MotoGP

Niki Tuuli ajaa Ajo Motorsportin tiimissä sähköpyörien MotoE-luokassa ensi kaudella

”MotoE on uusi aikakausi MotoGP-perheessä. Olemme innokkaita tästä uudesta projektista. Niki Tuuli on kuljettaja, jonka uraa olen seurannut alusta alkaen. MotoE-luokka on Nikille hyvä pohja jatkaa kehitystä kilpa-ajajana”, Aki Ajo toteaa.

Tuuli päättää tulevana viikonloppuna Moto2-luokan urakkansa malesialaisessa SIC Racing Team:ssä Espanjan Valenciassa.

”Kiitän Akia ja koko tiimiä tästä mahdollisuudesta. Odotan malttamattomana ensitestiä sähköpyörällä marraskuussa”, Tuuli kertoo.

FIM Enel MotoE World Cup –tukiluokassa on ensi kaudella viisi osakilpailua: Jerez, Le Mans, Sachsenring, Spielberg ja Misano.

Perjantaisin ajetaan harjoitukset, aika-ajo on lauantaisin ja itse kilpailu on sunnuntaina.

Lähde:

Niki Tuuli ajaa Ajo Motorsportin tiimissä sähköpyörien MotoE-luokassa ensi kaudella
 
Vaatimatonta suorittamista ollut kyllä Tuulella tällä kaudella.
Ei hän erityisen kova ollut siinä edellisessäkään kilpaluokassaan mutta varmasti vaikea paikka hypätä kesken kauden ilman kunnollisia testejä MM-sarjaan. Lukuisat junnut hakevat talvitestienkin jälkeen suoritustasoaan monen monta kisaa.
 
Ei hän erityisen kova ollut siinä edellisessäkään kilpaluokassaan mutta varmasti vaikea paikka hypätä kesken kauden ilman kunnollisia testejä MM-sarjaan. Lukuisat junnut hakevat talvitestienkin jälkeen suoritustasoaan monen monta kisaa.
Edellisen luokan suoritukset johtui lähinnä kalustosta. Olisi todennäköisesti Supersporttien maailmanmestari, mikäli olisi pysynyt Kallion tallissa ja jatkanut 2017-vuoden tasolla.

Moto2 on varmasti kovatasoisin ja haastavin luokka mitä ratamoottoripyöräilystä löytyy. Top20 on usein sekunnin sisässä. Siellä ei tarvitse paljon olla säädöt pielessä kun putoaa podiumtaistelusta jämäpisteille. Nähtiin tämä Kallionkin kohdalla. Yksi hyvä Moto2-kausi, yksi ok ja loput enemmän tai vähemmän hakemista jämäpisteillä.
 
Jaaha se ois sit kauden vika kisaviikonloppu laitettu käyntiin.

:scry:

Toivottavasti Yamaha ois paremmas virees ensi kaudella.
 
Ihmeen hyvässä vireessä Yamaha ollu nyt ihan loppukaudesta. Uusi moottori on viimein tulossa ensi kaudelle.. Hyvinhän se 'big bang' rivinelkku pitkään palveli kuitenkin.
 
Onkohan pitkä tauko?

Lisäys: On kyllä paljon vettä radalla.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt voi sitten rauhassa seurata snookerin loppukilpailua (tilanne 2-2).
 
a1n5tiv8f4z11.png


:D:smoke:
 
Rossi on nykyää poissa valtaistuimelta,mutta jokatapauksessa lajin suurimpia legendoja..kuningas Il Doctor!

Toki muitakin hyviä on ollu kasapäin..
 
Rossi on nykyää poissa valtaistuimelta,mutta jokatapauksessa lajin suurimpia legendoja..kuningas Il Doctor!
Juu, liikaa tulee noita aloittelijan ajovirheitä. Oliko se jo kolmas kaato tällä kaudella kärkisijoilta? Kalusto ei ole niin hyvä kuin vastustajilla ja ehkä Rossi on sitten ajatellut laittavansa kaiken peliin, koska kakkonen on ensimmäinen häviäjä. Se Malesian GP:n heittäytyminen kärjestä oli kyllä sääli, sillä hänellä oli nopeutta taistella vaikka Marquez olisikin saanut kiinni. Se on kuitenkin hienoa nähdä, että iästä huolimatta raakaa nopeutta löytyy, kunhan vielä pyörä saadaan teknisesti samalle viivalle muiden kanssa.
 

Vaarallisesta kilpakumppanin sabotoinnista rankaistu kohukuski saamassa luvan palata kilparadoille

Kilpakumppaninsa jarrukahvaan 217 kilometrin tuntivauhdissa kesken kisan kajonnut italialainen ratamoottoripyöräilijä Romano Fenati saa näillä näkymin palata kisaradoille ensi kaudella.

22-vuotias kuljettaja sai jostakin päähänsä vetää vastustajansa Stefano Fanzin jarrukahvasta kesken ajon San Marinon Moto2-osakilpailussa. Fanzi ei kaatunut tilanteen seurauksena, mutta horjui vaarallisesti pyörällään.

Kaksipyöräisten yhteisö järkyttyi Fenatin tempauksesta. Kansainvälinen moottoripyöräilyliitto FIM jäädytti miehen lisenssin välittömästi.
Italialaisen työnantaja Marinelli Snipersin talli antoi miehelle kenkää pian tapauksen jälkeen.

Kilpailijatalli Agustan tallipäällikkö Giovanni Castiglioni kuvaili Fenatin päähänpistoa ”vaarallisampana käytöksenä, mitä on ikinä nähnyt”.

Fenati pahoitteli temppuaan myöhemmin ”häpeällisenä eleenä”.

Ruoskinnasta huolimatta mies on nyt kuitenkin saamassa kisalupansa takaisin ensi vuodeksi. Fenati palaa pyöränsä päälle Moto3-sarjassa vanhan tallinsa Marinellin riveissä.

Lähde:

Vaarallisesta kilpakumppanin sabotoinnista rankaistu kohukuski saamassa luvan palata kilparadoille | SuomiF1
 
Juu, liikaa tulee noita aloittelijan ajovirheitä. Oliko se jo kolmas kaato tällä kaudella kärkisijoilta? Kalusto ei ole niin hyvä kuin vastustajilla ja ehkä Rossi on sitten ajatellut laittavansa kaiken peliin, koska kakkonen on ensimmäinen häviäjä. Se Malesian GP:n heittäytyminen kärjestä oli kyllä sääli, sillä hänellä oli nopeutta taistella vaikka Marquez olisikin saanut kiinni. Se on kuitenkin hienoa nähdä, että iästä huolimatta raakaa nopeutta löytyy, kunhan vielä pyörä saadaan teknisesti samalle viivalle muiden kanssa.

Outoa ettei se pärjänny Ducatin pyörällä..
 
Ducati oli paska pyörä, ei sillä Stonerkaan pärjännyt enää viimeisinä vuosinaan. Kausien 2011-2015 ei ainuttakaan voittoa ja kaudella 2016 vain yksi.
 
Rossi sanoi moneen kertaan Ducatilla ollessaan että vika pyörässä on tiedossa mutta sitä ei saatu korjattua sinä aikana kun Rossi tallissa ajoi
 
2011 kaudesta ei ole muuta selitystä kuin Rossi huono kyky sopeutua Ducatin pyörään. Tallikaveri Hayden ajeli samoja sijoja kuin edelliselläkin kaudella.

2012 vaihtui moottorikoko ja oli mahdollista tehdä Rossille sopiva pyörä. Kuitenkin nähtiin Rossin taidot pyörän kehittäjänä. Tai lähinnä niiden puute. Kaikkea kokeiltiin. Ei vaan toiminut Rossin alla.
 
2012 vaihtui moottorikoko ja oli mahdollista tehdä Rossille sopiva pyörä. Kuitenkin nähtiin Rossin taidot pyörän kehittäjänä. Tai lähinnä niiden puute. Kaikkea kokeiltiin. Ei vaan toiminut Rossin alla.
Älä nyt unohda sitä, että jo ennen Rossia tallissa kävi monta pätevää kuljettajaa floppaamassa. Vasta Rossin tulon ja epäonnistumisen jälkeen tajuttiin, että vika onkin itse asiassa mahdottomassa pyörässä. Tästä huolimatta sen korjaaminen vei yli puoli vuosikymmentä. Vielä Lorenzokin oli pyörän kanssa kusessa niinkin vähän aikaa sitten kuin tämän kauden alussa.

Ja Rossi voitti Haydenin MM-pisteissä jo ensimmäisellä kaudellaan, joten Haydenin ajamat "samat sijoitukset" vain todistavat sen, että pyörä oli aina ollut huono.
 
Viimeksi muokattu:
Toiset kuskit on toisia parempia sopeutumaan. Ei sillä kukaan muu ole Rossin kaltaisesti flopannut. Ei se pyörä mikään mahdoton ollut, kuten Stoner osoitti.

Lorenzon ongelmat nyt ei liity tähän mitenkään. Itse asiassa Crutchlow kehaisi miten Ducatilla pystytään tollaisia pieniä juttuja muuttamaan ihan kisojen välissä. Toivotti hänelle onnea Hondalle, jossa kuulemman pienet muutokset vie vähintään vuoden tai kaksi.
 
Onkos kukaan pelannu uusimpia MotoGP-pelejä??

Ovat mun mielestä aika paljon haastavampia kuin F1-pelit..ja haastavimpia kuin Namcon MotoGP..
 
Lorenzon ongelmat nyt ei liity tähän mitenkään. Itse asiassa Crutchlow kehaisi miten Ducatilla pystytään tollaisia pieniä juttuja muuttamaan ihan kisojen välissä. Toivotti hänelle onnea Hondalle, jossa kuulemman pienet muutokset vie vähintään vuoden tai kaksi.
Crutchlow'n ongelmat eivät liity Ducatiin hitaaseen politiikkaan. Hän on vain katkera Hondalle siitä, että vaikka hänen sopimuksessaan lukee että tehdaskalusto tarjotaan, niin ainakin omasta mielestään hän on jäänyt ilman kaikkia päivityksiä. Käsittämättömästi hän itki jopa siitä, että HRC antoi jonkin uuden komponentin ensin Dani Pedrosalle, joka on kuitenkin HRC:n oman tallin kuljettaja siinä, missä Crylow on asiakastallin kuski.
 
Toiset kuskit on toisia parempia sopeutumaan. Ei sillä kukaan muu ole Rossin kaltaisesti flopannut. Ei se pyörä mikään mahdoton ollut, kuten Stoner osoitti.

Lorenzon ongelmat nyt ei liity tähän mitenkään. Itse asiassa Crutchlow kehaisi miten Ducatilla pystytään tollaisia pieniä juttuja muuttamaan ihan kisojen välissä. Toivotti hänelle onnea Hondalle, jossa kuulemman pienet muutokset vie vähintään vuoden tai kaksi.
Jaa kukaan ei ole Rossin kaltaisesti flopannu? Ja turhaa on Lorenzoa mitenkään verrata, ihan eri juttu johan kuski joka ei Ducatilla aja kertoi niin. Hyvin sä vedät
 
Taitaa Ducati-trollilla mennä tunteisiin, kun omaa mopoa haukutaan.
Nauroin ihan ääneen. Menee jutut niin pahasti metsään. :D
Näitä pystyy myös seuraamaan ilman, että on omaa mopoa tai kuskia.

Missään vaiheessa en sanonut Ducatia hyväksi pyöräksi. Ainoastaan sanoin ettei se ollut mahdoton. Osaavissa käsissä mahdollisesti nopea. Stonerin mestaruudesta Rossin ekaan kauteen pyörässä oli vähän samaa kuin Hondassa tällä hetkellä. Vaatii aivan eläimellistä ajoa jos haluaa ajaa voitosta. Rossin aikana alkoi työ viedä koko konsepti japsien suuntaan. Hiilikuiturungosta alumiiniin jne. Se on ollut pitkä tie kehittää "kaikille" ajettavampi pyörä. Rossikin varmaan ajaisi sillä podiumille tällä hetkellä tai ainakin samoja mitä Yamahalla.
 
Erikoinen sääntöuudistus MotoGP:hen - kuljettaja ja pyörä voivat ylittää maaliviivan eri aikaan

MotoGP-sarjan sääntöjä on rukattu kaudeksi 2019. Yksi sääntöuudistus saattaa herättää kummastusta.
Aiemmissa säännöissä näet määrättiin, että kuljettajan on pystyttävä säilyttämään - kaatuessaankin - kontakti pyörään maaliviivan ylittäessään. Jos näin ei tapahtunut, suoritus hylättiin.

Jatkossa tätä ei enää edellytetä, eli kuljettaja ja pyörä voivat ylittää maaliviivan eri aikaan. Aika otetaan siitä, kun jompikumpi ylittää maaliviivan.
Sääntöjen takana olevan GP-komissio koostuu kansainvälisen moottoriliiton FIM:n, sarjan promoottorin Dornan, sekä valmistajien ja tiimien yhdistyksien jäsenistä.

Lähde:

Erikoinen sääntöuudistus MotoGP:hen - kuljettaja ja pyörä voivat ylittää maaliviivan eri aikaan | Sportti.com


 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 356
Viestejä
4 505 381
Jäsenet
74 386
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom