Musan tekijät, löytyykö ketään?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Löytyykö porukasta soittajia, laulajia tai muita musiikintekijöitä? Mitä soitat ja millaista musaa teet tai millainen on historiasi asian tiimoilta? Tai kiinnostaisiko alkaa tekemään musaa kenties koneella mutta et tiedä mistä alottaisi.

Itsellä pitkä historia musan parissa. Lähinnä tehnyt juttuja harrastelumielessä mutta vähän on taskurahaakin tullut tienattua musaviritysten parissa.
Soittoharrastus tullut aloitettua kuusivuotiaana pianon parissa ja myöhemmin aloitin kitaran soiton. Myös bassoa ja rumpuja tullut vähän soiteltua. 16-vuotiaana alkoi äänitystouhut kiinnostamaan ja tulin hankkineeksi neliraiturin. Myöhemmin alkoi muuta vempainta kertymään kämppään kuten rumpukonetta, syntikkaa, mixeriä jne.

Bändeissä on tullut soiteltua lähes koko ikäni (kitara/basso) ja miksaushommillakin taskurahoja vähän tienattu.
Nykyään hommat tulee tehtyä lähes kokonaan PC:llä softainstrumentteja käyttäen. Joskus vielä tosin kitarakin eksyy käteen mutta pääasiassa koskettimia tulee soiteltua ja niillä musatkin tehtyä.

Jos musan harrastajia löytyy niin ilmottautukaahan tänne. Ja jos jotain tekeleitä löytyy niin linkkejä kehiin. Itsekin uskaltaudun laittaamaan pari enemmän tai vähemmän vakavasti tehtyä puolivalmista rallia... Arvostellakin saa kunhan ei ole liian ankara :D

https://soundcloud.com/anselmi-1
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Ilmoittaudutaas täältä. 12-vuotiaasta tullut konemusiikkia tehtyä Scream Tracker 3-> Impulse Tracker -> Fruity loops -> Reason -> FL-Studion eri versiot, eli pikkasen reilu 18-vuotta...

Oikeasti en osaa soittaa kuin heikosti bassoa, mutta tässä aikojen saatossa on tullut julkaistua kaksi EP:tä ja yksi täyspitkä pienellä kotimaisella nettilabelillä. Nyt viimeiset muutama vuosi on ollut raskas writers block päällä ja tuotannon tahti on todella epävakaa :( Kuitenkin laitetaan tuohon soundcloud linkki, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan :D

https://soundcloud.com/polku
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Hyvältä soundaa mun korvaan. Pitää kuunnella tarkemmin ajan kanssa nuo biisit. Käytteletkö paljon looppeja? Ainakin nuo bassojutut kuulosta NI Massivella tehdyiltä? Mitä softia käytät soundeihin pääasiassa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Itsellä taustat enemmän tuolla perinteisellä rokkipuolella. Konejutuista innostuin myöhemmin.

Laitetaas vielä vanhaa bändimatskua kuunteluun. Kolmas Nainen coveria:



 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Olen käyttänyt FL Studiota vuodesta 2004 eli 12 vuotta on aika lailla täynnä. Alkuun tuotokset olivat aikamoista kuraa, mutta pikku hiljaa homma lähtenyt kehittymään. Minulla on ollut vuosien saatossa useita erilaisia projekteja, mutta näistä ainoastaan Cellhavoc on edelleen elossa. Projekti lähti liikkeelle aggrotechilla, mutta uusin julkaisu olikin jo lähempänä elektronista industrial/cyber metallia. Samalla mukaan tuli uusi vokalisti.

Levyjä voi käydä kuuntelemassa/lataamassa Bandcampista. Kakkoslevy on mahdollista saada myös fyysisenä. Laitetaan loppuun vielä suosikkini näistä omista sävellyksistä.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
@Saatana Vanhana metallimiehenä sanoisin että hiton hyvältä kuulosti.
Kiitos! Itse pidin Philta XL:sta kun kuuntelin sen Soundcloudista. Hauska jotenkin ysäriltä haiskahtava äänimaailma ja muutenkin letkeä tunnelma. Parit samplet tunnistin kun on itselläkin koneella muutama sample pack. Basso oli myös tuttu. Nexus on loistava vst.

Veditkö muuten itse nuo vokaalit vai käytitkö jotakin ilmaisia valmiita?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
@Saatana Mikä sun roolisi projektissa/bändissä? Vastaatko itse tuottamisesta? Kiinnostaa kovasti koska soundaa pirun hyvältä. Onko biisit väsätty FL-studiolla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
@Saatana Mikä sun roolisi projektissa/bändissä? Vastaatko itse tuottamisesta? Kiinnostaa kovasti koska soundaa pirun hyvältä. Onko biisit väsätty FL-studiolla?
Meikäläinen vastaa oikeastaan kaikesta muusta paitsi vokaaleista. FL Studiolla aloitin ja se on edelleen käytössä, versiot toki vaihtuneet. Nuo molemmat levyt on ammattilaisen masteroimia, jonka ansiosta lopputulos kuulostaa huomattavasti paremmalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Vähän tuli mieleen Marilyn Manson. Kovia biisejä! Millä oot rummut väsäillyt vaan onko oikeilla kannuilla soitettu?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Hyvältä soundaa mun korvaan. Pitää kuunnella tarkemmin ajan kanssa nuo biisit. Käytteletkö paljon looppeja? Ainakin nuo bassojutut kuulosta NI Massivella tehdyiltä? Mitä softia käytät soundeihin pääasiassa?
Pitää itsekin tutustua, kun pääsen taas jollekin muulle laitteelle kuin läppäri, mitä sun tuotannosta löytyy ja kommentoida niitä sitten :)

Valmiita looppeja tulee pääasiassa käytettyä haikoissa, kun mikään ei niissä vastaa oikeasti soitetun fiilistä ja tietenkin vokaaleissa, sillä laulajaa ei minusta saa eikä sellaista kaveripiiriin ole osunut ;) Bassoihin suosikki softa on tosiaan Massive, vaikka usein alapäässä saattaa olla tehosteena jokin muukin syna, joka handlaa paremmin sub-kaistan taajuudet. Pääasiassa soundeihin tulee käytettyä Massiven lisäksi FL-studion vakio synia, Nexus II -soundlibraryä (johon joskus hulluuksissani päädyin sijoittamaan), z3ta+:a ja laajaan valikoimaa ilmaisia VST-syniä & efektejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Vähän tuli mieleen Marilyn Manson. Kovia biisejä! Millä oot rummut väsäillyt vaan onko oikeilla kannuilla soitettu?
Rummut on sampleja, joita olen pyrkinyt muokkailemaan haluamakseni. Mukavaa kun pidät, lämmittää mieltä kuulla kehuja toiselta musiikinharrastajalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Kiitos! Itse pidin Philta XL:sta kun kuuntelin sen Soundcloudista. Hauska jotenkin ysäriltä haiskahtava äänimaailma ja muutenkin letkeä tunnelma. Parit samplet tunnistin kun on itselläkin koneella muutama sample pack. Basso oli myös tuttu. Nexus on loistava vst.

Veditkö muuten itse nuo vokaalit vai käytitkö jotakin ilmaisia valmiita?
Ihan valmiita laululooppeja käytin. Leikkaa/liimaa periatteella tein. Lähinnä tuollaista ideointia jos vaikka sais jonkun oikean räppääjän vetämään nuo jutut. Itse en moiseen kykene. Joo, Nexus on myös käytössä:)

..Niin ja oon mä noita laululooppeja miksaillut ja tuplaillut ja levittänyt stereokuvassa laajemmaksi plugareilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Pitää itsekin tutustua, kun pääsen taas jollekin muulle laitteelle kuin läppäri, mitä sun tuotannosta löytyy ja kommentoida niitä sitten :)

Valmiita looppeja tulee pääasiassa käytettyä haikoissa, kun mikään ei niissä vastaa oikeasti soitetun fiilistä ja tietenkin vokaaleissa, sillä laulajaa ei minusta saa eikä sellaista kaveripiiriin ole osunut ;) Bassoihin suosikki softa on tosiaan Massive, vaikka usein alapäässä saattaa olla tehosteena jokin muukin syna, joka handlaa paremmin sub-kaistan taajuudet. Pääasiassa soundeihin tulee käytettyä Massiven lisäksi FL-studion vakio synia, Nexus II -soundlibraryä (johon joskus hulluuksissani päädyin sijoittamaan), z3ta+:a ja laajaan valikoimaa ilmaisia VST-syniä & efektejä.
Ok. Mulla myös käytössä tuo Nexus 2 ja z3ta+. Massivea kokeilin mutta ei ollut mun juttu kun mielestäni tuo syna on aika pitkälle Dubstep kamaa ja itselläni ei toistaiseksi ole tarvetta tuollaiselle. Anyway hyvänkuuloista tavaraa oot tehnyt. Mun suosikkisyna on ehdottomasti Sylenth vaikka on jo vanhaa softaa mutta en oo löytänyt sille korvaajaa. Ei silti että ois tarviskaan mutta aika rajoittunut se on jos mitään erikoisempaa haluaa tehdä. Itse käytän lähinnä Studio One:a ja Logic:ia ja niillä oon pärjännyt hyvin. Cubasella aloitin koko konemusan tekemisen ja ja sen jälkeen siirryin cakewalk:iin jonka jälkeen hankin mäkin ja Logicin. Näillä mennään vieläkin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
714
Olen käyttänyt FL Studiota vuodesta 2004 eli 12 vuotta on aika lailla täynnä. Alkuun tuotokset olivat aikamoista kuraa, mutta pikku hiljaa homma lähtenyt kehittymään. Minulla on ollut vuosien saatossa useita erilaisia projekteja, mutta näistä ainoastaan Cellhavoc on edelleen elossa. Projekti lähti liikkeelle aggrotechilla, mutta uusin julkaisu olikin jo lähempänä elektronista industrial/cyber metallia. Samalla mukaan tuli uusi vokalisti.

Levyjä voi käydä kuuntelemassa/lataamassa Bandcampista. Kakkoslevy on mahdollista saada myös fyysisenä. Laitetaan loppuun vielä suosikkini näistä omista sävellyksistä.

Väittäisin, että tuo Consumed by Eternal Darkness on jopa viime vuosien onnistuneimpia kotimaisia albumijulkaisuja eikä ihmekään, että laatujälkeä on syntynyt, jos X-Fusionilla on ollut näppinsä pelissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Euphemos sanoi:
Väittäisin, että tuo Consumed by Eternal Darkness on jopa viime vuosien onnistuneimpia kotimaisia albumijulkaisuja eikä ihmekään, että laatujälkeä on syntynyt, jos X-Fusionilla on ollut näppinsä pelissä.
X-Fusionin Jan kyllä osaa. Vuosien kokemus ja ammattitaito + hyvät laitteistot niin kyllä jälki on myös sen mukaista. Itsellä olisi haaveena joskus päästää mies vastaamaan myös miksauksesta, mutta meneekin sitten jo sen verran hintavaksi, ettei ole oikein mahdollista.

Kiitokset myös positiivisesta kommentista!
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Itselle tuli jossain vaiheessa selväksi että säveltäjää tai sanoittajaa minusta ei tule, mutta musiikin tuotantoa olen pitkään harrastanut (ja muutaman viime vuoden siitä jopa rahaa saanut). Miksausta, masterointia, liveäänituotantoa jne.

Lisäksi bänditouhuja laulajan roolissa on ollut kaiken ohella toistakymmentä vuotta. Tätä viestiä kirjoittelen keikkabussista jostain päin Puolan maaseutua missä ollaan retkellä nykyisen Exlibris-orkesterin kanssa. Saa tsekata jos kiinnostaa:

Viimeisin singlejulkaisu:


Ja tunnelmia kesän Woodstock-keikalta:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Itselle tuli jossain vaiheessa selväksi että säveltäjää tai sanoittajaa minusta ei tule, mutta musiikin tuotantoa olen pitkään harrastanut (ja muutaman viime vuoden siitä jopa rahaa saanut). Miksausta, masterointia, liveäänituotantoa jne.

Lisäksi bänditouhuja laulajan roolissa on ollut kaiken ohella toistakymmentä vuotta. Tätä viestiä kirjoittelen keikkabussista jostain päin Puolan maaseutua missä ollaan retkellä nykyisen Exlibris-orkesterin kanssa. Saa tsekata jos kiinnostaa:

Viimeisin singlejulkaisu:


Ja tunnelmia kesän Woodstock-keikalta:
Hyvän kuuloista tavaraa. Kävin bändin kotisivuilla nuo biisit kuuntelemassa. Tykkäsin. Hyviä keikkoja!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
28
Wakawanha Cubase-urpå ilmoittautuu (8.5 artits ftw). Olen siinä mielessä klassinen pöytälaatikko-Einari, että materiaalia on kyllä mutta julkaisun estää perseilyyn asti menevä perfektionismi. pitäis saada itsensä uskomaan siihen että reaktio vois olla hyväkin.

tai sitten ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Wakawanha Cubase-urpå ilmoittautuu (8.5 artits ftw). Olen siinä mielessä klassinen pöytälaatikko-Einari, että materiaalia on kyllä mutta julkaisun estää perseilyyn asti menevä perfektionismi. pitäis saada itsensä uskomaan siihen että reaktio vois olla hyväkin.

tai sitten ei.
Wakawanha Cubase-urpå ilmoittautuu (8.5 artits ftw). Olen siinä mielessä klassinen pöytälaatikko-Einari, että materiaalia on kyllä mutta julkaisun estää perseilyyn asti menevä perfektionismi. pitäis saada itsensä uskomaan siihen että reaktio vois olla hyväkin.

tai sitten ei.
Ei muuta kuin jakoon vain vaikka ois keskeneräistäkin tavaraa. Määkin oon pöytälaatikkosäveltäjä ja perfektionisti mutta joskus pitää tulla kaapista ulos :D
 

Sipuliteemakkara

Artesaanirakastelija
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
103
Meiltä löytyy mun iotech-nikkiäkin kantava hc-punk bändi, eli Ramses Toisen Muumio. Suurin osa sanoituksista ja biiseistä on omaa käsialaa, mutta bändin luonteen takia melkein kaikki on äänitetty vähintään neljän promillen humalassa :kippis:

Coveri:


Jari Bull Mentula:


Onhan näitä :smoke:
 

Straiffi

Hupiukko
Tukijäsen
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
175
Kymmenisen vuotta on tullut tehtyä erilaista metallipainotteista musaa periaatteella kitara, Cubase ja VST-syntikat. Genre lienee lähinnä sinfonista melodeath instrumentaalimetallia:

Shadowself
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Tämmöinenkin threadi täällä, pitääpä osallistua. Eli lyhyestä virsi kaunis, joskus 90-luvun puolella löytyi klassinen scream tracker millä tuli jotain väsäiltyä, siitä impulse trackerin kautta 2000-luvun alkupuolella löydettyyn fruity loopsiin. Joskus 2003-04 tuli viimeiset räpellykset ennen vuosien taukoa. Sittemmin biisikärpänen puri uudestaan ja tuli hankittua uudemman kerran FL studio. Ihan perus fruity editionilla mennään, mitään plugareita ei ole jaksanut ostella, lähinnä laitoksen mukana tulleita käyttänyt (Lue: tunti toisensa perään Autogunista etsien sopivaa soundia). Joskus tuli kokeiltua jotain analogisyntikkaplugaria, freewarea tietty.

Biisien genreistä en mene sanomaan mitään, mitä milloinkin mieli tuo päähän, mennään nyt genrellä "elektroninen", kun ei noi dubwubstubbstepit meikäläiselle juuri mitään sano. Sinällään erikoinen yhdistelmä kun pääasiallisesti omaan musiikkimakuun ei elektropoppiporukat kuulu (mm. VNV nationia ja Jarrea lukuunottamatta), enimmäkseen metalliin vivahtavaa tyyliä eri muodoissaan (esim. Wintersun, Ayreon, Blind Guardian, Dream Theater, Sabaton, Powerwolf jne. jne.). Muuten sitten omaksi iloksi noita tulee lähinnä tehtyä, ihan jees jos joku muukin tykkää.

Tuossa ehkä onnistuneimmat tuotokset:







Lisää voi käydä tutkimassa osoitteessa http://tinyurl.com/NegativeScenes
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
134
Kymmenisen vuotta on tullut tehtyä erilaista metallipainotteista musaa periaatteella kitara, Cubase ja VST-syntikat. Genre lienee lähinnä sinfonista melodeath instrumentaalimetallia:

Shadowself
Tuttu projekti, itse asiassa eräs kaveri vinkkasi aikoinaan. Linkkaillaan toisillemme usein vähemmän tunnettuja industrial metal -projekteja. Hauska nähdä että itse orkesterin pääjehu vaikuttaa näillä foorumeilla.

Hieno soundi, tykkään.
 

Straiffi

Hupiukko
Tukijäsen
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
175
Tuttu projekti, itse asiassa eräs kaveri vinkkasi aikoinaan. Linkkaillaan toisillemme usein vähemmän tunnettuja industrial metal -projekteja. Hauska nähdä että itse orkesterin pääjehu vaikuttaa näillä foorumeilla.

Hieno soundi, tykkään.
Ohoh, kiitoksia. :)
Ihan yhden miehen orkesteri on vaan kyseessä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Pitkän linjan harrastaja täälläkin, aikaisemmin tuli vaikutettua Constantine-nimisessä progemetallibändissä ja julkaistiin muistaakseni 5 demoa/EP:tä ja 2 täyspitkää. Siellä säveltäjän ja sanoittajan roolia, mutta sen jälkeen on tullu keskityttyä enemmän elokuvamusiikkiin ja tuotantomusiikkiin, ja säveltämisen lisäksi on päässyt treenaamaan enemmän tuotantopuolta, miksaamista ja masterointia. Pelimusiikki on toki aina ollut lähellä sydäntä, ja sain juuri menneellä viikolla valmiiksi ensimmäisen soundtrackini tuonnempana julkaistavaan kotimaiseen mobiilipeliin, joten jälleen sai mahdollisuuden toteuttaa yhden unelmista.

Proge, rock ja metalli toki ovat läheisiä, mutta etenkin tuo tuotantomusiikin tekeminen on samalla haastanut mutta toisaalta antanut vapauden kokeilla mitä erilaisempia juttuja. Tää viimeistään on vakuuttanut mut siitä, että muusikkojen ja säveltäjien tulisi säännöllisesti poistua omalta mukavuusalueelta, tai ainakin olla piittaamatta oman pään sisäisistä rajoitteista :)

Cubasella olen touhunnut pienen ikäni, kitara ja koskettimet taittuu noin niinkuin oikeista soittimista. Koneelta löytyy myös aivan liian paljon softainstrumentteja, onneksi näistä hommista on myös jonkin verran tuloja niin niitä saa edes vähän verovähennyksinä takaisin... :p

Nykyisiä touhuja voi tsekkailla osoitteissa https://www.soundcloud.com/gtrwll tai Janne Seppänen - Game Composer.

Ja tällaista tuli touhuttua Constantinen kanssa:



 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Miten äänitetään ampin ääni jos käyttää erillistä amppia ja äänitykseen vaikkapa audacityä? Ja millä yleensä kannattaa äänittää?
Kitara ollut Mic liitännässä ja guitar rig 5:ssä ei säröä kyllä saa mitenkään?
Fruity loopista löysin vahingossa mixeristä jonkun hardcore demoversion jossa on kuitenkin säröä vähän enemmän.:)
Mikä olisi paras tapa äänittää sähkökitaraa?

Edit. Onnistuihan se lopulta, täytyi vain opetella :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
645
\o Harrastelen minäkin, kitaraa rämpytän makuuhuoneessa kaikkien iloksi ja riemuksi... Jonkin verran myös teen omia versioita/covereita pöytälaatikkoon, mutta harvoin alkuperäisen kaltaisina - nautin omien mieltymysteni toteuttamisesta muiden musiikilla ;) Homma lähti liikkeelle ihan vain stressiä purkaakseni, mitään lapsena aloitettua musisointia ei ole taustalla - joten sorminäppäryyden treenaus vie aikaa, mutta tykkään tästä touhusta silti. Reaper + interface + kuulokkeet, niillä hoituu nauhoitukset riittävän laadukkaasti.

Bänditouhuihin en ole seonnut, enkä luultavasti aiokkaan moiseen. Tämmöisiä metallibluesrokrok-veijoja ovat liiterit pullollaan :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Ilahduttavan paljon tuntuu olevan täällä träkkereillä aloittaneita :) Itse aloittelin joskus lapsena kosketinsoittimien harjoittelun, sittemmin kun kaksipesäisellä kasettimankalla ei saanut enää tarpeeksi napakkaa saundia ääniteltyä (toiselle kasetille yksi raita, paina play ja nauhoita samalla toista pesää, toista niin monta kertaa kuin raitoja on :D ) siirryin tekemään Impulse Trackerilla matskua joskus vuosituhannen vaihteessa. Sittemmin on tullu soiteltua livebändeissä ja kierrettyä jonkin verran keikkaakin, mutta aina on kaikki biisidemot tehty träkkereillä - Impulsesta siirryin Modplugiin ja sittemmin Renoiseen, jota käytän vieläkin sekä metalli- että elektronisemman musiikin tekemisessä. Nykyään sitten harrastuspohjalta ylläpidän paria omaa projektia ja tuotan silloin tällöin jotain synamatskua muidenkin projekteihin, keikkailuhommiin ei ole enää aika riittänyt mitenkään. Sen lisäksi tykkään enemmän nysvätä raitoja kotistudiossa kuin heilua livenä ;)

Chiptune- vaikutteista instrumentaalista metalliprojektia:

Soundcloud

Elektronisempaa matskua:

Soundcloud
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
Omaan korvaan kuulostaa hyvältä. Paikoitellen tuli mieleen alkuaikojen Metallica vaikka musa ei varsinaisesti ihan samanlaista olekaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Loppuvuodesta 2015 aloin ihan nollapohjalta tehdä Magix Music maker 2015 (steam edition) musiikkia, ja kyllähän tästä harrastus on kehkeytynyt.
Nyt tällä hetkellä Samplitude (steam-versio sekin) harjoittelun alla, sillä oli aika siirtyä parempaan ja laajempaan ohjelmaan.

Melkoinen urakkahan tämä on ollut, hurjasti työtä ja vähän onnistumisia. Tai siltä se tuntuu, sillä alkupään sävellykset ja luomukset tuntuu
aina vain huonommin tehdyiltä, kun kehittyy harrastuksessa, mutta se kuulunee asiaan.

Tässä nyt pari uudemmasta päästä, valmiita looppeja en harrasta vaan pyrin näpertelemään raidat itse, sävellykistä alkaen. "Pöytälaatikossa"
on varmaan 100 biisiä, joita ei ole täysin viimeistelty, hieman paha tapa aloitella ja kyllästyä uutukaisiin :)

Memories of You (Blade runner/Film Noir Soundtrack by Juha Lipsanen) (Tästä olen eniten ylpeä, sillä melodia ja tuotanto on suht hyvässä balanssissa)
Technical Manifesto (Soundtrack by Juha Lipsanen)
Fading Alone (soundtrack) (improvisoiden "lennossa" tehty")

Ja paljon muuta tuolla jos nyt jotakuta kiinnostaa tutustua,



Vuosi sitten kokeilin myös hieman elokuvamaisempaa suoritusta. Nyt kuunneltuna parantamisen varaa (ainahan sitä), mutta melodialtaan ok:


Ja kieli poskessa tehty versio Terminaattorin Trust me- raidasta:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Sähkörummut tuli hommattua niin saa vihdoin soitettua kaikki soittimet (kitara, bassot, rummut, piano). Väsäsin tälläisen lähinnä sähkörumpuja testatakseni: Riffageddon

Oiskohan ainesta väsätä kokonainen levyllinen soolobiisejä? Mihin kannattais kiinnittää viä huomiota?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
479
Ai tämmönenkin ketju olemassa. No kysytäänpä, että mitä helppoja välineitä musiikin tekoon koneella suosittelisitte tällaiselle, joka vuosituhannen vaihteen tienoilla viihtyi Impulse Trackerin äärellä yötäpäivää, mutta jolla kiintolevyn tuhoutuminen vei sittemmin motivaation niiden 500 biisin ja biisintekeleen myötä vuosiksi. Tuon jälkeen en ole juurikaan mitään tehnyt kun en ole löytänyt mitään järkevää vehjettä, jonka sisäistäisi edes jollain tasolla helposti. Nyttemmin kaipailisin itselleni lähinnä jotain pohjia, jonka päälle sitten soitella oikeilla instrumenteilla (kitara ja basso) jotain omaksi iloksi. Omaksi iloksi muutenkin musiikkia siis harrastelen, eikä sikäli laatu ole tässä vaiheessa se ykkösjuttu. Lähinnä se, että voisi ikuistaa melodioita ja sointukulkuja mahdollisimman simppelisti ylös kun niitä visertelee päässä tuon tuostakin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
@Henkilöasiakas itse scream trackerin ja impulse trackerin läpikäyneenä tuo FL Studio tuntui luontevalta vaihtoehdolta. Tuosta löytyy muutamaa eri versiota ihan perustasosta vähän kehittyneempään. Kokeilee ilmaisversiota ensin ennen ostopäätöksiä :geek: itse sijoitin tuohon fruity editioniin ja on ainakin tähän asti riittänyt, saas nähdä jos jaksaa kitaran kaivaa naftaliinista josko päivittelis producer editioniin.

Edit: tuosta on olemassa myös mobiiliversio millä saa melodiat sun muut tien päällä talteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
111
Musiikintekijäksi en ihan vielä uskaltaisi itseäni sanoa, mutta sähkörummuilla tulee soiteltua ahkerasti - lähinnä metallimusaa :tup: Tarkoitus oli järjestää bändikuvioita, mutta näyttää vähän siltä että bändiin halunneet kaverit eivät sitä haluamista enempää viitsi panostaa aiheeseen, joten katse siirtyy kohti muuta kokoonpanoa. Tarkoituksena on tässä asian selkiytymistä odotellessa hakea kaverin syntikka keräämästä pölyä, ja laittaa säveltäen jotain pöhköä harrastusmielessä samalla kuin rumpureenaus jatkuu.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Millä tavalla korvaa? Jos käyttää samaa instrumenttia tms. ja asetuksisa on ”mono” niin siitä ei lähde kuin yksi ääni kerrallaan. Saa ohitettua kun kloonaa instrumentin.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Oot lisänny ton ekan patternin playlistille ja tsekannu et play-moodina on song eikä pattern? Sit kun luot sen toisen patternin, niin lisäät sen sinne playlistille kans.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Olihan ko. instrumentin oma piano roll valittuna? Jos samalle patternille laittaa useampaa niin näkyy harmaana ne muut mitkä ei ole aktiivisena. Jos nyt siis näin 18 tunnin valvomisen jälkeen oikein ymmärsin. Tekeekö saman jos biisin intropianoroll on vaikka pattern 1:llä ja loput pattern 2:lla?

pattern2.PNG

huonohko esimerkkikuva mutta tuossa sama instrumentti kahdella eri patternilla.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Youtubesta löytyy onneksi yllin kyllin tutorialeja tuohon, välillä tarvii itsekin noita selailla vaikka rapiat 10 vuotta tuon kanssa on tullut leikittyä.

Vielä asiaan palatakseni kai laitoit noi eri tiluttelut sun muut eri trackeille? Itse pysyn paremmin kärryillä kun on rummut, bassot, synamelodiat sun muut trackeittain laitettuna. Täytyykin joskus väsätä video missä trackit pyörii taustalla.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Mutta havaitsin että jotain oli pielessä, ku sen ekan raidan äänet oli haamuina siinä näkyvissä.
Jos samaan patterniin laittaa toista soitinta niin sen toisen nuotit näkyy ns. haamuina siinä. Helpoiten tuosta pääsee eroon kun tekee vain uuteen patterniin jokaisen pimputuksen, ainakin meikäläisen päässä tuo tuntuu helpoimmalta ratkaisulta, eihän se nätiltä näytä ruudulla mutta pysyy homma jotenkuten kasassa :lol: Joskus on tosin itselläkin jäänyt esim. rumpuraidan nuotit kummittelemaan, liekö bugi tai jotain. Viimeisimpään versioon en ole vielä päivittänyt, 12.4:llä mennään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom