Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse en ole kokenut että tori/muut kauppapaikat olisi ollut mikään merkittävä riski miksi ei omaan kotia voisi käyttää....
Joo tämä ja toinen on kun ensin tarjoaa reilua alihintaa ja sitten hylkäämisen jälkeen kyselee vielä tiukkaa hintaa ja tiukan hinnan kerrottuani ilmoittaa, että jättää välistä jos ei alkuperäinen "tarjous" kelpaa. Veljeni Kristuksessa, toisten ihmisten ajan haaskaaminen on epäkohteliasta.Nostaa aina mielialaa kun joku pyytää tiukkaa hintaa tuotteelle, kerrot sen ja sitten ostajaehdokas tinkaa vielä ilmaisia postikuluja (6,90e) siihen kertomaasi tiukkaan hintaan.
Nykyään tulee Torin nettisivuilla ilmoituksia klikatessa lähtökohtaisesti aina tämä, satunaisesti menee ilmoitukseen, mutta tämä lävähtää ruudulle ensin.
Itse myyjänä koen "tiukan hinnan" pyytämisen laiskana, ikään kuin myyjä oikeasti sillä kertois minimihinnan millä lähtee Eikä se vielä mitään, mut jos jättää (mahdollisuuden) tarjoamatta ennen tota, nii typerää tarjota sen jälkeen vielä alle. "pidä tunkkis", löytyy muitaki ostajia aina. Tarjotkaa vaa jotain perhana, vaikka mielummin se kulkusille isku.
e: tästä vielä se rasittavin versio; aloittaa keskustelun "tiukka hinta?".
Ok. Itte en oo kaupan myyjä, vaa myyn omia romujani. Mut ei siinä, "cool story bro".Itsehän jään aina Lidlin kassalle odottamaan esimiestä tinkaamaan "tiukasta hinnasta".
..No ei vaan, mutta faktahan on se että gigantti/power/krauta/bauhaus/.. kun oikea "myyjä" tulee kysymään että voinko auttaa, niin aina kantsii neuvotella se -10% pois vähintään, jokaisella myyjällä on vähintään se taskussa.
Voi nyt helvetti, toinen kerta kun tulen kusetetuksi tori kaupoissa, ensimmäinen 30€ ps4 peli vuosia sitten ja nyt satasella bluetooth kuulokkeet, myyjällä 9v vanha profiili ja 50kpl muita tuotteita myynnissä!! Paitoja, kenkiä, astioita ja muutamat elektroniikka jutut. Tuli täysin puskista kusetus.
Tämäkin pyörähti viimein oikeusasteen läpi ja ylläri pylläri sossupummi nistihän se siellä, mm huumausainerikoksia samassa päätöksessä. UO vetämään ja 5v välein muistettava uusia...
Muistakaa tehdä rikosilmoitus ja uusia ulosotto aina.
No niin. 2.5 vuoden jälkeen UO ulosmittasi ja rahat tuli takaisin eläkkeestä perittynä tältä kolmekymppiseltä yhteiskunnan toivolta...
Muistakaa tehdä rikosilmoitus ja uusia ulosotto aina.
En näe itse liikoja syitä, miksi näin ei tekisi. Ulosotosta voi lopulta saada osan tai kaikki rahat korkoineen sekä ennen kaikkea se, että rikollinen toiminta ei ole kannattavaa vaan se on vaikeaa ja takaiskuja tuottavaa rikolliselle.
Ymmärrän toki, että vaivaa tulee sekä joutuu ottamaan asioista selvää, mutta on kaikkien rehellisten etu, että rosvoilta vedetään tuotot minimiin.
Itse myyjänä koen "tiukan hinnan" pyytämisen laiskana, ikään kuin myyjä oikeasti sillä kertois minimihinnan millä lähtee Eikä se vielä mitään, mut jos jättää (mahdollisuuden) tarjoamatta ennen tota, nii typerää tarjota sen jälkeen vielä alle. "pidä tunkkis", löytyy muitaki ostajia aina. Tarjotkaa vaa jotain perhana, vaikka mielummin se kulkusille isku.
e: tästä vielä se rasittavin versio; aloittaa keskustelun "tiukka hinta?".
Siinä ajassa mitä nämä oli myynnissä, niin oli kyllä hinnantarjoajissa kaikennäköistä Palsanmäkeä. Yksikin päätyi tarjoamaan ilmeisesti puolisonsa kanssa näistä 110€ ja kaiketi piti tätä ihan reiluna tarjouksena. En tälle vastannut mitään, mutta eikö nyt ihmisillä soita yhtään kelloja, että jos kuvista näkee että tuote on erittäin hyvässä kunnossa ja vielä näkee mitä tuollaiset maksaa kaupasta uutena haettaessa, että ei näitä kukaan ilmaiseksi myy vaikka ovatkin käytettyjä? Loppujen lopuksi tuli vanhempi pariskunta nämä hakemaan tuolla pyydetyllä hinnalla ja ilman mitään tinkimisiä.
On nähty että nopeaan tulee ihan naurettava tarjous - oletettavasti joku kepillä jäätä kokeilee, että miten paha ja akuutti rahapula myyjällä on... No kuten sanottu, antaa ne olla omassa arvossaan vaan...Ennemmin pidempi myyntiaika kuin nopea myynti pohjahintaan.
Jep, et ole ensimmäinen asiasta tässä ketjussa maininnut. Eikä siis tullu tota viestiä torissa? Tostahan on se toinen versio, että väittäneet maksaneensa toridiilillä.Torilta nuo spostit jostain vuotaa läpi.
Pistin töllön n. 2 tuntia sitten myyntiin niin nyt tullut pari spostia: ”Hei, haluaisin ostaa tuotteenne” XXX ja suomalainen nimi, mutta lähettäjä tyyliin (keksitty lähettäjä) chrisbatson883@gmail.com.
Jostain vuotaa spostit.
Ei ole torissa tullut.Jep, et ole ensimmäinen asiasta tässä ketjussa maininnut. Eikä siis tullu tota viestiä torissa? Tostahan on se toinen versio, että väittäneet maksaneensa toridiilillä.
Kun on kyse omista oikeuksistasi
Tietosuojaoikeudet auttavat sinua hallitsemaan omia tietojasi. Jos haluat käyttää oikeuksiasi, ole aina ensin yhteydessä henkilötietojasi käsittelevään yritykseen tai organisaatioon eli rekisterinpitäjään. Jos rekisterinpitäjällä on tietosuojavastaava, voit lähettää pyyntösi hänelle.
Rekisterinpitäjän on vastattava pyyntöösi ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään yhden kokonaisen kalenterikuukauden kuluessa. Jos rekisterinpitäjä ei aio noudattaa pyyntöäsi, sen on vastauksessaan perusteltava kieltäytymisensä.
Jos rekisterinpitäjä kieltäytyy pyynnöstäsi eikä kieltäytymiselle ole mielestäsi perusteita, voit ottaa yhteyttä tietosuojavaltuutettuun. Tietosuojavaltuutettu voi joissakin tapauksissa määrätä rekisterinpitäjän toteuttamaan pyyntösi.
Tietosuojavaltuutetun toimistossa vireille saatettujen asioiden tavoitekäsittelyaika on yksi vuosi. Yksittäisen asian lopullinen käsittelyaika vaihtelee kuitenkin asian laadusta ja sen edellyttämistä lisäselvityksistä riippuen.
Kun on kyse muusta epäkohdasta henkilötietojen käsittelyssä
Voit ilmoittaa tietosuojavaltuutetulle, jos epäilet, että jokin organisaatio tai henkilö käsittelee henkilötietoja tietosuojasäännösten vastaisesti.
Epäkohta voi tarkoittaa esimerkiksi, että
Ilmoituksesi perusteella tietosuojavaltuutetun toimisto harkitsee tarpeellisia toimenpiteitä. Jos asia liittyy omien henkilötietojesi käsittelyyn, ilmoitamme sinulle asian etenemisestä ja ratkaisusta. Muussa tapauksessa olemme sinuun yhteydessä vain erityisestä syystä.
- henkilötietojen käsittelylle ei ole lainmukaista perustetta tai
- henkilötietoja käsitellään liian laajasti käsittelyn tarkoitukseen nähden.
Voit halutessasi tehdä lomakkeella ilmoituksen myös nimettömästi. Tällöin voit jättää yhteystietosi täyttämättä lomakkeen kenttiin. Huomaathan, että jos teet ilmoituksen nimettömästi, emme voi ottaa sinuun yhteyttä asian mahdollisesta ratkaisusta.
Joo, tossa mun screenshotissa olikin hyvä mallipohja, jossa nimenomaan vaaditaan selvitystä asiaan ja tehdäänkö asialle jotain. Jos silti tulee tommosta liirumlaarumia, nii sit viranomaisille.edit: Vakio vastaus, copy ja paste, eivät edes ymmärtänyt mitä kysyttiin.
Otan huomenna asiaksi ottaa yhteyttä torin tietosuoja / rekisteri puoleen.
Joo, täytyy ottaa Toriin uudelleen yhteyttä ja käydä läpi tämä hieman vakavammalla spostilla.
Nyt torin vastaus oli vain:
Juu, vaimon kanssa just pohdittiin, että jos siellä sposti vuotaa niin entä puh nro, osoite jne?Joo, tossa mun screenshotissa olikin hyvä mallipohja, jossa nimenomaan vaaditaan selvitystä asiaan ja tehdäänkö asialle jotain. Jos silti tulee tommosta liirumlaarumia, nii sit viranomaisille.
Ei välttämättä. Sähköposti voi vuotaa jonku rajapinnan kautta, joka noita ilmoituksia sähköpostiin lähettää. Jos siellä kaikki vuotais, nii ois koko sivusto murrettu.Juu, vaimon kanssa just pohdittiin, että jos siellä sposti vuotaa niin entä puh nro, osoite jne?
Näyttävästi torilla tullut tälläiset lisävakuutukset, kun antaa tarjouksen toridiilillä?
Pari vuotta sitten Posti hävitti mun Torissa myymäni paketin heti tiskille jättämisen jälkeen.
Kyllä Posti sen mulle myös korvasi koko myyntihinnaltaan postikuluineen ihan ilman mitään lisävakuutuksia.
Pari vuotta sitten Posti hävitti mun Torissa myymäni paketin heti tiskille jättämisen jälkeen.
Kyllä Posti sen mulle myös korvasi koko myyntihinnaltaan postikuluineen ihan ilman mitään lisävakuutuksia.
Työkalu ja +60€Mistä tuotteesta oli kyse ja minkä arvoinen ?
Ei ole minulle ainakaan noista tullut koskaan mitään viestiä siellä Torin viesteissä, eli nuo tulevat suoraan sähköpostina sinne meiliin, joka on Toriin rekisteröity, mutta jonka ei pitäisi näkyä missään vaiheessa kenellekään.Jep, et ole ensimmäinen asiasta tässä ketjussa maininnut. Eikä siis tullu tota viestiä torissa? Tostahan on se toinen versio, että väittäneet maksaneensa toridiilillä.
Nii varmistin vain "tyhmällä kysymyksellä", että puhutaan varmasti sähköpostin vuotamisesta.Ei ole minulle ainakaan noista tullut koskaan mitään viestiä siellä Torin viesteissä, eli nuo tulevat suoraan sähköpostina sinne meiliin, joka on Toriin rekisteröity, mutta jonka ei pitäisi näkyä missään vaiheessa kenellekään.
En tiedä minkä hintaisia nuo vintage-keräilylaitteet ovat, mutta aika huimalta vaikuttaa. Myyjä kertoo vaihtaneensa siihen mm. kaikki elkot jne, joten tiedä sitten vaikka tämä olisi perillä noiden markkinoista.eBay:ssa Suomalainen myy IBM kuvaputkimonitoria. Hinta on mielenkiintoinen.
Varmaan huomasi vasta ToriDiiliin tarkemmin tutustuessaan että pitää luovuttaa jollekin epämääräiselle putiikille oikeuden tilinsä tutkailuun vuodeksi tjms. en nyt muista kuinka pitkäksi ajaksi mutta kuitenkin. Ajatuksena täysin kuollut eikä tosiaan itselleni tulisi mieleenkään.Yritin ostaa tavaraa ja kysyin, että onnistuuko postitus. Myyjä vastasi, että onnistuu ja hän laittaa Tori-diilin päälle. Tein ehdotuksen pyyntöhinnan mukaisesti Tori-diilillä. Tämän jälkeen myyjä hylkäsi Tori-diilin ja halusi hoitaa kaupat ilman Tori-diiliä ja pyysi yhteystietojani.
Jotenkin ihme säätämistä taas.
Niin ja tori-diilissä myyjä saa rahat vasta ostajan noudettua ja hyväksyttyä tuotteen. On siinä päiviä eroa vs maksu ennen postitusta.Varmaan huomasi vasta ToriDiiliin tarkemmin tutustuessaan että pitää luovuttaa jollekin epämääräiselle putiikille oikeuden tilinsä tutkailuun vuodeksi tjms. en nyt muista kuinka pitkäksi ajaksi mutta kuitenkin. Ajatuksena täysin kuollut eikä tosiaan itselleni tulisi mieleenkään.
Olen seurannut markkinoita pitkään eBay:ssa. Jostain syystä hinnat on nousussa. Myyntiaika ovat myös pidentynyt. Suomessa ne ovat olleet samaa kohtuullista tasoa jo pitkään. Eli samaa ei ole täällä nähtävissä.En tiedä minkä hintaisia nuo vintage-keräilylaitteet ovat, mutta aika huimalta vaikuttaa. Myyjä kertoo vaihtaneensa siihen mm. kaikki elkot jne, joten tiedä sitten vaikka tämä olisi perillä noiden markkinoista.
"I have replaced all electrolytic and rifa capacitors (PSU, mainboard, videoboard, neckboard). I have only used high quality capacitors such as Nichicon, Rubycon, etc."
Varmaan huomasi vasta ToriDiiliin tarkemmin tutustuessaan että pitää luovuttaa jollekin epämääräiselle putiikille oikeuden tilinsä tutkailuun vuodeksi tjms. en nyt muista kuinka pitkäksi ajaksi mutta kuitenkin. Ajatuksena täysin kuollut eikä tosiaan itselleni tulisi mieleenkään.
Kukin tekee miten parhaimmaksi näkee. Itse myyn vain noudolla, mutta tarvittaessa voin tapauksesta ja myytävästä tuotteesta riippuen myös postiin laittaa jos joku niin välttämättä haluaa. ToriDiiliä on kysytty muutamaan kertaan, mutta kun olen perustellut miksi ei, niin se on riittänyt. Itsellä tietysti myös pitkä pelkästään positiivinen historia Huuto.netissä, joten olen voinut myös tarjota sitä tarvittaessa kaupantekopaikaksi. Olen siis pärjännyt Torissa mainiosti ilman Toridiiliäkin. Muutama kymmenen roju myyty tässä viimeisten kuukausien aikana 30-1200e hintaan. Postiin lähteneet olleet 220-550+postikulut. Eli kukin tyylillään.Tuota tutkin itsekin pitkään ennen kun Toridiiliä käytin, ja testailin vähän. Tuo sama ilmoitus tulee esimerkiksi jos käyttää jotain toisen osapuolen palvelua (vaikkapa omaposti) laskujen maksamiseen - jotta tuominto onnistuu, jotain tietoja pankilta täytyy hakea. Ainakin Toridiilin käyttöehtojen mukaan seuraavat tiedot haetaan:
"K: Mitä tietoja Tink säilyttää ja kuinka kauan?
Kuten käyttäjällekin kerrotaan Torissa, tiedot ovat:
- Pankin nimi
- Tilinumero
- Valuutta
- Tilin nimi
- IBAN
- Tilin omistajan nimi
- Tilin tyyppi
- Tilin saldo
Tiedot ovat saatavilla saman ajan kuin Torilla eli 2 tuntia, ja ne voidaan tarvittaessa noutaa uudelleen ilman uutta suostumusta 24 tunnin sisällä."
Se 180 päivää on jokin EU standardi, joka tulee jostain, ja saman olen havainnut tosiaan kaikissa muissakin jutuissa missä toisen osapuolen palvelussa tehdään rahasiirtoja tai maksetaan laskuja.
Itse ainakin olin hyvin tyytyväinen Toridiilin käyttöön, koska siinä voi molemmat osapuolet olla kohtuu varmoja siitä että ei joudu huijauksen kohteeksi. Enpä enää nykyisin halua ostaa Torista mitään arvokkaampaa normaali postituksella, vaan ainoastaan Toridiilillä tai ihan noutamalla tuotteet.
Kuinka myyjä voi olla kohtuu varma tästä? Jos vaikka vertaa myyntiin perinteisillä postikaupoilla? Jälkimmäisen lauseen kanssa olen samaa mieltä.Itse ainakin olin hyvin tyytyväinen Toridiilin käyttöön, koska siinä voi molemmat osapuolet olla kohtuu varmoja siitä että ei joudu huijauksen kohteeksi. Enpä enää nykyisin halua ostaa Torista mitään arvokkaampaa normaali postituksella, vaan ainoastaan Toridiilillä tai ihan noutamalla tuotteet.
Kuinka myyjä voi olla kohtuu varma tästä? Jos vaikka vertaa myyntiin perinteisillä postikaupoilla? Jälkimmäisen lauseen kanssa olen samaa mieltä.