Multitronic kokemuksia?

Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
46
Viikkotolkulla saa odottaa kyllä tavaraa ja sähköposteihin vastataan vasta useamman päivän päästä, puhelimella ei tuonne nähtävästi saa yhteyttä ollenkaan.
Yep, täälläkin tilausta ei ole edes käsitelty vaikka tavaraa piti olla hyllyssä, muistaakseni sama juttu joskus kolme vuotta sitten milloin purin tilauksen.

Ei jatkoon!
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 115
Itsellä kävi myös sama, eli tilaus ei päivittynyt, vaikka piti olla varastotuote. Todellisuudessa varastotuote tarkoitti sitä, että tuotetta oli tukkurin varastossa jossain päin Eurooppaa. Tilaus päivittyi vasta, kun tavara päätyi Suomeen. Tuon jälkeen en ole uskaltanut tilata mitään, kun en ole hirveän kärsivällinen toimitusaikojen suhteen. Ainoastaan kivijalkamyymälässä olevia tuotteita uskaltaa noutaa. Niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 748
Oli varastossa tavara vihreänä, päiviä kului eikä kuulunut mitään, lopulta sitten kyselin tavarasta sähköpostilla (johon vastaamiseen heiltä meni 3 arkipäivää!), niin totesivat että tavarantoimittajalla ongelmia tavaran toimituksessa, mutta niin herää kysymys että miksi sitten ensin väittivät että tavara oli heidän varastossa, mutta lopulta sitten tukusta olisivat lähettäneet, luonnollisesti peruin tilaukseni ja tilasin muualta, ei hyvä Multitronic :tdown:
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
385
Varastosaldo tarkoittaa satavarmasti tukkurin saldoa, ei myymälässä olevia tavaroita. He näkevät tukkurin saldot omalta koneeltaan ja tilaavat tuotteen vasta kun joku on sen ostanut, siksi toimitus kestää. Reilua olisi laittaa saldot tyyliin myymälässä 3, tukkurilla 23. Joskus takavuosina satunnaisostot toimivat ok, viimeksi kun tilasin, sekä viestintä, että toimitus oli tod. Hidasta. Ei ihan 1 ostopaikka tästä syystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 557
Varastosaldo tarkoittaa satavarmasti tukkurin saldoa, ei myymälässä olevia tavaroita. He näkevät tukkurin saldot omalta koneeltaan ja tilaavat tuotteen vasta kun joku on sen ostanut, siksi toimitus kestää. Reilua olisi laittaa saldot tyyliin myymälässä 3, tukkurilla 23. Joskus takavuosina satunnaisostot toimivat ok, viimeksi kun tilasin, sekä viestintä, että toimitus oli tod. Hidasta. Ei ihan 1 ostopaikka tästä syystä.
Kyllähän heiltä tuo myymäläsaldo välilehti löytyy, eli voi tehdä johtopäätelmiä onko tuotetta myymälän, tukkurin vai molempien varastossa.
Esimerkkinä tämä SSD, myymälöissä 2kpl ja saatavilla 18kpl, joten voidaan olettaa tukkurilla olevan saatavissa 16kpl:

Screenshot 2024-01-30 110332.png
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Kyllähän heiltä tuo myymäläsaldo välilehti löytyy, eli voi tehdä johtopäätelmiä onko tuotetta myymälän, tukkurin vai molempien varastossa.
Esimerkkinä tämä SSD, myymälöissä 2kpl ja saatavilla 18kpl, joten voidaan olettaa tukkurilla olevan saatavissa 16kpl:

Ongelmahan on siinä että noihin saldoihin ei voi luottaa. Vaikka kuinka lukee, että myymälöissä tavaraa, niin ei välttämättä pidä paikkansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 557
Ongelmahan on siinä että noihin saldoihin ei voi luottaa. Vaikka kuinka lukee, että myymälöissä tavaraa, niin ei välttämättä pidä paikkansa.
No se on sitten varastonhallintaohjelmiston, inventoinnin tai inhimillisen virheen aiheuttama ongelma, lähinnä otin kantaa tuohon esitystapaan myymälä- / tukkurisaldoista mitä ilmeisesti kaivattiin (?).
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
No se on sitten varastonhallintaohjelmiston, inventoinnin tai inhimillisen virheen aiheuttama ongelma, lähinnä otin kantaa tuohon esitystapaan myymälä- / tukkurisaldoista mitä ilmeisesti kaivattiin (?).
Juu, samaa mieltä. Pointti vaan siinä että nykyaikana ei paljoa voi luottaa noihin saldoihin. Ja tuntuu olevan sama ongelma kaikissa puljuissa.
 

Pepsu

Assembler
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
385
No se on sitten varastonhallintaohjelmiston, inventoinnin tai inhimillisen virheen aiheuttama ongelma, lähinnä otin kantaa tuohon esitystapaan myymälä- / tukkurisaldoista mitä ilmeisesti kaivattiin (?).
Tässä malliesimerkki miten noi saldot olisi hyvä merkitä, että asiakkaalla olisi joku kuva, kauanko toimitus ehkä kestää: 63,90 € | Kingston Technology NV2 M.2 1000 GB PCI Express 4.0 NVMe Liikkeessä 18 kpl, jotka pystytään suht nopeasti toimittamaan asiakkaalle. Itse arvioivat 1-2 päivää. Lisäksi tukussa 11 kpl, jotka pystytään tilaamaan, mutta joiden toimittaminen voi vähän kestää.

Kun haet jotain tiettyä tuotemerkkiä Multitronicin sivuilta, niin ensimmäisenä törmäät pirun isoon vihreällä olevaan lukemaan, jolloin oletat kaikkea olevan pirusti tarjolla. Kuitenkin tuotekohtaisella sivulla selviää, ettei varastomyymälässä (josta "hyllyssä" oleva tavara kai lähetetään) ole tavaraa vältt. Yhtään. Eli tilauksesi ja maksusi kyllä otetaan vastaan, mutta mistä tilauksesi lähetetään tai kauan se kestää ei ole tiedossa. Samasta syystä he pystyvät antamaan lähetysajasta ainoastaan arvion toimituspäivästä. Tässä hyvä esimerkki: AMD Ryzen 7 5800X3D BOX AM4 8C/16T 105W 3.4/4.5GHz 100MB - Without Cooler 40+ saatavilla. Ainoastaan 1 Lappeenrannan myymälässä, jota tuskin sinulle lähettävät esim. Turkuun. Kaikki loput ovat tukun saldolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 557
Tässä malliesimerkki miten noi saldot olisi hyvä merkitä, että asiakkaalla olisi joku kuva, kauanko toimitus ehkä kestää: 63,90 € | Kingston Technology NV2 M.2 1000 GB PCI Express 4.0 NVMe Liikkeessä 18 kpl, jotka pystytään suht nopeasti toimittamaan asiakkaalle. Itse arvioivat 1-2 päivää. Lisäksi tukussa 11 kpl, jotka pystytään tilaamaan, mutta joiden toimittaminen voi vähän kestää.

Kun haet jotain tiettyä tuotemerkkiä Multitronicin sivuilta, niin ensimmäisenä törmäät pirun isoon vihreällä olevaan lukemaan, jolloin oletat kaikkea olevan pirusti tarjolla. Kuitenkin tuotekohtaisella sivulla selviää, ettei varastomyymälässä (josta "hyllyssä" oleva tavara kai lähetetään) ole tavaraa vältt. Yhtään. Eli tilauksesi ja maksusi kyllä otetaan vastaan, mutta mistä tilauksesi lähetetään tai kauan se kestää ei ole tiedossa. Samasta syystä he pystyvät antamaan lähetysajasta ainoastaan arvion toimituspäivästä.
Jos tuo Multitronicin kokonaissaldo tosiaan on myymäläsaldot + tukkurisaldo, kuten kuvitella voisi, niin tällöin heillä tuo tieto on ja ei liene suuri haaste sivuille lisätä.
Kannattanee siis kehitysehdotus laittaa asiasta, että erittelisivät nämä heti tuotesivulla, kun eivät tietääkseni ainakaan täällä IO:n foorumeilla päivystä keräämässä palautetta. Monia Datatronicinkin parannuksia on palautteen perusteella tehty (en muista oliko nämä eritellyt saldot yksi niistä).
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Onhan toi tosiaan helvetin typerää isolla mainostaa asiakkaille 40+ kpl saatavilla ja arvioitu toimitus muutama päivä, kun todellisuudessa koko maasta löytyy 1 kpl mahdollisesti (jos ei ole saldovirhe).
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 527
@Emmätiiä postaus nyt lukotetussa Jimm's -ketjussa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä on tämä Multitronicin systeemin omituisuus?

Itse symppaan tuota firmaa, joka siis on vaasalainen, kun Vaasassa/välittömässä läheisyydessä vietin elämäni ensimmäiset 29 vuotta. Monesti on itsellä tai kaverilla joku hiiri tai headsetti sanonut sopimuksen irti epäotolliseen aikaan ja siinä tilanteessa on ollut kyllä ilo, että tuollakin kuolleessa kylässä joku jaksaa pyörittää kivijalka-ATK -myymälää. Nykyäänkin tilaan mieluummin heiltä kuin kilpailijoilta jos tuote löytyy ja hinta on suurinpiirtein sama, koska haluan tukea tuon toiminnan jatkuvuutta vaikka itse olenkin muuttanut jo vuosia sitten muualle.
Ei nyt varsinaisesti itsellä ole vielä ollut ongelmia, mutta lueskelin muilla käyttäjillä olleen jotain probleemaa. Multitronic kokemuksia? joten nuo sai ainakin minut karttamaan puljua.
Itellä multitronicista ok kokemukset. Tilasin psu:n ja kopan tarjouksesta. Olin maksanut kotiinkuljetuksesta. Psu tuli, kotiovelle, koppa oli loppu. Sain kopan vaihdettua toisen väriseen ja vaadin sitä heidän piikkiin kotiin kuljetuksella ja he suostuivat ja sain kopan ehkä kuukausi tai puolitoista myöhemmin kotiovelle kannettuna ilman lisäkuluja.

Kokeillut myös onnea muutaman euron näytöllä, eikä tärpännyt ja peruivat tilauksen.

Tilannut aiemmin toisen virtalähteen ja muistia. Muisti oli epäyhteensopiva (rdimm) ja palautus onnistui hyvin.

Lisäksi välillä on hyviä hintoja mutta useammin datatronicilta saa halvemmalla, joten katsoisin ensisijaisesti sieltä tai hinta.fi sivustolta. Myös fi.partpicker.com on hyvä sivusto, tosin multitroniccia et löydä sieltä.

Yhteen vetona sanoisin että ok kauppa, mutta jos tilaat kattele saldoja. Jos ei ole saldoilla, tuotteen saanti voi kestää, mutta se kyllä tulee.
 

dingonyrjalaofficial

Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
04.09.2019
Viestejä
137
Nyt kun mietin niin on tuolta joku omakin tilaus josku odottanut komponenttia, jota kyllä tilatessa mielestäni piti olla varastossa. Tämän ketjun luettuani ymmärrän mitä omituisuuksilla tarkoitettiin mutta itse en ole niihin erityisemmin kiinnittänyt huomiota - ei ne toimitukset muualtakaan aina arvion mukaan tule. Kuten mainittu niin mulle Multitronic on "oman kylän kauppa", jota varmasti jatkossakin tuen jos mahdollista.
 
Liittynyt
15.04.2022
Viestejä
9
Omat kokemukset multitronicista on ihan ok, vuosien varrella useampi tilaus sieltä ja yksi takuukeissi myös. Sivuilla ennustettuun toimitusaikaan voi kyllä päässään suoraa lisätä viikon.
 

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Muutama tilaus tullut tehtyä ja ihan positiivinen kokemus jäänyt.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
426
Viime vuosina ei ongelmia, mutta joskus vajaat parikymmentä vuotta sitten AMK-opiskeluja varten tilasin läppärin joka oli DOA, ja uutta sain odotella kuukausia eivätkä suostuneet edes palauttamaan rahoja. Vasta kuluttaja-asiamiehen väliintulon jälkeen alkoi tapahtua ja silloinkin palautus meni väärälle tilille... :)
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
1 163
Ennen heillä oli pikatoimitus yhtenä toimitusvaihtoehtona. En ikinä käyttänyt, mutta se "pikatoimitus mahdollinen" kuvake oli aika luotettava mittari tulisiko tavarat parissa päivässä tavallisella toimituksella vai tulisiko aasikuljetuksella. Näköjään nykyään ei en tee pikatoimituksia.
 

The Oath

R&T-jäsen #240
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
554
Paketti kuljetuksessa reilu tunti tilaamisen jälkeen ja perillä parissa päivässä. :thumbsup:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 356
Tein vikailmoituksen/tukipyynnön viallisesta tuotteesta (tuote oli hajonnut kuljetuksessa) perjantaina noin 17:00 maissa ja hoitivat tukipyynnön maaliin tässä ennen kymmentä aamusta seuraavana maanantaina. Hämmentävän loistavaa asiakaspalvelua :D
 
Liittynyt
27.10.2022
Viestejä
118
Itsekin ilmoittelin viikko, pari sitten asiakaspalveluun virheellisistä tuotetiedoista. Tuli saman päivän aikana vastaus ja korjatut tiedot verkkokauppaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
432
Hyviä kokemuksia yli 5 vuoden takaa. Tarvitsin eri komponentteja kun kasasin muutaman uuden tietokoneen, niin marssin heidän silloiseen toimipisteeseen Vaasassa ja keskustelin myyjien kanssa. Voin sanoa että tuli olo että on tullut kotiin, kun kaksi innokasta tietokonenörttiä puhuivat samaa kieltä ja kyllähän sieltä koppa komponentteineen lähti kantoon.

Muutaman kerran olen tilannut myös osia, mutta en mitään arvokkaampaa ja kaikki on toiminut hyvin.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
57
Vähä nihkeä kokemus nyt noiden epäselvien toimitusaikojen ja saatavuuden kannalta. Tilasin 2.6 Samsungin laturin ja tänään 11.6 laitoin aspaan viestiä kun tila on edelleen "Tilattu tukkurilta", johon vastauksena sain, että toimitusaika maahantuojalta on vielä tässäkin vaiheessa n. kaksi viikkoa.. Täytyypä perua tuo ja maksaa vähän enemmän, että tilaa muualta tai käy hakemassa jostain kivijalasta...

EDIT: Saatavuus on vaihdellut 30-40 kpl välillä tämän reilun viikon ajan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 261
Viestejä
4 279 931
Jäsenet
71 635
Uusin jäsen
Fima

Hinta.fi

Ylös Bottom