Myyty MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO (Oulu) Lue teksti!

Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
292
Myytävä tuote: MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO
Hinta: 650 € (halvempi kuin kaupassa)
Tuote ostettu (mistä ja milloin): Jimms 29.10.2020
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Löytyy, takuu 3 vuotta.
Muuta huomioitavaa:


MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 659,90€

Minulla on ongelmia tämän kanssa ja luulen ongelmien liittyvän emolevyyni, tai näyttööni. -> Emolevy AMD X370 sarjalainen Asus Prime vuodelta 2017. Näyttö on CX sarjan 48" OLED telkkari.

Miksi epäilen että ongelma liittyy emolevyyn eikä ehkä itse näytönohjaimeen?
-> Ongelmien ilmaantuessa kone ei lähde päälle, VAIKKA vaihtaisin takaisin vanhan näytönohjaimeni. Tietokone lähtee päälle (sekä uudella että vanhalla näytönohjaimella) vain kun CMOS on nollattu.
Jotenkin tämän emolevyn bios/CMOS korruptoituu tällä näyttiksellä(?)

Mikä ongelma on:
Windowsissa - ennen pitkää - kuva alkaa käymään mustana, ehkä sekunnin kunnes taas tulee takaisin. Lopulta kuva ei tule enää takaisin, ja tällöin ei auta, vaikka koko koneesta käyttää virrat pois. CMOS (BIOSin muisti) täytyy nollata koneen uudelleen käynnistyäkseen.

PS. Olen käyttänyt 4k120Hz näyttöä HDMI piuhalla, enkä ole testannut muita outputteja. Voiko ongelma liittyä yhteensopivuuteen näyttöni kanssa?

Paljon kysymyksiä, joiden kanssa en jaksa alkaa taistelemaan.
Vanha sotaratsuni GTX1080Ti viekööt minut voitokkaasti eteenpäin tästäkin lähtien!

Ostakaa siis tästä pienellä riskillä ja kymmenen euron alennuksella RTX 3070. Ehkä teidän koneessanne tämä toimii täydellisesti?
On myös mahdollista että näyttiksessä on jotain oikeastikin vialla, jolloin kolmen vuoden takuu on ystävänne.
Mukaan kaikki mikä minullekkin paketissa tuli.


Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa): Oulu
Toimitustapa: Nouto, tuonti, postitus
Maksutapa: Pivo, Mobilepay, käteinen, tilisiirto


Kuva:
AstireRTX3070.JPG
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
En tarjoa tai ole ostamassa, mutta pistin YV:tä liittyen tohon oireeseen.
 
Liittynyt
01.09.2019
Viestejä
140
@Astire LG:n CX TV:issä on ollut pahoja HDMI 2.1 yhteensopivuusongelmia nVidian korttien kanssa, mutta ilmeisesti ongelma on ainakin osittain jo korjattu, eli kannattaa kokeilla päivittää telkun firmware. Kannattaa myös kokeilla korjaantuuko ongelma, jos vaihdat 60Hz tilaan tai vaihdat kaapelin. Toisaalta nuo ongelmat ovat liittyneet lähinnä kuvan laatuun, joten on hyvin mahdollista, että emon firmware kannattaisi kokeilla päivittää myös.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
292
Ongelmat ovat pitkälti hellittäneet eivätkä liity näytönohjaimeen vaan telkun firmikseen ja näyttisten ajureihin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 937
Viestejä
4 297 300
Jäsenet
71 734
Uusin jäsen
Tykki999

Hinta.fi

Ylös Bottom