Tässä oli muistaakseni 1. kauden jaksot aavistuksen lyhyitä (minua häiritsi, ei varmaan kaikkia). Onneksi 2. kaudella oli lähempänä "normaalia". Pieni ero näemmä, nyt kun tarkistin, mutta sellainen fiilis muistui mieleen.
Mutta ihan katsottava. Suosittelen. Olen paljon katsonut näitä ei-amerikkalaisia sarjoja, ja onhan tämä ihan ok tässä sarjassa.
Muutenkin on välillä virkistävää kokeilla summan mutikassa ei niin tuttuja leffoja/sarjoja. Välillä löytyy laatua, joko niin että on hyvää, tai sitten esim. surkuhupaisia täynnä tahatonta komiikkaa, kuten vaikka
Al Hayba, jonka 1. kausi tarjoaa 30 jaksoa libanonilaista Kauniita ja rohkeita. Pitäisi melkein teettää "Selvisin Al Haybasta" -paita
. Oli sarjassa hyvääkin, loistavaa unilääkettä! Eikä haitannut vaikka jatkoi seuraavasta jaksosta katsomatta edellistä loppuun.
Mielestäni ihan ok sarjoista voisi mainita sarjan, jonka tunnelmasta yms. olen yllättäen pitänyt. Eli belgialainen
Tauko (La trêve) -sarja (
Netflixissä). Paikoin oli työlästä katsoa, siinä vaiheessa 1. ja ainoaa kautta, mutta tuli katsottua ja annettua peukku ylös. Nyt kun olin jo koko sarjan unohtanut, niin ilmaantui. 2. kausi, niin olen yllättänyt itseni ahmien 8 jaksoa muutamassa illassa.
(edit. 2. kausi parempi kuin 1, jos muistan oikein
)
Kannattaa kokeilla, vaikka uskon, että monen mielestä jo näkemättä roskaa. Jos vain selviää ranskan kuuntelemisesta, itselle lähes yhtä suuri inhokki kuin vaikka venäjä, ählämsähläm-kurkkuääni-kielet