Mopokuumetta

Pitäisi pitkästä aikaa saada XJR1300 uudet gummit alle kun alkaa paistopäivästä olemaan 17v aikaa, renkaitahan myydään nykyään joka nurkalla mutta netin perusteella varsinaisia asennuspaikkoja tuntuu olevan vähemmän. Mitä liikettä suosittelette Espoo-Lansi Uusimaa akselilla, riittäisi gummit vannetöillä? Onnistuuko Motonetin huoltopisteissä mp-rengatyöt?

Joku mp-huolto. Niissä on alan harrastajia töissä niin eivät naarmuttele vanteita samalla.
 
Omassa tuppukylässä olen käyttänyt ihan rengasliikkeessä irtovanteina. Tasapainotus ei välttämättä onnistu mutta eipä tuo ole haitannut.
 
Eilen tuli ajokausi avattua ja äsken kauppareissu hoitui mopolla reppu selässä. Mieleen tuli taas sanonta: En tarvitse terapiaa, minulla on moottoripyörä. Ensimmäinen täyskiihdytys rajoittimen tuntumaan muutamalla ensimmäisellä pykälällä sai sykkeet taas koholle ja hymyn naamalle. On tää jumalauta hienoa! Kyllä te tiedätte... :cool:

Aurinko paistoi ja hiekatkin oli putsattu varsin laajalti pois eikä nyt ole kuin huhtikuu puolessa välissä! Merinovillaa kun piti kamojen alla, niin hyvin tarkeni. Tähän loppuun pieni tuotesuositus muille sormiviluisille kanssamopoilijoille: Mechanix ColdWork M-Pact -hanskat. Syksyllä ostin viileämpiin keleihin nuo ja on todella mukavan tuntuiset ja ei sormet palellu. Hinta taisi olla jotain 35e. On kans veden- ja tuulenpitävät, D3O-pehmuste kämmenessä ja iskusuojattu ulko-osa. Pitääkin tilata yhdet jemmaan, jos häviää nykyiset.

Ei nyt varsinaisesti mitkään tyylikkyyden esikuvat, mutta ehkä näitä voisi koittaa. Aamulla ja auringon laskiessa tahtoo tulla käsiin kylmä kun on vain kesähanskat. Paras olisi kun alle saisi jotkut merinovillat käsineet, mutta ei sellaisia olekaan jotka olisivat tarpeeksi ohuet ja silti lämmittäisivät.
Ovatko nuo kuinka jäykät/tunnottomat ? Itselle ei vuorelliset sovi siitä syystä, että tuntuu ettei ole enää tuntumaa laitteisiin/laitteeseen.

Täällä etelässä heitin lämpövuoret mäkeen viime viikolla ja nyt on medium takki ja kesä hanskat. Duunikaverit pitävät hulluna, mutta kummasti tuolla on enemmän hiki kuin kylmä.

En ole koskaan sitä lämpövuorta (nahkatakissa) käyttänyt kun mielestäni siitä ei ollut mitään iloa lämmön tai tuulen kanssa. Merinot alla toimivat paremmin + ei tarvitse ottaa päivällä pois.


BTW. Keskiviikkona kun ajelin töistä kotiin 19-20 välissä niin oli aika monta mopoa matkalla. Meno oli sellaista, että toivottavasti ei nyt tulisi kovin synkkä kevät. Malttia !
 
Ovatko nuo kuinka jäykät/tunnottomat ? Itselle ei vuorelliset sovi siitä syystä, että tuntuu ettei ole enää tuntumaa laitteisiin/laitteeseen.
Suosittelen testaamaan. Nuo on niin pehmeäkankaiset, että ne eivät rajoita liikettä oikeastaan ollenkaan ja siksi tuntumakin on hyvä. Minulla on tapana varsinkin taajamassa pitää yksi sormi jarrulla ja pitkälti sillä yhdellä sormella tuleekin jarrutettua eikä noilla ole mitään ongelmaa voiman säännöstelyssä ja hyvin tuntee kahvan palautteen.
 
1000186193.jpg


Löytyykö tuollaisia penkin kumipehmusteita (tai siihen käyttöön sopivia) jostain perusliikkeestä tyyliin Motonet, Puuilo, Biltema?
Netistähän toki löytyy kun malttaa odottaa puolitoista kuukautta lähetystä kiinasta :cigar2:
 
Pitäisi pitkästä aikaa saada XJR1300 uudet gummit alle kun alkaa paistopäivästä olemaan 17v aikaa, renkaitahan myydään nykyään joka nurkalla mutta netin perusteella varsinaisia asennuspaikkoja tuntuu olevan vähemmän. Mitä liikettä suosittelette Espoo-Lansi Uusimaa akselilla, riittäisi gummit vannetöillä? Onnistuuko Motonetin huoltopisteissä mp-rengatyöt?
Frank Nyman, Bikeworld, en tiedä miten RM Heino.
 
Joo erilaisia kumiholkkeja ja puslia on maailma täynnä, esim. tuollainen linkittämäsi yhdistettynä sopivaan muoviseen sisäverhouskiinnikkeeseen saisi rakenneltua vastaavan. Tai sitten tilaa kiinasta vitosella 100kpl sopivaa :whistling:
Mites tämä Nakkilan Pyörä ja Mopon tarjoama osa #13 tuotenumerolla 2RNF47410000? Ilmeisesti sama varaosanumero useampaan Yamahaan ainakin.

Näyttäisi nimittäin olevan hyvin samanlainen kun täällä ja oli ekoja osumia kun käytin esimerkkikuvaasi googlen käänteisessä kuvahaussa.
 
Mites tämä Nakkilan Pyörä ja Mopon tarjoama osa #13 tuotenumerolla 2RNF47410000? Ilmeisesti sama varaosanumero useampaan Yamahaan ainakin.

Näyttäisi nimittäin olevan hyvin samanlainen kun täällä ja oli ekoja osumia kun käytin esimerkkikuvaasi googlen käänteisessä kuvahaussa.
Taisi olla Yamahan kuva sekin mitä käytin ;) Pitää yrittää kaivella mittoja onko sinnepäinkään; sillä mietin jos kivijalasta löytyisi niin helpompi arvioida onko edes lähelle oikea kokoluokka. Jos meinaa tilata niin voi ottaa oikeanlaisenkin suoraan :cigar2:

Tämä siis Gilera. Pitänee tehdä hieman tutkimustyötä. Oletan että samaa on käytetty muissakin malleissa tai saman konsernin piaggio/vespa -puolella. Jossain nettikaupassa näin noita alkuperäisiä, mutta out of stock ja hinta setille 45€+ ulkomaan postit niin taidan passata :think:
 
Viimeksi muokattu:
Triumph mallia thruxton 1200 vm 2016 on näköjään ottanut itseensä talven aikana.
Tyhjäkäynnillä tai hitaasta vauhdista kaasua nopeasti vääntämällä vehje sammuu.
Normaali ajossa jos kaasua ei väännä kerralla täysille niin pelaa normaalisti ja voimat tallella.
Ei vikavaloa polttele ja käynnistyy normaalisti enkä edes heti ajossa tuota vikaa huomannutkaan ennen kuin vedätin isommalla pykälällä.
Tietääkö joku missä Kuopion lähettyvillä voisi luettaa vikakoodit sun muut anturitiedot?
Pitää itse ensin varmaan koittaa käydä läpi letkut ja johdot...
 
Triumph mallia thruxton 1200 vm 2016 on näköjään ottanut itseensä talven aikana.
Tyhjäkäynnillä tai hitaasta vauhdista kaasua nopeasti vääntämällä vehje sammuu.
Normaali ajossa jos kaasua ei väännä kerralla täysille niin pelaa normaalisti ja voimat tallella.
Ei vikavaloa polttele ja käynnistyy normaalisti enkä edes heti ajossa tuota vikaa huomannutkaan ennen kuin vedätin isommalla pykälällä.
Tietääkö joku missä Kuopion lähettyvillä voisi luettaa vikakoodit sun muut anturitiedot?
Pitää itse ensin varmaan koittaa käydä läpi letkut ja johdot...

Miten säilytetty? itse epäilisin vanhoja bensoja?

Itse säilytän lämpimässä, niin silti sen huomaa että pientä nypyttämistä vanhoilla bensoilla. Ekan tankkauksen jälkeen kummasti tasoittuu ja kaasuun vastaavuus paranee.
 
Triumph mallia thruxton 1200 vm 2016 on näköjään ottanut itseensä talven aikana.
Tyhjäkäynnillä tai hitaasta vauhdista kaasua nopeasti vääntämällä vehje sammuu.
Normaali ajossa jos kaasua ei väännä kerralla täysille niin pelaa normaalisti ja voimat tallella.
Ei vikavaloa polttele ja käynnistyy normaalisti enkä edes heti ajossa tuota vikaa huomannutkaan ennen kuin vedätin isommalla pykälällä.
Tietääkö joku missä Kuopion lähettyvillä voisi luettaa vikakoodit sun muut anturitiedot?
Pitää itse ensin varmaan koittaa käydä läpi letkut ja johdot...
Oliko säilöntäainetta bensassa tms. talven yli? Onko jo uudet bensat sisässä? Ihan pelkät uudet bensat voi riittää jos kuitenkin kohtuullisesti toimii, mutta ekana syyttelisin jokatapauksessa polttoainejärjestelmää. Vaatiiko suodattimen, kaasarin tms. puhdistusta vai riittääkö vain tankillisen ajo uudelle bensalla on sitten toinen juttu...
 
Miten säilytetty? itse epäilisin vanhoja bensoja?

Itse säilytän lämpimässä, niin silti sen huomaa että pientä nypyttämistä vanhoilla bensoilla. Ekan tankkauksen jälkeen kummasti tasoittuu ja kaasuun vastaavuus paranee.

Oliko säilöntäainetta bensassa tms. talven yli? Onko jo uudet bensat sisässä? Ihan pelkät uudet bensat voi riittää jos kuitenkin kohtuullisesti toimii, mutta ekana syyttelisin jokatapauksessa polttoainejärjestelmää. Vaatiiko suodattimen, kaasarin tms. puhdistusta vai riittääkö vain tankillisen ajo uudelle bensalla on sitten toinen juttu...

Ruiskuhan tämä kuten tämän ikäiset kaikki, talven oli kylmässä tallissa, tankki täytettynä 98e säilöntäaineen kera, pitää varmaan ajella/tyhjentää tankki.
Ajaessa pienillä kierroksilla ja kun kääntää reippaasti kaasua niin veto katkeaa kerrasta mutta minun mielestä ruiskulapät jää auki koska "imuäänet" kuuluvat, sitten kun kaasun löysää niin alkaa käydä
niin kuin pitääkin eikä myöskään pauka putkessa joten tuntuu että bensaa ei mene pytyille ollenkaan
Tuostahan löytyy sähköinen kaasukahva eli ei vaijeria ja kaikki muutkin nykyajan paskeet eli anturia löytyy.
Kilometrejä tuo ei ole kerännyt kuin reilu 15tkm eli ei mikään loppuun poljettukaan vielä.

Lähin merkkihuolto taitaa vielä sijaita n. 200km päässä, OBD-lukijalla + Tuneecu-ohjelmalla pääsisi kyllä itsekkin tsekkaamaan sähköistä sielunelämää ja Haynesin opus löytyy myös.
 
Ilman säilöntäaineita 98 toimi kuin palmun alta täällä.. tosin pyörät oli lämpimässä tallissa, mutta ei ole paljon uskoa aineisiin minulla.
 
Ruiskuhan tämä kuten tämän ikäiset kaikki, talven oli kylmässä tallissa, tankki täytettynä 98e säilöntäaineen kera, pitää varmaan ajella/tyhjentää tankki.
Ajaessa pienillä kierroksilla ja kun kääntää reippaasti kaasua niin veto katkeaa kerrasta mutta minun mielestä ruiskulapät jää auki koska "imuäänet" kuuluvat, sitten kun kaasun löysää niin alkaa käydä
niin kuin pitääkin eikä myöskään pauka putkessa joten tuntuu että bensaa ei mene pytyille ollenkaan
Tuostahan löytyy sähköinen kaasukahva eli ei vaijeria ja kaikki muutkin nykyajan paskeet eli anturia löytyy.
Kilometrejä tuo ei ole kerännyt kuin reilu 15tkm eli ei mikään loppuun poljettukaan vielä.

Lähin merkkihuolto taitaa vielä sijaita n. 200km päässä, OBD-lukijalla + Tuneecu-ohjelmalla pääsisi kyllä itsekkin tsekkaamaan sähköistä sielunelämää ja Haynesin opus löytyy myös.
Jos se toimii kierroksilla hyvin, eli vetää rajoittajalle hyvin, niin vika on polttoaineessa kun seisonut. Jos taas nykii ja röpää eikä meinaa kiertää rajottimelle, niin vika luultavammin bensan saannissa, tai sytkässä tms. anturivika.

Bensaa saa mennä aika paljon extraa että se aiheuttaa pauketta, yleensä extra bensa aiheuttaa mustaa savua, pauke johtuu yleensä laihasta seoksesta.
 
Mikä pyörä projektiksi? Miettinyt vähän jotain 80-luvun dt125 jammua, rd 350/500 liian kalliita. Joku halpa minkä kunnostaminen ei maksa maltaita.
 
Triumph mallia thruxton 1200 vm 2016 on näköjään ottanut itseensä talven aikana.
Tyhjäkäynnillä tai hitaasta vauhdista kaasua nopeasti vääntämällä vehje sammuu.
Normaali ajossa jos kaasua ei väännä kerralla täysille niin pelaa normaalisti ja voimat tallella.
Ei vikavaloa polttele ja käynnistyy normaalisti enkä edes heti ajossa tuota vikaa huomannutkaan ennen kuin vedätin isommalla pykälällä.
Tietääkö joku missä Kuopion lähettyvillä voisi luettaa vikakoodit sun muut anturitiedot?
Pitää itse ensin varmaan koittaa käydä läpi letkut ja johdot...
Jos tarttee käyttää pajalla niin paas kilauttaen Iron Horselle Kuopiossa. Siellä on kovat velhot mitä pyörien huoltoihin ja korjauksiin tulee 👍
 
Joka tapauksessa tuossa osia ehkä kahdeksasosa johonkin nelisylinteriseen ja tuhatventtiiliseen verraten.

Mutta keliin; kyllä on hieno kuunnella sadetta, ja on kevät aina hienoa aikaa vaikkei sataisikaan! Tien päälle!? Mietin just ropinaa kuunnellessa et jos olisi jossain Kouvolassa halpahotellissa ja pohtisi jatkaako matkaa vaiko ottaako vielä toinen yö. Muistellen miten Ruotsissa matkakodissa kuivattelin hanskojani retkikeittimellä ;-)
 
Trumppa oli irti akusta yön yli ja nyt kävin testilenkin niin pelasi ongelmitta. :cool:
Akku ollut kyllä talven kiinni mutta laturissa kokoajan. Helkutin tietokone...
Luotto toki meni Britti vehkeesen:thumbsup:
 
Ollut kyllä taas melkoista peräreikäkeliä ainakin täällä seudulla viimeiset päivät. Luulisi ainakin teiden puhdistuvan tämän sademäärän vuoksi :geek:
 
Trumppa oli irti akusta yön yli ja nyt kävin testilenkin niin pelasi ongelmitta. :cool:
Akku ollut kyllä talven kiinni mutta laturissa kokoajan. Helkutin tietokone...
Luotto toki meni Britti vehkeesen:thumbsup:
Osta HD, niin tiedät mitä laatu ja luotettavuus EI ole...

Toki mitä enemmän sähköä ja boksia, niin sitä helpommin vikaa tulee.

Onneksi omassa ainoa mikä toimii sähköllä, on sytytys ja valot, kaikki muut analogista ja mekaanista.
 
Osta HD, niin tiedät mitä laatu ja luotettavuus EI ole...

Toki mitä enemmän sähköä ja boksia, niin sitä helpommin vikaa tulee.

Onneksi omassa ainoa mikä toimii sähköllä, on sytytys ja valot, kaikki muut analogista ja mekaanista.
Niin outoa kuin se onkin sanoa, kaipaan omalla tavallani esim kickstarttia. Rakastan tekniikkaa, mutta omalla tavallaan esim mekaaninen kiekkamittari, kickstart ja pari muuta pikkujuttua olisivat kova juttu. Etenkin tuo mekaaninen kierroslukumittari. Vituttaa tuossa diginäytöllä olevassa se että koska siinä ei ole syvyyttä, sen näkyvyys ei vain vastaa perinteistä. Tulee ihan liikaa ammuttua limitteriin tai sitten vaihdettua 500-1000rpm liian aikaisin. Ja taas jos ei aja joka päivä, olisi mahtavaa että olisi optio vain polkaista kone käyntiin.
 
Etenkin tuo mekaaninen kierroslukumittari
Allekirjotan täysin. Monsteriin kun vaihdoin nii eka asia, mitä jäin vanhassa pyörässä kaipaamaan on viisarit :'( Sekin jo pelkästään lisäsi fiilistä, kun laittoi bemarissa virrat päälle niin sekä nopeusmittarin että kiekkamittarin viisari kävi äärirajalla ja palasi nolliin. Ei TFT-näyttöä pitäis kyl moottoripyörään laittaa, kun ei se mitenkään järkevästi varsinkaan katteettoman nakupyörän keulalle sulavasti istu. Näyttää niin typerältä kun on vaan kolho tabletti siinä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 397
Viestejä
4 755 316
Jäsenet
77 303
Uusin jäsen
Seepra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom