Multitronic kokemuksia?

Nopea oli toimitus, laitoin tilaukseen virtalähteen 31.10.25, saapui 04.11.25. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun sain heiltä tavaraa nopealla aikataululla. Itsellä pelkkää hyvää kokemusta tästä firmasta.
Juu, tavaraa jos on varastossa, niin toimitus on yleensä kaupasta riippumatta nopea. Mutta sitten jos ei olekkaan varastossa, voi tulla erilaisia viivästyksiä ja miten kauppa näihin reagoi ja tiedottaa onkin aivan toinen kysymys ja tässä voipi olla useilla kaupoilla haasteita.
 
Juu, tavaraa jos on varastossa, niin toimitus on yleensä kaupasta riippumatta nopea. Mutta sitten jos ei olekkaan varastossa, voi tulla erilaisia viivästyksiä ja miten kauppa näihin reagoi ja tiedottaa onkin aivan toinen kysymys ja tässä voipi olla useilla kaupoilla haasteita.
Itse olen varautunut siihen ettei sieltä missä hinta on halvin niin välttämättä tule niin nopeasti kun muualta.
Muutama kerta tullut Multitronicilta tilattua ja hyvin on homma toiminut, vaikka viimeksi prossun kohdalla vähän kestikin, mutta näin oletin käyvän.
 
Taitaa jäädä viimeiseksi kerraksi tilaus täältä. Posti odotellut lähetystä viime viikosta asti vaikka tavaraa piti olla hyllyssä. Asiakasta ei tiedoteta viivästyksistä mitenkään.
 
Taitaa jäädä viimeiseksi kerraksi tilaus täältä. Posti odotellut lähetystä viime viikosta asti vaikka tavaraa piti olla hyllyssä. Asiakasta ei tiedoteta viivästyksistä mitenkään.
"Posti odotellut lähetystä", posti ei kyllä odottele mitään lähetyksiä ja jos on kyseessä hyvällä hinnalla oleva tuote, niin niitä menee vuorokaukessa helposti hyllyssä olevat.
 
"Posti odotellut lähetystä", posti ei kyllä odottele mitään lähetyksiä ja jos on kyseessä hyvällä hinnalla oleva tuote, niin niitä menee vuorokaukessa helposti hyllyssä olevat.
Kyllä se odottelee sitä niin kauan että se toimitetaan postin kuljettavaksi. Ns. Edi sanoma.
 
Taitaa jäädä viimeiseksi kerraksi tilaus täältä. Posti odotellut lähetystä viime viikosta asti vaikka tavaraa piti olla hyllyssä. Asiakasta ei tiedoteta viivästyksistä mitenkään.
Saat varautua ainakin parin viikon odotukseen, koska tuote on vasta todennäköisesti tilattu ulkomailta tukkurilta ja sitten vasta postittavat sen sinulle. Näin kävi minullekkin, vaikka hyllyssä piti olla...
 
Jos tämä on suomalaisten komponentti kauppojen motto, niin ei ole mikään ihme että monet tilaavat rojut ulkomailta. Sitten ihmetellään kun ei tueta suomalaisia yrityksiä.
Elämä on valintoja, haluaako tukea jotain tiettyä yritystä/maata/aatetta ja niin edelleen.
Mutta on se myös vähän tuurista kiinni mitä tulee valittua ja mihin aikaan, kun oma edellinen AM4 valinta osui huonoon aikaan verrattuna uusimpaan AM5 settiin, myös kokemus ja pieni kyttäily auttaa.
 
Omasta mielestä mainaus/koronasekoilujen aiheuttaman näyttispulan aikainen toiminta näytti monesta puljusta kannattaako siellä asioida vai ei. Summa summarum multitronic ollut itsellä mustalla listalla sieltä lähtien.
Ihan ala-arvoista toimintaa silloin.
 
Omasta mielestä mainaus/koronasekoilujen aiheuttaman näyttispulan aikainen toiminta näytti monesta puljusta kannattaako siellä asioida vai ei. Summa summarum multitronic ollut itsellä mustalla listalla sieltä lähtien.
Ihan ala-arvoista toimintaa silloin.
mainaus/koronasekoilu on ihmisten tyhmyytä, ei minkään verkkokaupan.
Ja tulen ostamaan Multitronicilta hyvään hintaan niin kuin miltakin alan myyjiltä.
 
...miten kauppa näihin reagoi ja tiedottaa onkin aivan toinen kysymys ja tässä voipi olla useilla kaupoilla haasteita.
Kaipailisin jotain faktaa tämän osalta.
Toki, varmaan kaikilla on varsinkin spessukaman osalta säätämistä mutta siitä riippumatta: mitä tilattu, oliko ns. varastossa, miten kävi jnejne...
 
Ite ostin vähän aikaa sitten kaikki uuden koneen komponentit Multitronicilta. Hinta oli edullinen ja kun heidän kivijalkaliike löytyy läheltä omaa asuinpaikkaa niin kätevä siitä hakea tavarat. Ja varsinkin jos tarvitsisi takuu asioida niin erittäin kätevä mennä paikanpäälle hoitamaan ne.
 
Pitää tulla ulisemaan että tilasin 1.5vk sit näytön ja sitä ei oo lähetetty vieläkään. Postissa ei näy edes että pakettia olisi tulossa ja tilaussivu sanoo että "Tulossa toimittajalta".

Tilatessa luki että 40+ varastossa niin oma kokemus on semmonen että viimeinen kerta ku tilaan täältä.
 
Pitää tulla ulisemaan että tilasin 1.5vk sit näytön ja sitä ei oo lähetetty vieläkään. Postissa ei näy edes että pakettia olisi tulossa ja tilaussivu sanoo että "Tulossa toimittajalta".

Tilatessa luki että 40+ varastossa niin oma kokemus on semmonen että viimeinen kerta ku tilaan täältä.
Se 40+ "varastossa" tarkoittaa aina jotain tukkurin varastoa jossain päin Eurooppaa.

Tuolta näkee, onko jotain ihan oikeasti varastossa:
Mun havaintojen mukaan Multitronicilta tilatessa kannattaa tarkistaa tuo "Myymäläsaatavuus" välilehti tuotteen sivulla. Jos on jossain myymälässä varastossa niin on ainakin itselle tullut ihan nopeasti kaikki. Jos myymäläsaldot näyttää nollaa niin sitten tulee joskus jostain tukkurilta ja siinä menee sitten sen pari viikkoa helposti.

Screenshot 2024-12-03 224840.jpg
Joo, ei mikään asiakasystävällisin systeemi mutta noin se Multitronicilla menee.
 
Se 40+ "varastossa" tarkoittaa aina jotain tukkurin varastoa jossain päin Eurooppaa.

Tuolta näkee, onko jotain ihan oikeasti varastossa:

Joo, ei mikään asiakasystävällisin systeemi mutta noin se Multitronicilla menee.
Oudosti tuotetta kyllä on esim lappeenrannassa ni mikäköhän on että sitä ei lähetetä sit. Kai sitä on pakko kysyy aspasta
 
Oudosti tuotetta kyllä on esim lappeenrannassa ni mikäköhän on että sitä ei lähetetä sit. Kai sitä on pakko kysyy aspasta
No sitten on kyllä uus temppu mullekin. Vaasassa noiden ns. varasto on, mutta mä kyllä muistelisin myös saaneeni ihan pikaisesti joskus jonkun tuotteen, jota nimenomaan ei ollut Vaasassa mutta oli jossain muussa myymälässä. Saattaa kyllä olla että muistan jotain väärin, joten vannoa en uskalla.
 
Oudosti tuotetta kyllä on esim lappeenrannassa ni mikäköhän on että sitä ei lähetetä sit. Kai sitä on pakko kysyy aspasta
Eiköhän tuohonkin joku meriselitys tule rantaruåttalaisella aksentilla, enkä laskisi sen varaan että onnistuu. Umpikiero koijarifirma tämä on, kato vaikka arvosteluja/palautteita pitkin nettiä..
Ja nuo mitä tässä on nyt heitelty "menee pari viikkoa", on ylioptimistisia. Kannattaa suosiolla varautua kuukauteen.

Sitten ihmetellään kun ei tueta suomalaisia yrityksiä.
Niinpä. Ulkomailta saa yleensä myös palvelua ja asiallista käytöstä, ymmärtävät normaalisti myös sen että asiakasta kannattaa arvostaa. Multitronicista en ole saanut kuin törkeää kohtelua, suoraa valehtelua yms. paskaa, joten suotta minäkään enää näiden kanaljoiden kanssa asioin. Enkä suosittele kelleen muullekaan.
 
Eiköhän tuohonkin joku meriselitys tule rantaruåttalaisella aksentilla, enkä laskisi sen varaan että onnistuu. Umpikiero koijarifirma tämä on, kato vaikka arvosteluja/palautteita pitkin nettiä..
Ja nuo mitä tässä on nyt heitelty "menee pari viikkoa", on ylioptimistisia. Kannattaa suosiolla varautua kuukauteen.


Niinpä. Ulkomailta saa yleensä myös palvelua ja asiallista käytöstä, ymmärtävät normaalisti myös sen että asiakasta kannattaa arvostaa. Multitronicista en ole saanut kuin törkeää kohtelua, suoraa valehtelua yms. paskaa, joten suotta minäkään enää näiden kanaljoiden kanssa asioin. Enkä suosittele kelleen muullekaan.

Okei. Tuo on kyllä vittumaista kun saa huonoa palvelua. Itsekin kohdannut sitä, mutta en Multitronicin kanssa. Ei ole ymmärretty niinkun Japanilaiset että asiakas on kuningas. "Treat the buyer with extreme respect". Jos tulee jotain sanomista niin yksittäisen asiakkaan kohdalla otetaan vaikka reippaasti persnettoa kunhan saadaan kohdeltua hyvin ja pidettyä maine hyvänä. Nähdään hyvin paljonkin vaivaa siihen että asiakas on tyytyväinen.

Omassa asuinpaikkaa lähettyvillä kun ei ole mitään muita tietotekniikan kivijalkaliikkeitä (oli aikoinaan mutta kaikki menny konkkaan), niin sen takia olen lähiaikoina Multitronicin kautta tykännyt tilata. Mahdollinen takuuasiointi on omasta mielestä niin paljon mukavampaa kun menee vaan fyysisesti paikanpäälle ja sanoo "tää ei toimi" ja jättää tiskille. Ei ole onneksi tarvinnut takuuasioida mistään. Firman laatu punnitaan vasta siinä vaiheessa kun tulee jotain ongelmia. Kaikki osaa sen kun kaikki menee hyvin ja normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Kävinpä jälkikäteen lukemassa yrityksen arvostelut trustpilotista ja ei voi muuta sanoa kuin että ois pitäny lukea ne etukäteen. 4-6 viikon toimitusajat tuotteille joita pitäisi olla "varastossa", aspa ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin ja jos vastaa niin ei anneta selviä vastauksia.

Vähän meni maku kun ajattelin saavani tuotteen viikon sisällä, mutta todellisuus näyttää olevan sitä että "ehkä" tammikuu 2026. Katotaan minkälainen prosessi on tilauksen peruutus ja rahojen palautus ku mielellään maksan hieman enemmän jonnekin muualle jos saan tuotteen heti.

Edit: Sain AI käännöksellä tehdyn vastauksen sähköpostiini. Onko tää ees oikea kauppa?
 
Viimeksi muokattu:
Sain AI käännöksellä tehdyn vastauksen sähköpostiini. Onko tää ees oikea kauppa?
Elämme jänniä aikoja ja "oikeat", isotkin kaupat perseilevät tuollaisella.

En nyt heti osaa etenkään nykyisen hakukone- ja maksumuurihelvetin ansiosta löytää uutista, mutta vuosi pari sitten oli Gigantti tai vastaava iso toimija iltapulussa hikipaja-aspan konekäännöksen herätettyä hilpeyttä. Täysin pässinpäisen kirjeenvaihdon yhdessä mailissa oli siansaksaa, pätkä ruotsia ja ainakin fraasi "odotamme peräaukkoasi".
 
Elämme jänniä aikoja ja "oikeat", isotkin kaupat perseilevät tuollaisella.

En nyt heti osaa etenkään nykyisen hakukone- ja maksumuurihelvetin ansiosta löytää uutista, mutta vuosi pari sitten oli Gigantti tai vastaava iso toimija iltapulussa hikipaja-aspan konekäännöksen herätettyä hilpeyttä. Täysin pässinpäisen kirjeenvaihdon yhdessä mailissa oli siansaksaa, pätkä ruotsia ja ainakin fraasi "odotamme peräaukkoasi".

Eletään hyviä aikoja nyt siis.. Omassa sähköpostissa oli hitunen ruotsia, kaikesta puhuttiin monikossa vaikka puhutaan yhdestä tuotteesta ja taivutukset eivät olleet millään tavalla oikeita. Jään odottamaan innolla että miten tästä pärjätään läpi.

Arvosteluissa oli mainittu että jos kysyy rahoja takaisin ja tuotteen peruutusta niin he pyytävät suoraan sinua olemaan yhteydessä kuluttajansuojaviranomaiseen. Hyvää settiä siis tiedossa.
 
Hyvin kyllä itsellä onnistunut palautukset tai tilausmuutokset/peruutukset ennen lähetystä, kysäisee sähköpostilla perään jos ei mitään kuulu.

Jopa emolevyn palautus onnistui hyvin joskus yli kuukauden jälkeen, kun Asrockin 9800X3D kuviot alkoi paljastumaan ja en halunnut koota siihen konetta.
 
Arvosteluissa oli mainittu että jos kysyy rahoja takaisin ja tuotteen peruutusta niin he pyytävät suoraan sinua olemaan yhteydessä kuluttajansuojaviranomaiseen. Hyvää settiä siis tiedossa.
Kannattaa muistaa että nuo kriittisimmät arviot ovat aina niitä caseja missä kaikki on mennyt ihan vituiksi.

Itse ostin joskus siirrettävän ilmastointilaitteen tuolta Black Fridayna ja vasta seuraavana kesänä kun purin laatikosta huomasin että se oli hajonnut kuljetuksessa. Laitoin meiliä Multitroniclle ja ne palauttivat rahat takaisin tyyliin samana päivänä tms. vaikka ostosta oli puolisen vuotta.
 
Odota nyt vaan, kohta siellä omistaja vetää ässän hihasta ja alkaa uhkailemaan oikeustoimilla kun kirjoitat paskaa palautetta. Näyttisbuumin aikaan tämä taisi tapahtuakin jollekin foorumin käyttäjälle. Saatan muistaa väärinkin, joku voi korjata sanomisiani siinä tapauksessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 144
Viestejä
5 030 811
Jäsenet
80 641
Uusin jäsen
Krisutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom