Vanha kiittää ja kumartaa...!”about:config” osoiteriville ja entteriä.
Aina sitä oppii uutta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vanha kiittää ja kumartaa...!”about:config” osoiteriville ja entteriä.
Onkohan Firefoxille jotain yksinkertaista keinoa tai lisäosaa, jolla saisi estettyä kaikki yhteydet tiettyihin osoitteisiin? Hatusta heitettynä esimerkkinä vaikka io-tech.fi ( ), joka käsittäisi myös osoitteen bbs.io-tech.fi jne...
Joskus oli BlockSite, mutta sen kehitys on ilmeisesti päättynyt.
Olet vastannut joskus kyselyyn "sallitaanko autoplay" kieltävästi.
Nyt kun mainitsit niin Adblock Plus lakkaa myös aika ajoin toimimasta ja vaatii selaimen boottauksen. Tuon lisäksi ei muita ole kuin Flash Video Downloader ja Video Downloader Professional. Täytyy testailla sammuttaa nuo.Itselläni toimii Imgurin upload ja Areenan suorat toimii hyvin 62:lla. Liekö joku lisäosa sekoilemassa? Kannattaa kokeilla puhtaassa profiilissa niin voi varmistaa, että onko vika selaimessa tai lisäosassa.
Kannattaa vaihtaa se Adblock -> uBlock Originiin, jos vain mahdollista. Ei ole itselläni ollut koskaan mitään ongelmia.Nyt kun mainitsit niin Adblock Plus lakkaa myös aika ajoin toimimasta ja vaatii selaimen boottauksen. Tuon lisäksi ei muita ole kuin Flash Video Downloader ja Video Downloader Professional. Täytyy testailla sammuttaa nuo.
Kokeileppa käynnistää firefoxi uuden profiilin kanssa. Eli käynnistä firefox -p ja luo uusi profiili testiksi korjaantuuko tuo ongelma sillä. Jos korjaantuu, niin silloin on vain nykyisen käyttäjäprofiilin asetukset korruptoituneet.Firefox alkanut nyt avautua niin että aina yläreunasta menee puoliksi työkalurivi piiloon näytön "yli". Siis kun windowed muodossa aukeaa ~2/3 näytön kokoiseksi vakiona. Ennen ei, näyttö toimii normaalisti nvidian ajurit vaikuttavat ok jne. Ei tuo nyt suuri ongelma ole kun ikkunaa voi vähän alas siirtää mutta kuitenkin.
Firefox alkanut nyt avautua niin että aina yläreunasta menee puoliksi työkalurivi piiloon näytön "yli". Siis kun windowed muodossa aukeaa ~2/3 näytön kokoiseksi vakiona. Ennen ei, näyttö toimii normaalisti nvidian ajurit vaikuttavat ok jne. Ei tuo nyt suuri ongelma ole kun ikkunaa voi vähän alas siirtää mutta kuitenkin.
Samaa tekee täälläkin, mutta selain ei ole "vielä" mennyt siihen tilaan, jossa se ilmoittaisi ettei se vastaa komentoihin.Firefoxissa on pari ärsyttävää ongelmaa ollut päällä pidemmän aikaa. Facebook etusivua kun selailee niin jossain vaiheessa kone alkaa hidastelemaan ja tilanne pahenee mitä pidemmälle selaat. Ihankuin resurssit koneesta loppuisivat...
Oletko kokeillut ilman lisäosia (ja liitännäisiä)? uBlock Originin kaltaista aktiivisesti kehitettyä adblockeria ei kannata kytkeä pois, mutta muuten pois käytöstä. Minulla on ollut addonien aiheuttamaa muistivuotoa, joka lopulta johti aina selaimen kaatumiseen.Firefoxissa on pari ärsyttävää ongelmaa ollut päällä pidemmän aikaa. Facebook etusivua kun selailee niin jossain vaiheessa kone alkaa hidastelemaan ja tilanne pahenee mitä pidemmälle selaat. Ihankuin resurssit koneesta loppuisivat. Jossain vaiheessa kone menee niin kyykkyyn, että saattaa ilmoittaa ettei selain vastaa komentoihin.
Firefoxin sync on itselläni tuonut poistettuja kirjanmerkkejä takaisin. Jos et käytä aktiivisesti useaa laitetta, suosittelen poistamaan sync-tilin. Mozillakaan ei suosittele sitä varmuuskopiointiin.Toinen asia on selaimen pakkomielle järjestellä kirjanmerkit ja luodut kansiot ominpäin. Liittynee jotenkin syncronointiin pilvessä. Todella ärsyttävää kun et voi itse järjestellä kun seuraavalla selaimen käynnistyksellä kaikki palaa erilaiseen järjestykseen.
Itse olen joskus törmännyt lisäosien aiheuttamiin muistivuotoihin, mikä voisi kaiketi selittää tuonkin. Firefoxin muistinkäytön seuraaminen voisi antaa tähän mahdollisuuteen vähän selvyyttä. Jos selaimen muistinkäyttö näyttää turhan suurelle, about:memory-sivulta näkee, mihin muistia ihan tarkalleen menee. Tosin sivun tulkitseminen ei ole kaikkein selkein homma...Firefoxissa on pari ärsyttävää ongelmaa ollut päällä pidemmän aikaa. Facebook etusivua kun selailee niin jossain vaiheessa kone alkaa hidastelemaan ja tilanne pahenee mitä pidemmälle selaat. Ihankuin resurssit koneesta loppuisivat. Jossain vaiheessa kone menee niin kyykkyyn, että saattaa ilmoittaa ettei selain vastaa komentoihin.
En ole. Ei minulla ole muita käytössä kuin Adblock plus ja Greasemonkey jolla saa youtuben vanhaan ulkoasuun. Otin tuon syncin pois jatkuvasta käytöstä. Jospa se nyt ei muuttele mitään.Oletko kokeillut ilman lisäosia (ja liitännäisiä)? uBlock Originin kaltaista aktiivisesti kehitettyä adblockeria ei kannata kytkeä pois, mutta muuten pois käytöstä. Minulla on ollut addonien aiheuttamaa muistivuotoa, joka lopulta johti aina selaimen kaatumiseen.
Firefoxin sync on itselläni tuonut poistettuja kirjanmerkkejä takaisin. Jos et käytä aktiivisesti useaa laitetta, suosittelen poistamaan sync-tilin. Mozillakaan ei suosittele sitä varmuuskopiointiin.
Mikä on suurta ja mikä normaalia? 3 gigaa muistia tuo nielee tasaisesti kun on esim. 10 välilehteä auki.Itse olen joskus törmännyt lisäosien aiheuttamiin muistivuotoihin, mikä voisi kaiketi selittää tuonkin. Firefoxin muistinkäytön seuraaminen voisi antaa tähän mahdollisuuteen vähän selvyyttä. Jos selaimen muistinkäyttö näyttää turhan suurelle, about:memory-sivulta näkee, mihin muistia ihan tarkalleen menee. Tosin sivun tulkitseminen ei ole kaikkein selkein homma...
Tuohon en valitettavasti osaa sanoa hirveästi, koska en ole seurannut Firefoxin muistinkäyttöä itse kuin ongelmatilanteissa. Omassa käytössäni en ole ikinä nähnyt kolmen gigan muistinkäyttöä kuin muistivuodon tapauksessa, mutta minulla onkin yleensä vähemmän välilehtiä auki. Muutamalla välilehdelle muistinkäyttö on yleensä pysynyt omassa käytössäni korkeintaan noin gigassa ja usein pienempänäkin. Ainakin sitten voidaan puhua ongelmallisesta muistinkäytöstä, jos Firefox syö kaiken vapaana olevan muistin ja mieluusti enemmänkin.Mikä on suurta ja mikä normaalia? 3 gigaa muistia tuo nielee tasaisesti kun on esim. 10 välilehteä auki.
Mikä on suurta ja mikä normaalia? 3 gigaa muistia tuo nielee tasaisesti kun on esim. 10 välilehteä auki.
Tuttu ongelma tuo youtuben kokemuksesi. Onhan tässä vikoja paljonkin mutta muuhun ei osaa eikä halua vaihtaa kun niin kauan on Firefoxin kanssa paininut.Itselläni on Firefoxilla ollut jo vuosia ongelmia siellä sun täällä mutta kun ei parempaakaan ole niin minkäs teet. Joskus esim. kun avaat youtube videon ja kelaat johonkin kohti niin lataa vaikka maailman tappiin asti ellet lataa koko sivua uusiksi ja sitten toimii normaalisti. Google on toinen paha vastus, joskus kun haet googlesta jotain ja lataa vaan niin ei auta uudet välilehdet eikä mikään, pakko käynnistää selain uusiki ja taas toimii.
Minulla muistiongelmat loppui 8GB kanssa Windows 7:lla, kun suurensin pagefilen 8 gigatavuun. Aiemmin tuli valituksia muistin loppumisesta, kun oli paljon kuvallisia tabeja auki.Jos tuota selaimen muistinkäyttöä pitää tarkkailla, niin teillä on kyllä silloin oikeasti liian vähän muistia koneessa
Virheilmoitus auttaisi varmaan selvitystä aika paljon. Ja tuskin se koneen kehnous sitä Firefoxia kaataa. Kyllä siihen on jokin muu syyAsensin yhdelle tuhnulle koneelle Firefoxin niin kaatuili jatkuvasti. Chrome toimii hyvin. Miksiköhän Firefox ei pysy pystyssä kehnolla koneella? Kone on perus pari vuotta vanha 300 euron Celeron/4GB RAM -läppäri.
Selaimen välimuistin (cachen) tyhjennys voisi auttaa.Nyt itselläni 62.0.3 -> 63.0 päivityksen jälkeen faviconit hävisivät selaimen täbeistä parissakin koneessa (ei linkitetty bookmarkseja) selaimen sulkemisen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Milläs ne saisi kivuttomasti takaisin? Välilehtiä on siis paljon...
Kokeiltu jo nää kikkakutoset.Selaimen välimuistin (cachen) tyhjennys voisi auttaa.
Oletko kokeillut tyhjentää sivuhistoriat myös?Kokeiltu jo nää kikkakutoset.
Olen. Kaikki mäkeen vaan eikä auta. Nyt vaan vituttaa naputella 2-step-verificationeita joka sivustolle ja lokkautua uusiksi sisään. Ja faviconit hävöksissä ellei käy joka vitun täbiä läpi erikseen. Kaikkien täbien reloadaus ei toimi koska liikaa täbei ja liian vähän rammii.Oletko kokeillut tyhjentää sivuhistoriat myös?
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin se varoittaa epäilyttävistä sivuista. Minä en ainakaan näe tuota pahana asiana, koska noita sivuja tulee ja menee sellaisella tahdilla, että yksittäisellä ihmisellä ei ole mitään keinoa pitää niistä listaa tai välttää niitäUusin 63.0 Firefox on alkanut virustorjujaksi, varoittelee sivuista joissa vanhat versiot eivät reagoineet...
En sitä pahalla sanonutkaan, hyvähän että varoittelee.....Jos ihan tarkkoja ollaan, niin se varoittaa epäilyttävistä sivuista. Minä en ainakaan näe tuota pahana asiana, koska noita sivuja tulee ja menee sellaisella tahdilla, että yksittäisellä ihmisellä ei ole mitään keinoa pitää niistä listaa tai välttää niitä