Kirjoitellaas omat kokemukset liittymän vaihdosta Moille.
Alunperin olin Telian asiakkaana, maksoin 19,90e/kk perus 50M rajattomasta överiminuuteilla ja EU-datalla, kunnes tarjousjakso, joka siis sisälsi muutaman laskuttoman kuukauden, olisi päättynyt ja hinta noussut muutamalla eurolla. Laitoin numeronsiirtoa Moille, minkä jälkeen Telia tarjosi 16,90e/kk rajatonta 100M 600min/600sms ja pakollisella EU-datalla. Hauskaa oli, kun asiakaspalvelija sanoi seuranneensa minun datakäyttöä ja totesi tuon olevan kannattava. Laskeskelin siinä puhelun aikana ääneen hänen kertomien tietojen perusteella, että huonoimmassakin kuussa Moin vastaava liittymä maksaisi korkeintaan saman verran kuin hänen tarjoamansa. Parempaan ei kuitenkaan pystynyt ja totesin, että katsotaan taas "vain uusille asiakkaille" -tarjousten yhteydessä uudestaan.
Ensivaikutelma Moista ei kuitenkaan vakuuttunut. 30.7. laitoin numeronvaihdon vetämään ja seuraavana päivänä sain viestin sim-kortin postituksesta. Viikkoa myöhemmin, kun numeronsiirto oli tulossa seuraavana päivänä, otin yhteyttä asiakaspalveluun kun korttia ei näkynyt. Arvailtiin yhdessä, että kirje oli luultavasti jäänyt Postin syövereihin. Yllätyksekseni selvisi, että Moilla on muutama toimipiste, josta sain haettua saman päivän aikana uuden kortin.
Tänään tapahtunut operaattorinvaihdos sekä koettu asiakaspalvelu aikajanan muodossa:
11:45 - Vanha kortti lakkaa toimimasta kutakuinkin täsmällisesti ilmoituksen mukaisena aikana.
11:55 - Saan sähköpostia uuden kortin aktivoinnista, mutta kuitenkaan kortissa ei ole mitään eloa.
13:15 - Soitan asiakaspalveluun, kun mitään verkkoyhteyksiä ei vieläkään ole. Asiakaspalvelija toteaa, että ilmeisesti aktivoitu kortti onkin tämä postissa hukkunut, eikä puhelimessani oleva. Pahoittelujen lisäksi saan lupauksen, että hän ottaa asian hoidettavakseen tämän päivän aikana ja saan tästä tietoa sähköpostiin, koska millään muulla tavalla minuun ei saa yhteyttä ilman toimivaa liittymää.
16:45 - Viiden tunnin jälkeen ilman mitään yhteyksiä soitan jälleen asiakaspalveluun, jossa on vastassa eri henkilö. Selitän hänelle tilanteen, ja hän toteaa aiemman asiakaspalvelijan lähteneen jo kotiin. Hän lähtee itse selvittämään asiaa, ja noin minuutin hiljaisuuden jälkeen ilmoittaa, että kortti pitäisi nyt toimia. Käynnistän puhelimen uudestaan ja liittymä toimii. Saan lupauksen, että seuraavan kuun lasku mitätöidään tästä sotkusta hyvityksenä.
Ymmärrettävää on, että tällaisia erehdyksiä sattuu, mutta asiakaspalvelu oli lähinnä naurettavaa. Luvataan asiakkaalle hoitaa asia ja laittaa tästä henkilökohtaisesti sähköpostia, mutta lähdetään sitten kotiin ja jätetään asia sikseen. Terveisiä vain sinulle ja toivon mukaan muillekin firmassa työskenteleville, kun kuitenkin luette näitä asiakaskokemusketjuja.