MotoGP

Voihan ne uran parhaimmat vuodet tuolla Yamahallakin tietty tuhlata.
Pari hyvää syytä pysyä Yamahalla
  • 12M€/kausi = enemmän kuin Bagnaialla mestaruusbonuksin.
  • Yamaha kaapannut Ducatin avain inssit Marco Nicotra, Max Bartolini
  • Entä jos sittenkin Yamaha alkaa kulkemaan?
  • Tehdastiimi vaihtoehdot? Ducati? Nilllä ongelmia saada Martin mahtumaan eli täynnä. Aprillian ja Hondan pyörät on heikompia kuin Yamaha. KTM? Noh, siellä on Pedro
 
Viimeksi muokattu:
Voihan ne uran parhaimmat vuodet tuolla Yamahallakin tietty tuhlata.
Yamaha saanut vakuutettua että paluu kärkeen on tulossa. Ei se pyörän vaihtaminenkään niin kauheen helppoa ole. Rossia lukuunottamatta oikein kukaan ei ole suoraan mestaruudesta ajellu heti( en jaksa tilastoja kaivaa, ulkomuistista tämä tilasto )
 
Ei se pyörän vaihtaminenkään niin kauheen helppoa ole. Rossia lukuunottamatta oikein kukaan ei ole suoraan mestaruudesta ajellu heti( en jaksa tilastoja kaivaa, ulkomuistista tämä tilasto )
Stoner. Ja kai sekin lasketaan pyörän vaihtamiseksi, jos Markku vaihtaa Moto2 -> MotoGP, ja heti P1.
 
Huomenna taas alkaa kisaviikonloppu. Tähän kohtaan hyvä katsella miltä sopimukset 2025 näyttää. Kiva spinni tähän tuo huhuttu Pramacin Ducati -> Yamaha vaihto. Sitä kautta tulee pari kutkuttavaa kysymystä.
* Jos Pramac -> Yamaha, mitä tapahtuu Aldequerille? Menee Gresinille ja tehdas pyörät siirtyy sinne? Sehän taas tarkoittaa että MM93 (oletus että jatkaa) saa tehdaskoneen alle...
* lähteekö Martin Ducatille vai Yamahalle?

2025 MotoGP rider line-up
RiderTeamContract
Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGPYamaha contract, end of 2026
Francesco BagnaiaDucati Lenovo TeamDucati contract, end of 2026
Luca MariniRepsol Honda TeamHonda contract, end of 2025
Brad BinderRed Bull KTM Factory RacingKTM contract, end of 2026
Johann ZarcoLCR Honda CastrolHonda contract, end of 2025
Fermin AldeguerTeam TBADucati contract, 2025 and 2026. Option for two further years.
Contracted until the end of 2024
RiderTeamContract
Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGPYamaha contract, end of 2024
Enea BastianiniDucati Lenovo TeamDucati contract, end of 2024
Aleix EspargaroAprilia RacingAprilia contract, end of 2024
Maverick VinalesAprilia RacingAprilia contract, end of 2024
Joan MirRepsol Honda TeamHonda contract, end of 2024
Jack MillerRed Bull KTM Factory RacingKTM contract, end of 2024
Marc MarquezGresini Racing MotoGPGresini contract, end of 2024
Alex MarquezGresini Racing MotoGPGresini contract, end of 2024
Jorge MartinPrima Pramac RacingDucati contract, end of 2024
Franco MorbidelliPrima Pramac RacingDucati contract, end of 2024
Fabio di GiannantonioPertamina Enduro VR46VR46 contract, end of 2024
Marco BezzecchiPertamina Enduro VR46VR46 contract, end of 2024
Miguel OliveiraTrackhouse RacingAprilia contract, end of 2024
Raul FernandezTrackhouse RacingAprilia contract, end of 2024
Pedro AcostaRed Bull Tech3 GASGASKTM contract, end of 2024
Augusto FernandezRed Bull Tech3 GASGASKTM contract, end of 2024
Takaaki NakagamiLCR Honda IdemitsuHonda contract, end of 2024
 
Lehdistötilaisuuksien jälkeen kannattaa toivoa, että Acosta nousee kolmen parhaan joukkoon. Ainoa joka sanoi asiat suoraan toisessa pressissä.
 
Syvässä vesissä uiville videopass käyttäjille bonarina Simon Crafar ja Neil Morrison on freelancereita ja Argentiinan perumisen jälkeen kumpikaan ei lähtenyt Austiniin.
 
Syvässä vesissä uiville videopass käyttäjille bonarina Simon Crafar ja Neil Morrison on freelancereita ja Argentiinan perumisen jälkeen kumpikaan ei lähtenyt Austiniin.
Onneksi TNT2 näyttää tutulla laadulla.

Kannattaa muuten laittaa Youtube kanava seurantaan. Liveä ja hyvää matskua

 
Taas näyttää Aprillia kulkevan kärkivauhdissa. Acosta ottaa imua Peccolta jotta pääsisi suoraan Q2:een ja onnistuihan se. :D

Yamahat ja Hondat totutun paskoja. KTM:t Pedroa lukuunottamatta sijoilla ynnämuut.
 
Miten Marquez onnistuu jopa tyhjällä radalla näyttämään siltä että seuraavassa mutkassa kolaa kolme muuta kuskia radalta ulos :btooth:
 
Pientä liukua.

Kyntää.jpg
 
Jotenkin surullisen näköistä kun yleisöä on paikalla ehkä 10% paikan kapasiteetista.

Aprillialla kulkee sprintissä nyt.
 
Poikien takahuone tilaisuus kesti melkein pidempään kuin kisa.

Meinaa lentää laatta tuosta lipusta. Onneksi Liberty media tulee ja pistää nämä amatööripuuhastelijat kuriin.
 
Itse vähän innostuin tästä sarjasta nyt vasta tänä keväänä. Olen siis aivan ummikko ja amatööri tämän sarjan kanssa, mutta Formula 1:iä on tullut seurattua vuosia tarkkaan. ViaPlay löytyy, joten seuraaminen ei ole ongelma.
Voisiko joku heittää jonkun re-capin miten tämä nykyään menee? Mitkä kaikki ovat moottorivalmistajia; KTM, Yamaha, Ducati, Honda? Onko Kawasaki mukana? Ja näillä on omat tehdastiiminsä, ja sitten on myös muita tiimejä jotka ajavat joillain näillä moottoreilla, mutta oletettavasti eivät saa yhtä hienoa palikkaa mitä tehdastiimit?
Ainakaan täällä IO-Techin forumilla ei ole mitään F1:n kaltaista "per kisa" -seurantaa, eli kaikki tähän liittyvä tapahtuu tässä threadissa?

Sitten nuo muut sarjat, moto2 ja moto3... Onko ne vähän kuin Formula 2 ja Formula 3:n, eli sieltä kautta kuskit nousee tähän pääsarjaan? Ja SuperBike on jenkkien vastine tälle, siinä missä Indyt on F1:lle?

Näistä kuljettajista en tiedä mitään. Valentino Rossi on nyt maineensa kautta tuttu, mutta ei taida ajaa enää ammattilaisena. Katselen noita MotoGP:n omia sivuja, niin Marc Marquez on jostain syystä tuttu nimi. Onko tuo Alex sen veli?
Ketkäs täältä on niitä kuumia nimiä, keitä kannattaa nyt amatöörinä seurata? F. Bagnaia on voittanut mestaruuden viime vuonna Ducatilla, ja J. Martin ollut toinen. Tiiminä "Prima Pramac Racing", mutta millä kalustolla? Siinä heti kaksi keitä kannattaa katsoa kovalla silmällä?

Edit: Eilinen sprinttikisa tuntui jotenkin hölmöltä. Nopeasti ohi, ja ei kärjessä (siinä mitä ViaPlay näytti) tapahtunut oikein ihmeitä. Niitä kaatumisia ei näytetty lainkaan, vilahtivat vaan ruudussa ja selostajat totesivat että on kaaduttu. Ne kuljettajat olivat jotain tykinruokaa, ja niitä ei kannata seurata?
Ihan hulluja vehkeitä nuo tuntuu olevan. Jumalauta 350 km/h siinä takasuoralla ja siitä etujarrun varassa kurviin takapyörä sentin ilmassa, niin eikö ole mitään itsesuojeluvaistoa? :D

Edit 2: Ja renkaita saa sekoittaa? Eli kisassakin joillain oli medium takana ja soft edessä? Onko renkaiden lukumäärää rajoitettu per kisaviikonloppu, ja onko eri rengasvalmistajia?
 
Viimeksi muokattu:
Itse vähän innostuin tästä sarjasta nyt vasta tänä keväänä. Olen siis aivan ummikko ja amatööri tämän sarjan kanssa, mutta Formula 1:iä on tullut seurattua vuosia tarkkaan. ViaPlay löytyy, joten seuraaminen ei ole ongelma.
Voisiko joku heittää jonkun re-capin miten tämä nykyään menee? Mitkä kaikki ovat moottorivalmistajia; KTM, Yamaha, Ducati, Honda? Onko Kawasaki mukana? Ja näillä on omat tehdastiiminsä, ja sitten on myös muita tiimejä jotka ajavat joillain näillä moottoreilla, mutta oletettavasti eivät saa yhtä hienoa palikkaa mitä tehdastiimit?
Ainakaan täällä IO-Techin forumilla ei ole mitään F1:n kaltaista "per kisa" -seurantaa, eli kaikki tähän liittyvä tapahtuu tässä threadissa?

Sitten nuo muut sarjat, moto2 ja moto3... Onko ne vähän kuin Formula 2 ja Formula 3:n, eli sieltä kautta kuskit nousee tähän pääsarjaan? Ja SuperBike on jenkkien vastine tälle, siinä missä Indyt on F1:lle?

Näistä kuljettajista en tiedä mitään. Valentino Rossi on nyt maineensa kautta tuttu, mutta ei taida ajaa enää ammattilaisena. Katselen noita MotoGP:n omia sivuja, niin Marc Marquez on jostain syystä tuttu nimi. Onko tuo Alex sen veli?
Ketkäs täältä on niitä kuumia nimiä, keitä kannattaa nyt amatöörinä seurata? F. Bagnaia on voittanut mestaruuden viime vuonna Ducatilla, ja J. Martin ollut toinen. Tiiminä "Prima Pramac Racing", mutta millä kalustolla? Siinä heti kaksi keitä kannattaa katsoa kovalla silmällä?

Edit: Eilinen sprinttikisa tuntui jotenkin hölmöltä. Nopeasti ohi, ja ei kärjessä (siinä mitä ViaPlay näytti) tapahtunut oikein ihmeitä. Niitä kaatumisia ei näytetty lainkaan, vilahtivat vaan ruudussa ja selostajat totesivat että on kaaduttu. Ne kuljettajat olivat jotain tykinruokaa, ja niitä ei kannata seurata?
Ihan hulluja vehkeitä nuo tuntuu olevan. Jumalauta 350 km/h siinä takasuoralla ja siitä etujarrun varassa kurviin takapyörä sentin ilmassa, niin eikö ole mitään itsesuojeluvaistoa? :D

Edit 2: Ja renkaita saa sekoittaa? Eli kisassakin joillain oli medium takana ja soft edessä? Onko renkaiden lukumäärää rajoitettu per kisaviikonloppu, ja onko eri rengasvalmistajia?
akkiä ruutu auki Moto3 alkaa just, hyvää vääntöä.
 
@Khauron jatkuu

Tehdastallit Ducati, KTM, Aprillia, Honda, Yamaha. Ei Kawaa eikä BMW:tä vaikka tasaisesti huhutaan varsinkin bemaria. Jokaisella tehdaspyörällä on yksityistallit eli satelliittitallit lajin kielellä. Satelliittitallit ajaa joko edellis kauden pyörällä tai tehdas pyörällä esim. Pramac ajaa tämän kauden Ducatin tehdaspyörällä. Se mikä on hienoa että pyörät on niin tasaisia että käytännössä kuka tahansa voi top 10:stä voittaa. Esim eilen M. Marquez ajoi viime kauden Ducatilla 2. ja Acosta ei puhtaalla tehdas-KTM:llä 4.
Hehe kuumia nimiä on paljon mutta seuraa näitä: Bagnaia (Ducati), Martin (Pramac), M Marquez (Grezini), Vinales (Aprillia), Acosta (GasGas). Voisin luetella koko gridin mutta mennään näillä.

Renkaita saa sekoittaa ja se näkyy jokaisessa kisassa eli tällä on merkitystä varsinkin kisan loppupuolella.

Moto2 ja Moto3 on lähempänä Motogp:tä kuin F2 tai F3:t F1:stä. Siellä kaikilla on samanlaiset moottorit niin tämä näkyy isosti siinä että kisat on pirun tasaisia ja viimeisellä kierroksella voi kaveri nousta sijalta 8:n voittoon. Moto2 ja Moto3:ssa on suomalainen Ajo Motorsport talli. He ajaa KTM:n tukemana.

Jenkkiohjaaja on vaan pasketta, muualla kyllä näytetään kaatumiset. Muutenkin vaikuttaa että tämä Austin ei sovi Moto pyörille koska mutkat 2-9 vedetään oikea-vasen-oikea jolloin erot venyy. Uskallan silti luvata että kaikissa kisoissa sattuu ja tapahtuu. Klassiset kisapaikat sopii paremmin esim. viime kisa Portimao oli aivan huikea vääntö.

Palstan seuranta on niin vähäistä (3-5 tyyppiä) niin kaikki kisa keskustelukin on tässä ketjussa.

Kysele ihmeessä jos tulee jotain niin availlaan. Ihan kaikkea ei pysty yhdellä tai kahdella viestillä kertomaan.

edit: kuskit vetää kokoajan limitillä eli jokainen mutka vedetään sivuluisussa. Koskaan ei tiedä milloin lähtee eturengas alta ja peli on ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Siellä meinasi Veijer päästä päästään eroon.

Alonso voitti Moto3:n näytöstyyliin mutta 2-3 ratkesi 13 tuhannesosalla.
 
Viimeksi muokattu:
@Khauron jatkuu

Tehdastallit Ducati, KTM, Aprillia, Honda, Yamaha. Ei Kawaa eikä BMW:tä vaikka tasaisesti huhutaan varsinkin bemaria. Jokaisella tehdaspyörällä on yksityistallit eli satelliittitallit lajin kielellä. Satelliittitallit ajaa joko edellisenkauden pyörällä tai tehdas pyörällä esim. Pramac ajaa tämän kauden Ducatin tehdaspyörällä. Se mikä on hienoa että pyörät on niin tasaisia että käytännössä kuka tahansa voi top 10:stä voittaa. Esim eilen M. Marquez ajoi viime kauden Ducatilla 2. ja Acosta ei puhtaalla tehdas-KTM:llä 4.
Hehe kuumia nimiä on paljon mutta seuraa näitä: Bagnaia (Ducati), Martin (Pramac), M Marquez (Grezini), Vinales (Aprillia), Acosta (GasGas). Voisin luetella koko gridin mutta mennään näillä.

Renkaita saa sekoittaa ja se näkyy jokaisessa kisassa eli tällä on merkitystä varsinkin kisan loppupuolella.

Moto2 ja Moto3 on lähempänä Motogp:tä kuin F2 tai F3:t F1:stä. Siellä kaikilla on samanlaiset moottorit niin tämä näkyy isosti siinä että kisat on pirun tasaisia ja viimeisellä kierroksella voi kaveri nousta sijalta 8:n voittoon. Moto2 ja Moto3:ssa on suomalainen Ajo Motorsport talli. He ajaa KTM:n tukemana.

Jenkkiohjaaja on vaan pasketta, muualla kyllä näytetään kaatumiset. Muutenkin vaikuttaa että tämä Austin ei sovi Moto pyörille koska mutkat 2-9 vedetään oikea-vasen-oikea jolloin erot venyy. Uskallan silti luvata että kaikissa kisoissa sattuu ja tapahtuu. Klassiset kisapaikat sopii paremmin esim. viime kisa Portimao oli aivan huikea vääntö.

Palstan seuranta on niin vähäistä (3-5 tyyppiä) niin kaikki kisa keskustelukin on tässä ketjussa.

Kysele ihmeessä jos tulee jotain niin availlaan. Ihan kaikkea ei pysty yhdellä tai kahdella viestillä kertomaan.

edit: kuskit vetää kokoajan limitillä eli jokainen mutka vedetään sivuluisussa. Koskaan ei tiedä milloin lähtee eturengas alta ja peli on ohi.
Kiitos!
Aloitan nyt itse MotoGP:stä, kun on "kuningasluokka", niin katson sitten jos innostus vielä riittää noihin Moto2 ja Moto3 -luokkiin.
Täytyykö se vain itse "tietää", kuten esim. F1:ssä, että millä moottorilla / kalustolla mikäkin talli ajaa? Eli tiedän vaikka hatusta vetää että F1:ssä Red Bull ajaa Hondan moottoreilla, jotka ovat tätä nykyä "omaa kehitystä" Hondan yhteistyöllä? Ja jatkossa mennään Fordiin. Tuleeko tämä tietämys sitten kun on seurannut tarpeeksi kauan?
Entä renkaat? Onko siellä useampia valmistajia, vai mennäänkö samalla valmistajalla? (Jälleen tyyliin F1)?
Mistä tietää onko satelliittitalleilla parhaat palikat vehkeissä, vai meneekö aina tehdasvalmistaja edellä?

Edit: Katselen tässä livenä tuota Moto2 -luokan kisaa. Ja en tajua mitään, mutta onko tuossa yhdessä vehkeessä oikeasti OnlyFansin mainos katteissa?

Edit 2: Mikä on sankkolenkki?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos!
Aloitan nyt itse MotoGP:stä, kun on "kuningasluokka", niin katson sitten jos innostus vielä riittää noihin Moto2 ja Moto3 -luokkiin.
Täytyykö se vain itse "tietää", kuten esim. F1:ssä, että millä moottorilla / kalustolla mikäkin talli ajaa? Eli tiedän vaikka hatusta vetää että F1:ssä Red Bull ajaa Hondan moottoreilla, jotka ovat tätä nykyä "omaa kehitystä" Hondan yhteistyöllä? Ja jatkossa mennään Fordiin. Tuleeko tämä tietämys sitten kun on seurannut tarpeeksi kauan?
Entä renkaat? Onko siellä useampia valmistajia, vai mennäänkö samalla valmistajalla? (Jälleen tyyliin F1)?
Mistä tietää onko satelliittitalleilla parhaat palikat vehkeissä, vai meneekö aina tehdasvalmistaja edellä?
Pikku hiljaa se nippelitieto tulee sieltä mutta ei oikeastaan merkitystä kun tekniikalla ei ole sellaista merkitystä kuin F1:ssä.

Oikeastaan mistään ei tiedä mitä siellä satelliitin pyörissä on. Tallit ei niistä hirveästi huutele muualla kuin kauden alussa "tämän kauden pyörä vai viime kauden pyörä" -tasolla. Esimerkkinä Ducati. Siellä on 8 pyörää gridillä niin tiedetään että he testaa osia satelliittitalleilla.

MotoGP renkaissa on yksi valmistaja Michelin ja Moto2 & Moto3:ssa Pirelli. Renkaissa on sellainen erikoisuus että joillain radoilla on epäsymmetrinen rangas eli toinen sivu on kova ja toinen pehmeä. Tämä johtuu siitä että toiselle puolelle on enemmän rengasta kuluttavia mutkia.

Edit: "Sakkokierros" on tapa rankaista kuljettajia virheistä esim. Gonzales sai varaslähdöstä tupla sakkolenkin. Lenkki on jonkun mutkan ns. pidempi versio. Yleensä se on 3-4sec hitaampi. Täällä ei siis näe varikon läpiajo tai +5sec rangaistuksia.

edit: Kyllä, se on Onlyfans :lol:
 
Viimeksi muokattu:
@Khauron Robertsilla alkaa kumit loppumaan ja Foggia + Aldequer ottaa kiinni. Canet tulee saamaan tuosta oikaisusta sakkolenkin jos ei päästä ohi. Vai jokohan se päästi?
 
Ja noin pikku herpaantuminen ja Roberts vetää mutkan pitkäksi.

edit: Taisi alkaa yrittämään Garcian saavuttamista.
 
Jos Roberts ei ole tehnyt sitä yhtä virhettä niin olisi saanut Garcian kiinni.

Taas ohjaaja oli ihan kassalla. Näytti jotain naamoja varikolla kun radalla oli vielä kovat väännöt menossa. :mad:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 479
Viestejä
4 558 174
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom