Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toivottavasti jaksaisivat tehdä lisää Faudaa.
Vähän pedattiin sarjan loppua, kun kaikki olivat väsyneitä ja lopettamassa uraansa/kuolivat yms? Ehkä henkilöstö menee uusiksi. Tai sitten ei.
Netflix ei tähtää järkevään ja monipuoliseen käytettävyyteen, vaan massojen miellyttämiseen ja tuottavimpien sisältöjen tuputtamiseen.
Sinä sekoitat nyt sen mitä Netflix sanoo tekevänsä ja sen mitä se oikeasti tekee. Minä puhuin jälkimmäisestä.Tuo ei ihan pidä paikkaansa tuollaisenaan.
Sinä sekoitat nyt sen mitä Netflix sanoo tekevänsä ja sen mitä se oikeasti tekee. Minä puhuin jälkimmäisestä.
Olen tämän sijoittumisen muuttumisen huomannut kyllä, mutta kun kommentoitiin että on "Helkkarin hankala jatkaa jotain sarjaa, jota on katsonut vaikka edellisenä iltana.", niin mielestäni se ei ole. Teen tätä useana iltana viikossa. Ihan sekunnin kaksi päästä Netflixin auettua jatkuu katseleminen Vaikka jatka "Jatka katselua" palkki tjsp. vaihtelee hieman paikkaa, niin yleensä se on itselleni heti ylimpien joukossa.Tuo "Continue Watching" taas on se automaattisesti näytettävä listaus kesken olevista ohjelmista ja niitä pääsee jatkamaan siitä suoraan klikkaamalla ohjelmaa. Se on ihan ok, mutta noissa molemmissa on sellainen pieni ongelma, että koska Netflix yrittää tuputtaa kaikkea muutakin sisältöä käyttäjille, niin noiden listojen sijainti vaihtelee siellä käyttöliittymässä ja sekös vasta on ärsyttävää.
Pointti tuossa oli juuri käyttäjien toivomien ominaisuuksien puuttumisessa ja yleisessä käytettävyydessä. Netflix tekee noista jatkuvasti tutkimusta ja tasapainoilevat rahantahkoamisen ja käytettävyyden välillä. Siihen logiikkaan ei mahdu mm. ulkoiset imdb-linkit, tähtipohjainen arvostelu ja suosittelujärjestelmä, luokiteltavat omat suosikit, selkeät ilmoitukset uusista ja poistuvista sisällöistä jne.Väitteesi kaipaa perusteluja. Ilmeisesti sinusta tuntuu tuolta, mutta kaipaa tueksi ehkä jotain... Voi olla, että Netflix myös tuota tuottavien sisältöjen tuputtamista yrittää tehdä, mutta väistämättä noi suositukset (joiden parantamiseen on todistettavasti käytetty rahaa) on oleellisessa osassa käyttäjien säilytyksen kannalta ja tuota tuputtamista ei voi tehdä tuon kustannuksella. Ei ole kuitenkaan halvin noista palveluista, joten sisällöllä jota katsoja eteensä saa on merkitystä.
Tuo oli tosiaan sen sanojalta liioittelua, mutta onhan se ihan totta että niiden listojen paikan vaihteleminen on typerää ja käyttäjälle kömpelöä. Joskus tabletilla katsoessa kumpi tahansa noista mainituista listoista voi olla jopa usean sivun verran alempana ja joskus taas ne ovat siinä ensimmäisenä, kuten loogista olisi.Olen tämän sijoittumisen muuttumisen huomannut kyllä, mutta kun kommentoitiin että on "Helkkarin hankala jatkaa jotain sarjaa, jota on katsonut vaikka edellisenä iltana.", niin mielestäni se ei ole.
Siihen logiikkaan ei mahdu mm. ulkoiset imdb-linkit, tähtipohjainen arvostelu ja suosittelujärjestelmä, luokiteltavat omat suosikit, selkeät ilmoitukset uusista ja poistuvista sisällöistä jne.
Taustalla tuossa on juuri se, että sillä tavalla saadaan katsojan huomio kiinnitettyä niihin tuputettaviin sisältöihin paremmin, kun pitää käydä joka rivi läpi etsiessään seasta sitä haluttua.
Eli kerran kuussa tarveisi kirjautua kotiverkkoon tai tili bannataan.
Eipä tuolla oikein mitään katsottavaa edes ollut. Saas nähdä kuinka paljon p2p liikenne kasvaa?
Kertokaas tyhmälle miten tuo sitten toimii kun mulla esim play-asia ilmoittaa välillä, että mun tilille kirjauduttiin uudesta IP osoitteesta, koska ilmeisesti se on itsekseen vaihtunut niin mistäs netflix tietää, että olen siinä omassa kotiverkossa kiinni enkä jossain muualla?
Muutenkin jonkun nettisivun mielestä saatan majailla tampereella ja jonkun toisen mielestä taas jollain muulla paikkakunnalla vaikka asun porissa ja tietokone on piuhalla tuossa kaapelimodeemissa kiinni.
Näihin on varmaan joku helppo vastaus, mutta minä en tajua mitään modeemien asetuksista. Tai no sen verran tajuan, että wi-fi yhteys on vahvan salasanan takana.
SSID & BSSID? Sama se sille ip-osoitteelle, kunhan verkko on tuttu kotiverkko.
These new terms ask people to define a primary location through their TV. All the accounts and devices should be connected to the same Wi-Fi as the TV.
“A primary location is set by a TV that is signed into your account and is connected to your Wi-Fi network. All other devices signed into your account on that Wi-Fi network will be associated with your primary location and will be able to use Netflix,” it says. If a user doesn’t set a primary location or doesn’t have a TV, Netflix will automatically set a primary location based on IP address, device IDs, and activity
Täällä Suomessa on prosentuaalisesti aika paljon ihmisiä jotka katselee rajattoman mobiilinetin kautta wifin tai langallisen yhteyden sijaan. Mitenköhän tuollainen rajoittaminen toimisi Suomessa tai Pohjoismaissa ylipäänsä? Pieni markkina-alue tosin kyseessä joten ehtivät kyllä keksiä uusia tapoja "rajata" käyttäjiä.
Ei siinä, onhan se hauska ajatus jos tulisi ukaasi
If a user doesn’t set a primary location or doesn’t have a TV, Netflix will automatically set a primary location based on IP address, device IDs, and activity
Tämä sen täytyy olla. Ottaa päähän niin huolella tuollainen toiminta, että harkitsin itsekin tilauksen peruuttamista, vaikka rajoitus ei omalla kohdalla mitään merkittävää toiminnallista haittaa olisikaan välttämättä aiheuttanut. Netflix ei ole enää kunkku striimauspalveluiden kukkulalla, joten ei kannata antaa kusen nousta hattuun....voi myös olla että tilaajamäärät raketoi alaspäin ja päätettiin paikata reikä. Uskomatonta soutamista ja huopaamista.
Tää sotii mun oikeustajua vastaan. Maksat 4k:sta/HDR:stä sen mitä pyydetään, ja tiedät pelisäännöt (useempi ruutu=perhe, yksi talous=perhe). Sitten takavasemmalla mainostat olevasi oikeutettu jakamaan tunnukset toisille, koska hinta. Huh.Heti kun Netflix tarjoaa yhden käyttäjän 4k@HDR tilausta niin en jaa enää tunnuksia sukulaisille. On suorastaan typerää että paras laatu kuuluu johonki perhe tilaukseen.
Palvelu kieltämättä pikkusen huononee jos joutuu edes yhden kerran syöttämään, hyvällä omallatunnolla, jonkun koodin johonkin. Mutta, eronneet vanhemmat? Etäsuhteessa olevat? Miksei näillä pitäisi olla, säännöt huomioiden, omaa sopimusta? Perheet jotka eivät asu 24/7 saman katon alla ovat ne ketkä sitten joutuvat koodeja syöttämään. Koska ehkä saattavat olla pikkusen harmaalla alueella.Tyypillinen esimerkki pörssiyhtiön peliliikkeestä: huononnetaan palvelua kasvavien rahavirtojen toivossa ja toivotaan, että asiakkaat nielee. Oma veikkaukseni on, että tämä tulee osumaan osakkeeseen isosti (eikä positiivisella tavalla). Netflixin tai muiden suoratoistopalveluiden käyttöä motivoi suuresti vaivattomuus, enkä voisi kuvitella mitään raivostuttavampaa kuin se, että joudun muualla kuin kotona räpläämään koodien kanssa jotta saan käyttää palvelua josta maksan. Onnea kaikille: eronneille vanhemmille, etäsuhteessa oleville, perheille jotka eivät kaikki asu saman katon alla 24/7 ja töiden puolesta matkustaville vain muutamia mainitakseni.
Saatoin virheellisesti tulkita kommentin kohdistuvan aiempiin pariin postaukseeni... Anyway, aika tekopyhää kuitenkin on ajatella että kun Netflixin perusongelma on sisältö, niin tottakai ollaan oikeutettjua rikkomaan pelisääntöjä (lue: katsomaan ilmaiseksi). Vähän sama kuin sanoisi että kun Suomen perusongelma kuitenkin on ikääntyvän väestön määrän kasvu, nii ei mun tarvi veroja maksaa.Kyllä täällä jaksetaan viilata pilkkua jonkin suuryrityksen sopimusteknisistä asioista lähes säälin kyyneleitä Netflixiä kohtaan silmät valuen. Miksi kukin ei nyt voi tahollaan vaikka otta sitä asennetta, että jos omaan tiliinsä suostuu jonkun henkilön ottamaan ylipäätään mukaan, on hän silloin aika monesti sen verran läheinen tyyppi, että melkein perheestä kävisi.
Mitä te ylipäätään tuolla menettelyllä häviätte? Netflixin ongelma ei muutenkaan ole oikeasti mikään vitun tilien vähemmän ihanteellinen käyttö (jossa käyttäjä edelleenkin maksaa siitä - ainoastaan sijainti ei välttämättä ole aina samassa talossa), vaan sisältö, jonka he omilla päätöksillään ovat vuosien mittaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta sössineet.
Saatoin virheellisesti tulkita kommentin kohdistuvan aiempiin pariin postaukseeni... Anyway, aika tekopyhää kuitenkin on ajatella että kun Netflixin perusongelma on sisältö, niin tottakai ollaan oikeutettjua rikkomaan pelisääntöjä (lue: katsomaan ilmaiseksi). Vähän sama kuin sanoisi että kun Suomen perusongelma kuitenkin on ikääntyvän väestön määrän kasvu, nii ei mun tarvi veroja maksaa.
Juu, sori! Missasin tuon sun sulkulausekkeesi - toki jos katseluoikeudesta maksaa, niin kaikenlainen ylimääräinen vääntö oikeuden ylläpitämiseksi on turhaa ja ajanhukkaa . Toisaalta kommenttisi " Miksi kukin ei nyt voi tahollaan vaikka otta sitä asennetta, että jos omaan tiliinsä suostuu jonkun henkilön ottamaan ylipäätään mukaan, on hän silloin aika monesti sen verran läheinen tyyppi, että melkein perheestä kävisi" ei nyt välttämättä ihan juuri sovitun mukaista käytöstä ole.Kuka katsoo ilmaiseksi, jos sääntöjenmukaista yhteistiliä käyttää? Ei kukaan.
Tää sotii mun oikeustajua vastaan. Maksat 4k:sta/HDR:stä sen mitä pyydetään, ja tiedät pelisäännöt (useempi ruutu=perhe, yksi talous=perhe). Sitten takavasemmalla mainostat olevasi oikeutettu jakamaan tunnukset toisille, koska hinta. Huh.
Jep, en olettanutkaan että saisit jakamisesta rahaa. Mutta nytkin perustelet hinnalla, jopa kymmenen sentin marginaalilla, sitä että rikot sääntöjä. En väitä että aina itsekään toimisin kaikkien sääntöjen mukaan, mutta väitän etten väitä sen olevan oikeutettuaEn saa senttiäkään sukulaisilta kenelle netflixiä jaan, en ole pyytänyt enkä tule pyytämään. Kuten ylempänä sanoin, Joss sieltä tulisi vaikka 10 senttiä halvempi yhden käyttäjän tilaus 4k@Hdr laadulla niin vaihtaisin saman tien jolloin jakaminen loppuisi minulla.
Mitäs hiton sääntöjä siinä rikkoo? Itse ainakin olen aikanaan ottanut Netflixin Premium (4 screens)-sopparin, joka käsitti 4 yhtäaikaista käyttäjää sekä ohjelmien latauksen laitteille, eikä mitään höpinöitä saman katon alla asumisesta. Tiivistettynä rajoituksena oli " The only limit is a Netflix account with a Premium plan can stream to only 4 different screens simultaneously". Netflix on itsekin jakanut aikanaan twitterissä kommentin "Love is sharing a password", joten salasanan jakamisen on voitu siinäkin mielessä katsoa olevan Netflixin hyväksymää toimintaa. Nykyään tosin lässyttävät jostain Householdista jos tekee uutta tilausta.Mutta nytkin perustelet hinnalla, jopa kymmenen sentin marginaalilla, sitä että rikot sääntöjä.
Jep, en olettanutkaan että saisit jakamisesta rahaa. Mutta nytkin perustelet hinnalla, jopa kymmenen sentin marginaalilla, sitä että rikot sääntöjä. En väitä että aina itsekään toimisin kaikkien sääntöjen mukaan, mutta väitän etten väitä sen olevan oikeutettua
Ennen sai ajaa ilman turvavöitä eikä ollu nopeusrajoituksia. Nyt kuitenkin Netflixin sivuilta löytyy sekunneissa seuraava teksti:Mitäs hiton sääntöjä siinä rikkoo? Itse ainakin olen aikanaan ottanut Netflixin Premium (4 screens)-sopparin, joka käsitti 4 yhtäaikaista käyttäjää sekä ohjelmien latauksen laitteille, eikä mitään höpinöitä saman katon alla asumisesta. Tiivistettynä rajoituksena oli " The only limit is a Netflix account with a Premium plan can stream to only 4 different screens simultaneously". Netflix on itsekin jakanut aikanaan twitterissä kommentin "Love is sharing a password", joten salasanan jakamisen on voitu siinäkin mielessä katsoa olevan Netflixin hyväksymää toimintaa. Nykyään tosin lässyttävät jostain Householdista jos tekee uutta tilausta.
Nää koodipelleilyt, vaatimukset "kotiverkkoon" kytkeytymisestä kerran kuussa yms. oli jo lähtökohtaisesti puhdasta idiotismia. Jättää täysin huomioimatta keikkatyöläiset, ihmiset jotka viettää pitkiä aikoja kodin ulkopuolella (esim. kesät kesäasunnolla, pitkät työmatkat yms). Sentään tulivat järkiinsä ja peruivat toistaiseksi muutokset. Esimerkiksi Disney+ vaatii myös koodin, kun laitetta ottaa käyttöön, mutta sen jäkeen ei ole mitään naurettavia "kerran kuukaudessa kotiverkkoon" -vaatimuksia.
Yhteiskunnallisen lakimuutoksen vertaaminen kuluttajille tarjottavan palvelun sopimusmuutokseen on "vähän" ontuva vertaus. Sopimukset ei vaan toimi ihan näin etenkään kuluttajapalveluissa, jos palvelun sisältöä/toimintaa muutetaan merkittävästi. Ihan sama vaikka et halua asiasta väitellä.Sen verran oon mäkin maailmaa nähnyt että pelisäännöt muuttuvat monessa asiassa ajan kuluessa, ja muutokset joko hiljaisesti hyväksytään tai sitten lopetetaan palvelun käyttö.
Lienet mahdollisesti joskus saanut esmes pankilta tai vakuutusyhtiöltä postia jossa kerrotaan uusista ehdoista? Yleensä niissä todetaan että jos et tee mitään, sopimus jatkuu uusilla säännöillä. Tai sitten kävelet ovesta ulos.Yhteiskunnallisen lakimuutoksen vertaaminen kuluttajille tarjottavan palvelun sopimusmuutokseen on "vähän" ontuva vertaus. Sopimukset ei vaan toimi ihan näin etenkään kuluttajapalveluissa, jos palvelun sisältöä/toimintaa muutetaan merkittävästi. Ihan sama vaikka et halua asiasta väitellä.
Ja ihan viitteenä, tämä on jotakuinkin se palvelu, jonka esim. itse olen viimeksi sopimuksen päivittänyt (tää on vuodelta 2018). "Ihan sekunneissa" löytyy tämäkin. Se mitä uusille asiakkaille tarjotaan ei vaikuta asiaan.
Toki jos tykkää nuoleskella suurityksen saappaita niin eihän siinä mitään. Itse ainakin maksavana asiakkaana valitan jos palvelua yritetään muuttaa merkittävästi yksipuolisella ilmoituksella.
Kuvahan on täysin ristiriidassa sun näkemyksen kanssa, sillä siinä ei mainita kotitaloutta missään, toisin kuin uudessa palvelukuvauksessa. Jos mainittaisiin, mitään ongelmaa ei edes olisi. Yritä vaikka sisäistää tuo kuvassa olevan ensimmäisen kappaleen viimeinen lause ja se, miten eri palvelutasot sitä täydentävät.Lienet mahdollisesti joskus saanut esmes pankilta tai vakuutusyhtiöltä postia jossa kerrotaan uusista ehdoista? Yleensä niissä todetaan että jos et tee mitään, sopimus jatkuu uusilla säännöillä. Tai sitten kävelet ovesta ulos.
Tuo näyttämäsi kuva ei ole ristiriidassa mun näkemykseni kanssa. Striimaa ihan rauhassa edelleen neljällä laitteela, ja lataa jokaiseen mitä haluat. Kunhan teet sen yhden kotitalouden piirissä. Epäilenpä että näin se on aina ollut - mutta siihen en todisteita kyllä pysty mistään kaivamaan.
Eihän tuossa mikään estäisi netflixin katsomista mökillä? Olettaen että tuo ymmärtää päätilin sijaitsevan mökillä.Nää koodipelleilyt, vaatimukset "kotiverkkoon" kytkeytymisestä kerran kuussa yms. oli jo lähtökohtaisesti puhdasta idiotismia. Jättää täysin huomioimatta keikkatyöläiset, ihmiset jotka viettää pitkiä aikoja kodin ulkopuolella (esim. kesät kesäasunnolla, pitkät työmatkat yms). Sentään tulivat järkiinsä ja peruivat toistaiseksi muutokset. Esimerkiksi Disney+ vaatii myös koodin, kun laitetta ottaa käyttöön, mutta sen jäkeen ei ole mitään naurettavia "kerran kuukaudessa kotiverkkoon" -vaatimuksia.
Varmaan julkaisevat premium premium-tilin, jossa ei kysellä mitään, jos katsoo ohjelmia kodin ulkopuolella. Tilanne elävästä elämästä: minä olen työkeikalla, lapset isovanhempien tykönä yökylässä ja rouva kotona. Kaikki katsovat palvelua. Onko oikein, että osa tileistä menee kiinni, jos ei satu olemaan samassa verkossa kiinni ja käytä palvelua kuukauden aikana?Eihän tuossa mikään estäisi netflixin katsomista mökillä? Olettaen että tuo ymmärtää päätilin sijaitsevan mökillä.
Voi ne irtisanoa kaikki vanhat sopparit. Joskin epäilen kannattaako.Kuvahan on täysin ristiriidassa sun näkemyksen kanssa, sillä siinä ei mainita kotitaloutta missään, toisin kuin uudessa palvelukuvauksessa. Jos mainittaisiin, mitään ongelmaa ei edes olisi. Yritä vaikka sisäistää tuo kuvassa olevan ensimmäisen kappaleen viimeinen lause ja se, miten eri palvelutasot sitä täydentävät.
Mitä tulee esimerkkiin vakuutuksesta, niin:
A) Netflix ei ole toimittanut vanhoille asiakkaille em. kaltaista ilmoitusta hyvissä ajoin vähäistä suuremmasta muutoksesta (kuten esim. hinnan korotuksesta on joskus tullut). Tämä ilmoitushan ei ole mikään suositus, vaan pakollinen.
B) Palvelukuvauksessa tulee mainita merkittävät rajoitukset, kuten käytön rajoitus kotitalouteen. Tätä mainintaa ei vanhassa kuvauksessa ollut, mutta uudessa, hetki sitten lisätyssä kuvauksessa on. Näin ko. ehto ei päde vanhoihin tilaajiin, koska ilmoitusta ehtojen muuttumisesta ei ole toimitettu asiakkaille.
Ja edelleen, kukaan (riittävän) vanha asiakas ei jätä sääntöjä noudattamatta vaan nimenomaan noudattavat heille tarjotun palvelun sääntöjä. Ehkä sitten kun "kasvat aikuiseksi" (ihan vaan omia sanojasi lainaten) ymmärrät, miten sopimuksia voi muuttaa ja miten ei.
Veikkaan että eivät seuraa mitenkään, vaan keskittyvät pelottelemaan.Tuntuu olevan todella sekavaa tietoa tuosta systeemistä, millä meinaavat seurata tilien jakamista.
Canadan mallin perusteella siinä pitää alkuun asettaa pääasiallinen sijainti jos noihin kuviin on uskominen mitä netissä nyt löytyy. Tämän sijainnin ulkopuolella katsottaessa pitäis laitteen käydä kerran kuukaudessa "kotiwifin" alueella tai vahvistaa koodilla, jolla sais 7 päivää katseluaikaa (aiempien tietojen perustella). Eli jos laitan sijainnin kaupunkiasunnolle, niin toinen kämppä lapissa tai mökki toisella paikkakunnalla on ulkopuolisia sijainteja. Itselle tää ei sinällään ole iso ongelma, kun en "ulkopuolisille" tiliä jakele. Tosin, yksi käyttäjistä on pitkiä aikoja eri aikavyöhykkeellä, joten kyllähän se vähän v*tuttaa jos toinen haluaa katsoa vaikka päivän päätteeksi netflixiä ja sieltä pamahtaa mun mailiin joku vahvistuskoodi, kun itse olen jo nukkumassa enkä voi sitä koodia antaa.Eihän tuossa mikään estäisi netflixin katsomista mökillä? Olettaen että tuo ymmärtää päätilin sijaitsevan mökillä.
Esimerkiksi itellä on käytössä 2 eri verkkoa eri ISP:ltä, toinen on 5G, toinen kiinteä yhteys ja molemmat oman reitittimen takana. Kumpikaan ei IP:n perusteella anna sijainniksi edes etäisesti käyttöpaikkaa lähellä olevaa sijaintia, plus kaikki TV:t / Apple tv on piuhalla kiinni.