Lopputuloksen värilämpötila voi heitellä paljonkin näytöstä näyttöön, etenkin jos eri näytöissä on eri taustavalotyyppi tai paneelityyppi. Tätä varten on olemassa mittareille ne korjausprofiilit eri näyttötyypeille, mutta nekin ovat vain sinnepäin. Loppupeleissä ilman spektrophotometriä jolla kalibroi oman laitteen omalle näytölle, ei lopputulos ole koskaan täysin tarkka.
Suosittelen ehdottomasti ottamaan whitepointin kalibraatioon mukaan useammalla näytöllä. Toinen näyttöni on 1280x1024 IPS ja niiden tarjonnasta johtuen paneeli ei ole maailman paras.
En stressaa siitä, että värit ovat täysin oikein, käytin jopa sitä nopeampaa presettiä tuon DisplayCAL:in kanssa, kun toinen ruksutti aina yli tunnin. Se on vaan häiritsevää, että jos vedät vaikka Googlen tai GMailin toiselle näytölle, niin valkoiset värit muuttuvat vetäessä sinertäväksi. Jos molemmilla näytöillä on jotain valkoista, eron näki aivan liian selvästi.
Minulla tämä on seurausta siitä, että kakkosnäyttöni on vähän huono. Hyllyssä olisi Dell U2515H, joka on miljoona kertaa parempi, mutta tämä antaa minulle enemmän fyysistä työtilaa pöydälle. Ilman näitä korostettuja erojakin, suosittelen sovittamaan kahden näytön setupit yhteen myös värilämpötilalta, ja olin vähän ihmeissäni, kun DisplayCAL ei sitä automaattisesti tee..
--
Lisäksi tuo minun whitepoint on 6000K, joka on vähän sinisempään päin - ja se johtuu siitä, että tuo 1280x1024 toistaa enemmän värejä näin. Muuten menee alle 90% sRGB.
--
Nyt niinkuin vertailuna, Spyderin oma softa on kuin Windows, se vaan Next->Next->Next painamalla tekee ihan tyydyttävän lopputuloksen. DisplayCAL on kuin Linux, jossa voi tulla hyvä suoraan purkista, mutta jos ei tule (tai tulee huono), niin tuntien säädön ja virittelyn seurauksena saa juuri sellaisen, kun haluaa (tai osaa). Säätömahdollisuuksia on kymmeniä ja allekirjoittanut joutui katsomaan wikipediasta terminologiaa, että ymmärsi edes, mitä noi valinnat tuolla Advanced-valikoissa tarkoittaa - niinkuin yleisellä tasolla.