Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Kyllä tieto kuitin olemassa olosta pitää riittää, se tulee sitten tuotteen mukana. Ei siitä kuvaa tarvitse esitellä.

Mitä ajattelette tapauksista, missä myyjä kertoo kuitin löytyvän, mutta kuittia ei todellisuudessa ole lainkaan. Sitten tuotteen mukanakaan sitä kuittia ei toimiteta. Ja vaikkapa yhteydenpito loppuu siihen. Ammattihuijarin kanssa ei välttämättä kovin helposti huomaa hänen valehtelevan kuitista.

Mitä ajattelette tapauksista, missä myyjä kertoo kuitin löytyvän, mutta kuittia ei todellisuudessa ole lainkaan. Sitten tuotteen mukanakaan sitä kuittia ei toimiteta. Ja vaikkapa yhteydenpito loppuu siihen. Ammattihuijarin kanssa ei välttämättä kovin helposti huomaa hänen valehtelevan kuitista.

Ensimmäinen ajatus olis että on myyty varastettua tavaraa jos kuitista on tarkoituksellisesti valehdeltu. En kyllä keksi miksi siitä sen enempää valehtelis koska seuraukset on lähinnä negatiivisia. Itse jos myisin varastettua tavaraa netissä niin en mainitsisi oma-aloitteisesti kuitista mitään, ja jos joku kysyy kuittia niin sanoisin että on hävinnyt.

Jos tuosta valehtelee niin aina mahdollisuus että ostaja tekee susta ilmoituksen poliisille ja sitten voi alkaa joku kaivelemaan että mistäs ne myytävät tuotteet on peräisin. Tuo on myös tehokkain tapa karsia ostajista ne joita eniten kiinnostaa tavaran alkuperä ja laillisuus, ja jotka todennäköisimmin aiheuttaa sulle ongelmia. Mieluummin myisin vain niille joita tavaran alkuperä ei kiinnosta, ostajia varmaan löytyy ihan tarpeeksi niinkin.

Kyllähän ne huijaritkin karsii "asiakkaita" ihan yleisesti, jos parin kysymyksen jälkeen alkaa mykkäkoulu tai homma menee oudoksi niin kyse on 99% varmuudella huijarista. Huijareidenkin kannattaa keskittää panoksensa niihin joita on helpoin huijata. Sen takia sähköpostihuijauksetkin on yleensä niin tyhmiä jotta saadaan nalkkiin ne ihmiset jotka todennäköisimmin vievät huijauksen loppuun saakka ja rakastuvat kolmeen valokuvaan USAlaisesta everstistä joka tarvitsee 15000 euroa rahaa päästäkseen Afganistanista Suomeen rakkaansa luokse. Ja sitten tietty vielä 10000 euroa viisumikuluihin ja avioliittolupaan. Sama homma myyntipalstahuijauksissa, kannattaa rahastaa vain niitä jotka ei ole liian epäileviä maksaakseen rahoja etukäteen tekaistulla myynti-ilmoituksella ja myydä varastettua tavaraa niille jotka ei kysele turhan tarkasti asioista.

Rikosilmoitus petoksesta, jos asian loppuun hoitaminen ei myyjää kiinnosta.

Kyllä mua myyjänä välillä korpeaa turhanpäiväiset kyselyt. Mä oon myymässä, en chättäilemässä jonninjoutavia, kun kysymyksiä keksitään sitä mukaa lisää, kun niihin vastailee.
Tuossa vaiheessa yleensä totean, että kaupasta voi hakea samanlaisen täydellä hinnalla, et tämä kaupanteko oli tässä.
Mulle on ihan yksi lysti pahoittaako joku mielensä. Tuotteet on aina mennyt kaupaksi, joten mua ei kiinnosta pätkääkään, jos yksi potentiaalinen ostaja jää nuolemaan näppejään. Häviö on ainostaan hänen, ei mun.

En minäkään toimita kuiteista kuvia ennen kuin kaupat on tehty. Juuri siitä syystä, että huijarit niitä kuvia kalastelee Torissa yms. ja käyttää sitten omiin tarkoituksiinsa. Kuitin saa kun kaupat on tehty.
Ymmärrän tämänkin ajattelutavan, mutta olen vaan loppuviimein vähän eri mieltä. Itse myyjänä olisin enemmän kiinnostunut omien kauppojen hoitumisesta enkä nyt kokisi syyllistyväni rikoksen avunantoon, jos joku vaikka ottaisikin toimittamani kuittikopion rikolliseen käyttöön :D Onko tämäkin sitten vähän itsekästä ajattelua, niin siitä voi varmaan olla montaa mieltä.

Jos miettii noin käytännössä, miten kuittikopion väärinkäyttöä voisi estää, niin voisihan kuvaan esimerkiksi laittaa kissankokoisin kirjaimin punaisella värillä päivämäärän tms. tietoja, jotta kuva olisi "kertakäyttöisempi".

Ihan mielenkiintoista kuitenkin kuulla, että ihmiset ajattelevat tästä asiasta eri tavoilla.

Ymmärrän tämänkin ajattelutavan, mutta olen vaan loppuviimein vähän eri mieltä. Itse myyjänä olisin enemmän kiinnostunut omien kauppojen hoitumisesta enkä nyt kokisi syyllistyväni rikoksen avunantoon, jos joku vaikka ottaisikin toimittamani kuittikopion rikolliseen käyttöön :D Onko tämäkin sitten vähän itsekästä ajattelua, niin siitä voi varmaan olla montaa mieltä.

Jos miettii noin käytännössä, miten kuittikopion väärinkäyttöä voisi estää, niin voisihan kuvaan esimerkiksi laittaa kissankokoisin kirjaimin punaisella värillä päivämäärän tms. tietoja, jotta kuva olisi "kertakäyttöisempi".

Ihan mielenkiintoista kuitenkin kuulla, että ihmiset ajattelevat tästä asiasta eri tavoilla.
Ei tuollaiset kuvan päälle kirjoittelut tai vesileimat nykyaikana mitään auta. Ne saa n. viidessä sekunnissa puhelimenkin AI-kuvanmuokkaustyökaluilla laadukkaasti pois.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 765
Jäsenet
77 522
Uusin jäsen
tpvasa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom