Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Koskas tuolta huuto.netistä on matkahuolto poistunut huuto-paketin toimitusvaihtoehdoista? Nyt on Posti. Itse olen matkahuoltoa aina suosinut luotettavuuden takia.

Koskas tuolta huuto.netistä on matkahuolto poistunut huuto-paketin toimitusvaihtoehdoista? Nyt on Posti. Itse olen matkahuoltoa aina suosinut luotettavuuden takia.
Aiemmin tämän vuoden puolella. Ihme juttu, että yhteistyö Matkahuollon kanssa loppui. Ennen pystyikin lähettämään tosi isojakin paketteja halvalla sen kautta.

Aiemmin tämän vuoden puolella. Ihme juttu, että yhteistyö Matkahuollon kanssa loppui. Ennen pystyikin lähettämään tosi isojakin paketteja halvalla sen kautta.

Tuossa ylempänä oli juuri juttua kuinka ostajat vaatii nopeita postituksia yms. niin ehkä matkahuollon kuljetusajat ei enää riitä ihmisille ja se näkyy palautteissa joista ihmiset valittaa. Täällä kuopiossa varsinkin järkyttävä ero. Siinä missä postilla vain poikkeustapauksissa menee yli päivä saada paketti mistä tahansa suomesta tänne, matkahuollolla on poikkeus jos siinä ajassa päätyy ja usein on jotain muuta ongelmaa myös. Matkahuollon paketeissa tuntuu olevan pikemminkin poikkeus kuin sääntö, että on jossain jumissa eikä hekään oikein tiedä miksi vaikka kyllä nekin kaikki on aina saapunut.

--

Siinä on vaan se, että olen yksityishenkilö - en asiakaspalvelija.

Jos on paljon ostajia, enkä kerkeä kaikille vastaamaan , poimin vaan rusinat pullasta ja myyn parhaille.
Jos ei ole yhtään ostajaa ja viestejä tulee harvakseltaan, niin vastailen huonompiinkin tarjouksiin, mutta en edelleenkään hinta -40% tyylisiin, joita tulee ainakin yksi joka kerta.
Onhan siinä se, että jos olet kohtelias, voit saada parempia palautteita, ja useimmat kai mieluummin tekee kauppoja ystävällisen myyjän kanssa.
Välillä näkee todella laiskoja yrmyjä, joiden ilmoitukset vilisee negatiivisuuksia:
En kuvaa, en mittaa, en postita, pesu jää ostajalle, en tee sitä, enkä tee tuota jne.

Toki nuokin yrmyt saa yhteydenottoja, jos kyseessä on joku tarpeeksi kiinnostava tavara.
Ja miksei niihin huonoihin tarjouksiin voisi vain lyhyesti vastata, että ”Ei Kiitos”.
Ei tarvi selitellä ummet ja lammet. Vain lyhyt vastaus, kun kuitenkin jotku roikkuu muutenkin netissä ja aikaa on jaaritella tuhansia viestejä foorumilla. Torissa on myös toisinaan ongelmia, että viestit ei mene perille.

Tuossa ylempänä oli juuri juttua kuinka ostajat vaatii nopeita postituksia yms. niin ehkä matkahuollon kuljetusajat ei enää riitä ihmisille ja se näkyy palautteissa joista ihmiset valittaa. Täällä kuopiossa varsinkin järkyttävä ero. Siinä missä postilla vain poikkeustapauksissa menee yli päivä saada paketti mistä tahansa suomesta tänne, matkahuollolla on poikkeus jos siinä ajassa päätyy ja usein on jotain muuta ongelmaa myös. Matkahuollon paketeissa tuntuu olevan pikemminkin poikkeus kuin sääntö, että on jossain jumissa eikä hekään oikein tiedä miksi vaikka kyllä nekin kaikki on aina saapunut.
Matkahuollon kanssa tuntuu tosiaan olevan paikallisia eroavaisuuksia Postiin verrattuna. Jonnekin vie vähintään yhtä nopeasti (tai nopeammin) kuin Posti ja jonnekin hitaammin, yhden tai parin päivän erolla.

Eniten tuossa matkahuollon poistumisessa harmittaa nimenomaan niiden kohtuuhintaisten vähän isompien pakettien häviäminen.

Postikin näyttää tätänykyä painottavan pikkupaketteja ja isommissa, siis esim vähänkään pidemmissä hinta taas pomppaa törkeästi. vissiin johtuu noista automaattien kokorajoituksista.

Onhan siinä se, että jos olet kohtelias, voit saada parempia palautteita, ja useimmat kai mieluummin tekee kauppoja ystävällisen myyjän kanssa.

Kyllä. Semmoinen trokari on paljon ystävällisempi ja kun maineesta on kiinni myynnit, niin paljon parempaa palautehistoriaa kerää.
Sen takia tässä casessa varmaan kyseli palautteen perään siltä keskustelun aloittaneelta käyttäjältä, jonka tuotteen kaupoissa kesti viikko. Siinäkin, veikkaan, olisi pitänyt vaan jaksaa kirjoittaa, että se toridiili on erikseen laitettava päälle , laskettava ne kulut (jos ei suoraan tarjonnut maksavansa niitä) ja paketoitava lähetys.

Välillä näkee todella laiskoja yrmyjä, joiden ilmoitukset vilisee negatiivisuuksia:
En kuvaa, en mittaa, en postita, pesu jää ostajalle, en tee sitä, enkä tee tuota jne.

Minäkin teen tuota. Tämä on 100% ajasta kompensoitu hinnassa.
Itse asiassa juuri tällä viikolla myin vanhan siirrettävän ilmastointilaitteen. Kuva oli pakollinen, niin siellä oli yksi kuva (konepaketista oli 6 kuvaa), en mittaa, en postita, pesu jää ostajalle (näin kirjoitin, mutta puhdistin filtterin silti), en kuljeta mihinkään, tuote on vajaakuntoinen (en halunnut mitään vastuuta jälkikäteen) - hintaa kymppi. Pääsin tuotteesta 24h sisään eroon, ei tarvinnut tehdä mitään ja ei tarvinnut miettiä renkaanpotkijoiden kanssa.
Olen oikeasti saanut viestin jollain alustalla "olen jo vanha, tuletko kantamaan tuotteen asuntooni ilmaiseksi". Ilmoituksessa luki nouto. Olisi pitänyt kuljettaakin.

Toki nuokin yrmyt saa yhteydenottoja, jos kyseessä on joku tarpeeksi kiinnostava tavara.
Ja miksei niihin huonoihin tarjouksiin voisi vain lyhyesti vastata, että ”Ei Kiitos”.

Täysin huonoihin tarjouksiin en vastaa edelleenkään ikinä mitään, kun se tukee sitä kulttuuria, että laitetaan vaan jotain. Täällä toki, ne laittaa sitä threadia eteenpäin :)

Ei tarvi selitellä ummet ja lammet. Vain lyhyt vastaus, kun kuitenkin jotku roikkuu muutenkin netissä ja aikaa on jaaritella tuhansia viestejä foorumilla

Tässä kannattaa ehkä jakaa viestimääräni päivllä, niin se on alle 7.5 viestiä / päivä. Mutta uusi käyttäjä ja jotain hampaankolossa, niin eiköhän siellä taas joku turhautunut altteri pura antipatioitaan :D

Eniten tuossa matkahuollon poistumisessa harmittaa nimenomaan niiden kohtuuhintaisten vähän isompien pakettien häviäminen.

Postikin näyttää tätänykyä painottavan pikkupaketteja ja isommissa, siis esim vähänkään pidemmissä hinta taas pomppaa törkeästi. vissiin johtuu noista automaattien kokorajoituksista.

Ihan mielenkiinnosta, mikä on/oli matkahuollon hinta suhteessa postiin?

Statistiikka

Viestiketjuista
285 270
Jäsenet
78 961
Uusin jäsen
Korppiqt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom