Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä lennosta vaihdan verkon ja pesen edellisen heti tiskiaineella ja huuhtelen kevyesti painepesurilla. Joka syksy aukasen rakkineen ja hinkkaan piirilevyä myöten kaikki ötökät pois. Painesäätimen uusin viimevuonna kun ei vain pysynyt päällä.Kannattaa lukea viestiketjun alku. Siellä on hyvät ohjeet, miten laitteesta kannattaa huolehtia. Itsekin laiminlöi puhdistuksen ja huollon. Toimi 6 vuotta moitteetta. Olis varmaan pelannut vielä pitempään. Vielä sellainen vinkki. Kannattaa joka vuosi pestä tuo hyönteissäiliö normaalisti tiskissä. Toimii näin vuosia. Itse ostin alussa varasäiliön, mutta en ole sitä tarvinnut. Pesun jälkeen kuin uusi.
Kysymys liittyen kapseliin ja kaasuun. 11kg Kaasupullo kesti jopa 5-6vko, nyt vaihdoin myös sen kapselin. Kapseli minkä otin niin on aivan samannäköinen kuin uusi. Normaalia? Tässä kuva minkä otin pois, ollut käytössä tuon 5-6vko.
Mikä tahansa samaa jännitettä ja riittävää virtaa tarjoava virtalähde toimii, sähkö on samaa oli se tuotettu miten vain. Kunhan huolehtii että on ac 24V(voin muistaa väärin, oma toimii akuilla...)Hei! Mielenkiintoisia keskusteluja tästä aiheesta. Osaisiko joku vastata, kävisikö vanhemman mallin Patriotiin virtalähteeksi jokin muu kuin valmistajan oma, joka maksaa n. 80 euroa. Aika kovan oloinen hinta siitä mielestäni.
Ei pelannut executive kiinan peltierillä. 170e maksaa alkuperäinen. Mennääs nyt alkuun johdollisena sit, hyvin pelaa kun laitoin 12v1a tuosta peltierin liittimestä.
Mökillä on todellinen hyttys/mäkäräisinvaasio. Ilman useita purkkeja offia ja muita myrkkyjä ei siellä pysty olemaan. Hain kaupasta Mosquito Magnet Executiven, kallis perkele mutta 6päivää se on siellä itekseen jauhanut ja tässä saalis.
Oisko tuossa muutama tuhat pirulaista. Luin, että kukin naaras voi munia parisataa uutta. Saas nähä mikä on saalis ekan (3vko) huolto ja kaasunvaihdon jälkeen.
Laskeskelin, että kaasua mennee sen 3-5 pulloa kesässä ja hajutyynyjä samanmoinen. Kaasuntäyttö nyt ei paljoa maksa ja jos laite vaan pysyy kunnossa, niin kesässä rahaa menee joku 150-200 euroa. Mut pystyypä nauttimaan kesästä mökillä. Ei ne tuolta lopu, mut jos edes vähenis. Niitä oli edellis viikonloppuna AIVAN VITUSTI.
Kannattaa ottaa meisseli käteen ja alkaa purkaa konetta selällään jalusta irroitettuna. Laittaisin kyllä jotain teippiä tai vaikka ikkunalistaa tiivistämään tollaisen ongelman.Onko kellään samaa vaivaa? Millä näytön saa irti, purkinavaajallako?
Kiitos neuvoista, pitääpä purkaa härveli.Kannattaa ottaa meisseli käteen ja alkaa purkaa konetta selällään jalusta irroitettuna. Laittaisin kyllä jotain teippiä tai vaikka ikkunalistaa tiivistämään tollaisen ongelman.
Ansa mökin seinän vieressä on varmaan huono paikka siinä mielessä että se ei houkuttele lähellekään niin kaukaa ötököitä kuin voisi ja lisäksi se houkuttelee ne mökin lähelle tuolla paikalla...
Kiitos neuvoista, pitääpä purkaa härveli.
Ansan paikasta samaa olen pohtinut. Lounaasta tulee yleensä, se on myös ainoa avoin suunta jokirantaan. Ansa on mökin koillispuolella johon paistaa aurinko vain klo 22 jälkeen. Hyttysiä tulee pihalle ja ansalle joko puolelta. Myös mökin alta koska se on tolppien varassa. Kauemmaksi kun vien niin kutjakkeet jäävät kuistille odottamaan saalista. Paikka on kuitenkin ehkä vähiten huonoin ;-)
Minulla on samanlainen ongelma toisessa independence laitteessa. Olen vaihtanut kaikki sähköiset osat toimivaan laitteeseen, siellä ne toimii. Jos poltinosa on viallisen laitteen, niin silloin ei vihreä valo syty, vaan laite käy aikansa ja alkaa uudelleen sytyttää, mutta sammuu hetken päästä. Sama vikakoodi eli punain väläys kaasun puutteesta. Vika ei ole sähköinen, vaan se täytyy olla poltinosassa, koska kaikki muut on vaihdettu keskenään. Kaikki osat on avattu ja puhdistettu paineilmalka. Molemmissa laitteissa käytin samaa poltin/magneettiventtiiliä ja kaasupulloa/säädintä. Laite on käynyt yhden kesän käytön jälkeen takuuhuollossa, mutta ongelma ei korjaantunut. Omistaja jätti asian sikseen ja on pitänyt laitetta varastossa usean vuoden ajan. Minun oma laite on toininut jo 11 vuotta, teen syksyisin sille aina perusteellisen huollon. Toivottavasti tämä toinenkin laite saataisiin joskus toimimaan.MM independence käynnistyy ja alkaa lämmetä mutta ei saavuta käynti lämpötilaa ennen kuin tulee hälytys: 7 sek välein punainen väläys = kaasun virtaus hälytys. Pullossa on reilusti kaasua ja kokeiltu toisellakin pullolla.
Mistä tuo hälytys aktivoituu? Thermistori ei lämpene tarpeeksi paljon / nopeasti jolloin MM luulee tulen sammuneen?
Kaasua kyllä tulee ja ansa starttaa hyvin. Suutin on uusi ja oikea. Kaasu solenoidi aukeaa ja kaasu syttyy pienestä PUF äänestä päätellen liki heti kun solenoidin tuntee sormissa aukeavan.
onko jollakin toiminut tällainen useita vuosia ilman suurempia ongelmia? Perus huoltoa (putsaus) joutuu varmasti tekemään, mutta idea siitä, että pitäisi huollossa käyttää monta kertaa kesässä ei oikein herätä luottamusta näitä kohtaan.
Irroita polttimen päältä yksi ruuvi joka pitää messingin väristä kaasusuutinta kiinni, vedä suutin ulos ja avaa se kahdella lenkkiavaimella. Sieltä löytyy sekä suutin että sieni sit sisältä. Tarvii talttapääruuvaria.Onko ohjeita tohon kaasulinjan filtterin puhdistukseen? Purkanut olen kyllä tuulettimelle asti, mutta muita komponentteja en ole irrottanut.
Briteistä tullut tilattua melkein joka kevätl. Tänä keväänä sekin perinne loppui. Pitäs löytää vastaava toimittaja eu:n alueelta.Herätellääs ketjua, eiköhän tässä joudu muutaman viikon päästä kaivamaan mosquito Magnetin esille.
Mitäs octenol tuotteita olette käyttäneet houkuttimena? Toimiiko perus octenol yhtä hyvin kuin kalliimpi r-octenol? Jotain olisi nyt hankittava niin mietin myös tuota nestemäistä octenolia, 20ml pullosta pitäisi riittää kymmeneen kertaan ja maksaa n. saman (n. 40e) kuin alkuperäinen joka riittää kolmeen kertaan.
Näyttäisi Puuilosta löytyvän aika paljon edullisemmin. Itse tartuin kuitenkin tuohon pulloon -- kokeillaan sitä. VALAVUORI-koodilla irrotin Kärkkäiseltä ilman postimaksuja.Itse otin täältä: octenol.fi
Kannattaa käyttää auki ja putsata, se on helppoa. Akun pitäisi näyttää vähintään 4.8V jännitettä akulta, kun se on ladattuna täyteen.Me ostettiin viime vuonna käytettynä ko malli.
Pelitti viime vuonna todella hyvin, talvisäilytys tottakai lämpimässä, akku ladattu (oli laturissa 8 h, riittäneekö) ja nyt ei käynnisty koko masiina
Kaasupullo uusi.
Ei edes syty se lämpenemisen merkkivalo kuten pitäisi.
Yritin tuossa miettiä että hurisiko laite viime vuonna ensimmäisen käynnistyksen, eli lämpenemisen yhteydessä.
Pitäneekö purkaa tää hökötys ja putsailla tarkemmin vai Liekö vika vaan vajaassa akussa
Tuuletin hyrrää maksimijännitteillä 12V ilmeisesti, en menisi nostamaan jännitettä tuosta. Eilen naapurin ostamaa defenderiä ihmeteltiin, ohjainkortilta jostain vuotaa vaihtovirtaa termistorin navoille ja kortti ei saa lukemia kunnolla ja ei lähde käymään. Aika herkkä vikaantumaan, ainakin wanha kortti ilmeisesti... En menisi muuttamaan mitään näissä koneissa, kun jos lämpö muuttuu ilmavirran muutoksen vuoksi, saattaa ohjelma vetää jonkun errorin ja sammuttaa koneen.Tuota Mosquito Magnet Pioneeria jo muutaman vuoden käyttäneenä on tullut seurattua sen toimintaa. Aika paljon siinä huulilla pörrää sitä kaveria ja välillä ne onnistuvat väistämään sen hennon imun. Laite olisi mielestäni jonkin verran tehokkaampi, jos se esim. minuutin välein ottaisi tuplasti-triplasti kierroksia muutaman sekunnin ajan, silloin aina vetäisi ne imua välttelevät kaverit siitä sisuksiin ja paikka olisi avoin uusille yrittäjille.
Olisikohan itse modattavissa jollain tavoin tuollainen feature siihen? Toinen tuuletin siihen imukiertoon, jossa enemmän tehoa? Se aina sitten ottaisi välillä kunnon kierrokset.
Minä kiristin vuosi sitten letkun suoraan uuteen 30 mbar säätimen ja pelaa kyllä.
Tänään pitäisi saapua postin mukaan Mosquito magnet pioneer. Pari käyttöönottovideota on katsottu ja meinasin tunkasta mielestäni sopivaan kohtaan mökkitontilla. Olenkohan auttamatta myöhässä vai saanko apua kesän hyttystilanteeseen, sen aika näyttää.. Puuilosta meinasin käydä hakemassa octenolia, ilmeisesti tätä ainakin @Pirkka sanoi ostaneensa. Hyviä vinkkejä ja apuja täälläkin, pistin seurantaan keskustelun
Eikö tuo tuolla ajattelulla ole hieman väärä ostos? Eihän niitä hyttysiä alkukesästä edes ollut, niin ei tuo laite mitään olisi voinut tehdäkään. Toisaalta ne hyttyset mitä tapat nyt, ovat pois myöhemmin ja toivon mukaan pidemmälläkin aikavälillä (ensi vuonna).- Kauanko kestää, että tuosta laitteesta alkaa hyötyä olemaan? Meinaan, että ollaanko jo tälle kesää auttamattomasti myöhässä?
- Oletteko lukinneet laitetta jotenkin, ettei vorot vie? Esim. ketjulla puuhun tms ? Aika kallis värkki ja nykyään monenlaista hiippailijaa liikkeellä...
- Laitteen luotettavuus. Onko noissa 12kk vai 24kk takuu yleensä?
Meillä ollut 3 vuotta pensaan takana. Sitten pensas lähti ja 4 vuotta ollut aivan näkösällä kenen tahansa vietävissä. Eipä ole kelvannut kellekkään. Lukitseminen on kyllä haastavaa kun itse laite on aika pyöreä eikä ole mitään paikkaa mihin ketjun kiinnittää. Ainoa keino on vetää liina ympäri ja kuormaliinan lukko lukita vaikka riippulukolla. Tosin saahan sen liinan nirhattua poikki vaikka puukolla.- Oletteko lukinneet laitetta jotenkin, ettei vorot vie? Esim. ketjulla puuhun tms ? Aika kallis värkki ja nykyään monenlaista hiippailijaa liikkeellä...