Monster Hunter Wilds (PS5/Xbox/PC, 2025)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
wilds.png

Capcomin ensi vuonna julkaiseva tuore lisäys Monster Hunter -pelisarjaan.
Tällä hetkellä beta menossa jokaisella alustalla ja kokeilun jälkeen maistuu ehdottomasti paremmalta kuin Rise.


 
Monter Hunter 3 Ultimatea tuli pelattua Wii U:lla ja myöhemmin MH4:sta käsittämättömät määrät Nintendo New 3DS:llä. En tiiä miksi en näistä moderneista ole innostunut, vaikka Monter Hunter Worldin jopa ostin josta alesta. On kyllä loistava pelisarja, ja paras tavaroiden upgradesysteemi. Long Swordilla oon vain pelannu, ja vähän Switch Axella.
 
Arviot tulleet ja keskiarvo tällä hetkellä 89p:

Pelistä on muuten ilmainen benchmark ladattavissa suorituskyvyn testaukseen.
 
Kokeilin tätä aamulla ennen töitä. Olisipa jatkunut aloituskylästä heti alkuun jos betan hahmolla oli pelannut siihen asti. Ei siinä ehtinyt tunnissa kuin kattomaan shadercompilen ja pelaamaan intron alkukylään asti.
 
Huomatkaa muuten että high res tekstuurit on erillinen 70 gigan dlc paketti (ilmainen toki, niin kuin Worldsissäkin)
 
Peli käyttää RE-engineä ja ongelmat mitä edellisissä peleissä nähty jatkuvat.
Kannattaa odotella korjauksia ja että capcomin drm:t poistetaan. Ps5 pro tällä hetkellä paras alusta pelaamiseen.



mhu.jpg
 
tein oman ketjun tolle benchmarkille. Ihmettelen kyllä miten tuo pistehomma toimii. Ei oikein ole loogisia numeroita suhteessa fps:ssään

 
Peli käyttää RE-engineä ja ongelmat mitä edellisissä peleissä nähty jatkuvat.
Kannattaa odotella korjauksia ja että capcomin drm:t poistetaan. Ps5 pro tällä hetkellä paras alusta pelaamiseen.



mhu.jpg

Ei mä tosiaan kovin hyvin pyöri jos näytönohjain ei ole nopea, mutta en nyt sentään tuota Ps5 pro väitettä toistaisi. Omalla 7800x3d/rtx5080 koneella pyörii ihan ok n. 60-90 fps kaikki tapissa (myös very high texturet). Session alkuun tulee vähän enemmän fps droppeja, mutta se tasaantuu aika paljon hetken päästä.

Vaimoni pelaa vähän vanhemmalla kokoonpanolla (rtx 3080) ja joutui laittamaan DLSS balanced 3440x1440 resolla ja high settingeillä.

En ole näitä worldsin jälkeen pelannut, mutta siihen verrattuna mekaniikoissa on tullut parannusta. Esim haavoitusmekanismi on muutettu pois siitä typerästä grapplesekoilusta. Lisäksi pientä qol kamaa on tullut, esim. liikkuminen ratsulla ja kasvien kerääminen tekee yllättävän paljon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 562
Viestejä
4 661 085
Jäsenet
76 456
Uusin jäsen
dirreperkele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom