Mainitut olivat jo modintekijöiden tuomia vakio-ominaisuuksia niin kartalla kuin taistelukentällä Warbandiin. Ellet sitten meinaa että toteutusta olisi siitäkin hiottu luontaisemmaksi, jos on tullut kokeiltua esimerkiksi Anno Domini 1257:ää tai sen Steam Workshop-johdannaista Medieval_Conquestsia.
Onkin mielenkiintoista nähdä, miten hyvin alkuperäinen visio muovaantuu modien vaikutuksesta. Esimerkiksi Warband ja Fire & Sword vaativat käytännössä modin asentamisen, kun firma piti erikoisemmista ratkaisuistaan kiinni, mitkä pahimmillaan asettivat pelaajan sivustaseuraajan asemaan, kun peli rankaisi aikalailla älyttömästi, jos meni itse hyökkäyksen keihäänkärkenä heilumaan. Modeissa sai sentään pelaamalla yrittää, mikä on kivempaa kuin himmailla takamiehenä toimintapelissä. Uhkakuvana lie että ilman moditukea Bannerlord olisi samaa sarjaa.