Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa oma biisini viime vuodelta! Aika harvakseltaan tullut tehtyä viime aikoina mutta muutaman biisin oon tuon jälkeen saanut valmiiksi.
Sanoisin että todella tyylikästä jälkeä! FL:kö välineenä? Hienoa kuulla että kaiken voi jälleen upottaa delayverbiin kun se oli jo jossain vaiheessa vähän offseason. Erittäin miehekkäitä katselumääriä kyllä. Pitäisköhän itsekin kokeilla miten lähtee trance
Abletonia olen käyttänyt viimeset 8v. FL:n en ole koskenut ikinä, kaikki muut DAW:t käyty kyllä läpi ja osaan niillä tuottaa. Tässähän on muuten HUOMATTAVAN vähän delayverbiä verrattuna moniin muihin tranceihin
Tuossa mun uusin biisi mikä soi myös YleX:llä toissa viikolla. Siinä miehekkäät 37 kuuntelua
Jee. Tykkään tästä enemmän! 1*Tuo loppupuoliskon biitti rullaa ovelasti, hieno oivallus. Ja tämä pysyy hienosti kasassa ja kaarissa. Soisin tälle mieluusti enemmän soittoa! Tuo kaiun käyttö oli ihan oma huomio, en seuraa genreä tarkemmin mutta helppo uskoa että 2* mehustuksen liioittelua löytyy kun haetaan aina vaan isompaa soundia. Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!
Kuulokkeilla toimii tietysti hienosti!
1* Se on ns tripletti
2* Hyvin keksitty Juuri tuota haetaan ja hyvä että se välittyy. Siinä on stereokikkoja kuulokkeille ja sitten on ns fx raita alataajuuksille + kick ja bass kombo. Sen lisäksi myös ylimääräinen napsu aina kikillä että se "muka kuulostaa" painavammalta nappikuulokkeilla.
Tämä jälkimmäinen biisi on optimoitu Lidlistä saataville
SILVERCREST BLUETOOTH-VASTAMELUKUULOKKEET, MUSTA
Abletonillahan ei voi tehdä virallista ns master-raitaa julkaisuun. Mutta nämä on levy-yhtiö masteroinut. Tosin mulla on niin hyvä miksaus että masterointi lähinnä nostaa vaan voimakkuutta ja lisää kaikki julkaisuun tarvittavat tagit loppumasteriin.Masteroitko erikseen vai tuleeko Abletonista valmista filettä?
Olen käyttänyt DistroKid is the easiest way for musicians to get their music into Spotify, iTunes, Apple Music, Amazon, TikTok, Google Play, and moreMitä mieltä musiikintekijät täällä tuosta Spotifysta, sitä minulle yksi kuuntelija jo ehdotti mutta onko siinä ideaa tällaiselle indie-tuottajalle?
Synthwave -tyylistä julkaisua. Mieli olisi tehdä / julkaista paljon enemmän musiikkia, mutta aikaa on rajoitetusti.
Olen käyttänyt DistroKid is the easiest way for musicians to get their music into Spotify, iTunes, Apple Music, Amazon, TikTok, Google Play, and more
19.99$ / vuosi (Kannattaa rekisteröityä ja odotella pari päivää niin tulee alennuksia rekkaamisesta(?))
Tuota kautta musat menee suunnilleen jokaiseen palveluun (streamaus/myynti), ja mahdolliset rojaltit jää 100% itselle.
Pieni hinta siis jos haluaa parantaa musiikkinsa löydettävyyttä, vaikka vaikeaahan se on markkinoida musiikkiaan siitäkin huolimatta
Hyvän kuuloista kamaa! Aika saman kuuloiset biisit keskenään mutta toisaalta voi huoletta laittaa soimaan kun ei heittelehti sinne tänne.Blade Runner/synth/vangelis/Vintage - henkinen albumini on nyt ulkona. Puolitoista vuotta tätä on väsäilty, 4 vuotta kaiken kaikkiaan harrastettu musiikin tekemistä ja levystä tuli melkoisen massiivinen pituudeltaan. Mahkut oisi olleet tuplajulkaisuun mutta mitäpä sitä kikkailemaan, tehdään asiat omalla tavalla:
Rain Absolute- Synthetic Dreams, by J Lipsanen
Mitä mieltä musiikintekijät täällä tuosta Spotifysta, sitä minulle yksi kuuntelija jo ehdotti mutta onko siinä ideaa tällaiselle indie-tuottajalle?
Hyvän kuuloista kamaa! Aika saman kuuloiset biisit keskenään mutta toisaalta voi huoletta laittaa soimaan kun ei heittelehti sinne tänne.
Kyllä niitä tuotoksia kannattaa niihin suoratoistoihin laitella kun jäävät hyvään talteen ja löytyy helposti. Tuubissa on puolensa myös mutta saa olla varovainen visuaalisen ilmeen kanssa ettei hylkiinny sen vuoksi. Varsinainen löydettävyys onkin sitten siellä tosi pitkässä kuusessa ja vaatii joko ihmeen hyvää onnea tai vielä kovempaa työtä. Toisia markkinointi motivoi, toiset kuten minä ei jaksa turhia välittää.
Pätevän kuuloista kamaa tämäkin! Onko ihan midiä vai pyöriikö noissa looppejakin? Aika monessa pumppaa kompura tuon kickin ympärillä. Ootko yhtään lauluja tehnyt? En jaksanut penkoa tuolta paljoudesta. Itselle ainakin se hankalin ja rakkain haaste.Mä oon tehnyt musaa sen kymmenisen vuotta. Viime vuosina kyllä todella vähän. Ei ole enää aikaa eikä sen liiemmin motivaatiotakaan. Plus vuonna 2016, vasemmasta korvasta lähti kuulo. Korvasta 4000hz ylöspäin on ihan mykkää ja se tinnittää 24/7, niin eipä enää napostele tehdä musaa ollenkaan
Mutta olen toki senkin jälkeen tehnyt musaa, miksaaminen on vaan vaikeampaa. Päägenre varmaan melodic progressive house, mutta oon tehnyt kaikkea laidasta laitaan. Mun musiikissa on melodiat se mun juttu. Muilla yleensä 8 barin melodiat, mulla on yleensä se 16 barin. Pyrin aina tekemään melodioista sellaiset selkeät kuunneltavat, joissa olisi selkeä tarina. Se kuuluisa punainen lanka. Tiedä sitten kuinka hyvin olen siinä onnistunut.
Miettynyt pitkään uskaltaako tänne laittaa, mutta miksei. Tässä on yksi omista kappaleista mitä tehnyt. Oli myös eka sanoitus mitä olen tehnyt julkisesti. (yhdelle musalaiselle täällä saattaa jopa olla tuttu juttu)
Tuossa yks muutaman vuoden takaa, joku oli tehnyt siihen helvetin hienon videon!
Kas siinäpä meidän uusin julkaisu tältä päivältä.
Ai hemmetti, tämähän on ihan älyttömän kovaa settiä. Iskee todella hyvin tälleen parin viskinaukun jälkeen. Spotifystäkin näyttäisi löytyvän, menee kuunteluun kyllä.
Nakataampa tännekin juuri julkaistu ensimmäinen albumini. Steal My Hope - Featherhammer. Eli kyseessä 9 biisin instrumentaalilevy. Melodista metallia ehkä pienellä rokkivivahteella. Kaikki tehty ihan ite.
Levy löytyy aikalailla kaikista striimipalveluista, mutta nakataan tähän youtube ja spotify:
Kiitoksia kommentista! Hyvä jos maittaa.Hyvän kuuloista settiä Tuli pyöräytettyä koko albumi läpi, ja paljon kyllä olen kuulevinani vaikutteita kotimaisista melometallibändeistä, kuten Insomnium, Wolfheart jne jne. Ja siis se varmasti nimenomaan yksi syy miksi itelle toimi
Erittäin hyvän kuuloista matskua! Lisää tätä!
Kas siinäpä meidän uusin julkaisu tältä päivältä.
pätkä kaverin kanssa tehdystä kasarihevi biisistä.
Erittäin hyvän kuuloista matskua! Lisää tätä!
Ihan hyviä pointteja tuli tuosta sävellajihommasta, mutta turha miksausvaiheessa niitä perkaa enempää. Minusta hyvän kuuloista kamaa!pätkä kaverin kanssa tehdystä kasarihevi biisistä. Lähinnä kuuntelutan että onko pro miehillä soundipuolelle sanottavaa. Miksaukset on kesken ja haluaisin mielipiteitä. Eli paska, ok vai jotain siltä väliltä..
ja siis itse yrittelen miksata..
Ihan hyviä pointteja tuli tuosta sävellajihommasta, mutta turha miksausvaiheessa niitä perkaa enempää. Minusta hyvän kuuloista kamaa!
Pikkaisen ohuen ja kireän oloinen yleissoundi jota voisi tukevoittaa.
- kickin ja snaren napsu turhan lähellä toisiaan, snareen voisi kokeilla vähän 200-300Hz nostoa että tulisi runkoa lisää, samalla pikkaisen 2-4KHz pois
- basso kolkottaa sen verran ylhäällä että kickiä voisi hyvin korostaa 60-70Hz suunnalla ilman pulmia
- laittaisin lisää ilmaa snareen, tomeille ja overhedeille: snare ja tomit samaan parin sekunnin reverbiin ja kattoo ettei tule liian kirkasta kaikua, overhedeille sitten alapääleikattua ja katsoo ettei sihise tai kilise liikaa
- kickiin myös pieni reverb humahdusta tuomaan
- kitaroissa hyvä soundi, eivät riitele kenenkään kanssa kun yläpää on rauhallinen
- bassoon voisi ehkä lisätä hieman röpöä ja yläpäätä hieman veks
- laulua voisi myös paksuntaa, ehkä mieluiten leikkaamalla 1-4KHz alueelta
Balanssista sen verran että laulu on aika pinnassa. Kasarihevissä monesti laulaja tuntuu kisaavan kitaroiden kanssa kuuluvuudesta. Eli kun lauletaan kovaa, sen pitäisi olla luontevaa ja suhteessa taustaan. Eli hakisin varovasti hieman alempaa tasoa laulu(i)lle jotta laulajan ponnistelussa olis hyvä selkänoja.
Tämmöisiä äkkiseltään tuli mieleen. Laitahan valmiista tuotteesta sitten maistiainen!