Musan tekijät, löytyykö ketään?

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Joo, onhan tuo erilainen, mutta suht nopeasti sai juttuja käyntiin. Toki tuo Studio Onen drag/drop ja routtaus on ihan helkkarin hyvin toimiva systeemi, mutta sitten taas tuo midin manipulaatio vaikuttaa Cubasessa todella pätevältä.
Jepa. Hyvä aika pitää käyttää dawia ennen lopullista tuomiota. Paljon tuntuu olevan pikkuikoneita, joita painella.

Pitää muutama biisi säveltää tuon kanssa ihan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Jepa. Hyvä aika pitää käyttää dawia ennen lopullista tuomiota. Paljon tuntuu olevan pikkuikoneita, joita painella.

Pitää muutama biisi säveltää tuon kanssa ihan.
Mä en osaa säveltää DAWilla en sitten ollenkaan. DAW on mulle lähinnä työkalu valmiin biisin jalostamiseen ja muotoiluun. Piano roll aiheuttaa pääosin päänsärkyä ja kaikkien DAWien nuotinnusominaisuudet on ihan persiistä. Itse tarvitsen nuotit nenän eteen ja se on selkein. Samantien näkee mitä tapahtuu missäkin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Mä en osaa säveltää DAWilla en sitten ollenkaan. DAW on mulle lähinnä työkalu valmiin biisin jalostamiseen ja muotoiluun. Piano roll aiheuttaa pääosin päänsärkyä ja kaikkien DAWien nuotinnusominaisuudet on ihan persiistä. Itse tarvitsen nuotit nenän eteen ja se on selkein. Samantien näkee mitä tapahtuu missäkin.
Piano rollin mestari en ole itsekään ja osittain olen ihan ulkona keskusteluissa, joissa vertaillaan dawien rolleja keskenään. Minä olen syntikan edessä ja soitan sillä juttuni. Tarvittaessa editoin sitten.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
83
Se ois uusi biisi julki "taas".
Löytyy spotifystä, youtubesta ja vähän jokapaikasta.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Joo, onhan tuo erilainen, mutta suht nopeasti sai juttuja käyntiin. Toki tuo Studio Onen drag/drop ja routtaus on ihan helkkarin hyvin toimiva systeemi, mutta sitten taas tuo midin manipulaatio vaikuttaa Cubasessa todella pätevältä.
Testaillut molempia ja kyllä Cubase tippuu pois. On jotenkin niin jankkia käyttö ainakin minulle minun systeemeillä verrattuna lentävään Bitwigiin. Studio Onea kokeilin aamulla ja heti aloin tekemään biisiä. Tosi helppo käyttöinen. En ole kuitenkaan varma, että tarvitsenko lopulta vai onko tässä kyse nyt, että vähän vaan haluaa kurkistella muualle.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Tekis kyllä hyvää testailla eri daw softia. Juuttunu yhteen eikä laiskana jaksa panostaa uuden omaksumiseen. Pieni kammo tullu kun hetken joutu joskus logicin kanssa painimaan eikä sujunu.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Tekis kyllä hyvää testailla eri daw softia. Juuttunu yhteen eikä laiskana jaksa panostaa uuden omaksumiseen. Pieni kammo tullu kun hetken joutu joskus logicin kanssa painimaan eikä sujunu.
Joo, kyllä sillä voi paikkansa olla. Onhan siinä hommaa, jos lähtee testaamaan ihan erilaista dawia. FL Studiota kokeilin joskus ja ei tullut mitään. Pitäisi jaksaa katsoa ihan tutoriaaleja ja niissä minä taas olen laiska.

Tuota Studio Onea tässä harkitsen, että olisiko sillä minun työskentelyyn arvoa. Hyvä puoli, että käyttämäni Bitwigin kanssa se toimii projektien välillä saumattomasti eli voin heittää mideineen ja automaatioineen päivineen edes takaisin, jos niin haluan. Voisin kenties erotella biisin teon ja miksauksen eri daweihin, mutta katselee vielä. Kiva tuolla studiolla on nauhottaa. Pitää tuumia.

Ammattimiksaukseen menee tänä vuonna useampi biisi, kun en ala itse vokaalien kanssa olevia kappaleita miksaamaan. Ei riitä niihin taito.

Mitä dawia siis käytät?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Joo vähän kankea yleiskäytössä toi Cubase. Vaatinee paljon aikaa. Silti sen midipuoli kiehtoo.

Studio One on hyvä mutta vähän jänskättää onko siitä tulossa pääosin subscription malli kun uusin päivitys antaa siihen osviittaa ja porukka raivoissaan. Esim add onit vain tilauksella. Eli olet käyttänyt add oneja niin saadakseksi ne käyttöön siellä missä oletetaan käyttänyt, tilaus.

Pitää tsekkailla millainen tuo tuleva Sonar on. Sitähän tuli käytettyä pitkään X3 asti.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Joo, kyllä sillä voi paikkansa olla. Onhan siinä hommaa, jos lähtee testaamaan ihan erilaista dawia. FL Studiota kokeilin joskus ja ei tullut mitään. Pitäisi jaksaa katsoa ihan tutoriaaleja ja niissä minä taas olen laiska.

Tuota Studio Onea tässä harkitsen, että olisiko sillä minun työskentelyyn arvoa. Hyvä puoli, että käyttämäni Bitwigin kanssa se toimii projektien välillä saumattomasti eli voin heittää mideineen ja automaatioineen päivineen edes takaisin, jos niin haluan. Voisin kenties erotella biisin teon ja miksauksen eri daweihin, mutta katselee vielä. Kiva tuolla studiolla on nauhottaa. Pitää tuumia.

Ammattimiksaukseen menee tänä vuonna useampi biisi, kun en ala itse vokaalien kanssa olevia kappaleita miksaamaan. Ei riitä niihin taito.

Mitä dawia siis käytät?
Cakewalkia. Joka oli siis Sonarin edeltäjä ja joka muuttuu jälleen Sonariksi. Mukavan selkeetä jos ei oo seuraillu.
Ysäriltä saakka menny enimmäkseen tolla. FL ja Ableton käyny testipenkissä. Ja Cubase. Mutta riippuu paljolti mitä tekee ja mitä tekemisessä painottaa. Luuppipohjaset ehdottomasti jollain muulla kuin Cakewalkilla. Pro Tools jääny kokonaan väliin kun oli liian kalliin makunen.
Toivottavasti mikään ei muutu eikä joudu omaksumaan mitään uutta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Cakewalkia. Joka oli siis Sonarin edeltäjä ja joka muuttuu jälleen Sonariksi. Mukavan selkeetä jos ei oo seuraillu.
Ysäriltä saakka menny enimmäkseen tolla. FL ja Ableton käyny testipenkissä. Ja Cubase. Mutta riippuu paljolti mitä tekee ja mitä tekemisessä painottaa. Luuppipohjaset ehdottomasti jollain muulla kuin Cakewalkilla. Pro Tools jääny kokonaan väliin kun oli liian kalliin makunen.
Toivottavasti mikään ei muutu eikä joudu omaksumaan mitään uutta.
Aivan joo.

On se homma opetella, kun pienetkin muutokset aiheuttaa päänvaivaa pahimmillaan. Nyt en ymmärrä, miten Studio onessa saa parhaiten ihan esim. pätkän midiraitaa siirrettyä toiseen raitaan. Bitwigissä vaan klikkaan sen jutun ja siirrän, minne haluan. Studiossa en saa silleen tapahtumaan yhtään mitään. Välillä maalaa sen, välillä pätkii osiin. En ymmärrä. :D

Ehkä olisi paras vaan pysyä yhdessä ja tutussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Aivan joo.

On se homma opetella, kun pienetkin muutokset aiheuttaa päänvaivaa pahimmillaan. Nyt en ymmärrä, miten Studio onessa saa parhaiten ihan esim. pätkän midiraitaa siirrettyä toiseen raitaan. Bitwigissä vaan klikkaan sen jutun ja siirrän, minne haluan. Studiossa en saa silleen tapahtumaan yhtään mitään. Välillä maalaa sen, välillä pätkii osiin. En ymmärrä. :D

Ehkä olisi paras vaan pysyä yhdessä ja tutussa.
Leikkaa sen (painaa näppäintä 3) kohdan saksilla sitten kursorityökalu (näppäin 1) ja muistaakseni alt+raahaus haluamaansa paikkaan. Sitten jos haluaa yhdistää midiklipit, valkkaa ne ja painaa G
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Leikkaa sen (painaa näppäintä 3) kohdan saksilla sitten kursorityökalu (näppäin 1) ja muistaakseni alt+raahaus haluamaansa paikkaan. Sitten jos haluaa yhdistää midiklipit, valkkaa ne ja painaa G
Okei kiitos. Pitää huomenna tsekkailla vielä.

Miten sinulla Cubasen kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Okei kiitos. Pitää huomenna tsekkailla vielä.

Miten sinulla Cubasen kanssa?
No en kauheasti ole kerennyt kokeilla. Muuta sälää ollut.

Ehkä joskus tuon nappaan. Voipi olla että pyrin tuota Doricoa vielä enemmän säätämään jotta olisi kuin DAW. Tai niinhän se onkin kun on käytännössä tosi hyvä nuotinnos ohjelma, täysi vst tuki sekä piano roll näkymä kaikkinensa cc kurveineen kaikkineen. Plus vielä se ammattitason engraving osio.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
No on haastetta riittävästi ainakin :)
Rapsakan puoleinen tempo. Ylin stemma jäi pikkasen piiloon. Alkupuoli oli onnistunein omaan korvaan.
Emmä sitä alkuperäistä kuunneellut ollenkaan kun tuon teki :D

EDIT: Siis tuossa tilanteessa. Heitin vain tempon mututuntumalta enkä jaksanut tarkistella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
80
Tuli kokeiltua yhdistellä ambienttia ja hip hoppia. Tällainen siitä tuli :) .

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 802
Viestejä
4 207 926
Jäsenet
70 963
Uusin jäsen
Visko

Hinta.fi

Ylös Bottom