Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonko teillä muuten mennyt rahaakin fyysisiin ja virtuaalisiin vermeisiin? Itse aloin omalla kohdalla miettimään mutten uskaltanut kauheasti laskea
Toki nyt tavaraansa tulee jotain menee mutta tällä hetkellä olevissa kiinni?
Pitääpä laittaa exceliin itselle kuitenkin.
drive.google.com
Hyvin on kyllä softiin menny rahaa siellä.Vissiin ne isot kirjastot maksaa. Softasynat ei pääasiassa pahoja alennuksista. Niitä lähinnä itse. Ilmaisia käytän myös.
Mulla on menny vaan askeettisempaan suuntaan tuo kamapuoli. Kaks halpaa vanhaa ritsaa ja basso. Halpis digipiano. Perus SSL kortti mistä beyerit roikkuu. Ja enimmäkseen ilmaisplugareita.
Tiezikka on kuitenkin vielä ihan ok. Eipä osaa kaivata muuta kun on lopulta oppinu pysymään poissa houkutussivuilta.
Tässä taas tämmöinen orkestraali. Näistä tajua mitään mutta hauskaa on. Hitaasti alkaa mutta kaikkea mukana.
Ja kyllä se perkule pitää muistia hankkia lisää. Tässä näytti Tasku Manageri 31,8gb kun mukana koko orkesteri + parit lisäkilkkeet.
Komeeta cinemaattista fiilistä!
On noi melkosia noi sämplerit nykyään. Miksailin just yhtä proggista ja ei pystyny sanomaan oliko oikeet jouset. Tai kuorot. Tulivat siis audiona mulle.
Oliko 128gb joku ram katto nykyään vai mikä on tuorein luku?
Otinpa Cubase 13 kokeiluun. Nopealla testailulla midi jutut on todella paljon kätevämpiä kuin Studio Onessa.
Nythän Steinbergillä on hyvät alet kuukausi eteenpäin. Crossgradeen voisi taipuakin mikäli menee läpi kun joku humble bundlesta tullut Samplitude X5 Pro lisenssi. Pitäisi käydä.
Kaikkea ylimääräistä sälää mukana
![]()
Mobile Apps Sale
Intro offers on Steinberg's Verve, Etude and Cubasis mobile music apps. Ends Jan 7, 2026!www.steinberg.net
Minä otin myös viikonloppuna! Hyviä juttuja on siinä kyllä alun perusteella. Ulkonäkö vaan aika masentava eikä niinkään inspiroiva itselleni, mutta pitää räpläillä.
Hyvät lopputalvi/kevät ollut kyllä. Muutamalle artistiuraa koittavalle säveltänyt poppia useamman biisin. Myöhemmin tänä vuonna julkaisuja. Erittäin tyytyväinen sävellyksiin.
Joo, onhan tuo erilainen, mutta suht nopeasti sai juttuja käyntiin. Toki tuo Studio Onen drag/drop ja routtaus on ihan helkkarin hyvin toimiva systeemi, mutta sitten taas tuo midin manipulaatio vaikuttaa Cubasessa todella pätevältä.
Jepa. Hyvä aika pitää käyttää dawia ennen lopullista tuomiota. Paljon tuntuu olevan pikkuikoneita, joita painella.
Pitää muutama biisi säveltää tuon kanssa ihan.
Mä en osaa säveltää DAWilla en sitten ollenkaan. DAW on mulle lähinnä työkalu valmiin biisin jalostamiseen ja muotoiluun. Piano roll aiheuttaa pääosin päänsärkyä ja kaikkien DAWien nuotinnusominaisuudet on ihan persiistä. Itse tarvitsen nuotit nenän eteen ja se on selkein. Samantien näkee mitä tapahtuu missäkin.
Joo, onhan tuo erilainen, mutta suht nopeasti sai juttuja käyntiin. Toki tuo Studio Onen drag/drop ja routtaus on ihan helkkarin hyvin toimiva systeemi, mutta sitten taas tuo midin manipulaatio vaikuttaa Cubasessa todella pätevältä.
Tekis kyllä hyvää testailla eri daw softia. Juuttunu yhteen eikä laiskana jaksa panostaa uuden omaksumiseen. Pieni kammo tullu kun hetken joutu joskus logicin kanssa painimaan eikä sujunu.
Cakewalkia. Joka oli siis Sonarin edeltäjä ja joka muuttuu jälleen Sonariksi. Mukavan selkeetä jos ei oo seuraillu.Joo, kyllä sillä voi paikkansa olla. Onhan siinä hommaa, jos lähtee testaamaan ihan erilaista dawia. FL Studiota kokeilin joskus ja ei tullut mitään. Pitäisi jaksaa katsoa ihan tutoriaaleja ja niissä minä taas olen laiska.
Tuota Studio Onea tässä harkitsen, että olisiko sillä minun työskentelyyn arvoa. Hyvä puoli, että käyttämäni Bitwigin kanssa se toimii projektien välillä saumattomasti eli voin heittää mideineen ja automaatioineen päivineen edes takaisin, jos niin haluan. Voisin kenties erotella biisin teon ja miksauksen eri daweihin, mutta katselee vielä. Kiva tuolla studiolla on nauhottaa. Pitää tuumia.
Ammattimiksaukseen menee tänä vuonna useampi biisi, kun en ala itse vokaalien kanssa olevia kappaleita miksaamaan. Ei riitä niihin taito.
Mitä dawia siis käytät?
Cakewalkia. Joka oli siis Sonarin edeltäjä ja joka muuttuu jälleen Sonariksi. Mukavan selkeetä jos ei oo seuraillu.
Ysäriltä saakka menny enimmäkseen tolla. FL ja Ableton käyny testipenkissä. Ja Cubase. Mutta riippuu paljolti mitä tekee ja mitä tekemisessä painottaa. Luuppipohjaset ehdottomasti jollain muulla kuin Cakewalkilla. Pro Tools jääny kokonaan väliin kun oli liian kalliin makunen.
Toivottavasti mikään ei muutu eikä joudu omaksumaan mitään uutta.
Aivan joo.
On se homma opetella, kun pienetkin muutokset aiheuttaa päänvaivaa pahimmillaan. Nyt en ymmärrä, miten Studio onessa saa parhaiten ihan esim. pätkän midiraitaa siirrettyä toiseen raitaan. Bitwigissä vaan klikkaan sen jutun ja siirrän, minne haluan. Studiossa en saa silleen tapahtumaan yhtään mitään. Välillä maalaa sen, välillä pätkii osiin. En ymmärrä.
Ehkä olisi paras vaan pysyä yhdessä ja tutussa.
Leikkaa sen (painaa näppäintä 3) kohdan saksilla sitten kursorityökalu (näppäin 1) ja muistaakseni alt+raahaus haluamaansa paikkaan. Sitten jos haluaa yhdistää midiklipit, valkkaa ne ja painaa G
Okei kiitos. Pitää huomenna tsekkailla vielä.
Miten sinulla Cubasen kanssa?
Tämmöinen tuli rykästyä harjottelun merkeissä
No on haastetta riittävästi ainakin
Rapsakan puoleinen tempo. Ylin stemma jäi pikkasen piiloon. Alkupuoli oli onnistunein omaan korvaan.
Jälleen Amigo Sampler + FL Studio-kombolla tehtyä junglea.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.