- Liittynyt
- 14.01.2017
- Viestejä
- 363
Olen kokeillut. Ei toimi silläkään.Oletko kokeillut pistää automaatille, mitä sitten tapahtuu? Kyllä minulla HD laatua tulee automaattiasetuksella.
Olen kokeillut. Ei toimi silläkään.Oletko kokeillut pistää automaatille, mitä sitten tapahtuu? Kyllä minulla HD laatua tulee automaattiasetuksella.
Paina siinä IE:llä katsottuna ctrl+shift+alt+d ja katso mitä näyttää buffering bitrate.Näkyy Korkea-vaihtoehto ja se on tosiaan ruksattuna. Mutta HD:na ei siltikään mikään toistu (ei IE:ssä eikä Netflix Appsissa).
Ja vika on tietenkin Netflixissä, ei omissa laitteissa tai verkossa?On kyllä Netflixin yhteydet huonontuneet paljon tässä muutaman viikon aikana. Joka päivä joutuu jossain vaiheessa odottelemaan pitkään että laatu menee edes 720p:ksi. Monesti joutuu pari minuuttia katsomaan jopa 240p resoluutiolla ennen kuin alkaa parantumaan. Yleensä siinä vaiheessa on parempi sammuttaa Netflix, käydä vaikka vessassa ja kokeilla sitten uudestaan. Välillä taas toimii suoraan FHD, tai UHD laatuisena.
Kyllä vika on Netflixin palvelimissa.Ja vika on tietenkin Netflixissä, ei omissa laitteissa tai verkossa?
Kumma juttu kun ei täällä ole tuollaista ongelmaa.
Joo-o, varmaan sinulla ongelmia on, en minä sitä epäile, mutta jännästi eivät vaan ole koskaan vaikuttaneet mm. tänne (enkä ole kuullut vastaavasta muualtakaan, ainakaan ilman että joku waretus tms on kahminut kaistan). Netflix on ollut jo vuosien ajan varmatoimisin striimauspalvelu jonka tiedän. Monta muuta puutetta Netflixissä kyllä on.Kyllä vika on Netflixin palvelimissa.
Käytän Netflixiä telkkarin sovelluksella. Telkkari kaapelilla 100/10 verkossa. Kaikki muu kyllä toimii normaalisti paitsi Netflix. Ja jos hidastelun aikaan katsoo vaikka tietokoneella fast.com nopeuden (joka mittaa suoraan Netflixin palvelimien nopeuden), niin puhutaan vain sadoista kt/s nopeudesta, eli Netflixin palvelin on tukossa. Normaalisti Netflixin palvelin antaa tuolla 100/10 kaapeliyhteydellä tänne noin 40 Mbps.
Ei tätä siis koko aikaa tapahdu, mutta joka päivä jossain vaiheessa alkaa hidastelu joka voi kestää ~15 minuuttia ja sitten tilanne korjaantuu. Ei toki iso haitta, mutta just juuri silloin haluaisi jotain katsoa, niin parempi on odottaa, kuin katsoa sitä 240p ripulia.
Niin ehkä ei ole sattunut hidastelua juuri silloin kun sinä olet katsonut Netflixiä, tai sitten on jotain paikallista vikaa vaikka Elisan kaapelinetti onkin (eikä esim. mobiili). Itsellä tätä tapahtuu yleensä iltaisin (luultavasti enemmän käyttäjiä silloin).Joo-o, varmaan sinulla ongelmia on, en minä sitä epäile, mutta jännästi eivät vaan ole koskaan vaikuttaneet mm. tänne (enkä ole kuullut vastaavasta muualtakaan, ainakaan ilman että joku waretus tms on kahminut kaistan). Netflix on ollut jo vuosien ajan varmatoimisin striimauspalvelu jonka tiedän. Monta muuta puutetta Netflixissä kyllä on.
Itsellä täysin sama tilanne. Katson Flixiä joko koneen kautta, ps4:llä tai tv:n appsilla. Kaikki niistä 100-megaisessa netissa langalla kiinni. Ja mikä kumminta esim Darkia katsoessa kyn tämä toistui useamman kerran, kun vaihdan toiseen ohjelmaan niin 1080 räpäshtää heti käyttöön. Takas Darkiin niin 240 rullaa oikeasti niin kauan kuin mlttaa katsoa, joskus jopa puoli tuntia. Tai jos vaihtaa jälleen toiseen sarjaan niin sama homma, siellä 1080 ja Darkissa jälleen joku 240-480. Weird shit indeed!Kyllä vika on Netflixin palvelimissa.
Käytän Netflixiä telkkarin sovelluksella. Telkkari kaapelilla 100/10 verkossa. Kaikki muu kyllä toimii normaalisti paitsi Netflix. Ja jos hidastelun aikaan katsoo vaikka tietokoneella fast.com nopeuden (joka mittaa suoraan Netflixin palvelimien nopeuden), niin puhutaan vain sadoista kt/s nopeudesta, eli Netflixin palvelin on tukossa. Normaalisti Netflixin palvelin antaa tuolla 100/10 kaapeliyhteydellä tänne noin 40 Mbps.
Ei tätä siis koko aikaa tapahdu, mutta joka päivä jossain vaiheessa alkaa hidastelu joka voi kestää ~15 minuuttia ja sitten tilanne korjaantuu. Ei toki iso haitta, mutta just juuri silloin haluaisi jotain katsoa, niin parempi on odottaa, kuin katsoa sitä 240p ripulia.
Siis Windows 10:llä Edgellä, siinäkin voi pakottaa parhaan laadun samalla näppäinkombollaPaina siinä IE:llä katsottuna ctrl+shift+alt+d ja katso mitä näyttää buffering bitrate.
ctrl+shift+alt+s kombolla voit koettaa pakottaa suurimman laadun päälle valitsemalla sen ja painamalla override.
Nettiyhteyden nopeustesti tuosta voit katsoa netin nopeutta antaako sen 50mb lähelle.
Samantyyppisiä ongelmia mullakin. Samsungin 4k telkkarin Netflix sovelluksella katson. Telkkari on ethernet kaapelilla kiinni 100 megaisessa kaapelimodeemi liittymässä.Itsellä täysin sama tilanne. Katson Flixiä joko koneen kautta, ps4:llä tai tv:n appsilla. Kaikki niistä 100-megaisessa netissa langalla kiinni. Ja mikä kumminta esim Darkia katsoessa kyn tämä toistui useamman kerran, kun vaihdan toiseen ohjelmaan niin 1080 räpäshtää heti käyttöön. Takas Darkiin niin 240 rullaa oikeasti niin kauan kuin mlttaa katsoa, joskus jopa puoli tuntia. Tai jos vaihtaa jälleen toiseen sarjaan niin sama homma, siellä 1080 ja Darkissa jälleen joku 240-480. Weird shit indeed!
Mutta se mikä tässä on kummaa niin Netflixiltä muita ohjelmia pystyy kasomaan ihan norminopeudella, paitsi sitä mikä lagaa. Voiko niillä olla jotenkin sen hetken suosituimman ohjelman palvelimet eniten kuormittuneet ja jos vaihdankin sitten johonkin "paskasarjaan" niin siellä kyllä toimii? Onkohan mitenkään mahdollista moinen? Sillä se kyllä selittäisi tuota..Voihan se olla, että joillakin operaattoreilla meinaa kapasiteetti loppua ja throtlaavat Netflixiä.
Jotain tämänsuuntaista itsekin epäilen.Mutta se mikä tässä on kummaa niin Netflixiltä muita ohjelmia pystyy kasomaan ihan norminopeudella, paitsi sitä mikä lagaa. Voiko niillä olla jotenkin sen hetken suosituimman ohjelman palvelimet eniten kuormittuneet ja jos vaihdankin sitten johonkin "paskasarjaan" niin siellä kyllä toimii? Onkohan mitenkään mahdollista moinen? Sillä se kyllä selittäisi tuota..
Netflix Open Connect
The goal of the Netflix Open Connect program is to provide our millions of Netflix subscribers the highest-quality viewing experience possible. We achieve this goal by partnering with Internet Service Providers (ISPs) to deliver our content more efficiently. We partner with hundreds of ISPs to localize substantial amounts of traffic with Open Connect Appliance embedded deployments, and we have an open peering policy at our interconnection locations.
--------------------------------------------------------
Are provided free of charge to qualifying partners
Our appliances are provided free of charge for ISP partners who meet our basic requirements, but they are not for sale to other parties.
Jep. Suomessa on useampikin Open Connect -laatikko. Lähde reilun vuoden takaa (Noin neljän ja puolen minuutin kohdalla. Erittäin viihdyttävä puhe muuten.):Viime vuoden puolella oli Linus Techillä hyvä video tuosta Netflixin toiminnasta ja sen palvelimista. Toisin kuin moni luulee niin niitä videoita ei haeta välttämättä netflixin palvelimelta asti vaan omalla internet-palveluntarjoajalla voi olla netflixin "Open Connect"-boxi, johon on säilötty 280Tb videota. Tuohon tilaan pitäisi mahtua lähes koko Netflixin sisältö Linuksen mukaan ja ottaen huomioon että Suomessa valikoima on huomattavasti pienempi niin varmaan mahtuukin. Sitä en tiedä ketkä operaattorit tuota käyttää, mutta boxi on ilmainen niille operaattoreille jotka täyttävät Netflixin "vaatimukset". Lisätietoa löytyy täältä.
Planeettamme Maa -sarja on lisätty USA:n Netflixiin 2015 vuoden huhtikuussa ja After Earth pari viikkoa sitten Suomen Netflixiin. Uskoisin että tuo laatuero johtuu Netflixin käyttämästä videokoodauksesta, joka on vuosien myötä parantunut huomattavasti.Katselin muuten tässä juuri After Earthin ja aloin miettiä, onko Netflixillä laatueroja ihan noissa HD-materiaalienkin streamauksissa? Monissa HD pätkissä näkyy aika paljon tummien sävyjen pikselöitymistä ja muitakin pakkausjälkiä, mutta jostain syystä tuo After Earth näytti niin hyvältä että tuskin olisi erottanut blu-raysta oikein mitenkään.
Kiitos, tämä voikin selittää. Aikalailla kaikki netflix oma materiaali tullut pari viime vuotta 4k:na ja en ole tuolta paljoa leffoja hd:na muutenkaan katsellut.Planeettamme Maa -sarja on lisätty USA:n Netflixiin 2015 vuoden huhtikuussa ja After Earth pari viikkoa sitten Suomen Netflixiin. Uskoisin että tuo laatuero johtuu Netflixin käyttämästä videokoodauksesta, joka on vuosien myötä parantunut huomattavasti.
2015 vuoden lopulla Netflix uutisoi, että he ovat ottaneet käyttöön videokohtaisen koodaukseen eli kaikkia leffoja ja sarjojen jaksoja ei koodata samoilla asetuksilla vaan otetaan videon sisältö siinä enemmän huomioon jolloin samalla saadaan pienennettyä videon kokoa 20% mutta parannettua myös sen laatua.
Luultavasti siis tuota muutosta ennen lisätyt leffat ja sarjat on edelleen sillä huonommalla laadulla. En tiedä miksi eivät sitten koodaa niitä uudestaan tilan ja kaistan säästämiseksi, ehkä heillä ei ole enään sitä samaa lähdemateriaalia käytössään mistä ne on alunperin kopioitu.
Pahalta näyttää Shamelessin suhteen, ei lisättyjä kausia edelleenkään. Aiemmin oli kaudet 1-4 saatavilla, nyt ilmeisesti huomenna poistavat jäljellä olevia kausiakin (3 ja 4). Pitäs ruveta tsekkailemaan mistä muualta näkis nuo tuoreemmat kaudet kun C More Series-kanavalta tuli aikoinaan seurattua mutta uudempia kausia ei sieltäkään nähnyt (muistaakseni 5 oli viimeinen joka siellä näkyi), MTV3 vai Sub kun näitä on joskus näyttänyt niin lähetysaikakin on aina ollut mitä on, piilotettuna puolenyön tienoilla ym.Joo,mutta etenkin Shamelessin kohdalla todella ärsyttävää etteivät millään saa noita uudempia kausia palveluun ja sitten poistavat vielä varhaisempia kausia. Harmittaa, sillä paria viimeisintä kautta ei näe mistään palvelusta..
Aivan karmeaa kuraa. Toinen ilta kun katson enkä taida päästä loppuun asti. Pakko vaan yrittää kun on kuitenkin avaruusasema.The cloverfield paradox pamahti sitte flixiin. Paskahan tuo oli enimmäkseen.
Siltä tosiaan näyttää, kotisivu allflicks.net uudelleenohjaa sivulle reelgood.com.Allflicks on hiljattain myyty jenkkeihin, eivät enää jaksa sitä ylläpitää kunnolla, esim. RSS-fiidit eivät päivity läheskään joka päivä.
Voiko allflicks.fi-sivustoa selata englannin kielellä? Pääasiallinen ongelma ovat julkaisujen nimet, niitä kun ei usein käännetä suoraan ja yleisesti ottaen tunnen vain alkuperäisnimen. Esimerkkinä heti etusivulta "Open Range" kääntyy "Armoton Maa" ja "CHIPS" - "Paskalakit pyörillä". Lisäksi kuvaukset ovat heikosti kirjoitettu.
Netflixin omaa sivustoa voi käyttää täysin englanniksi, suomeksi ei pysty edes etsimään (voi vaatia englannin kielisen käyttöjärjestelmän asennuksen tai selaimen kieliasetuksen muuttamisen).
Sitten kysyn Flixablesta: voiko elokuvien ja sarjojen nimet asettaa näkymään englanniksi?Allflicks on hiljattain myyty jenkkeihin, eivät enää jaksa sitä ylläpitää kunnolla, esim. RSS-fiidit eivät päivity läheskään joka päivä.
Allflicksin suomalaisen tekijän uusi saitti: Lista Netflix-elokuvista ja -sarjoista | Flixable
VPN oli päällä. Kieli oli Netflixissä kylläkin suomi.Minulla ei näy kyseiset Chrome selaimella, eikä LG:n telkussa. Oletko jotenkin päässyt jonkun muun maan maan flixiin? Onko kielivalinnoissa Suomi?
Pahalta näyttää Shamelessin suhteen, ei lisättyjä kausia edelleenkään. Aiemmin oli kaudet 1-4 saatavilla, nyt ilmeisesti huomenna poistavat jäljellä olevia kausiakin (3 ja 4). Pitäs ruveta tsekkailemaan mistä muualta näkis nuo tuoreemmat kaudet kun C More Series-kanavalta tuli aikoinaan seurattua mutta uudempia kausia ei sieltäkään nähnyt (muistaakseni 5 oli viimeinen joka siellä näkyi), MTV3 vai Sub kun näitä on joskus näyttänyt niin lähetysaikakin on aina ollut mitä on, piilotettuna puolenyön tienoilla ym.
Voi olla että tuo aiemmin mainittu poisto-päivämäärä oli virheellinen. Katsoin yks päivä sieltä apsin kautta (jota pystyy selailemaan vaikkei oliskaan tilaus aktiivisena) niin tais olla 20. tai 22. helmikuuta saakka saatavilla.
Eilen kyselin chatissa tuosta Shameless:istä ja kyllä se on poistumassa kokonaan Netflixin valikoimista. Valitettavasti.Shamelessin kutonen ja seiska on taidettu subilla näyttää joo ja ainakin kutosta on myös uusittu jo että ei muuta kuin silmät auki ja joku vehje tallentamaan jos ei tule itselle sopivaan aikaan.
Yksi ratkaisu on pyörittää W10:ä virtuaalikoneessa ja ottaa kuvankaappaus siitä.Miten olette ohittaneet DRM:n? Haluan napata kuvankaappauksia kuvanlaatuvertailuun, ruutu menee heti mustaksi kun avaan screenshot-ohjelman. Androidilla käytin DisableFlagSecure Xposed-moduulia, en tiedä toimiiko enää ja mieluiten kaappaan Windows 10:n sovelluksesta, kun korkein kuvanlaatu on tuettu.
Chrome tosiaan tukee nyt 1080p-resoluutiota lisäosan myötä, mutta en tiedä ovatko kaikki bitrate-asetukset saatavilla. Vaikea uskoa, että selaimessa DRM:n kierto onnistuu noin helposti — videotahan voisi nauhoittaa suoraan.Kyllä ainakin Linuxin Chromella kuvakaappailut onnistuu ongelmitta.
Ja koska mikään hyvä ei kestä ikuisesti, niin Netflix totesi että eihän tämä käy päinsä, eli ominaisuus on vedetty takaisin ja nyt ollaan taas sujuvasti siinä mistä lähdettiin.Vautsi, Netflix oli päivittänyt käyttöliittymää ja ohjelmissa on vihdoinkin mahdollisuus hypätä 10s kumpaan suuntaan tahansa (aiemmin vain taaksepäin). Samaten "next episode" -painike löytyy sarjoista aina alapalkista. En testannut koskeeko tämä kaikkia ohjelmia/sarjoja, mutta ainakin Darkissa näytti menevän näin (laitteena android-tabletti).