Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
163
Kymmeniä noutoja. Noudot olen sopinut yleiselle paikalle kuten kauppakeskus. Mulla on myös oma numero Tori- kaupoille. Henkokoht numeroa en jaa sinne.
Itse en ole kokenut että tori/muut kauppapaikat olisi ollut mikään merkittävä riski miksi ei omaan kotia voisi käyttää.... Enemmänkin olen joskus miettinyt roskalavalla antamiani tavaroita (on melko paljon tullut annettua pois - varsinkin jos oletuksena vain muutmaan euron myyntihinta) koska näitä tavaroita on kyllä saapunt hakemaan erittäin erinlaisisa henkilöitä ja kun etupihallamme on kyllä tavaraa joka pitkäkyntisen mukaan voisi lähteä...
(Oikeastaan hauskinta on että näinä 10+v aikana vain myrskylyhdyt lähteneet - niin nykyään se on polkupyörän lukolla kiinni :lol: )

Sen verran vähän kuitenkin myyn etten näe mitään syytä puhelinnumeroakaan salailla (no paikallispolitikkona se on muutenkin saaavilla kuntalaisia varten :p ) -- kyllä asiat vaan niin paljon paremmin hoituu puhelimessa kun heti voi vastata kysymyksiin puolin jos toisinkin.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 064
Itse en ole kokenut että tori/muut kauppapaikat olisi ollut mikään merkittävä riski miksi ei omaan kotia voisi käyttää....
Tämä pätee erittäin hyvin kerrostalossa asuviin, koska jos nouto sovitaan kerrostalon pihalle tai talon kadulle, niin ostajan on hankalempi tietää, mistä rapusta myyjä tuli (A-D) ja mikä 84:stä asunnosta oli myyjän asunto. Ja vaikka saisi selville, niin kerrostaloasuntoon ei pääse kuin asunnon ovesta sisään eli mitään pihaa ei valtaosalla asukkaista ole.

Eli varsin huoletta olen monia noutokauppoja tehnyt omalle kerrostalopihalle tai rappuunkin.

Julkiset paikat ovat myös hyviä, muistan esimerkiksi ostaneeni MuroBBS:tä Core 2 Duo E4600:n Sellon kauppakeskuksesta sovittuna noutona tai Triplaan sovittu myyntikauppa Core i7 8700K:sta. Ja yhden kerran tuli ostettua i9 9900K Triplan S-ryhmän hotellin ala-aulasta.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
110
Nostaa aina mielialaa kun joku pyytää tiukkaa hintaa tuotteelle, kerrot sen ja sitten ostajaehdokas tinkaa vielä ilmaisia postikuluja (6,90e) siihen kertomaasi tiukkaan hintaan.
Joo tämä ja toinen on kun ensin tarjoaa reilua alihintaa ja sitten hylkäämisen jälkeen kyselee vielä tiukkaa hintaa ja tiukan hinnan kerrottuani ilmoittaa, että jättää välistä jos ei alkuperäinen "tarjous" kelpaa. Veljeni Kristuksessa, toisten ihmisten ajan haaskaaminen on epäkohteliasta.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 448
Itse myyjänä koen "tiukan hinnan" pyytämisen laiskana, ikään kuin myyjä oikeasti sillä kertois minimihinnan millä lähtee :D Eikä se vielä mitään, mut jos jättää tarjoamatta ennen tota, nii typerää tarjota sen jälkeen vielä alle. "pidä tunkkis", löytyy muitaki ostajia aina. Tarjotkaa vaa jotain perhana, vaikka mielummin se kulkusille isku.

e: tästä vielä se rasittavin versio; aloittaa keskustelun "tiukka hinta?".
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 170
Viestejä
4 328 971
Jäsenet
72 147
Uusin jäsen
Cas100

Hinta.fi

Ylös Bottom