Toki tämän voi noinkin ajatella. Kaupat on kuitenkin onnistuneet ja tällä hetkellä niitä on 53. Ei se himomyyjän silmissä varmaan paljon ole mutta itse olen vain myynyt irtaimistoa pois tulevan muuton tieltä. On myös tingittyjä tuotteita myyty, mutta lähtökohtaisesti olen hinnoitellut niin ettei tinkiä tarvitse, sekä painottanut noudon ensisijaisuutta etenkin noissa astioissa jotka oli tuossa kyseessä, mutta jos ostaja haluaa postitettavan on syytä hyväksyä postituskulut sellaisenaan etenkin jos on selkeästi halvin hinta eikä halua noutaa. Kuitenkin suurin osa on lähtenyt ihan hintapyynnöllä, oletettavasti hinnoittelun ansiosta. Tingityt tuotteet puolestaan sellaisia missä olen nähnyt sen suurena hyötynä luopua(ts. ostaja tekee myös palveluksen viedessään pois), kuten sohva, isot kuntoiluvälineet yms. Astiat ja vastaavat sen sijaan voi pakata mukaankin vaikka niistä olisikin valmis luopumaan.Käytetyn tavaran kauppaan ihan normaalin kauppatavan mukaan kuuluu tinkiminen. Tuote on hinnoiteltu silloin väärin (ja myyjä ei ymmärrä kaupankäymisestä mitään), jos 90 sentin tinkaaminen estää kaupan myyjän puolelta. 90 senttiä ei edes ole tinkaamista, se on hinnan pyöristämistä.
Hinnasta vänkääminen sitten taas on eri asia, se on ärsyttävää ja sitä ei pidä tinkimiseen sekoittaa.
Mutta, tämä on vain näkemysero, enkä sen perusteella lähde ymmärtämisen tasoasi kommentoimaan

.