Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samiii
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla taitaa olla kans nuo samat dyislandit mg600+:ssa. Toinen kahva menee vähä liian pohjaan, eli vaatinee vaan ilmauksen. Tilasin aliexpressistä tuon dyislandin oman ilmaussetin, niin enköhän pärjää sinne asti kun saapuu
 
Mulla kävi tuuri, ja omassa kiinalaisessa pyörässä tämä sarja asennettuna. Ei ääntele, ja tunnokkaat jarrut. Palat yhteensopivat shimanon halppisten kanssa. Paloja menee kun painoa on, vaihdoin motonetista ostetut jo kertaalleen.

Kuinka paksu jarrulevy Sulla on?

Pistin tollasen tilaten, on sitten ainakin varalle jos vaikka saankin BuyBestGearin tuelta uudet.
Uuden setin ois kuitenkin joutunut jossain vaiheessa hommaamaan koska ei saa paloja tähän rahisevaan KTET jarruun.

muoks:
Tilaamalla AliExpressistä säästää hinnassa.

Mulla taitaa olla kans nuo samat dyislandit mg600+:ssa. Toinen kahva menee vähä liian pohjaan, eli vaatinee vaan ilmauksen. Tilasin aliexpressistä tuon dyislandin oman ilmaussetin, niin enköhän pärjää sinne asti kun saapuu
Olisko linkkiä tuohon ilmaussettiin?
muoks, löytyi
18.9€ 40% OFF|DYISLAND Bike Brake Bleed Kit for Dyisland Hydraulic Disc Brake Series Products,Including Mineral Brake Fluid and Operating Tool| | - AliExpress
 
Viimeksi muokattu:
Olisko linkkiä tuohon ilmaussettiin?
muoks, löytyi
Oisko ohjeita noihin jarrujen ilmauksiin? Mulla oli aiemmin yhdellä satulalla etujarrut ja vaihdoin tuplasatulat. Pysähtyy kyllä, mutta karrukahvaa pitää painaa aika pohjaan että alkaa ottamaan. Aiemmin hipaisusta jo pysähtyi.
 
Oisko ohjeita noihin jarrujen ilmauksiin? Mulla oli aiemmin yhdellä satulalla etujarrut ja vaihdoin tuplasatulat. Pysähtyy kyllä, mutta karrukahvaa pitää painaa aika pohjaan että alkaa ottamaan. Aiemmin hipaisusta jo pysähtyi.
Tuolla linkin takana on video joka selvittää asian mun mielestä hyvin.
Toki mukana tullee kasa ohjeita.

Jos tarkoitit noin yleensä, niin myös Velogilla on aiheesta pari videota, tässä toinen:


Tähän saakka oli pettymys kiinanpoikien tekninen tuki KTET jarrujen hankausta koskien.
Pistivät videolinkin jarrusatulan keskittämiseen ja siinä oli vielä ihan täysin erityyppinen jarru, yksimäntäinen vaijerilla toimiva.
Ehdotin satasen hyvitystä hinnasta ja lupasin itse hoitaa pyörään uudet jarrut, katsotaan mitä vastaavat.

Kyllähän sen saa keskitettyä ja hetkeksi hiljaiseksikin, mutta kovemmassa jarrutuksessa satula menee joko hieman vinoon tai männät ei palaudu.
Herkistin eilen männätkin ensin jarrukliinerillä putsaten ja sitten öljyten...toimi pienen hetken kunnolla.
Niin se vaan on että paskasta ei saa hiottua kunnollista vaikka mitä tekis.
Typerä säästökohde valmistajalta laittaa tuollaiset jarrut jotka ei toimi, ei saa varaosia, ei pysty ilmaamaan/lisäämään jarrunestettä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla linkin takana on video joka selvittää asian mun mielestä hyvin.
Toki mukana tullee kasa ohjeita.

Jos tarkoitit noin yleensä, niin myös Velogilla on aiheesta pari videota, tässä toinen:


Tähän saakka oli pettymys kiinanpoikien tekninen tuki KTET jarrujen hankausta koskien.
Pistivät videolinkin jarrusatulan keskittämiseen ja siinä oli vielä ihan täysin erityyppinen jarru, yksimäntäinen vaijerilla toimiva.
Ehdotin satasen hyvitystä hinnasta ja lupasin itse hoitaa pyörään uudet jarrut, katsotaan mitä vastaavat.

Kyllähän sen saa keskitettyä ja hetkeksi hiljaiseksikin, mutta kovemmassa jarrutuksessa satula menee joko hieman vinoon tai männät ei palaudu.
Herkistin eilen männätkin ensin jarrukliinerillä putsaten ja sitten öljyten...toimi pienen hetken kunnolla.
Niin se vaan on että paskasta ei saa hiottua kunnollista vaikka mitä tekis.
Typerä säätökohde valmistajalta laittaa tuollaiset jarrut jotka ei toimi, ei saa varaosia, ei pysty ilmaamaan/lisäämään jarrunestettä.

Ei, vaan levy lämpenee ja jää jäähdyttyään eri asentoon kuin aikasemmin ja siksi kihnuttaa.

Tähän auttaa kelluva jarrulevy.
 
Hyvä tietää tälläinenkin vaihtoehto, joka varmaan korostuu mäkisillä poluilla ajaessa kun jarruja käytetään runsaasti.

En vaan jaksa uskoa että yhdestä kovemmasta kahvan painalluksesta tuo paksu (en ole vielä tönärillä mitannut, mutta varmaan 2-3mm) niin paljoa lämpiäisi että sen asento miksikään muuttuisi.
Satulasta kyllä näkee ettei männät aina palaudu ja tuo palojenkin kiinnitys tuossa KTET:ssa on sellainen että varmasti jäävät kulutuspinnan alareunasta erittäin lähelle levyä.
Kovemmassa vauhdissa ne alkavat helisemään.
edit:
Ei ne olleetkaan jarrut jotka siellä kovemmassa vauhdissa rallatteli vaan pinnaheijastimet, nyt on hiljaista kun ruuvasin moiset tekeleet pois:
1718551097972.png

No mutta se tästä aiheesta, kirjoittelen kun olen vaihtanut jarrut että auttoiko :)

Muuten pyörä vastaa erittäin hyvin odotuksiani.
Ajoasento on leppoisa selkä suorana, ajaminen tällaisella on ihan erilaista kuin normifillarilla ja sopii juurikin siihen rentoon luonnossa liikkumiseen jota tältä hommalta lähdin hakemaankin.

-------------------------------
Kirjoitin etten koske rajoittimeen, mutta laittamalla maksiminopeudeksi 45km/t se soveltuu hyvin tasoilla 1-4 teillä ajamiseen (taso 4 = 25km/t), kun taas rajoitin asetuksessa 25km/t sopii metsäpoluille tasoilla 1-5.

60Nm vääntö ei riitä jyrkempiin mäkiin, yksi sellainen mäki tullut vastaan joka oli pakko taluttaa kun suurin takaratas on liian pieni.
eFAT:n 95Nm ja 9-vaihteinen pakka voisi jaksaa tämänkin ruhon ylös viedä. Siinä voisi olla seuraava pyörä jos tästä hommasta enemmänkin innostuu...
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä tietää tälläinenkin vaihtoehto, joka varmaan korostuu mäkisillä poluilla ajaessa kun jarruja käytetään runsaasti.

En vaan jaksa uskoa että yhdestä kovemmasta kahvan painalluksesta tuo paksu (en ole vielä tönärillä mitannut, mutta varmaan 2-3mm) niin paljoa lämpiäisi että sen asento miksikään muuttuisi.
Satulasta kyllä näkee ettei männät aina palaudu ja tuo palojenkin kiinnitys tuossa KTET:ssa on sellainen että varmasti jäävät kulutuspinnan alareunasta erittäin lähelle levyä.
Kovemmassa vauhdissa ne alkavat helisemään.

No mutta se tästä aiheesta, kirjoittelen kun olen vaihtanut jarrut että auttoiko :)

Muuten pyörä vastaa erittäin hyvin odotuksiani.
Ajoasento on leppoisa selkä suorana, ajaminen tällaisella on ihan erilaista kuin normifillarilla ja sopii juurikin siihen rentoon luonnossa liikkumiseen jota tältä hommalta lähdin hakemaankin.
Aja 30km/h ja pysäytä mahdollisimman nopeasti, koita sen jälkeen sormella jarrulevyä.
 
Itselle tuli reilu viikko sitten Lankeleisi MG 600 pyörä. Ajettu noin 150km.

Mulle tuli Lankeleisi MG 740 Plus suoraan heidän omien sivujen kautta, maksutapana Klarna. Tilauksesta meni noin viikko, kun paketti saapui.
Heti kasauksen jälkeen pyörä ilmoitti Error 04, eli kaasukahva ei toimi. Sen pystyi asetuksista ottamaan pois päältä, jonka jälkeen pääsi pyörää testaamaan. Noh, 5 km jälkeen pyörän avustus lopetti myös toimimasta, eli nyt pyörässä on 20 Ah akku näyttämässä nopeutta.

Lankeleisin kanssa olen sähköpostikeskustelua käynyt ja he on toki vastannut, mutta vastauksissa menee pari päivää aina, niin viikon aikana ei kovin paljon tapahdu.

Nyt alkaa olemaan kuukausi mennyt tilauksesta ja Klarnan maksun eräpäivä kolkuttelee. Tein Klarnalle ilmoituksen, että tuotteessa on vikaa, jotta eräpäivä siirtyisi siihen asti kunnes pyörä toimii. Ilmoituksen jälkeen ei mennyt, kuin tunti niin Kiinasta soitettiin Whatsappiin ja pyysivät ottamaan Klarnan ilmoituksen pois. Aikamoinen spurtti tuli ongelmanratkaisuun.

Nyt Kiinasta on sitten uudet kontrollerit laitettu tulemaan. Vähän skeptinen, että lähteekö niilläkään toimimaan. Toivottavasti, koska pyörä vaikuttaa muutoin kyllä erittäin mukavalta ja etenkin pyörän alumiiniosat laadukkailta myös.
 
Mulle tuli Lankeleisi MG 740 Plus suoraan heidän omien sivujen kautta, maksutapana Klarna. Tilauksesta meni noin viikko, kun paketti saapui.
Heti kasauksen jälkeen pyörä ilmoitti Error 04, eli kaasukahva ei toimi. Sen pystyi asetuksista ottamaan pois päältä, jonka jälkeen pääsi pyörää testaamaan. Noh, 5 km jälkeen pyörän avustus lopetti myös toimimasta, eli nyt pyörässä on 20 Ah akku näyttämässä nopeutta.

Lankeleisin kanssa olen sähköpostikeskustelua käynyt ja he on toki vastannut, mutta vastauksissa menee pari päivää aina, niin viikon aikana ei kovin paljon tapahdu.

Nyt alkaa olemaan kuukausi mennyt tilauksesta ja Klarnan maksun eräpäivä kolkuttelee. Tein Klarnalle ilmoituksen, että tuotteessa on vikaa, jotta eräpäivä siirtyisi siihen asti kunnes pyörä toimii. Ilmoituksen jälkeen ei mennyt, kuin tunti niin Kiinasta soitettiin Whatsappiin ja pyysivät ottamaan Klarnan ilmoituksen pois. Aikamoinen spurtti tuli ongelmanratkaisuun.

Nyt Kiinasta on sitten uudet kontrollerit laitettu tulemaan. Vähän skeptinen, että lähteekö niilläkään toimimaan. Toivottavasti, koska pyörä vaikuttaa muutoin kyllä erittäin mukavalta ja etenkin pyörän alumiiniosat laadukkailta myös.
Eli kunhan saavat maksun niin tuotetuki loppuu todennäköisesti siihen. Takuusta puhumattakaan.
 
Mulle tuli Lankeleisi MG 740 Plus suoraan heidän omien sivujen kautta, maksutapana Klarna. Tilauksesta meni noin viikko, kun paketti saapui.
Heti kasauksen jälkeen pyörä ilmoitti Error 04, eli kaasukahva ei toimi. Sen pystyi asetuksista ottamaan pois päältä, jonka jälkeen pääsi pyörää testaamaan. Noh, 5 km jälkeen pyörän avustus lopetti myös toimimasta, eli nyt pyörässä on 20 Ah akku näyttämässä nopeutta.

Lankeleisin kanssa olen sähköpostikeskustelua käynyt ja he on toki vastannut, mutta vastauksissa menee pari päivää aina, niin viikon aikana ei kovin paljon tapahdu.

Nyt alkaa olemaan kuukausi mennyt tilauksesta ja Klarnan maksun eräpäivä kolkuttelee. Tein Klarnalle ilmoituksen, että tuotteessa on vikaa, jotta eräpäivä siirtyisi siihen asti kunnes pyörä toimii. Ilmoituksen jälkeen ei mennyt, kuin tunti niin Kiinasta soitettiin Whatsappiin ja pyysivät ottamaan Klarnan ilmoituksen pois. Aikamoinen spurtti tuli ongelmanratkaisuun.

Nyt Kiinasta on sitten uudet kontrollerit laitettu tulemaan. Vähän skeptinen, että lähteekö niilläkään toimimaan. Toivottavasti, koska pyörä vaikuttaa muutoin kyllä erittäin mukavalta ja etenkin pyörän alumiiniosat laadukkailta myös.

Nuo takuuhommat hankalia, etäisyyksien ja viiveiden kanssa.

Mulla toimi ihan ookoo takuu paljon maksujen jälkeenkin, kun oma cmacewheel oireili. Tod näk syynä lopulta oli vaan huono kontakti moottorin liittimessä.

Joka tapauksessa hyllyssä on uusi moottori ja se näyttö.

Pyörä Geekbuyingin kautta ostettu. Mutta vähän on tuuripeliä kyllä.
 
Ompa harmi ku mennyt alku ketuilleen.

Kiristelin stemmin vielä kertaalleen ja jos nyt ei ala tarttumaan otan viestiä itekkin pyörän myyjään, että mitä tehdään (buybestgearille). Tosin eipä tuo jäykkä stemmi maksais älyttömiä jos semmoisen löytäisi sopivan.

Näyttäisi että kannattaa rasvailla moottori, ei ollut tosiaan rasvaa käytännössä yhtään nailon rattailla.
 
Nopeasti kyllä vastaavat BBG:llä.
Ota kuvia ja video jo valmiiksi kun otat tukeen yhteyttä, niitä he ensin pyytävät.

Stemmin säätö on kyllä ihan huippujuttu ainakin itelle, niin sai ajoasennon pystyyn, huonoselkäisenkin mukava ajaa!

Tuohon laahaavaan jarruun, niin käskivät viedä paikalliseen pyöräkorjaamoon jarrusatulan keskitykseen, maksavat jos lasku alle 25eur.
Kun pistin että vaihdan itse jarrut parempiin, niin vastasivat että se sitten poistaa pyörästä takuun.
Joopa joo...ovat vaihtaneet halvan osan paskaan siitä myyntisivulla informoimatta ja jos suostuu itse maksamaan ja vaihtamaan paskan halpaan, mutta toimivaan, niin ei käy :rolleyes:

No vois sitä piruttaan käydä paikallisessa liikkeessä, ni saavat helppoa rahaa ja minä sitten jatkaa tuota vääntöä tuen kanssa ;)
Tosin eivät mielellään ota näitä kiinanvehkeitä riesakseen.

Pistin Alista tilaukseen tällaisen setin, jolle tulee varmaan vielä tarvetta ja hinta sama mitä pelkkä ketjutulkki maksaa Motonetissa:
1718691932399.png

-------------------------
Sain nyt tönärin käsiini, niin jarrulevyjen paksuus tässä Vakole CO26:ssa on 3,1mm eli aikas paljon enemmän kuin normaalisti 1,8 - 2,2mm
Ei ihme että kihnuttaa kun väli paloihin on niin pieni.

-------------------------
Ostin Puuilosta 180mm jarrulevyn taakse ja loppui jarrun ääntelyt siihen :tup:
Ajan nykyiset palat loppuun ja vaihdan sitten vasta uudet jarrut.
edit:
Kiinalaiset maksoivat jarrulevyn :)

-------------------------
Vakole CO26 bike.jpg
Vakole CO26.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Löydä vaarallinen tai vaatimusten vastainen tuote

1719047611817.png

Poista heti tämä latauslaite käytöstä

YZ260 Power Charger Vakole CO26.jpg

No on se prkl kun ovat olleet asiasta tietoisia ja sanallakaan eivät asiasta maininneet kun heidän kanssaan muuten ollut varmaan jo liki 20 kertaa sähköpostitse yhteydessä koskien muuta asiaa.

Pistin nyt Vakolelle / BuyBestGearille postia että josko laittaisivat tännekin uuden sähköturvallisen laturin :rolleyes:
Tosin tilalle näyttää tulevan samalta valmistajalta malli YZ130, joka on neljän ampeerin sijasta kahden ampeerin laturi...onko se sähköturvallisempi kuin isoveljensä, niin vähän epäilen.

Liity Discord-palvelimelle Nopeat sähköhärvelit!
Tuolla on videota miten Vakole CO26:n akku posahtaa kesken ajon.
Sai akun pyörästä irroitettua, savuttaa sekä poksahtelee tien reunassa.

1719048001133.png

Tarttee varmaan alkaa miettiä miten akun saa nakattua pihalle jos se latauksessa syttyy.
Ainakin sammutuspeite pitää nyt hommata koska ei sitä paljain käsin viitsi kosketella jos päässyt jo poksahtelu vaiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Löydä vaarallinen tai vaatimusten vastainen tuote

1719047611817.png

Poista heti tämä latauslaite käytöstä

YZ260 Power Charger Vakole CO26.jpg

No on se prkl kun ovat olleet asiasta tietoisia ja sanallakaan eivät asiasta maininneet kun heidän kanssaan muuten ollut varmaan jo liki 20 kertaa sähköpostitse yhteydessä koskien muuta asiaa.

Pistin nyt Vakolelle / BuyBestGearille postia että josko laittaisivat tännekin uuden sähköturvallisen laturin :rolleyes:
Tosin tilalle näyttää tulevan samalta valmistajalta malli YZ130, joka on neljän ampeerin sijasta kahden ampeerin laturi...onko se sähköturvallisempi kuin isoveljensä, niin vähän epäilen.

Liity Discord-palvelimelle Nopeat sähköhärvelit!
Tuolla on videota miten Vakole CO26:n akku posahtaa kesken ajon.
Sai akun pyörästä irroitettua, savuttaa sekä poksahtelee tien reunassa.

1719048001133.png


Tarttee varmaan alkaa miettiä miten akun saa nakattua pihalle jos se latauksessa syttyy.
Ainakin sammutuspeite pitää nyt hommata koska ei sitä paljain käsin viitsi kosketella jos päässyt jo poksahtelu vaiheeseen.

Toivon mukaan ei tule näitä omaan taloyhtiöön Tai sitten pitää häkä/savu varoittimet käydä tarkistamassa
 
Liittyykö tuo akun räjähtäminen mitenkään laturiin kuitenkaan? Tuo kaveri ei käsittääkseni ole päivittänyt tuonne discordiin tuon jälkeen mitään.

Eikö laturi ollut vain reputtanut tukesin testit sähköiskujen osalta?

Toki kyseisessä akku palossa oli Vakolen pyörä.
 
Ei liity siihen mitenkään.
Itse meinaan käyttää jatkossakin tuota 4A laturia vaikka sitten lähettävätkin sen 2A laturin myös, onpahan sitten varalla tai voi viedä vaikka työpaikalle.

Tarina ei kerro muuta kuin että akkuräjähdyksen sattuneella kaverilla oli ollut pyörä viikon verran.
Oliko sitten mennyt muuttelemaan jotain virta-arvoja tms niin tiedä häntä.
Ainakin sadekeli näyttää olevan kyseisellä hetkellä.
edit: Lähettivät kokonaan uuden pyörän hänelle :thumbsup:

Mutta posahteleehan noita akkuja aina silloin tällöin, autoista, taskulampuista, puhelimista jne

--------------------
Motonetista tarttui mukaan Acera takavaihtaja, uusi 7v vaihdevipu ja vahvistetut Shimanon ketjut sähköpyörille (vaikkei ne takamoottorilla rasitukaan).
Vaihdoin samalla ne pyörän mukana tulleet KTET jarruosat DYISLAND jarruihin eli Shimanon kopiot, joihin saa varaosia ja voi nesteiden kanssa läträillä.

Jos joku joskus kaipaa KTET jarruihin paloja tai vaikka koko etujarrusettiä, niin multa saa hyvin edullisesti 300km ajetut, laita yksityisviestiä.
Itse en ainakaan löytänyt mistään jarrupaloja tuohon KTET tekeleeseen, Vakole lupasi sellaiset myydä, mutta myyntilinkkiä ei koskaan tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Joopa joo, osia tuli vaihdeltua viimeisimpänä täys pitkät lokarit joiden kanssa sai vähän kikkailla kun tuo takajousto tässä Vakole CO26:ssa.

Etuiskareista kyselin viime viikolla kun preloadin säädöllä ei ole mitään efektiä ja iskari jumittaa välillä ala-asentoon.
Vastaus oli että ehkä ei täytä minun vaatimuksiani, mutta tehtaan speksit ne täyttää :rolleyes:

Tänään olin taas pyörälenkillä (450km tullut kolmessa viikossa) ja kuinka ollakaan akku tyhjeni suoraan 3 palkista nollaan ja meni työntöhommiksi, onneksi ei ollut kuin joku 5km kotiin, puolet työnsin kun ei tolla ylämäkeen pysty ilman sähköä ajamaan.
Kolme kertaa nyt tehnyt tän ja sain onneksi otettua siitä videon myyjälle takuuta varten.

En nyt kyllä ihan näillä puheilla voi suositella tätä pyörää ostamaan, koska paskasta ei kannata maksaa mitään.
Potentiaalia olisi olla hinta-laatusuhteelta kelpo vekotin, mutta tarttis sen toimia ainakin vuoden takuuajan!

Katotaan mitä kiinalaiset tällä kertaa vastaavat.

 
Viimeksi muokattu:
Joopa joo, osia tuli vaihdeltua viimeisimpänä täys pitkät lokarit joiden kanssa sai vähän kikkailla kun tuo takajousto tässä Vakole CO26:ssa.

Etuiskareista kyselin viime viikolla kun preloadin säädöllä ei ole mitään efektiä ja iskari jumittaa välillä ala-asentoon.
Vastaus oli että ehkä ei täytä minun vaatimuksiani, mutta tehtaan speksit ne täyttää :rolleyes:

Tänään olin taas pyörälenkillä (450km tullut kolmessa viikossa) ja kuinka ollakaan akku tyhjeni suoraan 3 palkista nollaan ja meni työntöhommiksi, onneksi ei ollut kuin joku 5km kotiin, puolet työnsin kun ei tolla ylämäkeen pysty ilman sähköä ajamaan.
Kolme kertaa nyt tehnyt tän ja sain onneksi otettua siitä videon myyjälle takuuta varten.

En nyt kyllä ihan näillä puheilla voi suositella tätä pyörää ostamaan, koska paskasta ei kannata maksaa mitään.
Potentiaalia olisi olla hinta-laatusuhteelta kelpo vekotin, mutta tarttis sen toimia ainakin vuoden takuuajan!

Katotaan mitä kiinalaiset tällä kertaa vastaavat.


Jännä juttu että halvalla saa paskaa, ihmettelen vain tuota että eikö pyörällä pysty luomuna ajamaan ylämäkeen vai mikä homma?

Kyllä pyörän pitäisi kestää monta vuotta ja napamoottorilla voimansiirron pidempää kuin akun.
 
Viimeksi muokattu:
Joo välitykset, pyörän massa ja kenties rengaspaineet (0,7 / 0,8) tekee sen ettei ainakaan tällä saa muuta kuin ketjut katkaistua ylämäkeen.
Tasaisella menee ihan ok.
Ehkä siinä sun eFat:ssa se 9-vaihteinen tarjoaa välitystä jolla voi ajella luomunakin ylämäkeen.

Niin en tiedä kun pelkkiä ylistäviä kommentteja kuuli tuosta Vakolestakin, niin kirjattuja kokemuksia kuin (sponssattuja) videoitakin.

Hyvä pyörä hintaisekseen jos toimisi kuten kuuluu, tällaisenaan paska.
 
Joo välitykset, pyörän massa ja kenties rengaspaineet (0,7 / 0,8) tekee sen ettei ainakaan tällä saa muuta kuin ketjut katkaistua ylämäkeen.
Tasaisella menee ihan ok.
Ehkä siinä sun eFat:ssa se 9-vaihteinen tarjoaa välitystä jolla voi ajella luomunakin ylämäkeen.

Niin en tiedä kun pelkkiä ylistäviä kommentteja kuuli tuosta Vakolestakin, niin kirjattuja kokemuksia kuin (sponssattuja) videoitakin.

Hyvä pyörä hintaisekseen jos toimisi kuten kuuluu, tällaisenaan paska.
No onhan tuossakin vaihteet, ei ketjuja nyt jalkavoimalla normaali ihminen poikki saa.

Halpa kiinalainen pyörä niin ei kannata uskoa mitä netissä sanotaan.
 
Joo välitykset, pyörän massa ja kenties rengaspaineet (0,7 / 0,8) tekee sen ettei ainakaan tällä saa muuta kuin ketjut katkaistua ylämäkeen.
Tasaisella menee ihan ok.
Ehkä siinä sun eFat:ssa se 9-vaihteinen tarjoaa välitystä jolla voi ajella luomunakin ylämäkeen.

Niin en tiedä kun pelkkiä ylistäviä kommentteja kuuli tuosta Vakolestakin, niin kirjattuja kokemuksia kuin (sponssattuja) videoitakin.

Hyvä pyörä hintaisekseen jos toimisi kuten kuuluu, tällaisenaan paska.
Kannattaa suosiolla jättää noi halppis kiinalaiset kauppaan jo niiden akut pelkästään melkoinen turvallisuusriski. Kyllähän siinä aika monia mutkia suoraksi vedetty, kun myydään vähän yli tonnilla +700Whn akullista sähköläskiä. Kiinapyörissä vähän se ongelma, että nuo arvostelut aika pitkälti yleensä piilomainoksia, kun youtubessa pyörästä positiivisen videon tekevät tyypit saa ne itselleen ilmaiseksi ja ref linkeistä rahaa.
 
Joo kyllähän tässä ihan tietoinen riski tuli otettua eli peiliin on katsominen.
Sijoitus ei ollut onneksi suuri ja olikin tarkoitus kartoittaa miltä homma tuntuu ja ihan kivaltahan se tuntuu.
Sijoitanko sitten yli 2000eur (siis 3500-6000eur) fillariin, niin en!
Synnyin 70-luvun alussa persaukiseen perheeseen jossa ei ikinä ollut autoa ja joka prkl:een matka piti mennä fillarilla!
Itse asiassa pyöräilystä on mitta ihan täys, mutta tää sähköavusteisuus tekee siitä kyllä ihan erilaista, rentoa ulkoilua joka tässä kohdin oli tarkoituskin :)

Eiköhän nuo kiinavalaiset nyt kuitenkin pidä takuusta kiinni ellei sitten perustele takuun purkua sillä kun olen sinne muutaman palikan omin päin vaihtanut.
Nakkaan sitten pyörän metalliromuun, akun tietty akkukeräykseen ;)
 
@Make73 Seuraavan kerran sitten se kasarin alun mummomankeli joka on hyväksi havaittu. Siihen sähköistykset niin avot.

Ja olisihan se pirun komeaa vetää mummokonkelilla neljääkymppiä.

Ikävä juttu tuon pyörän suhteen, mutta hyvä varoittava esimerkki tännekin siitä miten liian halpa voi olla melkoinen pommi.
 
Joo kyllähän tässä ihan tietoinen riski tuli otettua eli peiliin on katsominen.
Sijoitus ei ollut onneksi suuri ja olikin tarkoitus kartoittaa miltä homma tuntuu ja ihan kivaltahan se tuntuu.
Sijoitanko sitten yli 2000eur (siis 3500-6000eur) fillariin, niin en!
Synnyin 70-luvun alussa persaukiseen perheeseen jossa ei ikinä ollut autoa ja joka prkl:een matka piti mennä fillarilla!
Itse asiassa pyöräilystä on mitta ihan täys, mutta tää sähköavusteisuus tekee siitä kyllä ihan erilaista, rentoa ulkoilua joka tässä kohdin oli tarkoituskin :)

Eiköhän nuo kiinavalaiset nyt kuitenkin pidä takuusta kiinni ellei sitten perustele takuun purkua sillä kun olen sinne muutaman palikan omin päin vaihtanut.
Nakkaan sitten pyörän metalliromuun, akun tietty akkukeräykseen ;)
Jos haluaa hyvän kaupunkipyörän halvalla niin biltema


Tuolla ajaa saman matkan yhdellä akulla kun sun kiinalaisella ja on oikeasti jopa kevyt sähköpyörä, takuu asiat varmasti hoituu helpommin ja osat tunnettuja ja helposti saatavilla.
 
On kyllä huono yksilö sattunut @Make73:lle. Toivotaan että saat hommat hoidettua takuuna. Tilasitko jonku ref linkin kautta? Jos tilasit niin ota yhteyttä myös häneen jos ei hommat mene eteenpäin.

Itellä kans tulee MG600+ mallilla 400km täyteen, ihan tyytyväinen ollut tähän mutta keula vieläkin kolisee vähän, vaikka hieman kiristelin ohjainlaakeria.

Kun mennään ensi keväälle, niin tiedän tulla kertomaan kannattaako tämmöinen pyörä ostaa vai ei. Tarkoitus on höylätä talvella myös työmatkat, että onko enää mitään alkuperäisiä osia jälellä. Letsee.
 
En tilannut minkään linkin kautta, käytin netistä löydettyä 5% alekoodia.
Näemmä menee ainakin maanantaille heidän vastaus, ei sieltä tullut kuin autoreply että insinöörimme jo kuumeisesti tutkivat asiaa ja muuta potaskaa.

Just hain sen 2A laturin jonka lähettivät Tukesin kieltämän 4A tilalle.
2A laturi.jpg
2A laturi taka.jpg

Tuo akkuongelma ilmeisesti johtuu siitä että siellä on kennojen jännitteet mennyt epäbalanssiin ja nyt se pudottaa akun pois pelistä kun niiden heikoimpien kennojen jännite laskee riittävän alas.
Mitä asiaa netistä vähän tutki, niin kielii juurikin paskasta kennojen laadusta ja/tai surkeasta BMS:stä (Battery Managment System), joka ei tasaa kennojen jännitteitä.

edit:
Niin siinä kävi että akku kesti sen pari viikkoa ja myyjä lähettää uuden tilalle, siinä menee varmaan kuukausi ellei ylikin! Toivottavasti kävisi lotossa parempi tuuri.
Kirjoitti että vanha akku syytä hävittää turvallisuussyistä, mikä pitänee ottaa tosissaan, koska nää on muutenkin vaarallisia saatikka viallisena.

Mitä nyt tuolla nopeat sähköhärvelit discordissa on asiaa vähän puinut, niin siellä pari akkugurua jotka näiden kanssa touhuavat enemmänkin sanovat että oikeastaan poikkeuksetta kaikki kiina-akut on paskaa ja turvallisuutensa puolesta vaarallisia tai jopa erittäin vaarallisia.
Ovat purkaneet satakunta kiina-akkua ja kaikissa pahoja rakenteellisia ongelmia osittain tai jopa kokonaan puuttuvia turvallisuuspuutteita akun hallinnassa.

Itse pyörää ostaessa en asian laitaa tiedostanut että se ihan näin vakavaa olisi, voi olla että olisin jättänyt ostamatta.
Onneksi mitään ei ole itelle vielä minkään akun kanssa sattunut ja samaa toivon jatkossakin, vaikka meinaan kyllä fillarini uutta tulevaa akkua käyttää ja sitä sisätiloissa ladata sekä säilyttää.

Hyvä kuitenkin tiedostaa nämä jutut, tubettajat kun vaan tahtovat unohtaa nämä pahimmat riskit mainita...

-------------------------------------------
Akun purkua...

Vakole CO26.jpg

Vakole CO26 akku.jpg

Vakole CO26 suojamuovit.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli purettua akku kun myyjä sen kerta käski hävittämään.

Vakole CO26 suojateippi.jpg

Vakole CO26 suojateippi purettu.jpg

Vakole CO26 kenno.jpg

Vakole CO26 BMS.jpg

Vakole CO26 BMS suomeksi.jpg

Kennoryhmiä mittaamalla selvisi vika:

  1. 4,19
  2. 4,18
  3. 4,19
  4. 4,18
  5. 4,18
  6. 4,16
  7. 4,19
  8. 4,18
  9. 4,19
  10. 4,18
  11. 3,71
  12. 4,19
  13. 4,18

    Siis ryhmä 11 alijännitteinen josta syystä BMS sammuttaa akun kun se menee alarajalle.

    Tuolla Discordissa pari kaveria meinas että vois yrittää fiksata eli ladata manuaalisesti tuo 11 samaan kuin muut (vaikka kännykän laturilla, tietty aina välillä mitaten ettei vaan mene yli!) ja sit uusi BMS jossa on myös jännitteiden balansointi toisin kuten tän akun mukana tulleessa.
    Kytkentään joutuu tekemään muutoksen ja muutenkin onhan tuo aikamoista askartelua saada BMS vaihdettua ja jotenkin fiksusti paketoida tuo uudestaan vedenpitäväksi.

    Mut mä tykkään sellaisesta ja koitan fiksata akun, syteen tai saveen :)

    edit:
    No nyt on jännite tasoitettu manuaalisesti eli bms balansointiliittimen ryhmään 10 meni miinus ja ryhmään 11 plus 5V ja aina välillä mitaten että koska saavuttaa sen 4,18V.
    Muutama tunti siinä kuitenkin vierähti tolla 5V USB virtalähteellä.

    Sit vaan osia odotellen ja toivoo että saa toimimaan.

    edit2:
    Kennoryhmä 11 purkautuu hiljalleen seistessä (liitin irti BMS:stä) noin 50mV 2-3vrk tahdilla eli näyttäisi siltä että siellä on ainakin yksi viallinen kenno.
    Pelkällä BMS:n uusinnalla ei tämä tästä siis tokene ja viallisen kennon kanssa lataaminen on sitten taas tulipaloriski.
    Kyselen korjauksen kannattavuutta ja jos ei kannata menee akku kierrätykseen.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on 1000W polkupyörä joka on valikosta rajoitettu 25km/h nopeuteen ja käyttänyt sitä aina vain polkimilla siitä tosin löytyy kaasukahvakin. Mitenkäs nyt tämän uudistuksen jälkeen mahtaa olla, että takavarikoidaanko pyörä vai viedäänkö suoraan putkaan? En ole tälle kesälle vielä ottanut ollenkaan käyttöön kun epävarma tästä uudistuksesta.
 
Minulla on 1000W polkupyörä joka on valikosta rajoitettu 25km/h nopeuteen ja käyttänyt sitä aina vain polkimilla siitä tosin löytyy kaasukahvakin. Mitenkäs nyt tämän uudistuksen jälkeen mahtaa olla, että takavarikoidaanko pyörä vai viedäänkö suoraan putkaan? En ole tälle kesälle vielä ottanut ollenkaan käyttöön kun epävarma tästä uudistuksesta.
Paljonko se pyörä painaa, se ratkaisee nykyään.

Alle 25kg 1000w käsikaasullista ei tarvitse vakuuttaa, yli 25kg pitää.
 
Toki tuo pyörä on pitänyt aina vakuuttaa, ennen uudistusta kaikki yli 250w piti vakuuttaa, nykyään vain jos se pyörä painaa yli 25kg.
Toki virallisen pykälän tiedän, mutta ei ole sanomista tullut kun rajannut siihen 25km/h. Arvelin vaan että nyt kun on virallinen uudistus niin poliisit varmaan haukkana asian kanssa? Ei ole montaa alle 25kg sähköpyörää kyllä edes markkinoilla, oma ihan normi polkupyöräkin painaa 20kg. Vissiin tässä uudistuksena on ollut ajatus, että rikkaat ostelee hiilikuitu/alumiini runkoiset sähköpyörät ja köyhät vatkaa tavallisilla pyörillä. Vakuutuksen ottaminen pyöräteillä ajettavaan pyörään ei tulisi mielenkään.
 
Se vakuutus ei montaa kymppiä maksa vuodessa, älä ihmeessä mukavaa harrastusta tuon takia pistä pois. Taitaa olla noin 70e vakuutus.
 
Juu, n. 70€ vakuutus itsellä, vastaava pyörä. Ifistä.


Tiedä sitten tuleeko täällä maalla koskaan sellaiselle tarvetta. Vertaisin lottoon ja totoon todennäköisyyksiä.
 
En ainakaan itse vakuutusta ottanut poliisien takia, vaan sen takia jos jotain sattuu ja joutuukin maksumieheksi kun ei ole lakisääteistä liikennevakuutusta.
Seisontaan kyllä tarttis laittaa kun pyörä rikki!
 
Toki virallisen pykälän tiedän, mutta ei ole sanomista tullut kun rajannut siihen 25km/h. Arvelin vaan että nyt kun on virallinen uudistus niin poliisit varmaan haukkana asian kanssa? Ei ole montaa alle 25kg sähköpyörää kyllä edes markkinoilla, oma ihan normi polkupyöräkin painaa 20kg. Vissiin tässä uudistuksena on ollut ajatus, että rikkaat ostelee hiilikuitu/alumiini runkoiset sähköpyörät ja köyhät vatkaa tavallisilla pyörillä. Vakuutuksen ottaminen pyöräteillä ajettavaan pyörään ei tulisi mielenkään.

Kyllä noita alle 25kg löytyy vaikka kuinka paljon, jopa tunturin täysjousitettu sähköläski on juuri tuon 25kg ja pelkät keulajousitetut menee jo reilusti alle. Perus sähkö maastopyörät pyörii siinä 20-22kg välimaastossa ja keveimmät on 18kg.

Jopa halppis Biltema sähköpyörä painaa vain 20kg

 
Viimeksi muokattu:
Siis ryhmä 11 alijännitteinen josta syystä BMS sammuttaa akun kun se menee alarajalle.
Tuossa on myös se mahdollisuus, että tuo kennoryhmässä kennot menneet huonommaksi kuin muut ja sen jännitteet laskee käytössä nopeammin kuin muut.
Mulla oli yks sähköpyörän akku, jossa oli kaksi huonompaa kennoryhmää ja latasin ne aina 4,2v ja ajon lopussa niissä jännite oli aina pienempi kuin muissa ryhmissä.

Toivottavasti sulla elpyy tuolla. Nythän sä voit testata laittamalla tuon akun kiinni ja ajelet jonkin aikaa ja teet uuden mittauksen.
Ennen siis kun alat isommin remontoimaan akkua.
 
Joo jos kennoissa vika, niin akku menee sit ongelmajätteeseen.
Ei kuitenkaan iso investointi ollut osat korjausyritykseen, niin ei harmita vaikkei tuliskaan sit kuntoon.

Mulla ei ole mitään eristetarpeita nyt, nekin on tilauksessa, joten kyllä pistän koko homman nippuun sitten kerralla.
Menee varmaan 2-3vko:a kun kaikki on kotona.
Ensin teippiä ja sitten kutistemuovi joka päistä liimamassalla tiiviiksi kuten oli vanhassakin.

Sulakkeet jo lisäsin discon neuvojen mukaan lataukseen 5A ja purkuun 25A
Vakole CO26 sulakkeet.jpg
Kytkimelle ei paikkaa uudessa BMS:ssä ole, joten sen otin kokonaan pois ja tilalle muovipaikka epoksilla.
Vähän voi kontaktipinnat räpsyä, tosin ei siellä kuormaa ole siinä kohdin kun akkua irroitetaan/asennetaan paikoilleen.
 
Joo jos kennoissa vika, niin akku menee sit ongelmajätteeseen.
Ei kuitenkaan iso investointi ollut osat korjausyritykseen, niin ei harmita vaikkei tuliskaan sit kuntoon.

Mulla ei ole mitään eristetarpeita nyt, nekin on tilauksessa, joten kyllä pistän koko homman nippuun sitten kerralla.
Menee varmaan 2-3vko:a kun kaikki on kotona.
Ensin teippiä ja sitten kutistemuovi joka päistä liimamassalla tiiviiksi kuten oli vanhassakin.

Sulakkeet jo lisäsin discon neuvojen mukaan lataukseen 5A ja purkuun 25A
Vakole CO26 sulakkeet.jpg
Kytkimelle ei paikkaa uudessa BMS:ssä ole, joten sen otin kokonaan pois ja tilalle muovipaikka epoksilla.
Vähän voi kontaktipinnat räpsyä, tosin ei siellä kuormaa ole siinä kohdin kun akkua irroitetaan/asennetaan paikoilleen.
Ohjaimen konkat sen räpsymisen aiheuttaa. Pikkuhiljaa tulee kulumaa kosketuspintoihin kun jännitteellisenä kytket akkua paikalleen. Kun joka kerta räpsähtää (jos konkat tyhjentyneet). Napin saisi kyllä virittelemällä. Laittaa napin vetämään bms lämpötila-anturin kanssa sopiva vastus siihen rinnalle, jolloin bms menee suojaustilaan ja laittaa purku / lataus fetit kiinni kun olettaa akun olevan liian kylmä. Mutta toki ilmankin pärjää. Kuluttaa vain kontakteja hieman enemmän.
 
Joo ei tule tähän nyt kyllä kytkintä enää, mutta kiitos hyvästä vinkistä :)
Luultavasti tämä ajaa vara-akun virkaa vain pidemmillä reissuilla jatkossa kunhan se uusi ja myyjän mukaan parempilaatuinen akku saapuu :rolleyes:

Onko muuten yleisesti ottaen sähköfillareiden akuissa aina kytkin?
 
Joo ei tule tähän nyt kyllä kytkintä enää, mutta kiitos hyvästä vinkistä :)
Luultavasti tämä ajaa vara-akun virkaa vain pidemmillä reissuilla jatkossa kunhan se uusi ja myyjän mukaan parempilaatuinen akku saapuu :rolleyes:

Onko muuten yleisesti ottaen sähköfillareiden akuissa aina kytkin?
Ei aina, mutta aika usein. Sitten nuo isommat akut, joissa kytkentään käytetään esim xt90 tms liittimä ovat usein varustettu "antispark" liittimillä, joissa kytkentä tapahtuu ensiksi vastuksen kautta, joka varaa konkat. Näissä isommissa akuissa joista saa ulos satoja ampeereja ja ohjaimetkin ovat järeämmät on myös kipinöinti suurempaa. Toinen vaihtoehto on esim bt bms omaavassa akussa laittaa purkufetit pois päältä sovelluksella. Tällöin ei kipinöi johdot kytkettäessä. Ja fetit takaisin päälle kun johdot on kytketty. Itse käytän tätä tapaa. Toisessa pyörässäni taas on irrotettava akku, ja se kytketään pyörään niin, että akku (bms) on pois päältä (no bms on kyllä päällä, mutta fetit kiinni). Ja siinä bms avaa automaattisesti fetit ja "käynnistyy" itsestään kun se kytketään telakkaan / pyörään.
 
Kysyin If:ltä tänään voiko vakuutuksen pistää tauolle eli fillarin poistaa toistaiseksi tieliikennekäytöstä, niin ei kuulemma voi.
Vakuutuksen voi päättää ja ottaa sitten uudelleen kun tarvii taas.
Josko talveksi ottais pois kun en silloin meinaa ajaa, säästö nyt ei olisi kuin jotain 30eur mut turhaa sekin on maksaa jos ei kerta tarvetta.
 
Kysyin If:ltä tänään voiko vakuutuksen pistää tauolle eli fillarin poistaa toistaiseksi tieliikennekäytöstä, niin ei kuulemma voi.
Vakuutuksen voi päättää ja ottaa sitten uudelleen kun tarvii taas.
Josko talveksi ottais pois kun en silloin meinaa ajaa, säästö nyt ei olisi kuin jotain 30eur mut turhaa sekin on maksaa jos ei kerta tarvetta.

op-pohjolalla pystyi
 
@Niksu
En tiedä oletko sama kaveri joka jeesannut tässä asiassa tuolla discon puolella, mutta sellanen kysymys että kun se uusi BMS sieltä varmaan ens viikolla tulee, niin mitä testejä mun tartteis tehdä ennen kun paketoin koko hässäkän taas kotelon sisään ja alan sitä lataamaan/purkamaan?
Mulla ei ole oikein kuin se perus yleismittari ja halvimmasta päästä, ni aika haastava sillä on vaikka mitata balansointiliittimestä yhtään mitään sitten kun se on kiinni kortissa.

Vai pistänkö sen autolämmitystolppaan lataukseen ja munakellon puolen tunnin päähän, sit katon partsilta jysähtääkö ;)
 
Miten se nyt on, tarviiko 1000W käsikaasulla toimiva (25km/h asti) alle 25kg pyörä vakuutusta?

Alle 25kg 1000w käsikaasullista ei tarvitse vakuuttaa, yli 25kg pitää.
Tässä mainitaan että ei, mutta esim OP:n sivuilla on näin:

1720771453819.png
 
Miten se nyt on, tarviiko 1000W käsikaasulla toimiva (25km/h asti) alle 25kg pyörä vakuutusta?


Tässä mainitaan että ei, mutta esim OP:n sivuilla on näin:

1720771453819.png

Lopeta se vakuutusyhtiöiden sivujen katsominen, siellä on vanha tieto, Trafin sivuilla on oikea tieto!


srg.JPG



ghj.JPG


sg.JPG
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom