• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Napoleon Legend 365 -kaasugrilli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tosh
  • Aloitettu Aloitettu
Kertolaas mulle mitä ihmettä sillä metallinpalalla piti tehdä joka oli sitä kaasun tuloletkua varten?
Umpisurkeat ohjeet enkä millään löytäny mihin se pitöis pistää…

Itsehän pääsin heti takuuhommiin kun tuo oli vartin jälkeen jo yli 500c (kyllä, celsiusta) ja kannen alaosa sauhusi ihan oudosti ja siihen jäi sit joku ihme värjäymä…
Ekalla lämmityskerralla vedin itekki nupit kaakossa sinne 500c asti vahingossa varmaan lähemmäs puolisen tuntia 😅 kannen etureunaan kanssa vähän haalistumaa, joka kyllä pyyhkimällä kostealla rätillä vähän hälveni. Näyttää nyt siis tältä. Oliko sulla pahempaa vai samanlaista ja miten kävi takuun kanssa? En kyllä itse jaksaisi kasata uudestaa grilliä, jos puhutaan noin pienestä.

IMG_2332.jpeg

Ekalla lämmityskerralla vedin itekki nupit kaakossa sinne 500c asti vahingossa varmaan lähemmäs puolisen tuntia 😅 kannen etureunaan kanssa vähän haalistumaa, joka kyllä pyyhkimällä kostealla rätillä vähän hälveni. Näyttää nyt siis tältä. Oliko sulla pahempaa vai samanlaista ja miten kävi takuun kanssa? En kyllä itse jaksaisi kasata uudestaa grilliä, jos puhutaan noin pienestä.

IMG_2332.jpeg
Toihan näyttää pahemmalta ku 5 vuotta vanha pirusti käytetty Weeberi joka ollut pihalla kesät talvet... Onneks en ostanu (vaimo kielsi).

Eikö nämä ole käyttötavaroita? Niihin tulee jälkeä, kulumaa, lämmön aiheuttamaa värjäymää jne. "virheitä", jotka ei haittaa laitteen tarkoitettua käyttötarkoitusta.

Ei sillä, en itse ostanut vaikka tarjouksen nähtyäni oli hyvin saatavuutta ja hinta kohdallaan. Sitten myöhemmin kun saatavuus oli jo loppunut, kiinnostus heräsi. Ja sitten saatavuuden korjaantuessa hinta ei ollutkaan enää kohdallaan.

Ohan tossa selkeästi eroa omaan vielä käyttämättömään. Toki en kyllä aio vetää tuota 500°C, kun mittarikin lopetaa 400°C. Muutama maggara varmaan kypsyy pienemmässäkin.

Toihan näyttää pahemmalta ku 5 vuotta vanha pirusti käytetty Weeberi joka ollut pihalla kesät talvet... Onneks en ostanu (vaimo kielsi).
No onneks ei ole mikään näyttely vehje. Sama vaikka vetäis valkoseks koko kannen. Ja jos tolla saa takuuseen menemään, niin onpahan turvaa vuosiksi eteenpäin. Ei tarvii ku laittaa nupit täysille ja unohtaa grilli päälle.

Siis meneekö tuo muka takuuseen jos pistää täysille ja polttaa kannen solmuun?
Tietenkin?
Yleisesti ottaen kaasumikrot ei lämpene kauhean kuumaksi vaikka ne jättäisi vuorokaudeksi täysille, tässä kuitenkin periaatteessa kahden polttimen grilliin on pistetty kolme poltinta…

Ja tosiaan kun ohjekirjassakin käsketään että tehdasjämät putsataan pistämällä laite puoleksi tunniksi high asennolle jokaisella polttimella ni…

En oo saanu ite aikaseksi pistää kuvia sinne takuuseen mutta noi fantasioinnit siitä että sieltä uusi grilli saa heti unohtaa, tietenkin sieltä tulee vain se osa mikä on pilalla (jos siis tulee mitään ylipäätäs), joka sattumoisin nytkin sattuu olemaan koko asennuksen vimppa osa ja jonka saa helposti viidessä minuutissa vaihdettua.

Olin täysin tietämätön siitä, että verkkis oli peruuttanut tilaukseni. Olin järjestänyt aikatauluni niin, että pääsen tänään noutamaan tilaamani grillin. Jouduin tekemään erityisjärjestelyjä ja lainaamaan tarpeeksi ison auton. Saavuin liikkeeseen ja menin kassalle noutamaan tilaustani. Kassalla työntekijä alkoi ihmetellä, kun tilaustani ei löytynyt järjestelmästä. Hän kutsui paikalle kokeneemman kollegansa ja yhdessä he alkoivat tarkastella tilaustani. Hetken kuluttua he totesivat, että tilaus on peruttu, koska kyseessä oli "hintavirhe". Tässä vaiheessa olin hetken aivan sanaton, kuvittelin jo kuulleeni väärin. Kyseessä oli kuitenkin selkeästi erikoistarjous rajatusta erästä, ei mikään ilmeinen virheellinen hinta.

Sain kaupalta tekstiviestin ja sähköpostin, että tilaukseni on noudettavissa seitsemän päivän ajan. Näytin viestin myyjälle ja kerroin, että tämän perusteella oletan tuotteen olevan minulle varattuna. Myyjä totesi kuitenkin, että grilliä oli annettu vain niille, joille se oli heidän mukaansa oikeasti varattu, muut tilaukset oli peruttu. Kysyin siinä kohtaa suoraan, olisinko saanut tuotteen, jos olisin tullut hakemaan sen aiemmin. Tähän en saanut mitään vastausta, vaikka asiaa pariinkin otteeseen kysyin. Kysyin myös, että mitä olisin tullut hakemaan ennen peruuntumista, jos tuotetta ei oltu koskaan minulle varattu. Ei mitään vastausta. Kerroin myös, että tässä perustelussa ei ole mitään järkeä.

Tässä vaiheessa verenpaine alkoi jo nousta. Yritin selittää, että kyseessä ei ollut millään tavalla selkeä hinnoitteluvirhe + peruuntumissähköposti oli tullut useita päiviä tilauksen jälkeen. Kyseessä oli kampanja, rajattu erä ja tarjoushinta. Mielestäni minulla oli täysin perusteltua odottaa, että saan tilaamani tuotteen, etenkin kun noutoilmoitus oli lähetetty (+tilausvahvistus). Asiakaspalvelijan levy lähti tässä kohtaa toistolle: hän alkoi kertomaan, että "ymmärrän tilanteesi, mutta en voi tehdä asialle mitään, ohjeet ovat tulleet ylemmältä taholta. Tehkää reklamaatio." Pyysin paikalle myös esimiehen, joka oli viereisellä kassalla. Hän toisti samaa liturgiaa: "Tehkää reklamaatio."

Lopputuloksena: en saanut tilaamaani grilliä, ajoin kymmeniä kilometrejä täysin turhaan ja auton lainaamisesta koitui kustannuksia. Edes tekstiviestiä ei lähetetty tilauksen peruutuksesta, ainoastaan sähköposti, jota en ollut huomannut.

Täytyy sanoa, että tämä oli yksi turhauttavimmista asiakaskokemuksista pitkään aikaan. Näin ei pitäisi kohdella asiakkaita, varsinkaan, kun virhe on selkeästi yrityksen puolella. Saatoin lopuksi turhautumisen merkiksi kertoa pari ärräpäätä. Seuraavaksi reklamaation tekoon.

Olin täysin tietämätön siitä, että verkkis oli peruuttanut tilaukseni. Olin järjestänyt aikatauluni niin, että pääsen tänään noutamaan tilaamani grillin. Jouduin tekemään erityisjärjestelyjä ja lainaamaan tarpeeksi ison auton. Saavuin liikkeeseen ja menin kassalle noutamaan tilaustani. Kassalla työntekijä alkoi ihmetellä, kun tilaustani ei löytynyt järjestelmästä. Hän kutsui paikalle kokeneemman kollegansa ja yhdessä he alkoivat tarkastella tilaustani. Hetken kuluttua he totesivat, että tilaus on peruttu, koska kyseessä oli "hintavirhe". Tässä vaiheessa olin hetken aivan sanaton, kuvittelin jo kuulleeni väärin. Kyseessä oli kuitenkin selkeästi erikoistarjous rajatusta erästä, ei mikään ilmeinen virheellinen hinta.

Sain kaupalta tekstiviestin ja sähköpostin, että tilaukseni on noudettavissa seitsemän päivän ajan. Näytin viestin myyjälle ja kerroin, että tämän perusteella oletan tuotteen olevan minulle varattuna. Myyjä totesi kuitenkin, että grilliä oli annettu vain niille, joille se oli heidän mukaansa oikeasti varattu, muut tilaukset oli peruttu. Kysyin siinä kohtaa suoraan, olisinko saanut tuotteen, jos olisin tullut hakemaan sen aiemmin. Tähän en saanut mitään vastausta, vaikka asiaa pariinkin otteeseen kysyin. Kysyin myös, että mitä olisin tullut hakemaan ennen peruuntumista, jos tuotetta ei oltu koskaan minulle varattu. Ei mitään vastausta. Kerroin myös, että tässä perustelussa ei ole mitään järkeä.

Tässä vaiheessa verenpaine alkoi jo nousta. Yritin selittää, että kyseessä ei ollut millään tavalla selkeä hinnoitteluvirhe + peruuntumissähköposti oli tullut useita päiviä tilauksen jälkeen. Kyseessä oli kampanja, rajattu erä ja tarjoushinta. Mielestäni minulla oli täysin perusteltua odottaa, että saan tilaamani tuotteen, etenkin kun noutoilmoitus oli lähetetty (+tilausvahvistus). Asiakaspalvelijan levy lähti tässä kohtaa toistolle: hän alkoi kertomaan, että "ymmärrän tilanteesi, mutta en voi tehdä asialle mitään, ohjeet ovat tulleet ylemmältä taholta. Tehkää reklamaatio." Pyysin paikalle myös esimiehen, joka oli viereisellä kassalla. Hän toisti samaa liturgiaa: "Tehkää reklamaatio."

Lopputuloksena: en saanut tilaamaani grilliä, ajoin kymmeniä kilometrejä täysin turhaan ja auton lainaamisesta koitui kustannuksia. Edes tekstiviestiä ei lähetetty tilauksen peruutuksesta, ainoastaan sähköposti, jota en ollut huomannut.

Täytyy sanoa, että tämä oli yksi turhauttavimmista asiakaskokemuksista pitkään aikaan. Näin ei pitäisi kohdella asiakkaita, varsinkaan, kun virhe on selkeästi yrityksen puolella. Saatoin lopuksi turhautumisen merkiksi kertoa pari ärräpäätä. Seuraavaksi reklamaation tekoon.
Kateostosta sitte vaan, kilpailevalta kaupalta tietenkin.

Kuulostaa tutulta, asioitko Raisiossa tai Oulussa? Meinaan saldoja kun katsoo niin niissä myymälöissä on nyt tätä grilliä varastossa eikä ollut viime viikolla tilausta laittaessa. Eipä ole omaan perjantaiseen chat-keskusteluun verkkiksen suunnalta palattu joten laittelen kans reklamaatiota menemään ja voisin samalla kysellä tarviiko olettaa tästä eteenpäin että kaikki n. 50% ja sitä isommat tarjoukset on hintavirheitä.

Kateostosta sitte vaan, kilpailevalta kaupalta tietenkin.
Tätäkin ehdotin, mutta sanoivat, että sellainen ei onnistu. Verkkokauppa ei maksa mitään kun kyseessä hintavirhe.
Kuulostaa tutulta, asioitko Raisiossa tai Oulussa? Meinaan saldoja kun katsoo niin niissä myymälöissä on nyt tätä grilliä varastossa eikä ollut viime viikolla tilausta laittaessa. Eipä ole omaan perjantaiseen chat-keskusteluun verkkiksen suunnalta palattu joten laittelen kans reklamaatiota menemään ja voisin samalla kysellä tarviiko olettaa tästä eteenpäin että kaikki n. 50% ja sitä isommat tarjoukset on hintavirheitä.
Oulussa. Eikä edes pahoiteltu tilannetta. Todella epäloogista perustelua heidän suunnalta.

Tätäkin ehdotin, mutta sanoivat, että sellainen ei onnistu. Verkkokauppa ei maksa mitään kun kyseessä hintavirhe.

Oulussa. Eikä edes pahoiteltu tilannetta. Todella epäloogista perustelua heidän suunnalta.
Eihän tässä ole mitään järjen hiventäkään, kun osa saa grillit ostettua/haettua samasta firmasta ja osa aikaisemmin tilanneista jää ilman. Oulussakin saldoa olisi ollut... Heillä oli kuitenkin sisäisesti linjattu viime viikolla, että tarjousgrillin ostajat saa lunastaa grillin tarjoushintaan.

Siis eihän tossa pitäisi olla mitään epäselvää. Napoleonin grilli oli 50,5% alessa ja siellä on edellen toisia grillejä 46% ja 47% alella myynnissä. Hintavirhehän on se jos hinta on sellainen että asiakkaan olisi pitänyt jo tilatessaan ymmärtää että hinta on virheellinen, eikä se mitenkään toteudu tässä tapauksessa.

Jos haluaa vähän jännitystä elämään niin laittaa verkkokaupalle viestiä että nyt se grilli kotiintoimituksella tai laitat juristin asialle joka laittaa vaatimuskirjeen menemään heillepäin. Kirjeeseen tietenkin ehdot että verkkokauppa maksaa jurstin palkan ja toimittaa grillin kotiovelle.

Viimeksi muokattu:
Riittää kyllä kun pistää sen reklamaation ja sanoo suoraan että ei ole selvä hintavirhe ja että suurelle osalle on grilli luovutettu joka tapauksessa ton jälkeen ja että tilausvahvistus on sopimus myyjäliikkeelle.
Sanot että joko se grilli teiltä tai kateostoksena toisesta kaupasta tai keissi lähtee kkv:lle käsittelyyn.

Riittää kyllä kun pistää sen reklamaation ja sanoo suoraan että ei ole selvä hintavirhe ja että suurelle osalle on grilli luovutettu joka tapauksessa ton jälkeen ja että tilausvahvistus on sopimus myyjäliikkeelle.
Sanot että joko se grilli teiltä tai kateostoksena toisesta kaupasta tai keissi lähtee kkv:lle käsittelyyn.
Kiteytit hyvin reklamaatioviestini sisällön, minkä tein verkkikselle. Vastausaika reklamaatioon kuulemma noin kaksi arkipäivää. Mielestäni tämä on selkeä sopimusrikkomus ja älytöntä toimintaa myyjältä.

Itse keskustelin peruutusviestin jälkeen aspan kanssa, joka lupasi selvittää asiaa, seuraavana päivänä tuli uusi viesti että tilaus on noudettavissa, joten hankkiuduin hakemaan grilliä, ja sielllä oli oheen ottamani muutaman euron grillihärpäke odottamassa :D Selitin tilanteen (kuinka ei ole hintavirhe kun tuotetta oli myyty 5 päivää samaan hintaan, ja kymmenet olivat sen saaneet, olisin eriarvoisessa asemassa jne) muutamaan kertaan ja (silloin) viimeinen grilli varastosta järjestyi mukaan.

Aspan selvityksestä ei ole kuulut mitään vieläkään. Helsingin päässä livenä kyllä hoitivat homman ihan hyvin, sanoivat kyllä että hinnan olisi alun perin pitänyt olla 479€ mikä tosiaan ei ole kummoinenkaan ale. Toivottavasti Algebra saa grillinsä mahdollisimman pienellä väännöllä!

Pienenä sivuhuomiona, osui silmiin Weber Spirit E-310 uusin malli ja ihmettelin, kun tuo kevyempi kuin vanha Weber Spirit II E-310 GBS malli ja lisäksi normihinta saatu painettua alle 600€, mutta tuohan onkin pienempi kuin vanhempi malli, grillausala lähempänä tätä Napoleonin kolmen polttimen mallia. Onneksi ehti mökille saamaan tuo vanhan mallin toissa kesänä, kotona riittänee tämä "pieni" Napoleon.

Napoleon Legend 365 51 x 45 cm
Weber Spirit E-310 (uusi malli) 52 x 44 cm
Weber Spirit II E-310 GBS (vanha malli) 60 x 46 cm
Uusi isompi Weber Spirit E-410 vastaa vanhaa kolmen polttimen mallia 63 x 44 cm grillausalalla

Summa summarum, toivottavasti tämä grillien shrinklaatio ei ole iskenyt myös laatuun.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 177
Jäsenet
77 586
Uusin jäsen
Jupi!

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom