Mosquito magnet -keskustelu ja kokemukset (kaikki mallit)

Illalla saan putsausaineet ja sitten kiinni. Kaulusruuvi, jolla suutin oli kiinni, putosi jonnekin kopan syövereihin. Saapa nähdä tippuuko ulos vai pitääkö purkaa vielä lisää.

wurthin carb cleaner itsellä ollut käytössä, hyvin lähtee kaikki moska. UÄ -pesurissa käy lisäksi mutkan, mutta varmaan välttäisi ilmankin.

Itsekin käytin omani auki enkä mitään varsinaista vikaa löytänyt. Kaasusolenoidi napsahtaa ja suhina alkaa kuulua mutta ei syty. Tämän jälkeen yrittää vielä lämmittää(harva vilkunta) mutta lopulta sammuu ja valo alkaa vilkkua nopeasti(vikatila)

Uusi kaasupullo ja suutin putsattu.
Mulla on 100% sama vika Pioneerissa tällä hetkellä menossa : ) Kerroppa ihmeessä mikä oli vikana, jos saat korjattua. Teen saman jos saan omani ensin kuntoon. Mulla hehkuttaa ihan normaalisti sytytintä ja kaasu syttyy sytkärillä, tai siis "tohisee" kaasuliekillä sytyttäessä, ei jää siis palamaan kuten Zippo-sytkärissä.
 
No ei hemmetti, näemmä Quick clear - patruunan käyttö auttoi. Itse asiassa patruuna oli zefal - merkkinen 16g motonetistä haettu fillarinkumin pikatäytröpatruuna. Aika pienestä kiinni oli..

Muistakaa - ÄLKÄÄ IKINÄ PUHALTAKO PAINEILMAA SUUTTIMESTA. Kuulemma aika monen koneen keraaminen katalysaattori hajoitettu siten, kuulin korjaamolla.
 
Jaahas, laite jaksoi tälle keväälle pari viikkoa puksuttaa. Tänään huomasin, että laite oli sammunut. Ei minkäänlaista eloa virtanappia naksuttelemalla. Mittasin yleismittarilla virtajohdon päästä ja ilmeisesti muuntaja antautunut, kun pelkkää nollaa näyttää.

Onko muilla muuntajat lauenneet?
 
Jaahas, laite jaksoi tälle keväälle pari viikkoa puksuttaa. Tänään huomasin, että laite oli sammunut. Ei minkäänlaista eloa virtanappia naksuttelemalla. Mittasin yleismittarilla virtajohdon päästä ja ilmeisesti muuntaja antautunut, kun pelkkää nollaa näyttää.

Onko muilla muuntajat lauenneet?
Kannattaa huomioida että virtajohto muuntaa 230V AC jännitteen 12V AC -jännitteeksi, eli vaihtovirraksi. Mittasitko varmasti AC-puolella yleismittarilla? (itse oletuksena aina mittailen asioita DC-puolella...)
 
Ei auttanut kaasusuuttimen putsaus. Tai auttoi sen verran, että siirtyi "automoodiin" ja himmailee käynnistelemään itse itseään, ennen putsausta teki vain kerran. Solid orange, continuous warm-up: MM3200 Fault Codes Troubleshooting | Mosquito Magnet® Support

Ihan kuin kuuluisi liekin syttyminen köykäisellä "whum", mutta hyytyisi tuulettimen nostaessa kierroksia. Säätimestä pölähtää ruosteenruskeaa vettä, kun käännän nupin offista oniin. Minulla olisi grillistä säädin, mutta letkut ovat niin erikokoisia ja hyttysansassa vielä prässättyjä. Oletteko liittäneet tuon 6.3mm letkun jollain 10-milliseen ja vaihtaneet ihan normaaliin grillin säätimeen? Minä en löytänyt mitään 6.3/10mm adapteria. Jos löytäisi 6mm metalliputkea parin sentin pätkän ja saisi letkut päällekkäin ja kiristäisi siihen?
 
Tsekkaisin liitokset veden alla tai muulla vuotojenpaikannusmetodilla ennen kuin uskaltaisin käyttää :)
Ei ole tullut itse tehtyä kaasulinjojen liitoksia...
 
Siellä oli kierteillä varustettu myös, otan ensin sen niin pysyy letku vielä ehjänä. Itse itseäni kommentoiden...
Alkoi heti toimia, eli suutin vaati puhdistusta ja säädin oli jotenkin mennyt tukkoiseksi. Tämä uusi oli paljon tiukempi heti saada paikalleenkin ja muutenkin tanakamman oloinen. Nyt on toivottavasti taas ainakin pari-kolme kesää edessä kovaa käyttöä ilman huoltoa!
 
No ei hemmetti, näemmä Quick clear - patruunan käyttö auttoi. Itse asiassa patruuna oli zefal - merkkinen 16g motonetistä haettu fillarinkumin pikatäytröpatruuna. Aika pienestä kiinni oli..

Thats what I said, blåkläder. Oma vielä starttaamatta mökille, aina arvontalaulua miten käy. Mites nuo octenolit, mistä järkevimiten?
 
Jotenkin tuo ilmeinen, valmistajan suosittelema huoltotoimenpide tuntuu liian triviaalilta siinä vaiheessa kun on juotellut yhdestä MM projektista IC:ta irti ja vaihtanut toimivaa tilalle :D
 
Suomessa kiellettyjä hyönteiskarkotteita ja erilaisia hyönteisten houkutusaineita on jälleen jäänyt runsaasti Tullin haaviin viime viikkoina.

– Postitulliin on tullut näitä hyönteiskarkotteita noin yksi tapaus per päivä. Ja tapausten odotetaan lisääntyvän kesäsesongin alkaessa, tulliylitarkastaja Sofia Lindbäck Tullin valvontaosastolta kertoo Iltalehdelle.

Aineita tilataan ulkomaisista verkkokaupoista, ja esimerkiksi hyttyskarkottimiin tarvittavat tehoainetta sisältävät myrkkytyynyt saattavat olla houkuttelevan edullisia. Tulli kuitenkin varoittaa tilaamasta tuotteita.

– Ongelmana on, että ne näyttävät samalta kuin Suomessa myytävät tuotteet, mutta niistä puuttuu merkintä Tukesin (Turvallisuus- ja kemikaalivirasto) hyväksynnästä, Lindbäck sanoo.
 
Itse sain viime kesänä korjattua vilkkuvan valon (ei käynnisty) vaihtamalla paineventtiilin. On kuulemma yleinen vika.
 
Paineensäädin vaihdettu, ei apua. Tutkitaanpa hehku seuraavaksi.

Edit: hehku ei lämpene vaikka antaisi akkulaturilla suoraan 12v. Tilattu uusi.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin ostamassa Pioneer version. Testasin sähkökatkoa ja vehje lähti kyllä itsekseen päälle uudelleen automaattisesti, vaikka kaikkialla sanotaan, ettei lähtisi. Onko tämän vuoden versiota paranneltu?

Netissä sanotaan myös, että laite menisi pois päältä alle 10C lämpötilassa ja ei käynnistyisi uudelleen automaattisesti. Laitoin varmuuden vuoksi vehkeen nyt GSM-ohjattavan pistorasian perään, jolla saa tehtyä päivisin sähkökatkon, kun katselin että mökillä menee vielä seuraavan viikon ajan lämpötila öisin alle 10C; käynnistelen vehkeen uudelleen päälle varmuuden vuoksi etänä, jos ei tosiaan käynnisty automaattisesti uudelleen.
 
Ongelmana vanha patriot malli, ei lähtenyt käyntiin edelliskesänäkään vaikka purin auki palokammiota myöten. Yksitellen testaten hehku toimii, kaasusuutin irrallaan saa käynnistyksen aikana sytytettyä sytkällä liekin joka palaa sinikeltaisena parin sentin pituisena mutta kasattuna ei syty sitten millään. Voiko tuo paineensäädin temppuilla siten että antaa liian vähän kaasua ja ei täten riitä syttymään palokammiossa? Laite on vuodelta 2015 ja kaasuletku/kaasupullon päälle tuleva paineensäädin ovat alkuperäisiä.
 
Muistakaa - ÄLKÄÄ IKINÄ PUHALTAKO PAINEILMAA SUUTTIMESTA. Kuulemma aika monen koneen keraaminen katalysaattori hajoitettu siten, kuulin korjaamolla.
No voihan.. 3 vuotta olen joka toisella pullon vaihdolla antanut paineilman hoitaa putsauksen. Nopeampi, kätevämpi ja halvempi kuin patruunaversio.
 
No voihan.. 3 vuotta olen joka toisella pullon vaihdolla antanut paineilman hoitaa putsauksen. Nopeampi, kätevämpi ja halvempi kuin patruunaversio
Sama täällä. Joka kevät paineilmalla putsattu laite ja parilla yrityksellä käyntiin.

Laite ostettu 2015 ja joka kesä ollut tulilla :eek:
 
Miksiköhän se hajoaisi kompuran paineilmasta, kun co2-patruunassa on huomattavasti kovempi paine?
Aikasemmin käytin patruunoita. Sitten osui kohdalle surkeilla kierteillä oleva patruuna. Se on vieläkin kiinni adapterissa, kun ei suostunut aukeamaan. Sai sitä kyllä vääntää kovasti, että sai suhinan aikaan.
 
Kaksi vuotta täällä päästiin pioneerin kanssa, nyt vilkuttaa vikavaloa. Tuuletin alkaa kyllä suhisemaan ja kone yrittää käynnistää. Avasin koneen ja ekana testasin hehkun ja eihän se toimi. Mittarilla kun koitin niin se ei saa virtaa. Viittaisi että jossain muualla vika, ehkä piirilevy.
Onko muilla ollut samantyyppistä vikaa ja miten korjaantui. Suomesta saa näköjään 90€ uutta piirilevyä ja hehkua 40-50€.

Täytyy huomenna tutkia tota masiinaa lisää.
 
Kaksi vuotta täällä päästiin pioneerin kanssa, nyt vilkuttaa vikavaloa. Tuuletin alkaa kyllä suhisemaan ja kone yrittää käynnistää. Avasin koneen ja ekana testasin hehkun ja eihän se toimi. Mittarilla kun koitin niin se ei saa virtaa. Viittaisi että jossain muualla vika, ehkä piirilevy.
Onko muilla ollut samantyyppistä vikaa ja miten korjaantui. Suomesta saa näköjään 90€ uutta piirilevyä ja hehkua 40-50€.

Täytyy huomenna tutkia tota masiinaa lisää.
Kokeile sitä hehkua vielä irrallaan vaikka auton akusta tai akkulaturista, toimii 12v jännitteellä. Hehkulle tulee virtaa vasta kun kuuluu sen kaasusolenoidin napsahdus ja puhaltimen kierrokset laskee, mittaa sillä hetkellä piirilevyltä tuleeko mitään.

Viikko sitten korjasin omasta vastaavan vian ja hehku oli mykkä, saman ikäinen laite.
 
Aijoo tuossa on jonkinlainen käynnistyssykli. Nyt on testattu hehku että toimii, myös magneettiventtiili toimii. Termistori putsattu. Se muuten mittarin mukaan antoi 14 volttia hehkulle, magneetti venttiilille 12V.
Nyt en muista että jäikö sammuttaessa tuuletin pyörimään ennen, nyt jää.

Seuraavaksi kai poltin irti ja putsaus.
 
Aijoo tuossa on jonkinlainen käynnistyssykli. Nyt on testattu hehku että toimii, myös magneettiventtiili toimii. Termistori putsattu. Se muuten mittarin mukaan antoi 14 volttia hehkulle, magneetti venttiilille 12V.
Nyt en muista että jäikö sammuttaessa tuuletin pyörimään ennen, nyt jää.

Seuraavaksi kai poltin irti ja putsaus.
Jää se puhallin pyörimään joksikin aikaa sammuttaessa. Tuleehan magneettiventtiililtä kaasua eli suutin käytetty irti ja putsattu? Kokeile vaikka sytkärillä antaako liekkiä napsahduksen jälkeen.
 
Onko jo kokemusta tai muuta tietoa tuollaisesta pykälää halvemmasta Mosquito Zapper laitteesta? Nestekaasun asemasta tuo käyttää Sodastream hiilidioksidia pullollisen kahdessa viikossa, sekä samaa Octenol tehosteainetta kuin magneetitkin. Luvataan 1500 neliön kattavuus ja hinta alle kolmasosan magneetin hinnasta.
 
Onko jo kokemusta tai muuta tietoa tuollaisesta pykälää halvemmasta Mosquito Zapper laitteesta? Nestekaasun asemasta tuo käyttää Sodastream hiilidioksidia pullollisen kahdessa viikossa, sekä samaa Octenol tehosteainetta kuin magneetitkin. Luvataan 1500 neliön kattavuus ja hinta alle kolmasosan magneetin hinnasta.
ei ole. kukaan ei ole postannut aiheesta about "hetki" sitten jo linkin :smoke:
luetaan näitä ketjuja edes pari sivua taakseppäin ennen omaa ideaa ja älynväläystä.
kiitos :smoke:
 
Mosquito Magnet Pioneerin hankinta edessä, olikos näissä nyt jotain eroja eri vuosimallien välillä vai voiko surutta ostaa sieltä mistä halvimmalla irtoaa? Kiitos.
 
Mosquito Magnet Pioneerin hankinta edessä, olikos näissä nyt jotain eroja eri vuosimallien välillä vai voiko surutta ostaa sieltä mistä halvimmalla irtoaa? Kiitos.
Ainoa ero jonka tiedän on vuoden -17 jälkeen poltin muuttui niin ettei sitä tarvitse putsailla kalleilla paine patruunoilla. Vuosimallin näkee sarjanumeron alusta, esmes mulla PTO20 eli vuosi -2o.
Luultavasti noita ennen -17 valmistettuja ei kaupoissa enää ole.
 
Jää se puhallin pyörimään joksikin aikaa sammuttaessa. Tuleehan magneettiventtiililtä kaasua eli suutin käytetty irti ja putsattu? Kokeile vaikka sytkärillä antaako liekkiä napsahduksen jälkeen.
Poltin on ok, liekkiä tuli. Palasin tuohon hehkuun ja se lämpenee kyllä niin ettei sitä näpeissä voi pitää, vilkasin youtubesta niin siellä hehku tosiaan hehkuu ihan kunnolla, vaikkakin eri malleja kyseessä. Pitäiskö tämän pioneerin hehkun myös hehkua ihan kirkkaana?
 
Poltin on ok, liekkiä tuli. Palasin tuohon hehkuun ja se lämpenee kyllä niin ettei sitä näpeissä voi pitää, vilkasin youtubesta niin siellä hehku tosiaan hehkuu ihan kunnolla, vaikkakin eri malleja kyseessä. Pitäiskö tämän pioneerin hehkun myös hehkua ihan kirkkaana?
Kyllä minulla ainakin rupesi heti napsahduksen jälkeen hehkumaan niin kirkkaana että näki päivänvalossa.
 
No niin, oma muutaman vuoden vanha pioneer ei lähde käyntiin sitten millään. Aikansa yrittää, vilkutellen hitaasti punaista, kunnes sitten sammuu ja jää vilkkuttamaan nopeasti punaista. Kahdesti olen jo puhdistanut suuttimen, mutta ei vaan silti lähde käyntiin. Luovutanko ja ajan kauppaan ostamaan uuden? (Tai pari samantien...) Mitä muuta tuosta voi itse testata?

EDIT: hehkukin testattu, toimii. Näkyy kirkkaanpunaisena se reilu puolisenttiä siitä päästä. Samoin kuuluu klik, eli avaa magneettiventtiilin kaasulle.
EDIT2: laitoin kaasupullon kiinni ja testasin, klikin jälkeen alkaa virrata kaasua venttiilistä ulos ja tulitikulla testattuna muuttuu ns. tohoksi, mutta liekki ei jää palamaan ilman tikkua. Tulisikö jäädä palamaan pienellä liekillä, kun tulitikun ottaa pois?
EDIT3: Ongelma tuntuisi olevan se, että kaasu ei syty. Kaasu kyllä menee suuttimesta palotilaan ja hehkutulppa hehkuu. Miksi ei vaan syty?

Vituttaa, kun ei voi ulkona olla näin tyynellä säällä lainkaan.

Seuraavalla tuulisella säällä kaatuu kymmenen pihapuuta lisää, prkl.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, purin koko laitoksen atomeiksi (palopesänkin avasin) ja putsailin kaikki paikat. Sitten kasasin. Edelleen ongelma on sama, laite saa kaasua (ja ilmaa), mutta liekki ei syty, vaikka hehku hehkuu punaisena. Eikö sitten hehkun lämpötila riita? Ei oikein muuta enää keksi tähän.
 
Mosquito Magnet Pioneerin hankinta edessä, olikos näissä nyt jotain eroja eri vuosimallien välillä vai voiko surutta ostaa sieltä mistä halvimmalla irtoaa? Kiitos.
Mosquito Magnetin valmistaja Woodstream vastasi näin kun kysyin onko viime vuosilta vuosimallieroja Pioneer & Executive -malleissa: "There have been no recent changes to our traps. We do not have a way to adjust the temperature shut off feature. Our traps do not have an automatic power-on if there has been a power outage. "
 
Mosquito Zapper vaikuttaa suomen markkinoille uudelleenbrändätyltä AMT-200 tuotteelta, minkä saa halvemmalla täältä:

Aiempi malli ei yhden arvostelun perusteella saanut kehuja kestävyydestä:

Toisaalta jos Mosquito magnet on myös jatkuvasti rikki niin voisihan tuollaista kokeilla.

Onko kenelläkään kokemusta ruotsalaisesta Predatorista?
 
Mosquito Zapper ei vakuuttanut testissä:

Sen sijaan Predator vakuutti ja tässä hienona etuna se, että ei tarvitse sähköä toimiakseen:

Predator saattaa lähteä tilaukseen.
Mutta noissa AMT 100 ja 200 malleissa ei näytä olevan käytössä hiilidioksidipulloa, kuten Mosquito Zapperissa?
 
Kesäpäivää, minulla on vanha defender osina. Poltinkammio on vielä yhtenä osana ja siinä kiinni suutin. Suuttimelle ei ole kaulusruuvia vaan se on kiinni punaisella mönjällä jolla koko poltinkammiokin. Millä ilveellä saan kammion aukaistua? Oisko neuvoja?
 
Kymmenen kesää uskollisesti kaasupulloja ja octenolia nauttinu MM Defender ei enää suostunu lähtemään käyntiin. Onneksi löysin tämän sivuston ja Rassoojan videon youtubesta. Niin eikun vikaa etsimään. Ensin puhdistin suuttimen, ihan vaan jarrukliinerillä ja hammasharjan näköisellä messinkiharjalla, hyvä tuli. Ei vieläkään käyntiin. Sitten hehku pois pesästään ja kone käyntiin. Alkulämmityksen jälkeen hehku osoittautui toimivaksi. Sitten vierestä termistorin muovista ruuvia pyörittämään auki. Se murtui samontein ja katkesi sisään. Termistori oli kauttaaltaan hapettunut tms. Dremelin kopiolla, hiomakivellä hionta, että metalli on suht puhtaana. Omalla patentilla termistori kiinni, kuitenkin silleen, ettei saa metalli kosketusta, en tiiä oisko haitannu, mutta näin epäilin, koska ruuvi oli muovinen aikaisemmin. Taas käyntiin, ei lähteny. Tässä vaiheessa luin kokonaan tämän viesti ketjun, jossa mainitaan muutaman kerran= kone pitää olla kasassa, ettei se jäähdy liikaa ja ulkolämmön yli +10. Tuo kopan kiinni laitto ratkaisi ongelman. Viikkoo aikaisemmin vaihdoin ihan paikallisesta marketista ostetun paineenalentimen kaasupullon päälle. Vanha letku juuresta poikki ja väkisin survomalla uuteen kiinni. Korjauskulut siis reiluun 10 vuoteen= kaasupullonventtiili / paineenalennin 13.90€ lisäksi asennusjuomiin taisi tänään pari kymppiä mennä . IMG_20220622_215634.jpgIMG_20220622_215655.jpgIMG_20220622_215548.jpg
 
Täsmälleen samat peliliikkeet tehtynä täällä, muovisen ruuvin rikkomista myöten. Poislukien tuo paineenalentimen vaihto. Mikä siinä paineenalentimessa menee rikki? Päästääkö se liikaa vai liian vähän painetta?
 
Vanha letku juuresta poikki ja väkisin survomalla uuteen kiinni. Korjauskulut siis reiluun 10 vuoteen=
Vähän myöhäistä nyt sanoa, mutta omastani meni kanssa paineensäädin. Letku oli vähän helvetin tiukka, joten näytin sille kuumailmapuhallinta. Meni letku paikalleen aivan tuosta vain pyöräyttämällä vasemmalla kädellä.
 
Täälläkin 3 vuotta vanha,huonosti saalistanut kone päätti alkaa piiputtamaan. Sisältä hemmetin siisti, jopa termistorin muoviruuvi lähti nätisti auki. Vika oli paineensäätimessä. Tein putkijatkon silikoonipatruunan pursottimesta ja taas lähti tulille.
 
Kiinnostaisi tietää miten diagnosoitte tuon paineenalentimen/-säätimen? Kokeilemalla uutta vai?
 
Mä ainakin kokeilin sytyttää sitä suutinta. Kun ei syttynyt,niin arvelin ettei kaasua tule.

Itselläni tulee kyllä kaasua, mutta en saa sitä syttymään?! Tuleeko sitten liian kovalla paineella, vai liian pienellä? Kovasti kyllä sihisee suutin ja kun vie palavan tulitikun siihen suuttimen eteen, niin kuuluu whoosshh ja tulee liekkiä, mutta liekki ei jää palamaan kun vie tulitikun pois edestä. WTF? Kaasupullo on uusi, onko sitten kaasussa itsessään jotain vikaa, vai kuitenkin se paineensäädin?

Suutin on alkuperäinen ja hieman erinäköinen edestä (yksiosainen täysin tasainen pinta), siinä oleva reikä on niin pieni, että sitä hädintuskin näkee silmällä. Olen kyllä miettinyt josko poraisi sen milliseksi...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom