Näytönohjaimen alivoltitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makee
  • Aloitettu Aloitettu
Moi voisko joku neuvoa mitenkä ois helppo alivoltittaa Asus Geforce RTX TUF (ei ole oc malli) näytönohjain , olen yrttänyt - tuota - alivoltitusta tehdä MSI Afterburner ja Unigine Heaven ohjelmilla , mutta nyt en saa jostain syystä sitä MHz ja mV käyrää säädettyä kohdilleen ja vaikka kuinka alas tiputan mV niin ei rupea Unigine Heavenissa kuva tökkimään/kaatuilemaan , en myös saa MSI Afterburnerin curver editorista mV 800 pienemmäksi kun se MHz ja mV käyrä on siellä näkymättömissä , kuva 1 lähtökohta josta lähden säätämään , MHz 2437 (MHz tuon olen kortin valmistajan mukaan laittanut) ja sit olen sit - tuolla mV asetuksella etsinyt sitä kuvan kaatumis rajaa , kuva 2 vaikka tuolleen saan laitettua asetukset MHz 2437 ja mV 825 niin puhaltimet pyörivä noin 2000rpm luokkaa , tarkoitus ois saada tuo kortti pelikäytössä hiljaisemmaksi , aikaisemmin olen onnistunut tuolla MSI Afterburner ja Unigine ohjilmilla alivoltittamaan rtx 3090 ja rtx 4090 en tiedä minkä takia se - ei nyt onnistu tuolla rtx 5090 kortilla , jos joku vois neuvoa mitenkä se onnistuu niin olisin kiitollinen

KUVA 1 MSI Afterburner asetukset ja alkuperäinen jännitekäyrä.png

KUVA 2 MSI Afterburner.png

Kun ei ole kukaan vastannut niin jaan oman kokemukseni vaikka en osaa auttaa tuon Afterburnerin kanssa. Itsellä oli sama tilanne että en saanut tuolla Afterburnerilla minkään ohjeen mukaan alivoltitusta toimimaan. Kokeilin sitten loppujen lopuksi Asuksen GPU Tweakilla mukaillen tuolta linkittämästäni ketjusta löytyvää reddit ohjetta ja se on toiminut maaliskuusta asti ongelmitta.

Tässä vielä kuva miltä tuo curve itsellä nyt näyttää:
5090_vf_curve.PNG

Säädin tuolla GPU Tweakilla myös tuulettimet. Tuossa Astralissa on tuo äänekäs takatuuletin niin olen asettanut tuon keski- ja takatuulettimen käyrän sellaiseksi että sen ääni ei nousisi noiden reunatuulettimien yli.
5090_fan_curve.PNG

Kun ei ole kukaan vastannut niin jaan oman kokemukseni vaikka en osaa auttaa tuon Afterburnerin kanssa. Itsellä oli sama tilanne että en saanut tuolla Afterburnerilla minkään ohjeen mukaan alivoltitusta toimimaan. Kokeilin sitten loppujen lopuksi Asuksen GPU Tweakilla mukaillen tuolta linkittämästäni ketjusta löytyvää reddit ohjetta ja se on toiminut maaliskuusta asti ongelmitta.

Tässä vielä kuva miltä tuo curve itsellä nyt näyttää:
5090_vf_curve.PNG

Säädin tuolla GPU Tweakilla myös tuulettimet. Tuossa Astralissa on tuo äänekäs takatuuletin niin olen asettanut tuon keski- ja takatuulettimen käyrän sellaiseksi että sen ääni ei nousisi noiden reunatuulettimien yli.
5090_fan_curve.PNG
Der8auerilla oli hyvä video tuon astralin tuulettimien säädöstä. Sai sen lähes äänettömäksi, mutta kuitenkin boostailee ns. täydet.

Kannattaa varmaan myös siitä Heavenista luopua. Steamista 3DMark demo (ilmainen) ja sieltä Steel Nomad tulille niin on testiohjelmakin 2020 -luvulla 🙂

Statistiikka

Viestiketjuista
278 607
Jäsenet
77 780
Uusin jäsen
Soppakauaha

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom