MotoGP

Kyllä tarvitsee itse aloittaa tuolta MotoGP -luokasta. Tulee liikaa nimiä ja talleja ja nippelitietoa.
Onhan tämä todella virkistävää verrattuna nykyinen F1, jossa yksi dominoi. Vituttaa vaan, kun ei tajua kaikesta kaikkea ja ei tiedä juttuja. Hulluja vehkeitä joka tapauksessa, vaikka itselläkin tehokas italialainen naku on.

Edit: Miksi ei Kawasaki ole mukana sarjassa? Eikös niillä ole se tehokkain sarjavalmisteinen vehje H2(r)?

Edit 2: Paljon maksaa, tai oikeastaan millä summalla saan OnlyFansista tuon J. Robertsin "yksityistä" sisältöä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tarvitsee itse aloittaa tuolta MotoGP -luokasta. Tulee liikaa nimiä ja talleja ja nippelitietoa.
Onhan tämä todella virkistävää verrattuna nykyinen F1, jossa yksi dominoi. Vituttaa vaan, kun ei tajua kaikesta kaikkea ja ei tiedä juttuja. Hulluja vehkeitä joka tapauksessa, vaikka itselläkin tehokas italialainen naku on.
Tässä kannattaa vaan nauttia tiukoista väännöistä ja unohtaa kierrosajat etc. F1 nypläykset.

Jos sulla viaplay niin käännä heidän lähetys päälle. Matti Kiiveri availee hyvin näitä juttuja ja pohjustaa taustoja.
 
Matti Kiiveri on onneksi vielä mukana näissä lähetyksissä, joka on helkatin hyvä lisä näihin kisoihin. Ns MotoGP:n Oikarinen. Taitaa olla tehny sen 20 vuotta noitakin hommia, muistaa ainakin Kallion 125cc ajoilta, että oli jo mukana kommentaattorina.
 
Matti Kiiveri on onneksi vielä mukana näissä lähetyksissä, joka on helkatin hyvä lisä näihin kisoihin. Ns MotoGP:n Oikarinen. Taitaa olla tehny sen 20 vuotta noitakin hommia, muistaa ainakin Kallion 125cc ajoilta, että oli jo mukana kommentaattorina.
+ on hyvät suhteen Ajon tiimiin ja tuo insider infoa

Omat odotukset kisaan
* Ykkösmutka, ketkä kolisee
* Renkaat, tuleeko yllätyksiä.
* Kestääkö Pedron ja Vinalesin racepace koko kisan
* Saako tehdas KTM mitään aikaiseksi vai kaatuuko Miller perinteisesti jossain kohtaan
* Ottaako Mr Austin (M. Marquez) omansa
 
Vinales vs Peccolla kohta kierros täynnä tuota vääntöä.

Taisi Martinin Medium & Soft alkaa sulamaan
 
ABS on säännöissä kielletty? Entä sutimisen- ja keulannosto?

ABS:t kielletty, saa keulia mutta elektroniikka pitää huolen ettei keula nouse tai suttaa liikaa. Huomaa kuinka noissa pyörissä menee perse alas kun lähtevät pitkille suorille. (säädettävä takajousitus)
 
On tuo rookie Pedro Acosta kyllä ihme sälli. Ajelee satelliitti KTM:llä podiumilla. Varsinaiset KTM kuskit sijoilla 9-10
 
Selostaja sanoi, että 300 hevosvoimaa lähtee noista moottoreista. Kawan H2R:stä lähtee kaupasta ostettuna 310 hp. Mitä en nyt tajua?
 
Selostaja sanoi, että 300 hevosvoimaa lähtee noista moottoreista. Kawan H2R:stä lähtee kaupasta ostettuna 310 hp. Mitä en nyt tajua?
Teho ei ole se juttu. Vähän kun sanoisi että Bugati Veyronissa on enemmän hevosia kuin F1:ssä. Elektroniikka, jousitus, jarrut, aerodynamiikka on se thing näissä.

Selvinnee tässä miksi

Tuohon kun vielä laitetaan mutkat mukaan niin...

Noh, oliko viihdettä?

Martin taisi kokea saman minkä Pecco eilen eli huonolaatuinen takagummi.
 
Motogp liian kallis Kawalle.

Googlen eka hakutulos

Because of money restrictions, Kawasaki and Suzuki began sharing racing R&D. It was then agreed that Kawasaki would pursue WSBK and Suzuki would pursue MotoGp

No Suzukikin poistui kyllä sarjasta
 
Ite kanssa aloitin seuraamisen Suzukin viimeisen mestaruuden aikoihin kun Joan Mir voitti.

Mutta oliko viime vai edelliskausi kun en tainnut katsoa kuin muutaman MotoGP kisan, sillä Moto2 ja Moto3 paljon jännittävempiä.
Siellä ukot ajaa ns samalla kalustolla, joten ukkojen erot määrittää voittajan.
 
Selostaja sanoi, että 300 hevosvoimaa lähtee noista moottoreista. Kawan H2R:stä lähtee kaupasta ostettuna 310 hp. Mitä en nyt tajua?
Valmistajat ei tehoja tarkasti kerro. Ducati kertoo vain että yli 250, ja kuten tuossa jo kerrottiin ei niillä hevosvoimilla pärjää pelkästään
 
Ite kanssa aloitin seuraamisen Suzukin viimeisen mestaruuden aikoihin kun Joan Mir voitti.

Mutta oliko viime vai edelliskausi kun en tainnut katsoa kuin muutaman MotoGP kisan, sillä Moto2 ja Moto3 paljon jännittävempiä.
Siellä ukot ajaa ns samalla kalustolla, joten ukkojen erot määrittää voittajan.
Ei ainakaan viime kausi ollut, mestaruus ratkesi viimeisessä kisassa about kierroksella 8. 2022 kaudella Pecco oli vähän turhan ylivoimainen vaikka Quartararo pistikin hanttiin. Oli varmaan tämä kausi.
 
Ite kanssa aloitin seuraamisen Suzukin viimeisen mestaruuden aikoihin kun Joan Mir voitti.

Mutta oliko viime vai edelliskausi kun en tainnut katsoa kuin muutaman MotoGP kisan, sillä Moto2 ja Moto3 paljon jännittävempiä.
Siellä ukot ajaa ns samalla kalustolla, joten ukkojen erot määrittää voittajan.
Samat mottorit moto2/3 luokissa, ei ne muuten ole samaa kalustoa
 
Miten nuo aerot menee MotoGP:ssä? Saako satelliittitallit kokeilla mitä vaan ja miten säännöt tulee vastaan? Testaus ja tuulitunnelit?
 
Selostaja sanoi, että 300 hevosvoimaa lähtee noista moottoreista. Kawan H2R:stä lähtee kaupasta ostettuna 310 hp. Mitä en nyt tajua?
Niin, H2R tulee tehtaalta mekaanisen ahtimen kera. Ja tosiaan aero ja aktiivijousitus yms elektroniikka ihan eri luokkaa MotoGP -pyörissä. Vähän turha lähtee vertaileen sinänsä.
 
Onko Aprilliasta mestaruus haastaja talliksi? Vai osuuko nämä pari kisaa ns. hyvin lankulle?

Noh, seuraava kisa Barcelonassa niin päästään enemmän tyypillisille radoille.

@Khauron Testaukset rajoitettu kuten F1:ssä eli viralliset testi 2-3 kertaa kaudessa. Tuulitunneleiden käytöstä ei hajua mutta aika maltillisia nuo aina on. Honda ja Yamaha on saanut lisätestipäiviä koska ei oikein kulje.

Satelliittitallit saa tehdä samaa mitä tehdastallit mutta ei niillä ole sellaisia rahoja vaan tehdastiimi hoitaa + tarjoaa 5-6 inssiä pyörän mukana.
 
Moto2:ssa kaksi runkovalmistajaa Kalex ja Boscoscuro. Moto3:ssa useampi, vissiin 5 tai 6.
En nyt niin tarkasti ole moto2 speksejä seurannut mutta eikö tiimit itse muokkaa noita runkoja, perustuvat noihin kahteen, ja iskari valmistajiakin ole useampia?
 
En nyt niin tarkasti ole moto2 speksejä seurannut mutta eikö tiimit itse muokkaa noita runkoja, perustuvat noihin kahteen, ja iskari valmistajiakin ole useampia?
Joo ne saa tehdä rungolle mitä haluaa ja yhdistellä mm. iskareita. Ajon tiimi on muuten kusessa kun ajavat tällä kaudella White powerin iskareilla (koska KTM)
 
Ei kai moto 3:ssa käytetä samaa moottoria? Honda ja Ktm taitaa olla. Moto 2:ssa sensijaan käytetään käsittääkseni Triumphin moottoreita. Niinpä luokassa ei taida pyörävalmistajia esiintyäkkään.
 
Ei kai moto 3:ssa käytetä samaa moottoria? Honda ja Ktm taitaa olla. Moto 2:ssa sensijaan käytetään käsittääkseni Triumphin moottoreita. Niinpä luokassa ei taida pyörävalmistajia esiintyäkkään.
Käytetään, kaikilla on sinetöity KTM:n kone. Moottorit myös arvotaan.
 
Katsoin nyt jälkikäteen (onneksi spoilaantumatta), huikea kisa :tup:
Hämmentävästi Vinales oli itse asiassa aivan ylivoimainen, kyllähän siinä ihan hommaa on nousta 9. sijalta kärkitaisteluun 13 kierroksessa, ja siinä kun hän ajeli Acostan takana ja rinnalla niin eihän siinä Acostalla ollut edes oikein mitään saumoja vastustella tai ajaa kisaa kuten oli Ducatien kanssa pystynyt.
Täällä kun @Khauron on kysellyt kaikenlaista ja itsekin olen aika kasuaalisti seurannut sarjaa vuosien varrella niin ehkä se hämmentävin puoli on se että miten yleistä on että joku niistä about kymmenestä espanjalaisesta voittaa jonkun kisan suvereenisti ja sitten pari viikkoa myöhemmin sama jamppa on jossain sijalla 12. Mutta tämä on myös lajin suola (ja välillä voittaja saattaa tulla muualtakin kuin ESP/ITA...).
 
Viimeksi muokattu:
Käytetään, kaikilla on sinetöity KTM:n kone. Moottorit myös arvotaan.
Ok. En olis äkkisältään uskonu, mutta hyvä tietää.

Edit: Tulikohan tämä tälle vuodelle vai oliko jo aikaisemmin? Ylipäätään todella vaikea löytää tuota tietoa. Moto2:ssa mentiin muistaakseni ensin Hondan koneilla ja sittemmin Trumpalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ok. En olis äkkisältään uskonu, mutta hyvä tietää.

Edit: Tulikohan tämä tälle vuodelle vai oliko jo aikaisemmin? Ylipäätään todella vaikea löytää tuota tietoa. Moto2:ssa mentiin muistaakseni ensin Hondan koneilla ja sittemmin Trumpalla.
Se on totta että on vaikea löytää. Yleensä Kiiveri huutelee näitä lämpimikseen pitkin lähetystä. Tuolla on paljon muutakin nippeliä säännöissä esim Moto3 pyörä saa maksaa 89k€ jne

Moto2:ssa on Triumphin koneet ja nekin sinetöidyt
 
Viimeksi muokattu:
Valmistajat ei tehoja tarkasti kerro. Ducati kertoo vain että yli 250, ja kuten tuossa jo kerrottiin ei niillä hevosvoimilla pärjää pelkästään

Eikä varmaan ihan yhtä kauan kestä nuo motogp:n moottorit, eli eiköhän siellä ole myös kevennetty aika paljon osia jotta saadaan painoa alas.
 
Se on totta että on vaikea löytää. Yleensä Kiiveri huutelee näitä lämpimikseen pitkin lähetystä. Tuolla on paljon muutakin nippeliä säännöissä esim Moto3 pyörä saa maksaa 89k€ jne
Varmaan vaikea löytää kun ei ole totta. KTM ja Honda on tämänhetkiset valmistajat kun Mahindra lopetti. Moottorien kehitys on jäädytetty ja valmistajien on myytävä sama moottori halukkaille määrättyyn kpl tai kausipaketti hintaan.
 
Varmaan vaikea löytää kun ei ole totta. KTM ja Honda on tämänhetkiset valmistajat kun Mahindra lopetti. Moottorien kehitys on jäädytetty ja valmistajien on myytävä sama moottori halukkaille määrättyyn kpl tai kausipaketti hintaan.
Joo totta, siellähän on Moto3:ssa ns. vapaa moottori.

Hehe tuossa kun lueskelin sääntöjä niin siellä on maksimi-iät. Moto3, 28v, Moto2 50v ja MotoGp 50v
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 036
Viestejä
4 499 624
Jäsenet
74 325
Uusin jäsen
CapitateSnafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom