- Liittynyt
- 22.10.2017
- Viestejä
- 4 476
Erikoinen sääntöuudistus MotoGP:hen - kuljettaja ja pyörä voivat ylittää maaliviivan eri aikaan
MotoGP-sarjan sääntöjä on rukattu kaudeksi 2019. Yksi sääntöuudistus saattaa herättää kummastusta.
Aiemmissa säännöissä näet määrättiin, että kuljettajan on pystyttävä säilyttämään - kaatuessaankin - kontakti pyörään maaliviivan ylittäessään. Jos näin ei tapahtunut, suoritus hylättiin.
Jatkossa tätä ei enää edellytetä, eli kuljettaja ja pyörä voivat ylittää maaliviivan eri aikaan. Aika otetaan siitä, kun jompikumpi ylittää maaliviivan.
Sääntöjen takana olevan GP-komissio koostuu kansainvälisen moottoriliiton FIM:n, sarjan promoottorin Dornan, sekä valmistajien ja tiimien yhdistyksien jäsenistä.
Lähde:
Erikoinen sääntöuudistus MotoGP:hen - kuljettaja ja pyörä voivat ylittää maaliviivan eri aikaan | Sportti.com
Huomasin tän vasta nyt, mutta siis miksi noin? Eikö kuski ole se jonka pitäisi maaliviiva ylittää?
Tuossa voi käydä kummia tilanteita kun joku kaatuu ja pyörä jatkaa matkaa ja saattaa sen myötä vaikka ohittaa toisen joka samassa tilanteessa ajautui hiekalle.