Monitorivarsi/teline

Ostin tällaisen, juuri asentelin ja tuntui default-asetuksella aivan todella jämäkältä. Piti löystää paljon, että oma 27" ASUS ROG Swift PG279Q pysyy tasapainossa. Tämä on tosin vain neljän kilon näyttö. Specsien mukaan pitäisi ainakin 12kg kantaa, minkä uskon ihan hyvin. Luulisi siis myös sinun näyttösi roikkuvan tuosta ihan hyvin.

Jaksaisi vain käydä palauttamassa tuon. Laitoin vankan pahvilaatikon tukemaan näyttöä pystyssä. Tämä patentti toimii mutta ehkä vakiojalka takaisin.

Löytyykö keltään kokemuksia halvemmista monitorivarsista 3 näytölle esim. DUTZO, Essentials tai Deltaco?
Kaikki mistä löysin arvosteluja oli 300-500€.
Haluaisin monitorivarrella siistiä näyttö setuppia, joten ihan noin paljoa ei kiinnostaisi tähän käyttää.

Minulla on tällainen monitori, jolle olen miettinyt jonkinlaista tasoa, kääntyvää vartta tms. Monitori on siis Mobile-Pixels-Geminos-X-dual-LCD-monitor-QHD-24

1772541380237.png

Tila ei anna kauheasti vaihtoehtoja kiinnitykselle. Tarkoitus olisi kiinnittää kone nyt haussa olevine varsineen toiseen isompaan pöytään, mutta aika monessa varressa on vain näytölle "pystypintaiset" levy/kiinnikkeet.

Tai sitten toisaalta jonkinlainen pieni pöytä jaloilla/pyörillä voisi olla mahdollinen ja plussaa olisi jos pöydässä olisi myös jonkinlainen kääntö mahdollisuus, mutta se ei ole välttämätön.

Pahoittelut, jos juuri on tälläisestä puhuttu, mutta alkuun aikani tätä lankaa luettuani ajattelin, että kysymykseni on todennäköisesti aika harvinainen, niin päätin ihan kirjoitella tänne sen suuremmin lukematta aiempia vastauksia.

Nyt on parisen viikkoa käyttöä takana tuon AOC:n AM400B -monitorivarren ja LG:n superlaajakulmaisen 38" ja 7,6kg painoisen näytön yhdistelmällä. On ylivoimainen verrattuna Arcticin X1-3D:hen. Toisin kuin Arcticissa, kaikki varren viimeisen nivelen monitorin ergonomiset pääsäädöt -- kääntö, kallistus ja kierto -- toimivat hyvin ja käytännöllisesti. Vaikuttaa kokonaisuudessaan laadukkaalta, enkä tällaisenaan tiedä mitään syytä ostaa kympin halvempaa Arcticia, niin kauan tätä on saatavilla. Lisähuomiona ja plussamainintana tuo viimeinen kääntönivel ei rajoitu speksien mukaiseen +-90-asteeseen, vaan ainakin omalla kaarevanäyttöisellä paneelilla kääntyy tuosta vielä ainakin 15-20 astetta suuntaansa ilmoitettua enemmän ja stoppaa vasta monitorin taustakoteloon.

Tällä käyttökokemuksella 5/5 tuote, erityisesti hintaansa nähden. Olisin hyvin saattanut siltikin valita parhaana vaihtoehtona itselle, vaikka hinnassa olisi lisäksi ykkönen, tai jopa kakkonen edessä.

edit: Tässä kuvat. Älkää tehkö samaa virhettä ja laittako AOC:n alinta vartta autopilotilla väärinpäin, kuten kuvista näkyy miten itse alkuun tein. Ei onneksi käynyt mitään paitsi, että olin huomaavinani että saattoi heilua väärin päin asennettuna aavistuksen herkemmin/pidempään:
Mikäli AOC:n AM400B on ollut vielä pidempään käytöstä niin onko edelleen 5/5? Oma halpisvarsi ei tahdo jaksaa pitää kaikkia kallistuksia ja uutta pitäisi katsella. 34" ultrawide, viestisi perusteella voisi olla ihan pätevä vehje?

Mikäli AOC:n AM400B on ollut vielä pidempään käytöstä niin onko edelleen 5/5? Oma halpisvarsi ei tahdo jaksaa pitää kaikkia kallistuksia ja uutta pitäisi katsella. 34" ultrawide, viestisi perusteella voisi olla ihan pätevä vehje?

On :thumbsup:. Ei tule pientäkään huomauttamista mieleen, enkä osaa ainakaan omiin tarpeisiin vaatia enempää ominaisuuksia, mitä tuo tarjoaa.

Mulla on aina ollut yksi näyttö, nyt hommasin ekaa kertaa toisen näytön. Nykyinen näyttö on kaareva, uusi litteä. Mulla tässä joku jalka, joka on toiminut hyvin siihen, koska oston jälkeen ole siihen kiinnittänyt huomiota (ei siis näytön oma vaan ihan erillinen pöydän reunaan kiristyvä jalka).

Nyt mietin miten teen tuon uuden näytön kanssa. Onko olemassa sellasta telinettä, jossa ne molemmat voisivat olla samaan aikaan ja sitten helppo vaihdella keskenään? Tuo uuden näytön hommasin valokuvien editointia varten siinä on tarkka väritoisto ja suora; vanha näyttö on parempi pelaamiseen ja melkeinpä kaikkeen muuhun. Jos ne vaan laittaa vierekkäin, niin sitten se on mun käsityksen mukaan hankala käyttää sitä toista kun se ei ole suoraan edessä vaan pikkasen sivussa. Ois hyvä jos sen toisen näytön saisi editointivaiheessa siirrettyä siihen eteen ja siten kun ei editoi sen voisi saada pois siitä.

Mulla on aina ollut yksi näyttö, nyt hommasin ekaa kertaa toisen näytön. Nykyinen näyttö on kaareva, uusi litteä. Mulla tässä joku jalka, joka on toiminut hyvin siihen, koska oston jälkeen ole siihen kiinnittänyt huomiota (ei siis näytön oma vaan ihan erillinen pöydän reunaan kiristyvä jalka).

Nyt mietin miten teen tuon uuden näytön kanssa. Onko olemassa sellasta telinettä, jossa ne molemmat voisivat olla samaan aikaan ja sitten helppo vaihdella keskenään? Tuo uuden näytön hommasin valokuvien editointia varten siinä on tarkka väritoisto ja suora; vanha näyttö on parempi pelaamiseen ja melkeinpä kaikkeen muuhun. Jos ne vaan laittaa vierekkäin, niin sitten se on mun käsityksen mukaan hankala käyttää sitä toista kun se ei ole suoraan edessä vaan pikkasen sivussa. Ois hyvä jos sen toisen näytön saisi editointivaiheessa siirrettyä siihen eteen ja siten kun ei editoi sen voisi saada pois siitä.
Jos ne näytöt on ihan perinteisiä 16:9 ja max 27" niin ainakin tässä työpaikan pöydällä on kuvan tapainen perus kahden näytön jalka. Niissä on liikkumavaraa sen verran että saa molemmat 50/50 tai sitten voi siirtää toisen vuorollaan keskemmälle. Isommat näytöt on sen verran leveämpiä että noista loppuu liikkumavara.

Kahdella erillisellä kaasujalalla voisit saada enemmän liikkumavaraa sivusuunnassa, varsinkin jos näytöt on leveämpiä. Monta muuttujaa matkassa.

1776229821609.png

Kahdella erillisellä kaasujalalla voisit saada enemmän liikkumavaraa sivusuunnassa, varsinkin jos näytöt on leveämpiä. Monta muuttujaa matkassa.
Itsekin kovasti miettinyt että miksi edes haluasi tuplanmonitorivarren eikä kahta erillistä? :hmm:
Kun eriiliset saa vaan aseeltua niin että molemmat näytöt saa haluamaansa paikkaan aina... Itselläkin nyt 2 näyttöä ja ne on eri monitorivarsilla. Kunhan vielä saisin uuden pöytäkoneen joku päivä, niin haluaisin jo 3. 32" 4k näytön tähän itselleni, ja sekin tulisi oman monitorivarren varaan.

Tässähän tuli eteen hyviä ratkaisuja. Mullahan on jo yksi jalka. joten pitäisi hommata vain toinen jos kahdella erillisellä menee. Molemmat näytöt on 27", toinen kaareva ja toinen litteä.Teoriassa ja käytännössäkin se toinen näyttöhän voi aina olla paikoillaan, siihen etten vaan sitten kun tarvii sitä toista tuo sen toisen.

Itsekin kovasti miettinyt että miksi edes haluasi tuplanmonitorivarren eikä kahta erillistä? :hmm:
Ainakin täällä konttorilla se tuntuu olevan ihan vaan hinnasta kiinni. Naapuripöydällä on näköjään kaksi erillistä jalkaa (ne on pelastettu jostain romulavalta), omalla ja toisella vierustoverilla taas tuollanen tuplajalka jotka on tullut uutena meidän käyttöön.

Missä ootte asentaneet tuplanäytöt työpöydälle? Itselläni 2x27" näytöt kiinni Mozi Infinity Line Dual -monitorivarressa, ja nyt main näyttö keskellä pöytää ja secondary näyttö taas enemmän oikealla puolella käännteetynä kohti kasvoja.
Huomaan nyt että niska alkaa väsymään pitkän datasession jälkeen, koska käytän molempia näyttöjä aika paljon, tietysti main näyttöä enemmän, eli tyyliin 60/40 suhteella.
Onko teillä samanlaisella setupilla näytöt siten, että main näyttö on enemmän vasemmalla kun keskellä työpöytää?
Syy kysymykseen siis se, että tätä monitukivartta ei kovin helposti siirretä, vaan täytyy irroittaa molemmat näytöt ja varret että saa koko stagan siirrettyä työpöydällä johonkin suuntaan.

Missä ootte asentaneet tuplanäytöt työpöydälle? Itselläni 2x27" näytöt kiinni Mozi Infinity Line Dual -monitorivarressa, ja nyt main näyttö keskellä pöytää ja secondary näyttö taas enemmän oikealla puolella käännteetynä kohti kasvoja.
Huomaan nyt että niska alkaa väsymään pitkän datasession jälkeen, koska käytän molempia näyttöjä aika paljon, tietysti main näyttöä enemmän, eli tyyliin 60/40 suhteella.
Onko teillä samanlaisella setupilla näytöt siten, että main näyttö on enemmän vasemmalla kun keskellä työpöytää?
Syy kysymykseen siis se, että tätä monitukivartta ei kovin helposti siirretä, vaan täytyy irroittaa molemmat näytöt ja varret että saa koko stagan siirrettyä työpöydällä johonkin suuntaan.
Ite opetellu siirtää aina kaikki työskentelyikkunat päänäytölle ja alt tabilla tarvittaessa. Sivunäytöllä on vai semmosta, mihin joskus voi vilkaista, mutta jos vähänkään enemmän jollain ikkunalla työskentelee, ni ei taida paljon olla vaihtoehtoa kun siirtää aina keskelle. Itelläkin niskat heti jumissa jos työskentelee sivunäytöllä. Oon myös käyttäny semmosta, että jos joku ikkuna on kokonäytöllä, niin toinen vähemmän käytettävä ikkuna on hieman pienempänä ja menee napsun yli sinne toiselle näytölle. Helppo hiirellä klilata se sieltä aktiiviseksi, vaikka on full screen.

Jos välttämättä haluaa kahdella näytöllä työskennellä, ni toimisko pystynäytöt?

Pystynäytöt ovat hyvät, ja sitten sellainen huomio, että saattaa olla näytöt liian lähellä, jos joutuu päätä kääntelemään kauheasti. Mulla on enemmän näyttöjä, ja ihan hyvin saan käytettyä ilman kipuiluja.

25 vuotta tullu käytettyä useampaa monitoria. Nopeasti huomasin, että en pysty keskittymään kuin yhteen näyttöön kerrallaan, mutta toisesta näytöstä on paljon apua kun siinä voi pitää dokumentteja/ohjeita/huvivideoita. Päänäyttö keskelle ja siinä teen oikeastaan kaiken tärkeän. Toinen näyttö vasemmalla, jotta voin oikeakätisenä olla sivuttain jalat pöydällä ja liikuttaa hiirtä oikealla kädellä, kun pelaan auto-battlereita tai selaan nettiä ja samalla näen vasemman monitorin. Nykyään vasen monitori on pelkästään huvivideoita ja tiedoston hallintaa varten, oikealla puolen on kaksi monitoria pystysuunnassa, joissa toisessa hyötyohjelmia ja kauimmaisessa tsätti-ikkunat.

Missä ootte asentaneet tuplanäytöt työpöydälle?
Itse olen tykännyt pitää päällekkäin. Tulee töitä tehtyä kotoa niin ylänäytössä yleensä pyörii vähän alemman prioriteetin sälät: jotkut ajoympäristön logit, ehkä joku toissijainen selain ja muuta tällaista samalla kun päänäytöllä on koodieditorit ja muut relevantti sälät.

Toiminut itselle paremmin kun rinnakkaiset, siinä setupissa tuntui ettei kumpikaan näyttö ollut keskellä pöytää ihan ideaalissa paikassa.

25 vuotta tullu käytettyä useampaa monitoria. Nopeasti huomasin, että en pysty keskittymään kuin yhteen näyttöön kerrallaan, mutta toisesta näytöstä on paljon apua kun siinä voi pitää dokumentteja/ohjeita/huvivideoita. Päänäyttö keskelle ja siinä teen oikeastaan kaiken tärkeän. Toinen näyttö vasemmalla, jotta voin oikeakätisenä olla sivuttain jalat pöydällä ja liikuttaa hiirtä oikealla kädellä, kun pelaan auto-battlereita tai selaan nettiä ja samalla näen vasemman monitorin. Nykyään vasen monitori on pelkästään huvivideoita ja tiedoston hallintaa varten, oikealla puolen on kaksi monitoria pystysuunnassa, joissa toisessa hyötyohjelmia ja kauimmaisessa tsätti-ikkunat.
Tämä voisi kyllä toimia itselläni myös. Päänäytöltä teen mahdollisemman paljon, ja secondary lähinnä disc/WA ja jos tarvii etsiä dataa asioista. Pystynäyttöä kokeilin, mutta ei oo mun juttu. Eikä varsinkaan nyt kun secondary on kaareva.
Tätyy tosiaan asentaa tämä secondary main näytön vasemmalle puolelle, tuntuu että kroppa on enemmän vasemmalle päin koska oikealla kädellä ohjaan tietysti hiirtä jne.

Kiitos kaikille vastanneille, oli kiva lukea erilaisia toteutuksia :thumbsup:

Onko täällä kellään semmoista näyttövartta käytössä missä ovat "päällekkäin" pystyssä? Omat näytöt on 32" ~6kg ilman jalkaa ja 27" ~3.6kg ilman jalkaa.
Aina ollut näytöt vierekkäin, niin vaihtelun vuoksi voisi kokeilla tuommoista.

Onkohan tämä mistään kotoisin? Mozi Basic Tower Stand -pöytäjalka kahdelle näytölle 49,99

Tai onko antaa ehdostusta hyvälle varrelle mikä on vaakataso malli? Toinen näyttö olisi tässä tapauksessa sillei pystyssä.
Jalka oltava kummassakin tapauksessa (pysty/vaaka) mahdollisimman syvällä pöydän takareunassa että saa näyttöjä kauemmaksi.

Viimeksi muokattu:
Onko täällä kellään semmoista näyttövartta käytössä missä ovat "päällekkäin" pystyssä? Omat näytöt on 32" ~6kg ilman jalkaa ja 27" ~3.6kg ilman jalkaa.

Onkohan tämä mistään kotoisin? Mozi Basic Tower Stand -pöytäjalka kahdelle näytölle 49,99

Tai onko antaa ehdostusta hyvälle varrelle mikä on vaakataso malli? Toinen näyttö olisi tässä tapauksessa sillei pystyssä.
Jalka oltava kummassakin tapauksessa (pysty/vaaka) mahdollisimman syvällä pöydän takareunassa että saa näyttöjä kauemmaksi.
Mulla oli joskus Amazonista hankittu perusjalka, missä oli linkkaamasi tyyliin kaksi päällekkäin mutta tämän tyylisillä varsilla. Jostain syystä vastaavaa mallia ei verkkiksessä näytä olevan.

Varren kanssa saat näytön ihan muutaman sentin päähän seinästä, käytännössä varren paksuuden verran. Kuitenkin näyttöä voi liikutella eestaas jos tulee tarve vaihtaa kaapeleita tms. Tuossa mallissa missä näytön vesa-kiinnikkeet on suoraan tolpassa, säätövara on nolla jälkeenpäin ja liikuttelu tapahtuu siirtämällä pöytää.

Pystyyn laittamisessahan ainoa rajoite on tangon pituus, mulla oli kaksi 24" ja vartta oli sen verran että ehkä ylemmän näytöistä olisi saanut pystyyn, käytin niitä kuitenkin perinteisesti vaaka-asennossa :)

En oikein ymmärtäny mitä nuo vaaka/pysty-määritelmät. En koskaan oo kuullu, että kukaan käyttäis näyttöjä päällekkäin pystyssä. Siinä saa olla jo superniska, että näkee ylös asti. Jos mitat riittää, niin tämä on ollu toimiva.

En oikein ymmärtäny mitä nuo vaaka/pysty-määritelmät. En koskaan oo kuullu, että kukaan käyttäis näyttöjä päällekkäin pystyssä. Siinä saa olla jo superniska, että näkee ylös asti. Jos mitat riittää, niin tämä on ollu toimiva.
Oho näköjään käynyt itselläni aivopieru kirjoittamisessa. Pahoittelut!

Eli tarkoitan jos otan normaali vaaka näytönvarren niin 32" vaaka ja oikealla puolella 27" pystyssä, sitten jos pysty näyttövarrella niin tietenkin molemmat ovat vaaka 32" alla ja 27" päällimäisenä.

EDIT: Tuo näyttää laadukkaalta. Enemmänkin just makuasia että kummalla itse laittaisi, pystytolpalla vai tommosella vaakatolpalla.. Ei ole oikein tuosta pystytolpasta mitään kokemusta, että tuleeko helposti niskat kipeäksi yms.

EDIT: Tuo näyttää laadukkaalta. Enemmänkin just makuasia että kummalla itse laittaisi, pystytolpalla vai tommosella vaakatolpalla.. Ei ole oikein tuosta pystytolpasta mitään kokemusta, että tuleeko helposti niskat kipeäksi yms.
niin siis jos tarkoitat vain laittaa kaksi näyttöä päällekkäin vaakatasoon

Se ylempi näyttö on käyttökelvoton. Sen lisäksi siinä on suositeltavaa olla hyvät katselukulmat pystysuunnassa, koska katsot sitä aika alaviistosta. Mulla oli jokunen vuosi sitten kaksi näyttöä päällekkäin ja siihen ylempään sopi pikaviestimet tai joku höpöstriimi mitä ei tarvitse seurata aktiivisesti. Ei se siis täysin hyödytön ole mutta eipä siinä voi oikein pitää mitään aktiivisessa käytössäkään ellei ole kirahvin kaulaa :)

Se ylempi näyttö on käyttökelvoton. Sen lisäksi siinä on suositeltavaa olla hyvät katselukulmat pystysuunnassa, koska katsot sitä aika alaviistosta. Mulla oli jokunen vuosi sitten kaksi näyttöä päällekkäin ja siihen ylempään sopi pikaviestimet tai joku höpöstriimi mitä ei tarvitse seurata aktiivisesti. Ei se siis täysin hyödytön ole mutta eipä siinä voi oikein pitää mitään aktiivisessa käytössäkään ellei ole kirahvin kaulaa :)
Mulla on ollut aika monta vuotta tää setuppi kahdella 27” näytöllä ja toimii minusta hyvin. Ylempi näyttö on toki lähinnä kaikelle toissijaisille, mutta hyvin voi pitää työkäytössä jotain ajoympäristön terminaaleja ja sen sellaista jota ei jatkuvasti tarvitse tuijottaa. Sama peli-PC:n käytössä - voi hyvin olla selaimet, discordit ja mitä lie siellä samalla kun peli pyörii alanäytöllä.

Pidän siitä että molemmat näytöt on ikään kuin keskellä, sen sijaan että on kaksi rinnakkaista näyttöä jossa helposti kumpikaan näyttö ei ole se ideaalisti keskelle istumalinjaa sijoitettu ellei sitten ole todella iso pöytä.

Edit: mainittakoon että Ergotronin tall pole -malli ainakin toimii hyvin tähän säätöineen.

Juuri näin! Siis mulla #2 Näyttö virka: HwInfo, Discord, Peli Guideja, Spotify ja Striimejä yms. Juuri että niitä katsotaan vain hetken, ei sitä voi koko ajan tuijottaa. :DPäänäytössä sitten kaikki se oikea tekeminen!

@kaarlos Juuri näin! Itselläkin vain 120x60 pöytä niin sillä mietin tuota pystytolppaa, nyt vain 32 keskellä ja 27 PIVOT käännetty pystyyn ja ei ole ideaali minustakaan. Myös sekin että 32" on ehkä mielestäni liian lähellä naamaa tommosella pöydällä.

Eli tarkoitan jos otan normaali vaaka näytönvarren niin 32" vaaka ja oikealla puolella 27" pystyssä, sitten jos pysty näyttövarrella niin tietenkin molemmat ovat vaaka 32" alla ja 27" päällimäisenä.

Ei tule niska kipeäksi, paitsi jos on aivan totaalisen huonosti asennettu, huonokuntoinen ja kääntelee päätä jatkuvasti. Mulla on tuollainen ja periaatteessa voin vain liikutella silmiä. Alemman näytön yläreuna on silmien korkeudella ja aivan siitä ylöspäin alkaa toisen näytön reuna. Kannattaa huomioida, että näytön kulmaa voi säätää.

Mulla on kaks tuommosta yksvartista mozia ja kaverilla just tuo kahden näytön malli ja näytöt päällekäin. Se on kääntäny ylemmän näytön kulmaa vähän alaviistoon, niin on miellyttävämpi katella.

Hyvin toimii. Ja saa kulmat hyvin säädettyä ja suht hyvin liikuteltua.

Ei tule niska kipeäksi, paitsi jos on aivan totaalisen huonosti asennettu, huonokuntoinen ja kääntelee päätä jatkuvasti. Mulla on tuollainen ja periaatteessa voin vain liikutella silmiä. Alemman näytön yläreuna on silmien korkeudella ja aivan siitä ylöspäin alkaa toisen näytön reuna. Kannattaa huomioida, että näytön kulmaa voi säätää.
Mistä ostit omasi? Linkkasin tuonne vähän ylemmäksi tuon Verkkokaupasta olevan, luulisi ajavan asiansa minunkin tapauksessa ja juuri tuolla tavalla ajattelin myös itsekki asentaa omani.

@Ypi Juuri tämän halusin kuulla. Täytyy tilata, kiitos paljon!

• Tykkää
Reactions: Ypi
Mistä ostit omasi? Linkkasin tuonne vähän ylemmäksi tuon Verkkokaupasta olevan, luulisi ajavan asiansa minunkin tapauksessa ja juuri tuolla tavalla ajattelin myös itsekki asentaa omani.

Ja verkkokauppaanhan saa aina palautettua, jos ei sovikaan itselle.

En muista, ehkä Verkkokaupasta. Joka tapauksessa, se on samanlainen kuin linkin takana oleva. Itse asiassa ostin toisen samankaltaisen erilaisella näytön kiinnityksellä ja kiinnitin samaan tolppaan yhteensä neljä näyttöä. Yksi alas ja kolme vierekkäin ylempänä.

Tekisi mieli laittaa pienempi ehkä 24" näyttö kahden 32" näytön yläpuolelle. 32 tuumaset on omilla kaasujousi varsillaan, eli tarvisi simppelin ja mieluusti halvan, kolmannen varren jonka korkeus riittäisi noiden isojen näyttöjen yli. Löytyykö tällaisia edes? Vai onko se ostettava tuollainen mihin menee kaks päällekkäin ja käyttää ainoastaan ylempää kohtaa.

Onkos täällä vinkata monitorivartta, jolla saisi 34" (n. 6,5kg) ultrawideä vedettyä vähän pidempää matkaa, eli jonkun 70-80cm olisi hyvä. Onko tämmöisiä edes olemassa?

Taidanpa tilata tämän, tuossahan on nyt aika hyvä tarjous vielä.

Taidanpa tilata tämän, tuossahan on nyt aika hyvä tarjous vielä.
Mulla tämä näyttöteline 2x27" näytöille, ollut kyllä todella hyvä. Näytöt ei ala roikkuu, on jämäkkä ja pitää näytöt samalla tasolla kun 1kk sitten asennettu. Eli näytöt ei ala valahtaa :thumbsup:

EDIT: ainut miinus että jos telinettä haluaa siirtää pöydällä suuntaan tai toiseen niin saa purkaa molemmat varret pois ja yläkautta ruuvata telineen irti pöydstä

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
313 041
Jäsenet
84 400
Uusin jäsen
kaerppae

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom