Monitorivarsi/teline

Eikö sitä puristavaa jalkaa saa kiinni jompaan kumpaan sivuun? Pitäisi vain varmistaa että jalan saa taivuteltua seinää pitkin.

1740072124270.png

Saa joo, mutta pituus pitäis mätsätä täydellisesti, koska en keksi miten sivuttaissäätö toimisi tuossa tapauksessa. Ja tulee aika kova vääntömomentti pöytään ja varteen.

Eikö sitä puristavaa jalkaa saa kiinni jompaan kumpaan sivuun? Pitäisi vain varmistaa että jalan saa taivuteltua seinää pitkin.

1740072124270.png
Mulla on pöytään puristettava jalka. Vaikka on laadukas, niin se näytön lähellä oleva viimeinen nivel pitäisi taittua enemmän kuin 180 astetta, jotta sitä voisi viedä ylimmällä varrella taaksepäin.

Ehkä sillain sais tosiaan vähän vietyä taaksepäin, että laskis niin alas kiinnityspisteen, että varsi taittuu näytön alta. Siinäki tulee rajoitteeksi tuo ylimmän nivelen kulma.

Näytön kiinnitys varteen

Ostin pari vuotta sitten käytettynä perus kaasujousellisenmonitorivarren, Deltaco GAM-101, johon olen ollut tyytyväinen.
Hyvin on 32" n 7kg moritori siiä pysynyt vaikka joka päivä siirrän monitoria...

Nyt kun toisen 32" olin ostamassa aloin etsimään toista monitorivartta ja mm Ergotroninkin perään kuolannut...
Mutta nyt kun olen useita malleja manuaalista lukenut miten monitori kiinnitetään varteen - täytyykin todeta että Deltaco:lla on loistava menetelmä muihin verrattuna.
Pieni erillinen levy kiinnitetään näytön taakse ja sitten vaan kiskolla lasketaan näytön monitori varteeen kiinni ja lukitaan. Varren saa rauhassa kokonaisuudessaan asentaa ensin tulevalle paikalleen ja sitten ujuttaa monitorin siihen.
Toki monitori kiinnitetään todennäköisesti vain kerran, mutta nyt kun muita malleja katsonut, tuntuu ne vaan huonoilta ratkaisuilta monitorin kiinnityksen osalta.
Ja nyt kun vaihtamassa uutta 32" monitoria joka varteen tulee, tuntuu tuleva vaihto-operaatio leikiltä.

Tuleeko tellä mieleen muita malleja joissa monitorin kiinnitys varteen olisi yhtä mutkatonta?

PS: GAM-101 on markkinoilta poistunut, mutta korvaava ARM-0350 ei heikommalta vaikuta...

1740074272849.png

Itsellä
Näytön kiinnitys varteen

Ostin pari vuotta sitten käytettynä perus kaasujousellisenmonitorivarren, Deltaco GAM-101, johon olen ollut tyytyväinen.
Hyvin on 32" n 7kg moritori siiä pysynyt vaikka joka päivä siirrän monitoria...

Nyt kun toisen 32" olin ostamassa aloin etsimään toista monitorivartta ja mm Ergotroninkin perään kuolannut...
Mutta nyt kun olen useita malleja manuaalista lukenut miten monitori kiinnitetään varteen - täytyykin todeta että Deltaco:lla on loistava menetelmä muihin verrattuna.
Pieni erillinen levy kiinnitetään näytön taakse ja sitten vaan kiskolla lasketaan näytön monitori varteeen kiinni ja lukitaan. Varren saa rauhassa kokonaisuudessaan asentaa ensin tulevalle paikalleen ja sitten ujuttaa monitorin siihen.
Toki monitori kiinnitetään todennäköisesti vain kerran, mutta nyt kun muita malleja katsonut, tuntuu ne vaan huonoilta ratkaisuilta monitorin kiinnityksen osalta.
Ja nyt kun vaihtamassa uutta 32" monitoria joka varteen tulee, tuntuu tuleva vaihto-operaatio leikiltä.

Tuleeko tellä mieleen muita malleja joissa monitorin kiinnitys varteen olisi yhtä mutkatonta?

PS: GAM-101 on markkinoilta poistunut, mutta korvaava ARM-0350 ei heikommalta vaikuta...

1740074272849.png
Itsellä tämmönen. Siinä myös lasketaan näyttö erillisellä levyllä jalustaa ja ruuvilla varmistetaan, että pysyy kiinni. On erittäin jämäkän oloinen.

Juuri samaa tuotetta myydään verkkokaupassa mozi-merkillä ja jimmsissä alterzone-merkillä. Paria eri kiinnitysvaihtoehtoa pöytään, mutta jos tuo näytön kiinnityslevy on saman näköinen, niin erottaa mikä on samaa mallia.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 278
Jäsenet
76 416
Uusin jäsen
Pontusk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom