MotoGP

Voitti se kaksi kisaa. 100% parempi mestari kuin Keke ;) Joo, enemmän tasaisella suorittamisella tuli mestaruus. Sikäli vähän samantapainen kausi kuin 2020, että ylivoimaista kuskia ei ollut. Ehkä Rossi olisi ollut, jos Jammu olisi pelannut paremmin.

Rossi kuitenkin kaatui viimeisessä kisassa ihan itse. Hayden joutui tallikaverinsa keilaamaksi toiseksi viimeisessä kisassa.

Palasi muuten mukavasti mieleen, että tuli "hieman" tuuletettua tuota Rossin kaatumista aikoinaan. :rofl:
Okei että ihan kaxi. Muistin tuon Pedrosan tempun ja kyllä riemuitsin varmaan. Rossin kaatuminen sitten veti hiljasexi.. hehe.
 
Q sitten kuitenkin puoli sekuntia muita edellä FP2. Rossi 10. ja Crutchlow 16.
 
Fabio häipyy maisemaan. Motogp.com alkoi sekoilemaan tilauxen kanssa just ennen kisan alkua, väittää että ei oo subscribed ja sitte pahoittelee virhettä, mutta mitään ei sa sieltä näkymään nyt. Onnex VPN ja Swiss TV SRF. Resultate - Sport - SRF
 
Alkaa näyttämään siltä että jotain todella outoa pitää tapahtua että Qua ei kannua veisi. 6 kisaa ja 67 pts eroa.
 
Oli kyllä melko tylsä kisa ekojen kierrosten jälkeen. Mitä rossille tapahtui kun tippui alaspäin kun lehmänhäntä kisan puolivälin jälkeen, loppui renkaat?
 

World Superbike: Toprak teki stoppien maaliviivan yli eilen :- )
 
Viimeksi muokattu:
Crutchlow ajanu yllättävän kovaa tuolla Aragonissa tänä vkl.! :- D
Edit: no jäi nyt kuitenkin -> Q1. Veikkaan että nousee -> Q2.
 
Viimeksi muokattu:
Quartararo ja varmaan muutkin Yamahat jää viimesellä neljännexellä aina sen 0,4 s vähintään nopeimmista (Duc, Hon), huippunopeusero ei oo kuin sen 3 - 4 km/h eli ne jää siinä viimesessä mutkassa.. Mitä vittua?

Edit: Sehän on nähty että kiihtyvyys mutkasta Yamahalla ei oo ainakaan sen huonompi kuin muilla. Nytkin ottivat Q ja Miller kisan paikaltaan ja eihän Ducati alkanu saada hitaasti eroa ennen kuin oli jo suora loppu, heh.
 
Viimeksi muokattu:
Odotin että Marc olisi kaatanut itsensä kun yritti liikaa lopussa mutta pysyikin pystyssä.
 
Ducati meni ohi valmistajien mestaruustaistossa. Jäljellä viisi kisaa joista Algarven voitti Q tänä vuonna jo kerran ja 2x Misano joka 2020 voitettiin Yamahalla molempi kerta. Valencia voitettiin 2020 Yamahalla ja USA tultiin toisex 2019. Että kova kisa mestaruudesta tullee perrrkele..!
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän Lowesia vaivaa...?
Jos johtaa niin kaikki menee melko hyvin mutta jos ohitetaan niin pasmat ihan sekasin.
Taas vasta 4.
Vai onko RF ja RG vaan niin hyviä ettei niille mahda mitään? :)
 
Hieno nousu Bastianinilta mutta taitaa mestaruus olla taputeltu vaikka Bagnaia voitti.
 
Miks se sai potkut viime kauden jälkeen??
Ei tullut toimeen enää Gigi Dall’Ignan kanssa, oli erimielisyyksiä mihin suuntaan pyörää pitäisi kehittää.



Hieno nousu Bastianinilta mutta taitaa mestaruus olla taputeltu vaikka Bagnaia voitti.
Eipä tuo nyt vaadi kuin yhden kisan jossa Pecco voittaa ja Quartararo kaatuu/jää pisteittä muuten niin peli on taas aivan auki. Hieno kausi tulossa tästäkin.
 
Eipä tuo nyt vaadi kuin yhden kisan jossa Pecco voittaa ja Quartararo kaatuu/jää pisteittä muuten niin peli on taas aivan auki. Hieno kausi tulossa tästäkin.

Peccon täytyy kairata keskimäärin 12pts/kisa kiinni. Käytännössä tarkoittaa että joka kisassa on pallilla ja Quaa edellä + Qua ottaa 0pts jossain.

Jos katsotaan voimasuhteita per kisa:
Cota -> Yamaha
Misano -> Ducati/Yamaha
Algarve -> Yamaha
Valencia -> KTM/MM93

Ei tule olemaan helppo pala mutta kausi on kesken. :thumbsup:
 
Quartararo pitää Yamahaa ihan yksin pelissä mukana. Toivottavasti ens kaudella ois eri meininki sen suhteen.
 
Alkaa näyttää ihan Márquezin Hondalta.
YÄK älä sano noin..! ;- ) Ajoihan se Maverick voiton pari tänä vuonna kuitenkin.. SRT:n rämpiminen ihmetyttää.
Edit: Hyvinhän tuo Morbidelli ihan alkukaudesta on ajanut näemmä..
 
Viimeksi muokattu:
Peccon täytyy kairata keskimäärin 12pts/kisa kiinni. Käytännössä tarkoittaa että joka kisassa on pallilla ja Quaa edellä + Qua ottaa 0pts jossain.

Jos katsotaan voimasuhteita per kisa:
Cota -> Yamaha
Misano -> Ducati/Yamaha
Algarve -> Yamaha
Valencia -> KTM/MM93

Ei tule olemaan helppo pala mutta kausi on kesken. :thumbsup:
Tuossa on ihan hyvää tarinaa KTM:n näkökulmasta, miksi suorituskyvyt heittelee niin paljon. KTM oli paikoin paras pyörä viime kaudella kun Misukan rengas sopi heille täydellisesti. Misukka muutti taas seoksia tälle kaudelle ja homma meni sekaisin. Nopeissa mutkissa "helpommin ajettavat" rivi4-koneiset (Yamaha ja Suzuki) saa huomattavaa etua. V4-koneiset pyörät on ollut vaikeita säätää näille tämän vuoden renkaille. Ducati pystyy V4-koneisista parhaiten paikkaamaan suorien lisäksi ja kiihdytyksissä sillä "aktiivijousituksella".
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 384
Viestejä
4 510 900
Jäsenet
74 359
Uusin jäsen
Sigma gooner

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom