Minulla on erikoinen tilanne. RTX 3070 päivittää uudempaan mutta en osaa päättää mikä se näistä olisi:
-RTX 5070
-RTX 5070 TI
-RX 9070 XT
Mitenköhän hyvin nuo toimivat AM4 alustalla seuraavilla spekseillä?:
Fractal Design Define R5 jossa 4x140mm Fractalin tuuletinta
Asus TUF Gaming 850W
Asus Rog Strix B550-F Gaming II Wifi
Ryzen 7 5700X3D + Arctic Freezer III 240 AIO
Kingston Fury Renegade 32GB(2x16GB) DDR4 3600Mhz CL16
Minullahan olisi myös valmiina emolevyä(ITX mini/mATX) vaille oleva AM5 setti(Raijintek Styx (mATX), Ryzen 7 7600 + Coolermaster Hyper 212 RGB black edition, ja Kingston Fury Beast 32Gt DDR5) Ei vaan ole meinannut löytyä AM5 ITX-mini/mATX emoa käytettynä tai järkevää tarjousta uutena.. Asrock B850i tai B850M mallia olen katsellut koska sitten voisin myydä nykyisen AM4 settini SSD:ta vaille olevana pakettina, kun löytyy ylimääräinen Be Quiet 650W powerikin...
Toisaalta hieman olen alkanut kallistua siihenkin että luopuisin noista AM5 suunnitelmista(koska Ryzen 7 5700X3D on vielä varsin pätevä?) toistaiseksi, möisin nuo AM5 osat ja laittaisinkin ALL-IN näytönohjaimeen joka olisi siinä tapauksessa RX 9070 XT tai RTX 5070 TI.
Sitten jos toteuttaisinkin kompaktin ilmajäähdytetyn AM5 setin Raijintekin Styxiin niin, se rajaisi GPU vaihtoehdot lähinnä MSI RTX 5070 Ventus 2x OC malliin tms. dual fan malliin..
Kolmas vaihtoehto olisi se, että ostaisinkin ATX AM5 emon, siirtäisin setit Fractal Define R5:een. ja möisin AM4 komponentit kombona tai erikseen.. Kyllä Rog Strix B550-F Gaming Wifi II + Ryzen 7 5700X3D + 32GB Kingston Fury Renegade setti varmasti hyvään hintaan kaupaksi menisi ja
melko äkkiäkin...
Etuna siinä olisi se että olisi sitten latu auki tulevaisuuden päivityspoluille ja PCIe 5.0 pohjainen emo, vaikka sillä PCIe 5.0:lla ei tällä hetkellä juuri merkitystä olekaan...
Toivottavasti saitte jotakin selkoa näistä suunnitelmistani.