilmoitus voi roikkua siellä kuinka pitkään vain, ja siinä se osta heti toiminto.

Tuon roikottamisen vuoksi usein ihmiset kyseleekin ekassa viestissään, että onko tuote vielä kaupan tms. Kun ei voi koskaan luottaa myyjään. Tuossa osta heti jutussa sen idea vähän kärsii, jos pitää ekana tiedustella ja varmistaa. Kun pitäisi olla niin, että jos ilmoitus on olemassa niin samoin on tuotekkin.
Huh huh. Että vielä korvauksia pettyneelle ostajalle kun ei saanutkaan mitä just sillä hetkellä halusi.

Huh huh tälle meiningille ihan yleisestikin.

Tori itse mainostaa "shoppaile kuin verkkokaupassa" tms paskaa, mutta silti rahat jää jumiin ja myyjä myy ohi jne. eBayssa saat sanktiota jos et myy tuotetta jonka joku on "Osta nyt" -napin kautta ostanut.
Näinpä.

Ehkä torin viimeisimmät uusimmat omistajat eivät ymmärtäneet, etteivät asiakkaat tarvinneet uutta verkkokauppaa vaan helpon tavan päästä eroon tarpeettomasta paskasta.

Tori itse mainostaa "shoppaile kuin verkkokaupassa" tms paskaa, mutta silti rahat jää jumiin ja myyjä myy ohi jne. eBayssa saat sanktiota jos et myy tuotetta jonka joku on "Osta nyt" -napin kautta ostanut.

No, jos mietitään että Tori on järjestään ollut monessa mielessä huonompi kuin muut vaihtoehdot, niin tämä on näiden tervetulleiden uudistusten(lähinnä ja erityisesti palautteet) jälkeen taas hieman paluuta entiseen.

Tulipas erikoinen tilanne vastaan torissa kauppaa tehdessä. Ostaja tosissaan halusi tietokoneen mutta kertoi että saisi rahaa vasta tammikuussa. Ilmoitin että kone todennäköisesti on kyllä myyty ennen sitä. Ostaja ilmoitti että hän lainaa kaveriltaan rahat ja tulee myöhemmin käymään.

Menee ~2h ja ostaja soittaa että tulee käymään. Hän haluaa koneen heti (Perjantaina), päästyään paikalle hän ilmoittaa haluavansa maksaa klarnan virtuaalisella pankkikortilla.

Ei siinä, toridiili aktivoitu ilmoituksessa joten sitä kautta onnistuu. Toridiilissä ei ole mahdollisuutta "Nouto" joten, muokkasin ilmoitukseen paketin olevan pienin mahdollinen ja ostaja osti toridiilinä koneen. Kävimme sitten yhdessä viemässä tyhjän pienen pahvilaatikon postiin ja hän lähetti minulle viestin torissa "Olen noutanut tuotteen ja odotan postista tyhjää pahvilaatikkoa" (Lähinnä minun turvakseni, kun tosiaan luovutin koneen jo ostajalle)

Vaikka asumme samassa kylässä ja noutopaikka ja lähetyspaikka ovat saman citymarketin postipiste, posti kaikessa suuressa viisaudessaan lähetti paketin helsinkiin ja sieltä takaisin pieneen kyläämme satakunnassa.

Vaikka asumme samassa kylässä ja noutopaikka ja lähetyspaikka ovat saman citymarketin postipiste, posti kaikessa suuressa viisaudessaan lähetti paketin helsinkiin ja sieltä takaisin pieneen kyläämme satakunnassa.
Niin se logistiikka toimii, kun määrät on valtavia. Ei siellä joka kylässä lajitella paketteja ja lähetä yksittäin viemään eri puolille Suomea (vaikka olisi samaan paikkaan tulossa mistä lähti). Kaikki menee ensin johonki isompaan lajittelukeskukseen ja sieltä sit napataan kaikki samaan suuntaan menevät paketit ja lopulta sit lähijakelu.

päästyään paikalle hän ilmoittaa haluavansa maksaa klarnan virtuaalisella pankkikortilla.
Melkoisen viritelmän teitte kyllä, mutta hyvä jos onnistui. Itse olisin ostajana aktivoinut tuon virtuaalisen pankkikortin Mobilepayhin ja siirtänyt sillä maksun myyjälle, tietysti olettaen että myyjälle käy mobilepay. En tosin tiedä mitään toridiilin käytännön kikkailuista enkä Klarnan pankkikorteista, joten voi olla ettei tuo homma olisi onnistunut

Melkoisen viritelmän teitte kyllä, mutta hyvä jos onnistui. Itse olisin ostajana aktivoinut tuon virtuaalisen pankkikortin Mobilepayhin ja siirtänyt sillä maksun myyjälle, tietysti olettaen että myyjälle käy mobilepay. En tosin tiedä mitään toridiilin käytännön kikkailuista enkä Klarnan pankkikorteista, joten voi olla ettei tuo homma olisi onnistunut

EIpä tullut mieleenkään liittää mobilepayhyn, jos edes pystyy liittämään. Itselläkään ei tietoa kunnen kumpaakaan näistä käytä, mutta saan kyllä vastaanotettua rahaa avokin mobilepayhyn.

Eipä kai heidän rahankäyttöä( avohoitopotilaiden) millään muotoa rajoitettu ole :rofl:. Mutta asiallisesti: kyllä Klarnalla voi maksaa Mobilepayssa( lähde: heidän sivu ja itselle tullut mainos) ja samat ehdot pitäisi pädetä kuin normaalistikin Klarnalla. Yksityishenkilöiden välistä rahansiirtoa sillä ei nähtävästi voi suorittaa( eli ei soveltune teidän esimerkkikaupankäyntitapaukseen):

Voit käyttää Klarnaa MobilePayssa lähes kaikkialla, missä MobilePay hyväksytään.

Hyvä tietää: Hylkäämme yleensä seuraavat transaktiot edistääksemme taloudellista hyvinvointia ja täyttääksemme parhaiten sääntely-, eettiset ja riskistandardimme:

• Valtion virastot
  • Huumeiden tai alkoholin myynti
  • Aseet ja ammukset
  • Verkkopelaaminen, vedonlyönti tai uhkapelaaminen
  • Treffipalvelut
  • Hierontasalongit
  • Käteismaksut

Menkööt tähän threadiin. Tilasin pari blurayta CDONista nii noi tulee eri paketteina, miksi?
Tuleeko samasta paikasta? Niinkuin fyysisesti. Ekana tulee mieleen A. Myyvät tavaraa jonkun kolmannen osapuolen varastosta. B. Omaavat useamman varaston ja jostain syystä eivät ensin tilaa koko tilausta johonkin keskusvarastoon ja lähetä sieltä koko tilausta.

Tuleeko samasta paikasta? Niinkuin fyysisesti. Ekana tulee mieleen A. Myyvät tavaraa jonkun kolmannen osapuolen varastosta. B. Omaavat useamman varaston ja jostain syystä eivät ensin tilaa koko tilausta johonkin keskusvarastoon ja lähetä sieltä koko tilausta.
Taidat olla oikeassa, tulevat eri paikasta niin tulevat eri paketteina.

Jännä vaan kun vaan 2 päivää eroa toimitusajoilla noissa blurayissa ja silti tulevat erikseen, se pisti ihmetyttämään.

Miten Torissa pitäisi toimia, jos kaupat on sovittu keskustelussa, mutta joku painaa Toridiilin "osta heti" ennen kuin ilmoitus poistuu? Voiko myyjä jättää toimittamatta?

Miten Torissa pitäisi toimia, jos kaupat on sovittu keskustelussa, mutta joku painaa Toridiilin "osta heti" ennen kuin ilmoitus poistuu? Voiko myyjä jättää toimittamatta?

Myyjän pitää myydä sille, joka otti Toridiilin. Sinä taisit nyt jäädä ilman. Myyjä saa jotain rangaistuksia, jos ei lähetä sille Toridiilin ottajalle.

Myyjän pitää myydä sille, joka otti Toridiilin. Sinä taisit nyt jäädä ilman. Myyjä saa jotain rangaistuksia, jos ei lähetä sille Toridiilin ottajalle.
Toisaalta taas suullisetkin kaupat on sinänsä sitovat eli mielestäni tossa tehtiin kaupat jo ennen Toridiiliä. Myyjän vika että möi Formicalta ohi Toridiilillä

Toki mitään rikostahan tossa ei tapahtunut mutta paskamainen homma ostajan kannalta silti

Kyllä mä sanoisin että Toridiilin "osta heti" ajaa muun edelle, se on konkreettisesti se missä kauppa saa sinetin/tapahtuu.

Hienoa, eiköhän hoideta nuokin kaupat huutoäänestyksellä, sen sijaan, että vedottaisiin siihen miten asia oikeasti on. Tosiasiassa alustan mahdollistamana kyseinen käyttäjä on tehnyt kaupat kahdesti samasta tuotteesta. Hän ei ole kuitenkaan verkkokauppaan rinnastaen velvollinen toimittamaan tuotetta. Jos jokin tahoista on pettynyt lopputulokseen, hän voi koittaa ratkaista ongelman parhaaksi näkemällään tavalla, ilman, että myyjä tai palvelun välittäjä on siitä vastuussa. Skenaario on alustan toimesta mahdollistettu, joten sieltä suunnasta voi etsiä ainakin moraalista vastuutahoa.

Toisaalta taas suullisetkin kaupat on sinänsä sitovat eli mielestäni tossa tehtiin kaupat jo ennen Toridiiliä. Myyjän vika että möi Formicalta ohi Toridiilillä

Toki mitään rikostahan tossa ei tapahtunut mutta paskamainen homma ostajan kannalta silti

Juu ja täällä pitäisi myydä ekalle, joka tarjosi HP:n. Ja kyllä ne kaupat on syntyneet.

--

Toridiili vaan laittaa kaiken valmiiksi siellä taustalla ja nyt on 0% mahdollisuus esim. saada postitus Torin kautta, kun niiden näkökulmasta meni jo Toridiilille.
Veikkaan, että jos myyjä kysyy Torin asiakaspalvelusta, niin he sanovat "Toridiili".
..ja tota noin, älkää ottako tätä pahana , enkä vihaa ketään, mutta Formica ei voi jättää enää negatiivista palautetta, niin myyjälle selvä tapaus, että myy sille, joka voi..

Hienoa, eiköhän hoideta nuokin kaupat huutoäänestyksellä, sen sijaan, että vedottaisiin siihen miten asia oikeasti on. Tosiasiassa alustan mahdollistamana kyseinen käyttäjä on tehnyt kaupat kahdesti samasta tuotteesta. Hän ei ole kuitenkaan verkkokauppaan rinnastaen velvollinen toimittamaan tuotetta. Jos jokin tahoista on pettynyt lopputulokseen, hän voi koittaa ratkaista ongelman parhaaksi näkemällään tavalla, ilman, että myyjä tai palvelun välittäjä on siitä vastuussa.

Edelleen, valitettavasti ja ikävästi, Formica ei voi nyt kyllä oikein mitenkään tätä eskaloida, vaikka on sopinut jo kaupat tuotteesta. Ei voi jättää palautetta, ja ylläpitokin (Torissa) taitaa olla Toridiilin puolella. Voi niiltä kysyä, mutta pettyy kuitenkin. Niin hänet voi vaan ignoroida - tiedän, että se ei ole oikein, mutta sillä saa vaan sen yhden soraäänen - eikä se voi tehdä yhtään mitään.

Sori, sanon vaan faktat.

Kaupat on tehty vasta, kun raha vaihtaa omistajaa. Se, että on viestein "sopineet kaupat" ei tarkoita, että osto/myyntitapahtuma olisi suoritettu. On ihan päivänselvää, että Osta heti -ostaja menee prioriteettina tämän viestittelijän edelle.

Ei se oo edes noin vaikeeta. Hän on palvelua käyttämällä siis sitoutunut palveluehtojen mukaiseen kaupankäyntiin, ja sen lisäksi tehnyt kauppaa myös omillaan käyttäen palveluntarjoajan palvelua. Hän on näin toiminut, riippumatta siitä oliko kyseessä huomaamattomuus, vahinko tai ihan vain omituinen yhteensattuma.
Kaupat on tehty vasta, kun raha vaihtaa omistajaa. Se, että on viestein "sopineet kaupat" ei tarkoita, että osto/myyntitapahtuma olisi suoritettu. On ihan päivänselvää, että Osta heti -ostaja menee prioriteettina tämän viestittelijän edelle.
Ei ole näin. Kaupat on tehty, kun niistä on sovittu. On hyvin tyypillistä, että maksu suoritetaan kaupan jälkeen. Tämä siis sillä ehdoin, että asiasta on etukäteen sovittu.

Ei ole näin. Kaupat on tehty, kun niistä on sovittu. On hyvin tyypillistä, että maksu suoritetaan kaupan jälkeen.
Teoriassa ehkä noin, mutta käytännössä ei. Torin hakijoista melkein puolet jättää tulematta tai maksamatta, vaikka kaupat olisi jo sovittu. Kyllä tässä olen 100%:sti myyjän puolella siinä suhteessa, että se joka on pyydetyn summan maksanut ensin niin saa myös tuotteen.

Ei ole näin. Kaupat on tehty, kun niistä on sovittu. On hyvin tyypillistä, että maksu suoritetaan kaupan jälkeen.
Jos tavara eikä raha ei ole vaihtanut omistajaa, ei ole mitään muuta kuin aiesopimus. Ja sikäli kun Torin säätöjen mukaan osta heti -ostajalle täytyy tuote myydä, niin ei tuossa ole mitään epäselvää. Eri asia olisi, jos myyjä olisi laittanut ajoissa ilmoituksen "myyty" -tilaan.

Teoriassa ehkä noin, mutta käytännössä ei. Torin hakijoista melkein puolet jättää tulematta tai maksamatta, vaikka kaupat olisi jo sovittu. Kyllä tässä olen 100%:sti myyjän puolella siinä suhteessa, että se joka on pyydetyn summan maksanut ensin niin saa myös tuotteen.
Samoin olen myyjän puolella, kuten lähes aina rehellisten myyjien kanssa.

Jos tavara eikä raha ei ole vaihtanut omistajaa, ei ole mitään muuta kuin aiesopimus. Ja sikäli kun Torin säätöjen mukaan osta heti -ostajalle täytyy tuote myydä, niin ei tuossa ole mitään epäselvää. Eri asia olisi, jos myyjä olisi laittanut ajoissa ilmoituksen "myyty" -tilaan.
Torin käyttöehdoissa ei ole mitään kohtaa, jossa sana "aiesopimus" mainitaan, eikä se myöskään ole Suomen lainsäädännössä edes käytännön puolesta mikään konsepti yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä.

Tässä kontekstissa aiesiopimus on yhtä lailla sopimus, kuin "mutku mä luulin" on argumentti. Todellisuudessa kaupoissa on sovittu, kun myyjä kertoo myyvänsä tuotteen ostajalle, ja on saavuttanut riittävän suuren yhteisymmärryksen kaupan ehdoista. Tämän lauseen jälkimmäinen osa on se, jota kukin tahoillaan pyrkii venyttämään mikäli kaupat eivät sujuneetkaan kuten oli toivonut.

Torin käyttöehdoissa ei ole mitään kohtaa, jossa sana "aiesopimus" mainitaan, eikä se myöskään ole Suomen lainsäädännössä edes käytännön puolesta mikään konsepti yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä.

Tässä kontekstissa aiesiopimus on yhtä lailla sopimus, kuin "mutku mä luulin" on argumentti. Todellisuudessa kaupoissa on sovittu, kun myyjä kertoo myyvänsä tuotteen ostajalle, ja on saavuttanut riittävän suuren yhteisymmärryksen kaupan ehdoista. Tämän lauseen jälkimmäinen osa on se, jota kukin tahoillaan pyrkii venyttämään mikäli kaupat eivät sujuneetkaan kuten oli toivonut.
En olettanutkaan että siellä tuollainen maininta löytyisi. Pointti on, että kaupasta sopiminen on eri asia kuin kaupan toteutuminen. Ihan yhtä lailla se ostaja saattaa tehdä oharit, eikä Tori velvoita häntä ostamaan. Ja kuten tiedetään, tällaista tapahtuu paljon. Asia muuttuu sitovaksi vasta, kun joko tavara tai raha vaihtaa omistajaa, ja käytännössä "Osta heti" -nappi laukaisee tämän tapahtumaketjun.

Nyt eka ropleema toridiilillä. Tai postin vika toki..
Toridiilillä myin tuotteen, jätin postiin normaalisti. Tunnin päästä tulikin ilmoitus, että paketti toimitettu toiselle puole suomea muka..
Vastaanottaja sai saapumisilmotukse tänne toiselle puole suomea siihe postiin jonne jätin sen tuntia aikasemmi. Ja muka oli kuitattukin??

Nyt toridiili luulee että vastaanottaja saanut paketin , vaikkei oikeasti olekaa. Postiin asap olin yhteydessä, lähettävät sen samalla seurantatunnuksella etiäpäi. Oli kaupan yhteydessä olevalla postilla jotai menny pielee pahemmi..
Torin aspaaki olin yhteydessä, muttei mitää ole sieltä kuulunu vielä.
Mie saan periaatteessa rahat ennen kuin paketti edes lähteny 🤔

Onneksi ostajalla ymmärrystä kun yhessä ihmeteltii postin sähläystä. Vaikka ite maksan lähetykse et saapi tuottee sitte..

Mielenkiintoisia pohdintoja. Elävässä elämässä myyjä kertoi onnistuneensa perumaan Toridiilikaupat ja huomenna noudan ostoksen.

Hienoa! Nyt kyllä myyjä on nähnyt vaivaa, että sai sinulle myytyä. Laita hyvät palautteet, jos mahdollista :)

Olin pessimisti ja oletin kaiken menevän pieleen, mutta tässähän kävikin hyvin.

Onko nykyään mitään oikeasti toimivaa alustaa huutokaupalle? Huuto.net koki kai joskus totaalisen inflaation kiinaroskan vuoksi ja useat muut ottaa vain yrityksiltä tavaraa myytäväksi.
Ajatus olisi kerätä paketti kaikkea sekalaista käytettyä ja käyttämätöntä elektroniikkaa läppäristä kuulokkeisiin ja ser-rautaan yhteen pakettiin ja pistää kiertoon rehellisellä huutokaupalla alkaen 1€, korkein tarjous voittaa. Ei niin väljä mihin hinta asettuu, mutta olisihan se kiva jos tavoittaa edes säädyllisen määrän katsojia, jolloin tietää että hinta nyt vain on tämä.

edit: w00t! 1000 viestiä täyteen!

Onko nykyään mitään oikeasti toimivaa alustaa huutokaupalle? Huuto.net koki kai joskus totaalisen inflaation kiinaroskan vuoksi ja useat muut ottaa vain yrityksiltä tavaraa myytäväksi.
Ajatus olisi kerätä paketti kaikkea sekalaista käytettyä ja käyttämätöntä elektroniikkaa läppäristä kuulokkeisiin ja ser-rautaan yhteen pakettiin ja pistää kiertoon rehellisellä huutokaupalla alkaen 1€, korkein tarjous voittaa. Ei niin väljä mihin hinta asettuu, mutta olisihan se kiva jos tavoittaa edes säädyllisen määrän katsojia, jolloin tietää että hinta nyt vain on tämä.

edit: w00t! 1000 viestiä täyteen!
Täällä on kauppa-alueella tuollaisia "roskalaatikoita" myyty mielestäni yllättävän kovaankin hintaan. Huutokauppa vaan on säännöissä kielletty, joten pitäisi asettaa ylähinta jolla myy suoraan. Mutta kaipa siitä saa pyytää tarjouksia sitten alle, tyyliin 5 päivän ajan, joista tavarat menee sitten korkeimman tarjouksen jättäjälle?

Nyt eka ropleema toridiilillä. Tai postin vika toki..
Toridiilillä myin tuotteen, jätin postiin normaalisti. Tunnin päästä tulikin ilmoitus, että paketti toimitettu toiselle puole suomea muka..
Vastaanottaja sai saapumisilmotukse tänne toiselle puole suomea siihe postiin jonne jätin sen tuntia aikasemmi. Ja muka oli kuitattukin??

Nyt toridiili luulee että vastaanottaja saanut paketin , vaikkei oikeasti olekaa. Postiin asap olin yhteydessä, lähettävät sen samalla seurantatunnuksella etiäpäi. Oli kaupan yhteydessä olevalla postilla jotai menny pielee pahemmi..
Torin aspaaki olin yhteydessä, muttei mitää ole sieltä kuulunu vielä.
Mie saan periaatteessa rahat ennen kuin paketti edes lähteny 🤔

Onneksi ostajalla ymmärrystä kun yhessä ihmeteltii postin sähläystä. Vaikka ite maksan lähetykse et saapi tuottee sitte..

Tehtiin ostajan kanssa päätös, että jäädytetään 10 päivä ajaksi tuo toridiili maksu, kunnes saadaa selvyys tähän postin kämmiin.
Tori kysyi kummaltakin perusteluja, ja sieltä aspa ottaa kumpaaki yhteyttä. Postin seurannan mukaa ei sille mitää ole tehty vielä ainakaa.. Vaikka piti.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 171
Jäsenet
80 848
Uusin jäsen
jenniry

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom