Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 414
Laitoin pari tuntia sitten ilmoituksen, en käyttänyt toridiiliä. Ei ole tullut huijausviestejä.
Se, että kaikille ei tule eikä joka kerta kellekkään ei poista sitä yhteensattumien sarjaa, että useille on kuite "sattumalta" just myynti-ilmoituksen jälkeen tullut sähköpostiin viesti. Kyl tori jotenki vuotaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
339
Se, että kaikille ei tule eikä joka kerta kellekkään ei poista sitä yhteensattumien sarjaa, että useille on kuite "sattumalta" just myynti-ilmoituksen jälkeen tullut sähköpostiin viesti. Kyl tori jotenki vuotaa.
En epäile sitä että se vuotaa. Meinasin vaan sitä että jos liittyy tuohon diilin käyttöön kun nuo viestit on aina noita "olen ostanut tuotteesi toridiilillä".
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 143
En epäile sitä että se vuotaa. Meinasin vaan sitä että jos liittyy tuohon diilin käyttöön kun nuo viestit on aina noita "olen ostanut tuotteesi toridiilillä".
Ei liity. Meillä ei ole ollut koskaan käytössä sitä toridiiliä ja viestejä on tullut silti useampia eri tunnuksille.
 
Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
14
Nostaa aina mielialaa kun joku pyytää tiukkaa hintaa tuotteelle, kerrot sen ja sitten ostajaehdokas tinkaa vielä ilmaisia postikuluja (6,90e) siihen kertomaasi tiukkaan hintaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 143
Nostaa aina mielialaa kun joku pyytää tiukkaa hintaa tuotteelle, kerrot sen ja sitten ostajaehdokas tinkaa vielä ilmaisia postikuluja (6,90e) siihen kertomaasi tiukkaan hintaan.
Minä vastaan niihin, että kerroin jo tiukan hinnan, mutta kun se ei kelvannut, myyn muualle tai heitän tuotteen roskiin. Sen jälkeen estän ruikuttajan.

Muuttakoon vaikka Turkkiin, jos tuollainen basaarivänkkäys kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
140
Nostaa aina mielialaa kun joku pyytää tiukkaa hintaa tuotteelle, kerrot sen ja sitten ostajaehdokas tinkaa vielä ilmaisia postikuluja (6,90e) siihen kertomaasi tiukkaan hintaan.
On kyllä äärimmäisen ärsyttävää :rolleyes: Itse sanoin viimeeksi yhdelle tinkaajalle joka yritti saada ns. nopeat kaupat vaikka en ollut kotona tarkistamassa löytyykö sopivaa laatikkoa tuohon S-postipakettiin ja yritti väen vääntäen saada tuon postimaksun päältä 90senttiä alea, kotiin päästyäni sekä sopivan paketin löydyttyä ilmoitin tarkistaneeni juuri että tuotteeni on selkeästi halvin saatavilla olevista ja kaupat syntyy vain täydellä hinnalla ja jos ei kelpaa niin seuraavaksi nostan hinnan lähemmäs yleistä tasoa. Yllättäen tuote kelpasikin ja postitkin onnistui maksaa kokonaisuudessaan.

Muissakin tapauksissa olen käyttänyt samaa taktiikkaa jos tiedän oman antamani tiukan hinnan olevan halvin saatavilla olevista. Yleensä se lopettaa tinkimisen. Tietysti tämä toimii vain jos tiukka hintasi on halvin ja muita samanlaisia on myynnissä.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 495
Käytetyn tavaran kauppaan ihan normaalin kauppatavan mukaan kuuluu tinkiminen. Tuote on hinnoiteltu silloin väärin (ja myyjä ei ymmärrä kaupankäymisestä mitään), jos 90 sentin tinkaaminen estää kaupan myyjän puolelta. 90 senttiä ei edes ole tinkaamista, se on hinnan pyöristämistä.
Hinnasta vänkääminen sitten taas on eri asia, se on ärsyttävää ja sitä ei pidä tinkimiseen sekoittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 063
Kyllähän sellainen Aki Palsanmäkimainen "Hulluhan se on jos ei puolta tarjoo" tinkaaminen ei kyllä mielestäni ole se rakentavin lähtökohta kaupantekoon. Toisaalta taas itse karsin ostajana heti pois ne yläpäähän hinnoitellut koska siellä on monesti niitä joilla ei ole tarve myydä mutta voivat myydä jos joku vain tarpeeksi paljon tarjoaa tai sitten tuotteella on joku typerä tunneside joka näkyy hinnassa.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
160
Käytetyn tavaran kauppaan ihan normaalin kauppatavan mukaan kuuluu tinkiminen. Tuote on hinnoiteltu silloin väärin (ja myyjä ei ymmärrä kaupankäymisestä mitään), jos 90 sentin tinkaaminen estää kaupan myyjän puolelta. 90 senttiä ei edes ole tinkaamista, se on hinnan pyöristämistä.
Hinnasta vänkääminen sitten taas on eri asia, se on ärsyttävää ja sitä ei pidä tinkimiseen sekoittaa.
juu, kyllä minä olen yleensä aina jätänyt pienen tinkaamisen varan hintaan, esim postikulut - monille kun se pieni tinkaaminen on kuitenkin elämäntapa. Ja toisaalta oma HP on kuitenkin se hinta jonka toivon saavani, ja se mihin voin tyytyä ei läheskään aina ole sama vaan vähän vähemmän. No onneksi melko harvoin mitään myyn niin ei synny suunnatonta stressiä asian tiimoilta.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
140
Käytetyn tavaran kauppaan ihan normaalin kauppatavan mukaan kuuluu tinkiminen. Tuote on hinnoiteltu silloin väärin (ja myyjä ei ymmärrä kaupankäymisestä mitään), jos 90 sentin tinkaaminen estää kaupan myyjän puolelta. 90 senttiä ei edes ole tinkaamista, se on hinnan pyöristämistä.
Hinnasta vänkääminen sitten taas on eri asia, se on ärsyttävää ja sitä ei pidä tinkimiseen sekoittaa.
Toki tämän voi noinkin ajatella. Kaupat on kuitenkin onnistuneet ja tällä hetkellä niitä on 53. Ei se himomyyjän silmissä varmaan paljon ole mutta itse olen vain myynyt irtaimistoa pois tulevan muuton tieltä. On myös tingittyjä tuotteita myyty, mutta lähtökohtaisesti olen hinnoitellut niin ettei tinkiä tarvitse, sekä painottanut noudon ensisijaisuutta etenkin noissa astioissa jotka oli tuossa kyseessä, mutta jos ostaja haluaa postitettavan on syytä hyväksyä postituskulut sellaisenaan etenkin jos on selkeästi halvin hinta eikä halua noutaa. Kuitenkin suurin osa on lähtenyt ihan hintapyynnöllä, oletettavasti hinnoittelun ansiosta. Tingityt tuotteet puolestaan sellaisia missä olen nähnyt sen suurena hyötynä luopua(ts. ostaja tekee myös palveluksen viedessään pois), kuten sohva, isot kuntoiluvälineet yms. Astiat ja vastaavat sen sijaan voi pakata mukaankin vaikka niistä olisikin valmis luopumaan.

Mutta, tämä on vain näkemysero, enkä sen perusteella lähde ymmärtämisen tasoasi kommentoimaan :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 143
Käytetyn tavaran kauppaan ihan normaalin kauppatavan mukaan kuuluu tinkiminen. Tuote on hinnoiteltu silloin väärin (ja myyjä ei ymmärrä kaupankäymisestä mitään), jos 90 sentin tinkaaminen estää kaupan myyjän puolelta. 90 senttiä ei edes ole tinkaamista, se on hinnan pyöristämistä.
Hinnasta vänkääminen sitten taas on eri asia, se on ärsyttävää ja sitä ei pidä tinkimiseen sekoittaa.
No ei se kyllä kuulu missään muualla kuin juuri jossakin basaareilla ja muissa kehitysmaissa. Toki itsekin tiedän, että moni kuvittelee tinkaamisen olevan täälläkin normaali ja kaikkien mielestä fiksu käytäntö, niin siksi on melkein pakko hinnoitella tuote niin, että siinä on hieman sitä "tinkivaraa", mutta yleensä laitan hinnan kuitenkin sellaiseksi, että se menee kaupaksi kyselemättä pyydetyllä hinnalla.

Jos sitten kuitenkin tulee vastaan noita tapauksia, jotka ensin sopivat hinnan joksikin ja sitten kuitenkin alkavat vielä myöhemmin tinkimään jotain lisää (vaikka sitten niitä postikuluja, vaikka ilmoituksessa lukisi että ostaja maksaa kulut), niin sellaisille minulla ei ole tarvetta myydä mitään, enkä halua näiden kanssa olla muutenkaan missään tekemisissä, joten on helpompi vaan toivottaa hyvät päivänjatkot ja laittaa estolistalle.

Ja ei, rahasta se ei ole kiinni, vaan siitä, että en voi sietää näitä venkslaajia, jotka eivät ymmärrä lukemaansa, eivät pidä sanaansa ja/tai yrittävät muuten vain hyötyä toisista. Harvoin tulee edes myytyä mitään, kun ei kiinnosta säätää näiden renkaanpotkijoiden kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 848
Käytetyn tavaran kauppaan ihan normaalin kauppatavan mukaan kuuluu tinkiminen. Tuote on hinnoiteltu silloin väärin (ja myyjä ei ymmärrä kaupankäymisestä mitään), jos 90 sentin tinkaaminen estää kaupan myyjän puolelta. 90 senttiä ei edes ole tinkaamista, se on hinnan pyöristämistä.
Hinnasta vänkääminen sitten taas on eri asia, se on ärsyttävää ja sitä ei pidä tinkimiseen sekoittaa.
Näille voikin sitten vastata että pyöristetään hinta sitten ylöspäin jos pyöristämiset kiinnostaa.

Tuotteiden hinnat elää, ja on ihan ok tingata oikeasti merkityksellistä summaa, jos vaikka myytävää/vastaavaa tuotetta samaan aikaan saakin sitten halvalla myös muualta. Mutta se että aletaan tinkaamaan jotain pyöristyksiä on ihan vain ajanhukkaa molempien osapuolten kannalta.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
140
Näille voikin sitten vastata että pyöristetään hinta sitten ylöspäin jos pyöristämiset kiinnostaa.

Tuotteiden hinnat elää, ja on ihan ok tingata oikeasti merkityksellistä summaa, jos vaikka myytävää/vastaavaa tuotetta samaan aikaan saakin sitten halvalla myös muualta. Mutta se että aletaan tinkaamaan jotain pyöristyksiä on ihan vain ajanhukkaa molempien osapuolten kannalta.
Just näin. Laitan nyt kuitenkin vielä miten kyseinen myyntitapahtuma meni

O: Tarjoan 26 s-pakettiin smart postilla
M: Moi, en tiedä löytyykö s-kokoista pakettia eli en voi luvata toimituksen onnistuvan 6,90 paketilla, mutta tarkistan kun pääsen kotiin.
O: OK. Tarjoan tasan 26 sis. postit tehdäänkö kaupat heti
M: En voi hyväksyä mitään tarjousta tietämättä löytyykö mittoihin sopiva paketti mihin mahtuu myös pakkausmateriaali. Lasien hinta on 20€ ja postikulut.
O: Tarjoan 26 smart postilla.
Tässä kohtaa alkoi jo ärsyttämään ja se mahdollisuus saada tuo ale viimeistään meni.
M: Minä palaan asiaan kun pääsen kotiin.
O: Tarjous on 26.
Pari tuntia myöhemmin
M: Sopiva paketti löytyi ja voin postittaa hintaan 6,90€. Tarkistin juuri myös yleisen hintatason ja nämä ovat selkeästi halvimmat myynnissä, eli postimaksu kokonaisuudessaan kauppahinnan päälle, voin toki nostaa hinnan myös vastaamaan yleistä hintatasoa jolloin olet vapaa esittämään uuden tarjouksen.
O: Hinta ok hyvin pakattuna.
Loppu sujui sitten ihan kuten kuuluukin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 597
Viestejä
4 315 754
Jäsenet
72 079
Uusin jäsen
Staropramen

Hinta.fi

Ylös Bottom