Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
forums.taleworlds.com

Toinen ärsyttävä ominaisuus oli kun muista factioneista tulleet maattomat saivat maata meiltä ja lopulta vaihtoivatkin takaisin alkuperäiseen kingdomiinsa vieden maat mukanaan 
Joo tuota vastaan tuli savescummattua aika lailla, aina kun näki "has left the kingdom". Ensimmäisellä kerralla en tuota edes huomannut, ja ihmettelin pitkään miksi osat maista oli siirtynyt toisella valtiolle. Tuon varoituksen pitäisi pysäyttää peli, nyt se hukkuu esimerkiksi helposti siege varoituksien sekaan. Diplomacyssa on paljon hyviä ominaisuuksia, mutta harmillisesti ei tuota vastaan. Tosin toimii se toisinkin päin, eli hyvällä charmilla pystyy kaappaamaan muita vassaleita omalle puolelle maineen.Toinen ärsyttävä ominaisuus oli kun muista factioneista tulleet maattomat saivat maata meiltä ja lopulta vaihtoivatkin takaisin alkuperäiseen kingdomiinsa vieden maat mukanaan![]()
Ehkä jo parin vuoden päästä pääsee pelaamaan Prophecy of PendoriaKyllähän EA:n loppumista on odoteltu

Julkkari 25.10, PC, PS4, PS5, Xbox One ja Xbox Series.
Julkkariin tulossa ilmeisesti custom serverit, eli kait ne sitten saa ne kuntoon.Kuinkahan konsolipelaajat tottuvat siihen, että nettipelissä serveri kaatuu joka pelikerta? No vähän liioittelin, eihän se kaadu kuin joka toinen kerta. Joskus voi pelata jopa kolme matsia putkeen!
Julkkariin tulossa ilmeisesti custom serverit, eli kait ne sitten saa ne kuntoon.
forums.taleworlds.com
Hiphip huraa, olisivat tosin voineet viirien sijasta tehdä jotain nettipelille. Odotellaan konsolipelaajien tuomiota siihen että joka toinen multiplayer-matsi loppuu serverin kaatumiseen. PC-pelaajien yli vuoden kestaneellä valituksilla ei ole ollut vaikutusta.![]()
Release Plans
Greetings warriors of Calradia! August and September have been exciting months - Mount & Blade II: Bannerlord finally got its release date (October 25th), pre-orders opened for consoles and many of you came to say Hi at Gamescom and Pax. Gamescom2022 And while it is a major milestone for the...forums.taleworlds.com
![]()
Bannerit vihdoin Bannerlordiin, ja muuta julkkariin liittyvää.
Tuossa ylempänä lista mitä käytän, jos näkyy kun on imgurissa.Laittakaas parhaat modit tähän alle. Itellä vasta vajaa 200h ja jotain modeja on jo käytössä.
Tuossa ylempänä lista mitä käytän, jos näkyy kun on imgurissa.
forums.taleworlds.com
forums.taleworlds.com

Peli on tosiaan täysin simuloitua, ja vielä siinä on ongelmana sotien julistuksien ajoittainen typeryys. Tuohon on parikin hyvää modia olemassa, mitä itse käytän. Tosin en tiedä saako niitä pleikkarille:Vähän myöhään heräsin tähän peliin ja ekat kokeilut olikin aika lailla VMP tunteita herättäviä. Katsoin sitten pari opasvideota ja homma alkoi pelaamaan, taistelut on yllättävän monipuolisia kun tajuaa miten pitää huitoa ja torjua yms. Vähän hankalan oloista on kyllä pleikkarilla pelata, kun ei ole hiirtä, mutta joteskin UI toimii... tuosta hiekkalaatikkomeiningistä jollain tapaa Pirates tuli mieleen, mutta onhan tämä toki monipuolisempi omassa aiheessaan.
Mutta mutta, pari kysymystä veteraaneille:
Miksi oi miksi, Valandian kunkku julistaa koko ajan sotia, juuri kun edellisestä on päästy eroon? Ja miksi se valloittaa vain ja ainoastaan linnoja ja sitten antaa ne minulle? Sain lyhyen ajan sisään vasallina 3 linnaa hoidettavaksi vaikka en edes osallistunut yhden valloitukseen. Mutta ei paljon muita läänityksiä ole lohjennut. Kaupunkeihin se ei edes hyökkää, niin en tiedä pitääkö ne itse vai miten sen menee. Linnat on kyllä aikamoisia riippakiviä mutta saa nekin jotenkin tuottamaan. Mutta sitten se perkule menee ja julistaa uuden sodan ja mun linnat huitsun nevadassa on ensimmäisinä piiritettyinä.
Trollaako toi AI-kunkku mua vai mikä logiikka tässä on? Teksi mieli antaa/vaihtaa ne pois, muttakö en saa sitä vaihtonäyttöä toimimaan ollenkaan. Vaimon hommaaminenkin meinas jäädä tekemättä, vasta sitten onnistu kun tajusin laittaa säädyttömän kasan rahaa lahjaksi. Eikös noi myötäjäiset yleensä mennyt toistepäin oikeassa maailmassa?
Kaduttaa hieman vasalliksi ryhtyminen, karavaanit alituisessa vaarassa, oisko kuitenkin palkkasoturi ollut paree vaihtoehto?
Sitten toinen mikä jurppii on noi turnajaiset, eikö tässä voi etukäteen nähdä millä aseilla mikäkin kierros mennään? Ja miksi sun tiimikaverit putoaa aina yhdellä iskulla, niin että sun kimpussa on sitten 2 vihua ainakin. Yritä siinä sitten pärjätä jollain varsijousi/miekkakombolla.![]()
Miksi oi miksi, Valandian kunkku julistaa koko ajan sotia, juuri kun edellisestä on päästy eroon? Ja miksi se valloittaa vain ja ainoastaan linnoja ja sitten antaa ne minulle? Sain lyhyen ajan sisään vasallina 3 linnaa hoidettavaksi vaikka en edes osallistunut yhden valloitukseen. Mutta ei paljon muita läänityksiä ole lohjennut. Kaupunkeihin se ei edes hyökkää, niin en tiedä pitääkö ne itse vai miten sen menee. Linnat on kyllä aikamoisia riippakiviä mutta saa nekin jotenkin tuottamaan. Mutta sitten se perkule menee ja julistaa uuden sodan ja mun linnat huitsun nevadassa on ensimmäisinä piiritettyinä.
Trollaako toi AI-kunkku mua vai mikä logiikka tässä on? Teksi mieli antaa/vaihtaa ne pois, muttakö en saa sitä vaihtonäyttöä toimimaan ollenkaan.
Kaduttaa hieman vasalliksi ryhtyminen, karavaanit alituisessa vaarassa, oisko kuitenkin palkkasoturi ollut paree vaihtoehto?
Tietääkö muuten kukaan tuosta taloussysteemistä, että mikä vaikutus on sillä jos yhdyskunnalla ei ole lainkaan rahaa ja/tai viljaa siinä kaupparuudussa? Onko sillä oikeasti mitään vaikutusta esim. kasvuun tai governaattorin hallinnointiin?
Nyt kun pystyy tekemään kahden käden miekkoja, jotka voi myydä siinä 16k laaki, niin aika hyvin saa imettyä kaiken irtaimen rahan sieltä ja ostettua ihan mitä haluaa. Tuleeko bankrotti vai onko tuo vaan näennäistä? Liekö vaikeammilla tasoilla yhtä helppoa?

Vai onko tää Vlandian pääjehu vaan imbesilli?![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.