Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka paksu jarrulevy Sulla on?Mulla kävi tuuri, ja omassa kiinalaisessa pyörässä tämä sarja asennettuna. Ei ääntele, ja tunnokkaat jarrut. Palat yhteensopivat shimanon halppisten kanssa. Paloja menee kun painoa on, vaihdoin motonetista ostetut jo kertaalleen.
DYISLAND LD-200 2-Pistons Hydraulic Disc Brake Set for ebike,2-PIN Power-Off Electric Bike Hydraulic Brake kit,Hydraulic Brake Kits with mounting Tools and Screws
【Kit Includes】Electric bicycle front hydraulic brake set (one brake lever, one brake 1000mm brake hose) installation tools and screws. 【Important】The hole spacing on the brake conforms to industry standard dimensions (74 mm - 2.91 inches) and is compatible with the stock brake bracket (stock...dy-island.com
Olisko linkkiä tuohon ilmaussettiin?Mulla taitaa olla kans nuo samat dyislandit mg600+:ssa. Toinen kahva menee vähä liian pohjaan, eli vaatinee vaan ilmauksen. Tilasin aliexpressistä tuon dyislandin oman ilmaussetin, niin enköhän pärjää sinne asti kun saapuu
Oisko ohjeita noihin jarrujen ilmauksiin? Mulla oli aiemmin yhdellä satulalla etujarrut ja vaihdoin tuplasatulat. Pysähtyy kyllä, mutta karrukahvaa pitää painaa aika pohjaan että alkaa ottamaan. Aiemmin hipaisusta jo pysähtyi.Olisko linkkiä tuohon ilmaussettiin?
muoks, löytyi
Tuolla linkin takana on video joka selvittää asian mun mielestä hyvin.Oisko ohjeita noihin jarrujen ilmauksiin? Mulla oli aiemmin yhdellä satulalla etujarrut ja vaihdoin tuplasatulat. Pysähtyy kyllä, mutta karrukahvaa pitää painaa aika pohjaan että alkaa ottamaan. Aiemmin hipaisusta jo pysähtyi.
Tuolla linkin takana on video joka selvittää asian mun mielestä hyvin.
Toki mukana tullee kasa ohjeita.
Jos tarkoitit noin yleensä, niin myös Velogilla on aiheesta pari videota, tässä toinen:
Tähän saakka oli pettymys kiinanpoikien tekninen tuki KTET jarrujen hankausta koskien.
Pistivät videolinkin jarrusatulan keskittämiseen ja siinä oli vielä ihan täysin erityyppinen jarru, yksimäntäinen vaijerilla toimiva.
Ehdotin satasen hyvitystä hinnasta ja lupasin itse hoitaa pyörään uudet jarrut, katsotaan mitä vastaavat.
Kyllähän sen saa keskitettyä ja hetkeksi hiljaiseksikin, mutta kovemmassa jarrutuksessa satula menee joko hieman vinoon tai männät ei palaudu.
Herkistin eilen männätkin ensin jarrukliinerillä putsaten ja sitten öljyten...toimi pienen hetken kunnolla.
Niin se vaan on että paskasta ei saa hiottua kunnollista vaikka mitä tekis.
Typerä säätökohde valmistajalta laittaa tuollaiset jarrut jotka ei toimi, ei saa varaosia, ei pysty ilmaamaan/lisäämään jarrunestettä.
Aja 30km/h ja pysäytä mahdollisimman nopeasti, koita sen jälkeen sormella jarrulevyä.Hyvä tietää tälläinenkin vaihtoehto, joka varmaan korostuu mäkisillä poluilla ajaessa kun jarruja käytetään runsaasti.
En vaan jaksa uskoa että yhdestä kovemmasta kahvan painalluksesta tuo paksu (en ole vielä tönärillä mitannut, mutta varmaan 2-3mm) niin paljoa lämpiäisi että sen asento miksikään muuttuisi.
Satulasta kyllä näkee ettei männät aina palaudu ja tuo palojenkin kiinnitys tuossa KTET:ssa on sellainen että varmasti jäävät kulutuspinnan alareunasta erittäin lähelle levyä.
Kovemmassa vauhdissa ne alkavat helisemään.
No mutta se tästä aiheesta, kirjoittelen kun olen vaihtanut jarrut että auttoiko
Muuten pyörä vastaa erittäin hyvin odotuksiani.
Ajoasento on leppoisa selkä suorana, ajaminen tällaisella on ihan erilaista kuin normifillarilla ja sopii juurikin siihen rentoon luonnossa liikkumiseen jota tältä hommalta lähdin hakemaankin.
Itselle tuli reilu viikko sitten Lankeleisi MG 600 pyörä. Ajettu noin 150km.
Eli kunhan saavat maksun niin tuotetuki loppuu todennäköisesti siihen. Takuusta puhumattakaan.Mulle tuli Lankeleisi MG 740 Plus suoraan heidän omien sivujen kautta, maksutapana Klarna. Tilauksesta meni noin viikko, kun paketti saapui.
Heti kasauksen jälkeen pyörä ilmoitti Error 04, eli kaasukahva ei toimi. Sen pystyi asetuksista ottamaan pois päältä, jonka jälkeen pääsi pyörää testaamaan. Noh, 5 km jälkeen pyörän avustus lopetti myös toimimasta, eli nyt pyörässä on 20 Ah akku näyttämässä nopeutta.
Lankeleisin kanssa olen sähköpostikeskustelua käynyt ja he on toki vastannut, mutta vastauksissa menee pari päivää aina, niin viikon aikana ei kovin paljon tapahdu.
Nyt alkaa olemaan kuukausi mennyt tilauksesta ja Klarnan maksun eräpäivä kolkuttelee. Tein Klarnalle ilmoituksen, että tuotteessa on vikaa, jotta eräpäivä siirtyisi siihen asti kunnes pyörä toimii. Ilmoituksen jälkeen ei mennyt, kuin tunti niin Kiinasta soitettiin Whatsappiin ja pyysivät ottamaan Klarnan ilmoituksen pois. Aikamoinen spurtti tuli ongelmanratkaisuun.
Nyt Kiinasta on sitten uudet kontrollerit laitettu tulemaan. Vähän skeptinen, että lähteekö niilläkään toimimaan. Toivottavasti, koska pyörä vaikuttaa muutoin kyllä erittäin mukavalta ja etenkin pyörän alumiiniosat laadukkailta myös.
Mulle tuli Lankeleisi MG 740 Plus suoraan heidän omien sivujen kautta, maksutapana Klarna. Tilauksesta meni noin viikko, kun paketti saapui.
Heti kasauksen jälkeen pyörä ilmoitti Error 04, eli kaasukahva ei toimi. Sen pystyi asetuksista ottamaan pois päältä, jonka jälkeen pääsi pyörää testaamaan. Noh, 5 km jälkeen pyörän avustus lopetti myös toimimasta, eli nyt pyörässä on 20 Ah akku näyttämässä nopeutta.
Lankeleisin kanssa olen sähköpostikeskustelua käynyt ja he on toki vastannut, mutta vastauksissa menee pari päivää aina, niin viikon aikana ei kovin paljon tapahdu.
Nyt alkaa olemaan kuukausi mennyt tilauksesta ja Klarnan maksun eräpäivä kolkuttelee. Tein Klarnalle ilmoituksen, että tuotteessa on vikaa, jotta eräpäivä siirtyisi siihen asti kunnes pyörä toimii. Ilmoituksen jälkeen ei mennyt, kuin tunti niin Kiinasta soitettiin Whatsappiin ja pyysivät ottamaan Klarnan ilmoituksen pois. Aikamoinen spurtti tuli ongelmanratkaisuun.
Nyt Kiinasta on sitten uudet kontrollerit laitettu tulemaan. Vähän skeptinen, että lähteekö niilläkään toimimaan. Toivottavasti, koska pyörä vaikuttaa muutoin kyllä erittäin mukavalta ja etenkin pyörän alumiiniosat laadukkailta myös.
Löydä vaarallinen tai vaatimusten vastainen tuote
Poista heti tämä latauslaite käytöstä
No on se prkl kun ovat olleet asiasta tietoisia ja sanallakaan eivät asiasta maininneet kun heidän kanssaan muuten ollut varmaan jo liki 20 kertaa sähköpostitse yhteydessä koskien muuta asiaa.
Pistin nyt Vakolelle / BuyBestGearille postia että josko laittaisivat tännekin uuden sähköturvallisen laturin
Tosin tilalle näyttää tulevan samalta valmistajalta malli YZ130, joka on neljän ampeerin sijasta kahden ampeerin laturi...onko se sähköturvallisempi kuin isoveljensä, niin vähän epäilen.
Liity Discord-palvelimelle Nopeat sähköhärvelit!
Tuolla on videota miten Vakole CO26:n akku posahtaa kesken ajon.
Sai akun pyörästä irroitettua, savuttaa sekä poksahtelee tien reunassa.
Tarttee varmaan alkaa miettiä miten akun saa nakattua pihalle jos se latauksessa syttyy.
Ainakin sammutuspeite pitää nyt hommata koska ei sitä paljain käsin viitsi kosketella jos päässyt jo poksahtelu vaiheeseen.
Joopa joo, osia tuli vaihdeltua viimeisimpänä täys pitkät lokarit joiden kanssa sai vähän kikkailla kun tuo takajousto tässä Vakole CO26:ssa.
Etuiskareista kyselin viime viikolla kun preloadin säädöllä ei ole mitään efektiä ja iskari jumittaa välillä ala-asentoon.
Vastaus oli että ehkä ei täytä minun vaatimuksiani, mutta tehtaan speksit ne täyttää
Tänään olin taas pyörälenkillä (450km tullut kolmessa viikossa) ja kuinka ollakaan akku tyhjeni suoraan 3 palkista nollaan ja meni työntöhommiksi, onneksi ei ollut kuin joku 5km kotiin, puolet työnsin kun ei tolla ylämäkeen pysty ilman sähköä ajamaan.
Kolme kertaa nyt tehnyt tän ja sain onneksi otettua siitä videon myyjälle takuuta varten.
En nyt kyllä ihan näillä puheilla voi suositella tätä pyörää ostamaan, koska paskasta ei kannata maksaa mitään.
Potentiaalia olisi olla hinta-laatusuhteelta kelpo vekotin, mutta tarttis sen toimia ainakin vuoden takuuajan!
Katotaan mitä kiinalaiset tällä kertaa vastaavat.
No onhan tuossakin vaihteet, ei ketjuja nyt jalkavoimalla normaali ihminen poikki saa.Joo välitykset, pyörän massa ja kenties rengaspaineet (0,7 / 0,8) tekee sen ettei ainakaan tällä saa muuta kuin ketjut katkaistua ylämäkeen.
Tasaisella menee ihan ok.
Ehkä siinä sun eFat:ssa se 9-vaihteinen tarjoaa välitystä jolla voi ajella luomunakin ylämäkeen.
Niin en tiedä kun pelkkiä ylistäviä kommentteja kuuli tuosta Vakolestakin, niin kirjattuja kokemuksia kuin (sponssattuja) videoitakin.
Hyvä pyörä hintaisekseen jos toimisi kuten kuuluu, tällaisenaan paska.
Kannattaa suosiolla jättää noi halppis kiinalaiset kauppaan jo niiden akut pelkästään melkoinen turvallisuusriski. Kyllähän siinä aika monia mutkia suoraksi vedetty, kun myydään vähän yli tonnilla +700Whn akullista sähköläskiä. Kiinapyörissä vähän se ongelma, että nuo arvostelut aika pitkälti yleensä piilomainoksia, kun youtubessa pyörästä positiivisen videon tekevät tyypit saa ne itselleen ilmaiseksi ja ref linkeistä rahaa.Joo välitykset, pyörän massa ja kenties rengaspaineet (0,7 / 0,8) tekee sen ettei ainakaan tällä saa muuta kuin ketjut katkaistua ylämäkeen.
Tasaisella menee ihan ok.
Ehkä siinä sun eFat:ssa se 9-vaihteinen tarjoaa välitystä jolla voi ajella luomunakin ylämäkeen.
Niin en tiedä kun pelkkiä ylistäviä kommentteja kuuli tuosta Vakolestakin, niin kirjattuja kokemuksia kuin (sponssattuja) videoitakin.
Hyvä pyörä hintaisekseen jos toimisi kuten kuuluu, tällaisenaan paska.
Jos haluaa hyvän kaupunkipyörän halvalla niin biltemaJoo kyllähän tässä ihan tietoinen riski tuli otettua eli peiliin on katsominen.
Sijoitus ei ollut onneksi suuri ja olikin tarkoitus kartoittaa miltä homma tuntuu ja ihan kivaltahan se tuntuu.
Sijoitanko sitten yli 2000eur (siis 3500-6000eur) fillariin, niin en!
Synnyin 70-luvun alussa persaukiseen perheeseen jossa ei ikinä ollut autoa ja joka prkl:een matka piti mennä fillarilla!
Itse asiassa pyöräilystä on mitta ihan täys, mutta tää sähköavusteisuus tekee siitä kyllä ihan erilaista, rentoa ulkoilua joka tässä kohdin oli tarkoituskin
Eiköhän nuo kiinavalaiset nyt kuitenkin pidä takuusta kiinni ellei sitten perustele takuun purkua sillä kun olen sinne muutaman palikan omin päin vaihtanut.
Nakkaan sitten pyörän metalliromuun, akun tietty akkukeräykseen
Paljonko se pyörä painaa, se ratkaisee nykyään.Minulla on 1000W polkupyörä joka on valikosta rajoitettu 25km/h nopeuteen ja käyttänyt sitä aina vain polkimilla siitä tosin löytyy kaasukahvakin. Mitenkäs nyt tämän uudistuksen jälkeen mahtaa olla, että takavarikoidaanko pyörä vai viedäänkö suoraan putkaan? En ole tälle kesälle vielä ottanut ollenkaan käyttöön kun epävarma tästä uudistuksesta.
Eli tarvii vakuutuksenAkun kanssa 36kg, ilman akkua öbaut 30kg.
Juu en ole pyörää vakuuttamassa. Myyntiin ja autolla sitten kesälläkin.Eli tarvii vakuutuksen
Toki tuo pyörä on pitänyt aina vakuuttaa, ennen uudistusta kaikki yli 250w piti vakuuttaa, nykyään vain jos se pyörä painaa yli 25kg.Juu en ole pyörää vakuuttamassa. Myyntiin ja autolla sitten kesälläkin.
Toki virallisen pykälän tiedän, mutta ei ole sanomista tullut kun rajannut siihen 25km/h. Arvelin vaan että nyt kun on virallinen uudistus niin poliisit varmaan haukkana asian kanssa? Ei ole montaa alle 25kg sähköpyörää kyllä edes markkinoilla, oma ihan normi polkupyöräkin painaa 20kg. Vissiin tässä uudistuksena on ollut ajatus, että rikkaat ostelee hiilikuitu/alumiini runkoiset sähköpyörät ja köyhät vatkaa tavallisilla pyörillä. Vakuutuksen ottaminen pyöräteillä ajettavaan pyörään ei tulisi mielenkään.Toki tuo pyörä on pitänyt aina vakuuttaa, ennen uudistusta kaikki yli 250w piti vakuuttaa, nykyään vain jos se pyörä painaa yli 25kg.
Toki virallisen pykälän tiedän, mutta ei ole sanomista tullut kun rajannut siihen 25km/h. Arvelin vaan että nyt kun on virallinen uudistus niin poliisit varmaan haukkana asian kanssa? Ei ole montaa alle 25kg sähköpyörää kyllä edes markkinoilla, oma ihan normi polkupyöräkin painaa 20kg. Vissiin tässä uudistuksena on ollut ajatus, että rikkaat ostelee hiilikuitu/alumiini runkoiset sähköpyörät ja köyhät vatkaa tavallisilla pyörillä. Vakuutuksen ottaminen pyöräteillä ajettavaan pyörään ei tulisi mielenkään.
Tuossa on myös se mahdollisuus, että tuo kennoryhmässä kennot menneet huonommaksi kuin muut ja sen jännitteet laskee käytössä nopeammin kuin muut.Siis ryhmä 11 alijännitteinen josta syystä BMS sammuttaa akun kun se menee alarajalle.
Ohjaimen konkat sen räpsymisen aiheuttaa. Pikkuhiljaa tulee kulumaa kosketuspintoihin kun jännitteellisenä kytket akkua paikalleen. Kun joka kerta räpsähtää (jos konkat tyhjentyneet). Napin saisi kyllä virittelemällä. Laittaa napin vetämään bms lämpötila-anturin kanssa sopiva vastus siihen rinnalle, jolloin bms menee suojaustilaan ja laittaa purku / lataus fetit kiinni kun olettaa akun olevan liian kylmä. Mutta toki ilmankin pärjää. Kuluttaa vain kontakteja hieman enemmän.Joo jos kennoissa vika, niin akku menee sit ongelmajätteeseen.
Ei kuitenkaan iso investointi ollut osat korjausyritykseen, niin ei harmita vaikkei tuliskaan sit kuntoon.
Mulla ei ole mitään eristetarpeita nyt, nekin on tilauksessa, joten kyllä pistän koko homman nippuun sitten kerralla.
Menee varmaan 2-3vko:a kun kaikki on kotona.
Ensin teippiä ja sitten kutistemuovi joka päistä liimamassalla tiiviiksi kuten oli vanhassakin.
Sulakkeet jo lisäsin discon neuvojen mukaan lataukseen 5A ja purkuun 25A
Kytkimelle ei paikkaa uudessa BMS:ssä ole, joten sen otin kokonaan pois ja tilalle muovipaikka epoksilla.
Vähän voi kontaktipinnat räpsyä, tosin ei siellä kuormaa ole siinä kohdin kun akkua irroitetaan/asennetaan paikoilleen.
Ei aina, mutta aika usein. Sitten nuo isommat akut, joissa kytkentään käytetään esim xt90 tms liittimä ovat usein varustettu "antispark" liittimillä, joissa kytkentä tapahtuu ensiksi vastuksen kautta, joka varaa konkat. Näissä isommissa akuissa joista saa ulos satoja ampeereja ja ohjaimetkin ovat järeämmät on myös kipinöinti suurempaa. Toinen vaihtoehto on esim bt bms omaavassa akussa laittaa purkufetit pois päältä sovelluksella. Tällöin ei kipinöi johdot kytkettäessä. Ja fetit takaisin päälle kun johdot on kytketty. Itse käytän tätä tapaa. Toisessa pyörässäni taas on irrotettava akku, ja se kytketään pyörään niin, että akku (bms) on pois päältä (no bms on kyllä päällä, mutta fetit kiinni). Ja siinä bms avaa automaattisesti fetit ja "käynnistyy" itsestään kun se kytketään telakkaan / pyörään.Joo ei tule tähän nyt kyllä kytkintä enää, mutta kiitos hyvästä vinkistä
Luultavasti tämä ajaa vara-akun virkaa vain pidemmillä reissuilla jatkossa kunhan se uusi ja myyjän mukaan parempilaatuinen akku saapuu
Onko muuten yleisesti ottaen sähköfillareiden akuissa aina kytkin?
Kysyin If:ltä tänään voiko vakuutuksen pistää tauolle eli fillarin poistaa toistaiseksi tieliikennekäytöstä, niin ei kuulemma voi.
Vakuutuksen voi päättää ja ottaa sitten uudelleen kun tarvii taas.
Josko talveksi ottais pois kun en silloin meinaa ajaa, säästö nyt ei olisi kuin jotain 30eur mut turhaa sekin on maksaa jos ei kerta tarvetta.
2. L-luokan ajoneuvon ajokuntoiseen massaan ei sisälly seuraavaa:
käyttövoima-akkujen massa, kun kyse on hybridiajoneuvosta tai täysin sähkökäyttöisestä ajoneuvosta;