- Liittynyt
- 12.01.2017
- Viestejä
- 2 140
Mersun pienet etuvedot ovat poikkeus sääntöön. Esim. A- ja B-sarjassa palautus toimii risteyksen jälkeen normaalisti ja ohjauskin on tunnokkaampi. Sattumoisin maukkain ohjaus, mitä omiin näppeihin on siviiliautoista osunut, on '14 A180 kevyellä bensakoneella 235/35-40 R18. Siinä saattoi olla joku erikoisalusta, koska oli aika kuppimaiset alcantarajakkarat sporttitikkauksilla jne. Jousitus oli arkiajoon liian kovan tuntuinen, mutta ohjaus oli todella tarkka, herkkä ja luonnollisesti palauttava. Suvisaaristossa ajellessa huomasi heti, että tuota ohjausta olisi mukava käskeä Ahvenistolla. Tehoja tuossa ei tietenkään ollut ja painavammilla koneilla ajettavuus saattaisi heikentyä. Koeajon jälkeen ilmestyi TM, jossa vähemmän sportin mallin ohjausta kehuttiin kympin arvoiseksi. Ei ole moista ennen tapahtunut mersun kohdalla.Taitaa itselläsi olla erikoinen käsitys mukavasta. Kuka ihme haluaa ajaa sellaisella ripulikiikulla joka on ihan täysin tunnoton ja vähänkin kovaa ajaessa kaikki viestintä tienpinnasta hukkuu siihen" mukavuuteen".
Kyllä mukavuus on sitä että tilanteessa kuin tilanteessa saa tarpeeksi feebackia osatakseen ajaa vaikka tulisi ääritilanteitakin eteen, kuitenkaan matkustusmukavuutta kohtuuttomasti verottamatta.
Mersuissa on aina ollut samanlainen ohjaus. Haettu tahallaan moinen ja itselle tuo ei istu yhtään, vaikka pari mersua on ollutkin niin en koskaan tottunut siihen että ohjaus ei juurikaan palauta. Makuasioita.