Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten se onkaan saanu tollaseen pölynpeittoon syyskuussa 22 ostetun konsolin? Siis alle puolessa vuodessa noin karseeseen kuntoon..."Erinomaisessa" kunnossa oleva xbox series x. Ikää todella vähän ja käytettykki todella vähän. On varmaa kuvan perusteella todella hyvässä kunnossa... ohjainki paksun pölyn peitossa. Kerran ostin torista xbox one x:n joltai, nii tuli eristevillaan, paskasiin sellaisiin, pehmustettuna ja koneen sisukset oli täynnä hiekkaa ym. paskaaEi varmaan tän series äxän sisuksetkaan ihan "erinomaisessa" kunnossa ole.
e: oli näemmä nyt ottanu uudet kuvat. Tässä ne mihin viestissäni viittasin, kantsii välttää vaikka takuuta laitteella onkin.
![]()
Xbox series x sekä ohjain, Nokia
Myynnissä erinomaisessa kunnossa oleva Xbox series x konsoli. Mukaan tulee ohjain, HDMI, sekä virtakaapeli. Alkuperäis pakkaus on tallella (pakkauksen sisältä puuttuu muoveja). Konsoli ostettu 9/22. Konsoli jäänyt todella vähälle käytölle.www.tori.fi
On muuten melkoinen stressi välillä myydä netissä, yhteydenottoja tulee paljon ja haluvat tulla katsomaan sohvaa, sovitaan aika, eivät tule. Toiset tinkaa loputtomiin, mutta lopulta loppuu kuitenkin kiinnostus. Varaat yhdelle, joka ei tulekkaan, mutta sitten se toinen joka oli jonossa osti toisen, tai aloitti mykkäkoulun muusta syystä, tai ei enää tarvitsekkaan. Hohhoijaa, ei ole tämä satasen arvoista, annan ilmaiseksi ekalle joka tulee, tai siinäkin pitää sopia jotain aikatauluja, taidan viedä kaatopaikalla vai mitä ekopisteitä ne nykyään ovatkaan nimeltään.
Niinpä. Laitat ilmoitukseen että vain nouto jos on sellainen tuote, että hankala pakata tai muuten turha lähettää verrattuna tavaran arvoon.
Sitten alkaa kysymykset: "Lähetätkö?" "No miksi et?" "Onko asiaa tänne toiselle puolelle Suomea jos toisit" Ja sitten vedetään herne nokkaan kun kehotetaan lukemaan ilmoitus uudelleen. Tai sitten ehdotat että voit lähettää, mutta tavaran hinta ja postikulut etukäteen tilille. No, ei onnistu mikä on tietenkin ymmärrettävää ettei tuntemattomille haluta rahaa siirtää etukäteen, mutta silloin ei kannattaisi edes kysyä.
Tuo annetaan on kans paha. "Varaatko kolmen viikon päähän kun saan silloin kyydin?" "Tuotko tänne 100 km päähän, bensoja en voi valitettavasti maksaa"
Paras oli kun annoin ilmaiseksi stereot. Haki sentään sovitusti, mutta jälkikäteen valitti että volapotikka rahisee
Tuosta sohvasta tuli mieleen oman, vähän erikoisemman sohvan myynti. Lukuisia kyselyjä, lisäkuvien pyytelyitä, tinkaamisia, sovittuja katseluaikoja ohareineen jne. Sitten joku tarjosi loppuviikosta satasta alle pyynnin. Sanoin, että sopii jos haet viikonlopun aikana pois. Tuumasi että voisi hakea, mutta ei ole kavereita kantamaan. Lupasin auttaa kantamisessa, ja niin se sohva vaihtoi omistajaa.
Joskus näinkin, mutta kyllä tuo käytetyn tavaran kauppaaminen on välillä niin hankalaa että ensin tulee kysyttyä kavereilta tarvivatko ja jos ei kiinnostusta löydy, niin kippaa roskiin.
Spesiaalimman harrastus/keräily ym. tavaran kauppaaminen on yleensä tosin helpompaa kun ostajat ovat eri asenteella liikkeellä.
Pelkästään se, että vain postituksella myy, ei kerro vielä mitään. En itsekään jaksa juuri noudolla myydä mitään kun on paljon enemmän vaivaa siitä, kuin kiikuttaa oaketti postiin.varmaan joku huijari, ei käynyt haku, kävin jo ilmoittamassa ylläpitoon ja tein rikosilmotuksen
![]()
Myyty! Ei ilmoitusta.
www.tori.fi
![]()
Osta & myy, huutokauppana tai heti - Huuto.net
Osta, myy ja huutokauppaa tavarasi helposti Huuto.netissä! Osta vaikka sohva, lastenrattaat tai älypuhelin ja luo oma ilmoituksesi nopeasti.www.huuto.net
varmaan joku huijari, ei käynyt haku, kävin jo ilmoittamassa ylläpitoon ja tein rikosilmotuksen
![]()
Myyty! Ei ilmoitusta.
www.tori.fi
![]()
Osta & myy, huutokauppana tai heti - Huuto.net
Osta, myy ja huutokauppaa tavarasi helposti Huuto.netissä! Osta vaikka sohva, lastenrattaat tai älypuhelin ja luo oma ilmoituksesi nopeasti.www.huuto.net
Tuo kyseinen henkilö tekee jatkuvasti tänne uusia tunnuksia bannit saatuaan. Tunnistan jo tuosta kirjoitusasusta kyseisen käyttäjän ja kannattaa myös katsoa mihin aikaan käyttäjä on tänne rekisteröitynyt. Tunnetaan myös niistä dildo perse kuvista mitä tänne aina lähettelee.Hetkonen, teit rikosilmoituksen kun ei suostunut hakuun? Nyt sitte vähäsen niitä valoja päälle, ei ihme että meillä on resurssit vähissä kun tämmösiä huuhaa ukkoja tehtailee perättömiä rikosilmoituksia.
Tuo kyseinen henkilö tekee jatkuvasti tänne uusia tunnuksia bannit saatuaan. Tunnistan jo tuosta kirjoitusasusta kyseisen käyttäjän ja kannattaa myös katsoa mihin aikaan käyttäjä on tänne rekisteröitynyt. Tunnetaan myös niistä dildo perse kuvista mitä tänne aina lähettelee.
Tuli pitkästä aikaa myytyä tapahtumalippu Huuto.netissä, kun Tori ei noita enää hyväksy. Kohteeseen tuli kysymyksiä, kuten "onko vielä myynnissä?" ja "tehdäänkö kaupat summalla X?". Mistä lähtien Huuto.nettiinkin on rantautunut tää torikulttuuri? Tietysti on myynnissä, koska kohde on auki. Lisäksi kohteessa lukee hinta. Jos haluaisin hintaehdotuksia, niin sieltähän voi valita sen, että hintaa voidaan ehdottaa![]()
Onpas valtava vaiva ottaa puhelimella kuvat kustakin hiirestä, jotta ostaja näkee hiirien mallinumerot ja voi itse hakea haluamansa tiedot.Kyse on eri tuotteista ja meillä on onnistunutta kauppahistoriaa. Myyjänä minä valitsen että otanko lisäkuvia tuotteesta vai en. Hänelle se vaan ei tunnu uppoavan kalloon että en ota lisäkuvia, en torissa enkä täällä. Jos torissa olen jo sopinut että kauppoja ei tule jossei kiinnosta tuote niillä tiedoilla. Niin miksi sen pitäisi muuttua täällä?
en enään palaa tämähän aiheeseen tässä viestiketjussa.
Onpas valtava vaiva ottaa puhelimella kuvat kustakin hiirestä, jotta ostaja näkee hiirien mallinumerot ja voi itse hakea haluamansa tiedot.
Mutta kukin tyylillään.
Myyjä ei tiedä mitä myy. Minusta sen mallin antaminen ei voi olla liikaa vaadittu. Varsinkin kun ostaja tarjoutui ostamaan ne kaikki, jos edes yksikin on sellainen jossa on ostajan haluama osa. Ja ostaja olisi itse selvittänyt sen sillä mallinumerolla.Nyt sanoisin vastaan: ei ole hirveästi vaivan arvoista. Kun kyse on ihan pikkurahoista, niin omalla vaivalla on hintansa. Ihan parin euron osia myymällä menettää vaan omaa aikaansa ja sen ajan voisi vaikka olla tekemässä jotain mukavaa harrastusta tai töitä lisärahasta
No se on sun asia, mutta itse laittaisin sen annetaan osastolle ja ensimmäinen noutaja saa. Turhaan heittää roskiin, jos joku sen haluaa.Itse esim. heitän tuon kauppaamani näyttöjalan roskiin tässä kuun lopulla, mieluummin, kuin lasken hinnan alle kympin. Ja silloinkin ärsyttää, kun näin vaivan sen pyyhkimiseen pölystä, kuvien ottamiseen ja ilmoituksen laatimiseen
No se on sun asia, mutta itse laittaisin sen annetaan osastolle ja ensimmäinen noutaja saa. Turhaan heittää roskiin, jos joku sen haluaa.
Kyllähän tuo haiskahtaa noiden tietojen perusteella. Ei vastaa yhteydenottoihin ja torin käyttäjä on poistettu, viittaa vahvasti kusetukseen. Pistä vaan rikosilmoa perään aika pikaisesti, ei ihan normaalilta myyjältä vaikuta. Itselläni ainakin on nykyään todella herkällä kusetussensorit ja jos pienikin seikka vaikuttaa kusetukselle niin välittömästi oletan myyjän olevan kusettaja.Taisin itse hairahtaa ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä kertaa Tori.fi -huijaukseen. Laitoin sunnuntaina ostetaan-ilmoituksen Garmin STRIKER Cast GPS -kaikuluotaimesta, jota en ihan suorilta kehannut uutena ostaa. Hyvin nopeasti ilmoituksen jättämisen jälkeen sain yhteydenoton lupsakanmalliselta savolaiseksi itseään tituleeraavalta henkilöltä, joka tarjosi lahjaksi saatua kyseistä kaikua minulle varsin edulliseen hintaan, 120 euroa posteineen.
Eipä siinä mitään, varsin tyytyväisenä sovittiin kaupat, sain valita haluamani noutopisteen paketille ja pistin sovitun summan menemään MobilePayssa, ja myyjä lupasi viedä paketin postiin maanantaina töiden jälkeen. Mutta kuten arvata saattaa, seurantakoodia ei tullut, eikä myyjä vastaa mihinkään viestiin missään palvelussa. Kaiken lisäksi tänä päivänä kyseisen henkilön Tori-käyttäjä oli poistettu, joka viimeistään soitti hälytyskellojani, jolloin tein Torille ilmoituksen tapahtuneesta. Rikosilmoitusta en vielä tehnyt, annan pari päivää armonaikaa hoitaa asiansa kuntoon.
Tein eilen illalla kuitenkin jo itse hieman salapoliisityötä, jonka perusteella kyseinen henkilö näkyi myyneen Facebookin eri myyntipalstoilla (mm. PC-KIRPPIS, Lego harrastajat osto ja myynti) kaikenlaista tavaraa. Otin yhteyttä yhden myynti-ilmoituksen kommenttikentän perusteella hänen kanssaan kauppaa tehneeseen henkilöön, jonka kanssa varmistimme MobilePay-kuitin perusteella, että puhumme samasta henkilöstä. Hän oli ostanut pc-hiiren tältä samalta myyjältä kasvotusten ilman ongelmia, ja tuotekin on ollut kuulema tähän mennessä täysin toimiva.
Eli summa summarum, olen itse liian hätäinen ja kyseisellä myyjällä on joku inhimillinen selitys sille, miksei vastaa viesteihin eikä ole postittanut pakettiani, tai sitten hän myy jotain random-romua ihmisille kasvotusten ehkä rehellisesti ja huijaa postiostajia sen minkä kerkeää.
Että semmosta, tiiä sitte mikä tässä on homman nimi.
Jos pariin päivään tyypistä ei kuulu mitään niin ilman muuta rikosilmoitusta kirjottelemaan.Taisin itse hairahtaa ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä kertaa Tori.fi -huijaukseen. Laitoin sunnuntaina ostetaan-ilmoituksen Garmin STRIKER Cast GPS -kaikuluotaimesta, jota en ihan suorilta kehannut uutena ostaa. Hyvin nopeasti ilmoituksen jättämisen jälkeen sain yhteydenoton lupsakanmalliselta savolaiseksi itseään tituleeraavalta henkilöltä, joka tarjosi lahjaksi saatua kyseistä kaikua minulle varsin edulliseen hintaan, 120 euroa posteineen.
Eipä siinä mitään, varsin tyytyväisenä sovittiin kaupat, sain valita haluamani noutopisteen paketille ja pistin sovitun summan menemään MobilePayssa, ja myyjä lupasi viedä paketin postiin maanantaina töiden jälkeen. Mutta kuten arvata saattaa, seurantakoodia ei tullut, eikä myyjä vastaa mihinkään viestiin missään palvelussa. Kaiken lisäksi tänä päivänä kyseisen henkilön Tori-käyttäjä oli poistettu, joka viimeistään soitti hälytyskellojani, jolloin tein Torille ilmoituksen tapahtuneesta. Rikosilmoitusta en vielä tehnyt, annan pari päivää armonaikaa hoitaa asiansa kuntoon.
Tein eilen illalla kuitenkin jo itse hieman salapoliisityötä, jonka perusteella kyseinen henkilö näkyi myyneen Facebookin eri myyntipalstoilla (mm. PC-KIRPPIS, Lego harrastajat osto ja myynti) kaikenlaista tavaraa. Otin yhteyttä yhden myynti-ilmoituksen kommenttikentän perusteella hänen kanssaan kauppaa tehneeseen henkilöön, jonka kanssa varmistimme MobilePay-kuitin perusteella, että puhumme samasta henkilöstä. Hän oli ostanut pc-hiiren tältä samalta myyjältä kasvotusten ilman ongelmia, ja tuotekin on ollut kuulema tähän mennessä täysin toimiva.
Eli summa summarum, olen itse liian hätäinen ja kyseisellä myyjällä on joku inhimillinen selitys sille, miksei vastaa viesteihin eikä ole postittanut pakettiani, tai sitten hän myy jotain random-romua ihmisille kasvotusten ehkä rehellisesti ja huijaa postiostajia sen minkä kerkeää.
Että semmosta, tiiä sitte mikä tässä on homman nimi.
Jos pariin päivään tyypistä ei kuulu mitään niin ilman muuta rikosilmoitusta kirjottelemaan.
No jos profiili on kadonnut jne niin vähän haiskahtaa tuo homma joten kannattaa vähän nopeammin ruveta kovistelemaan. Jos olisi tavallisempi tapaus että profiili on tallella ja muuten vaan vaikuttaa homma hitaalta niin voikin odotella pari viikkoa.Pariin viikkoon.
Sait siis kaverin yhteystiedot selville tuon toisen kaverin kautta? Jos hän on siis naamatusten kauppaa tehnyt? Jos näin niin sulla kuitenkin vähän etua ja mahdollisuutta saada homma selvitettyä, jos olisi isommasta summasta kyse niin kannattaisi käydä jopa moikkaamassa paikan päällä kaveria..
..
Juu nimen ja MobilePayssa käytetyn puhelinnumeron perusteella sain ongittua saman kaverin Facebookista, näkyy olevan ihan muutaki elämää olleen tällä profiililla kuin vain myynti-ilmotuksia. Jotain kättä pidempää minulla siis on, jos radiohiljaisuus jatkuu eikä tuotetta tai rahoja edelleenkään kuulu.Sait siis kaverin yhteystiedot selville tuon toisen kaverin kautta? Jos hän on siis naamatusten kauppaa tehnyt? Jos näin niin sulla kuitenkin vähän etua ja mahdollisuutta saada homma selvitettyä, jos olisi isommasta summasta kyse niin kannattaisi käydä jopa moikkaamassa paikan päällä kaveria![]()
Mutta oletko varma, että huijari antoi omat yhteystietonsa? Koska on olemassa myös tämä huijauksen keino, jossa huijari antaa yhteystiedot x, mutta yhteystiedot x kuuluvatkin jollekin toiselle myyjälle, jolta huijari on ostamassa tuotteen y. Näin tuotteen y myyjä saa rahansa (sinulta) ja huijari saa tuotteen y, mutta sinä et saa mitään.Juu nimen ja MobilePayssa käytetyn puhelinnumeron perusteella sain ongittua saman kaverin Facebookista, näkyy olevan ihan muutaki elämää olleen tällä profiililla kuin vain myynti-ilmotuksia. Jotain kättä pidempää minulla siis on, jos radiohiljaisuus jatkuu eikä tuotetta tai rahoja edelleenkään kuulu.
Minua hämmentää eniten vain se, että ainakin yksi kyseisen kaverin Facebook-kaupoista oli mennyt aiemman kertomani mukaan täysin ongelmitta. Kumpi lie sitte poikkeus, kusettaminen vai reilut kaupat.![]()
Tässä tapauksessa ongelmana oli lisäksi se, että myyjä antoi useampaan otteeseen ymmärtää, että tarkistaa mallit kuten oli ollut puhe, mutta hän ei lopulta hoitanut asiaa ja siirsi sitä myöhemmäksi. Suora ja selkeä kieltäytyminen on mielestäni hyvää asiointia, mutta hän odotti minun unohtavan tai luovuttavan sen sijaan, että olisi itse peruuttanut kaupan.Myyjä ei tiedä mitä myy. Minusta sen mallin antaminen ei voi olla liikaa vaadittu.
Ihminen on kyllä kekseliäs ja samaan aikaan hyvin kiero, aina näemmä oppii uutta...Mutta oletko varma, että huijari antoi omat yhteystietonsa? Koska on olemassa myös tämä huijauksen keino, jossa huijari antaa yhteystiedot x, mutta yhteystiedot x kuuluvatkin jollekin toiselle myyjälle, jolta huijari on ostamassa tuotteen y. Näin tuotteen y myyjä saa rahansa (sinulta) ja huijari saa tuotteen y, mutta sinä et saa mitään.
Edit. toki tuo jos olet ottanut yhteyttä saamaasi puhelinnumeroon ja siellä on vain radiohiljaisuutta niin ei kyllä viittaisi tähän.
En käsitä mitä tämä henkilö luulee saavuttavansa,
Myyjä ei tiedä mitä myy. Minusta sen mallin antaminen ei voi olla liikaa vaadittu. Varsinkin kun ostaja tarjoutui ostamaan ne kaikki, jos edes yksikin on sellainen jossa on ostajan haluama osa. Ja ostaja olisi itse selvittänyt sen sillä mallinumerolla.
Kysehän oli ymmärtääkseni risoista hiiristä. Mitä joku risalla hiirellä tekee, jos ei edes tiedä mitä hiiriä ne on. Joten niiden hiirien mallit ei ole iso pyyntö.
No se on sun asia, mutta itse laittaisin sen annetaan osastolle ja ensimmäinen noutaja saa. Turhaan heittää roskiin, jos joku sen haluaa.
Saatat olla "shadow"-bannattu syystä tai toisesta jos tuo ei satu johtumaan itse selaimesta tai Tori-sovelluksesta.Torin kanssa ongelma, en saa lähetettyä viestejä, pääsen kirjautumaan ja lukemaan vanhoja. Muuten loopissa.
Mitä teen väärin tämä on jo vuoden kestänyt. 2FA käytössä ja tekstarit tulee ok.
Kiitos vinkeistä mut tais lähteä toimimaan (kop-kop)Saatat olla "shadow"-bannattu syystä tai toisesta jos tuo ei satu johtumaan itse selaimesta tai Tori-sovelluksesta.
Jos ongelma ei poistu muuten, niin tee kokonaan uusi tili eri sähköpostiosoitteella ja puhelinnumerolla (hanki vaikka joku prepaidi).
AwwwIlmoitusta ei löytynyt...
m.tori.fi
Tuo on jo jotenkin hellyttävä yritys
saunatyyny Saunatyynyt, Käsityöt, Se...Myyn vähässä käytössä olleen pinkin yksisarvis nallen. Nallen kanssa nukuttu paljon. Mutta ehjä nalle. Vähän vanut nallen jaloista ja käsistä tyhjillään alku päistä. Mutta kiva unikaveri. Myyn uuden nallen alta seuraavalle.
Oletko tätä selvitellyt, että mikä tämä voisi olla? Vai onko tämä joku yleinen juttu, en itse käytä Toria.edit: tilille ilmestynyt oikean lisäksi toinen vahvistamaton hämärä numero xxxx1234 loppuinen, mielenkiintoista![]()
En sen enempää, numero näyttää normaalilta mobiili numerolta ainoastaan tuo 1234 pääte epäilyttää, luulen että se on torin bugi ilman mitään tietoturva riskejä.Oletko tätä selvitellyt, että mikä tämä voisi olla? Vai onko tämä joku yleinen juttu, en itse käytä Toria.
Just tämmösistä ostajista pitää tehdä rikosilmo kiristys/uhkailu nimikkeellä. Jotain rajaa pöljäilyynkiin.Taisi tulla koijatuksi nytten torissa..
Käytettynä subia ostelin sieltä, ja löyty sopiva. Kyseinen herra myi subia, vahvaria ja jbl:län kaiuttimia pirkanmaan alueella. H.Y nimien alkukirjaimet.
Maksoin tuon subin, kun vaikutti rehelliseltä tyypiltä. Facesta löytyi profiili myös, jossa tuo subikin oli. Ja tuki sitä kertomusta, että vie julkisilla matkahuoltoon koska ei ole autoa (profiilista löytyi että pelkästään kesällä ajaa moottoripyörällä, muuten julkisilla). Joten kaupat tuli tehtyä.
Perjantaina ei saanutkaan sitä vietyä kuulemma, eikä viikonloppuna kuulemma ollut matkahuolto auki. Lupasi nyt maanantaina viedä töihin mennessään paketin matkahuoltoon..
Nytpä ei ole sen jälkeen enään mihinkään vastaillut eilisen aikana, ja koitin numeronkin etsiä.. sanoin että teen rikosilmoituksen, jollei rupia pakettia kuulumaan tai rahoja tulemaan takaisin. Eipä ole lukenut edes viestejä.
Pitänee kait muutama päivä odotella, että voi tehä rikosilmotuksen?
v****** tälläiset henkilöt kyllä![]()
Just tämmösistä ostajista pitää tehdä rikosilmo kiristys/uhkailu nimikkeellä. Jotain rajaa pöljäilyynkiin.
Kaks arkipäivää menny ja ny tarvitaan karhuryhmää ovelle. Ei puttekaan saanu kiovaa 3 päivään
No itse ainakin oppinut että jos nouto ei onnistu jossain tori kaupoissa niin sitten vaan skipataan. Postituksessa paljon isompi vaiva kun siinä että joku tulee ja hakee pihasta.Shikanjyo sanoi:
Pelkästään se, että vain postituksella myy, ei kerro vielä mitään. En itsekään jaksa juuri noudolla myydä mitään kun on paljon enemmän vaivaa siitä, kuin kiikuttaa oaketti postiin.
No itse ainakin oppinut että jos nouto ei onnistu jossain tori kaupoissa niin sitten vaan skipataan. Postituksessa paljon isompi vaiva kun siinä että joku tulee ja hakee pihasta.
Toki siellä hankalampi on, mutta täällä js Huutonetissä helpompi, kun on palautejärjestelmä.
Torissa on sen verran että näkee milloin käyttäjä on luotu, jos on aivan tuore niin sitten vain noutokauppaa, mutta jos usean vuoden vanha, ja on muitakin myynti-ilmoituksia niin itse helpommin uskallan postituksella ostaa.
Tosi hyvä tiivistelmä. Pitää iha talteen laittaa ja lähettää tietyille ostajille, ku vastaan tulee.Tullut taas aktivoiduttua myymään nurkkiin kertynyttä tavaraa, lähinnä täällä ja Torissa. Aina sitä jotenkin toivoisi pääsevänsä tavarasta helposti eroon jos vain hinnoittelee fiksusti. Mutta melkein aina sitten päätyykin siihen, että alkaa pohtia pitäisikö vaan itse alkaa minimalistiksi ettei jatkossa tarvitsisi myydä tavaraa pois niin paljoa.
Tässä taas tällä myyntikierroksella vastaan tulleita ihmisroskatyyppejä (sieltä Torista):
-Oman elämänsä huutokauppakeisarit. Tarjoaa aina puolta pyynnistä, ihan sama mitä myy, vaikka olisi valmiiksi Torin halvin vastaava.
-Vaihtokauppaveijarit. Mihin vaan voi ilmeisesti tarjota vaihdossa vm89 Nissanin kojelautaa, ilman takeita että se toimii. Tai jotain muuta vastaavaa varmasti kaikille hyödyllistä rojua.
-Renkaanpotkijat. Kamalasti olisi kaikkea kysyttävää tuotteesta ja ties mistä muustakin. Ja vaikka kaikki sitten olisikin kysymystenkin jälkeen täydellisessä kunnossa, niin silti ei kaupanteko kiinnosta. Miksi pitää haaskata molempien aikaa jos se tuote ei lähtökohtaisesti kiinnosta?
-Känniostajat. Yöllä pilkun jälkeen tulee tarjouksia, tai suora ilmoitus että ostaa tuotteen. Yleenstä näistä ei sitten kuulu mitään jälkeenpäin.
-Varailijat. Ensi palkka/tuki/muu tulee ihan just 2 viikon päästä. Ilmeisen toiveikkaita tuntuvat olevan että seuraavassa kuussa ei sitten oltaisi ihan samaan tapaan perse auki. Minkään varausmaksun maksaminen ei tietenkään tule kyseeseen.
-Tyypit joiden kanssa on mahdotonta sopia kauppatapahtumaa. Hintaneuvottelut on käyty ja kova hinku on ostaa. Mutta eivät tiedä omista aikatauluistaan, eivätkä halua postikauppaa. Paras veijari itse ehdotti (kysyttyäni) aikaa, mutta sitten totesi heti perään että katsoo sitten ehtiikö. Siinähän katsoo, mutta saattaapi olla ettei kukaan täysjärkinen ole paikalla päivystämässä sitä ehtiikö vai ei.
Onneksi sitten tuon suon seasta löytyy myös niitä joille kaupankäyntiprosessin tarkoitus on saada hankittua se tuote mitä olen myymässä, ja koko homma on parhaimmillaan parissa minuutissa taputeltu.
Tullut taas aktivoiduttua myymään nurkkiin kertynyttä tavaraa, lähinnä täällä ja Torissa. Aina sitä jotenkin toivoisi pääsevänsä tavarasta helposti eroon jos vain hinnoittelee fiksusti. Mutta melkein aina sitten päätyykin siihen, että alkaa pohtia pitäisikö vaan itse alkaa minimalistiksi ettei jatkossa tarvitsisi myydä tavaraa pois niin paljoa.
Tässä taas tällä myyntikierroksella vastaan tulleita ihmisroskatyyppejä (sieltä Torista):
-Oman elämänsä huutokauppakeisarit. Tarjoaa aina puolta pyynnistä, ihan sama mitä myy, vaikka olisi valmiiksi Torin halvin vastaava.
-Vaihtokauppaveijarit. Mihin vaan voi ilmeisesti tarjota vaihdossa vm89 Nissanin kojelautaa, ilman takeita että se toimii. Tai jotain muuta vastaavaa varmasti kaikille hyödyllistä rojua.
-Renkaanpotkijat. Kamalasti olisi kaikkea kysyttävää tuotteesta ja ties mistä muustakin. Ja vaikka kaikki sitten olisikin kysymystenkin jälkeen täydellisessä kunnossa, niin silti ei kaupanteko kiinnosta. Miksi pitää haaskata molempien aikaa jos se tuote ei lähtökohtaisesti kiinnosta?
-Känniostajat. Yöllä pilkun jälkeen tulee tarjouksia, tai suora ilmoitus että ostaa tuotteen. Yleenstä näistä ei sitten kuulu mitään jälkeenpäin.
-Varailijat. Ensi palkka/tuki/muu tulee ihan just 2 viikon päästä. Ilmeisen toiveikkaita tuntuvat olevan että seuraavassa kuussa ei sitten oltaisi ihan samaan tapaan perse auki. Minkään varausmaksun maksaminen ei tietenkään tule kyseeseen.
-Tyypit joiden kanssa on mahdotonta sopia kauppatapahtumaa. Hintaneuvottelut on käyty ja kova hinku on ostaa. Mutta eivät tiedä omista aikatauluistaan, eivätkä halua postikauppaa. Paras veijari itse ehdotti (kysyttyäni) aikaa, mutta sitten totesi heti perään että katsoo sitten ehtiikö. Siinähän katsoo, mutta saattaapi olla ettei kukaan täysjärkinen ole paikalla päivystämässä sitä ehtiikö vai ei.
Onneksi sitten tuon suon seasta löytyy myös niitä joille kaupankäyntiprosessin tarkoitus on saada hankittua se tuote mitä olen myymässä, ja koko homma on parhaimmillaan parissa minuutissa taputeltu.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.