Nuorempi poika mopoiässä ja kuulemma hieman kiinnostelis mopokortti hommata ja pärrä tietenkin. No katsotaan nyt, ensin pitää saada "terveen paperit" lääkäriltä(oli iso selkäleikkaus alkuvuodesta ja kontrollin jälkeen saa ajaa pyörällä ja varmaan mopollakin jos semmonen hommataan jos/kun lääkäri antaa vihreää valoa).
Ite en noista mitään tiedä, olen kerran elämässäni ajanut serkun mopolla hiekkamontulla penskana ja siitä nyt on jo 30 vuotta aikaa(oli muuten ihan OG manki!). Oma tieto/taito rajoittuu aika pitkälti pientin pihapäristimien huoltamiseen(no ei kait nuo nyt voi olla tekniikaltaan kovin paljon kummosempia vrt. ruohonleikkuri).
Tästä syystä katseeni kohdistui ihan pränikkään mopoon ja tulikin vastaan tuommonen Kiinan manki.
Skyteam Tuning R 8\" matte black moped | Kärkkäisen Verkkokauppa
Paikallinen liike noita myy ja lupaa 24kk takuun eli voin käytännössä viedä ton sinne korjattavaksi jos vaikka kaasari tukkeutuu tms?
Olen ajatellu tuon 2t€ olevan semmonen sopiva budjetti niin kysynkin mitä täällä kokeneemmat on mieltä. Onko tuommosessa takuullisessa 2t€ mopossa jotain semmosta mikä pitää ottaa huomioon? Onko tuo vaikka esim. niin "lussu", että kaverit polkee manuaalisella pyörällä ohi heti? Tai jotain muuta? Muu merkki? Jos käytetty mitä pitää huomioida? Sana vapaa
Naisystävän poika sai mopon pari vuotta sitten ja nyt on kevari. Tuota kevaria ollaan nyt pajotettu mun tallissa aika usein kun pitää vaihtaa valoja yms. Nyt viimeisin tapaus kun piti kannentiivisteet vaihtaa niin pyöräytti sitten pytystä kierteet paskaksi(tarjosin momenttiavainta kun tiedossa oli oikea momentti, mutta kuulemma tiesi kädellä momentin mihin pitää kiriä) niin nyt odotellaan taas uutta osaa

Tämä vähän pelottaa itellä, että pitääkö tässä kaikki vapaa-aika jatkossa käyttää pojan mopon huoltamiseen

Siksi tuo takuu kuten jo mainitsin.
ps. En ole hänen kanssaan jutellu tarkemmin asiasta, että minkälainen sen pitäisi olla tai merkki yms. Ihan vaan sen vuoksi etten herätä liikaa toiveita kun jos tuossa kontrollissa paljastuu jotain mikä estää esim. mopolla ajelun niin en halua herättää liikaa toiveita = iso pettymys kun ei saakaan mopoa.
Kiitos vastauksista etukäteen