Moi Mobiili

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beaver
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    moi
Minä sain myös tuommoisen hyvityksen, mutta pelkältä joulukuulta. WTF

Edut liittymissä on lähes aina asiakaskohtaisia. Uudempia asiakkaita kosiskellaan aina eniten, vaikka olisinhan minä maksanut tuota 9 € / kk ihan mukisematta muutenkin. Jos haluat säästää kannattaa aina kilpailuttaa liittymä toisella operaattorilla.
 
Edut liittymissä on lähes aina asiakaskohtaisia. Uudempia asiakkaita kosiskellaan aina eniten, vaikka olisinhan minä maksanut tuota 9 € / kk ihan mukisematta muutenkin. Jos haluat säästää kannattaa aina kilpailuttaa liittymä toisella operaattorilla.

Olen minä kilpailuttanutkin mutta ei mikään muu operaattori ole pystynyt tarjoamaan 13 euron liittymää rajattomilla puheluilla ja tekstiviesteillä.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Pitääpä vilkuilla tuleeko muilta parempia liittymiä
Älä huoli, ei ole tulossa :smoke:

Ite oon vaan tyytyväinen tähän muutokseen. Ennen mulla on ollut Moin lasku aina 14e/kk, eli 6e kuukausimaksu ja 8e puhelut/tekstiviestit. Jatkossa 9e kuukausimaksu ja 4e puhelut/tekstiviestit. Dataakin saa käyttää enemmän jos tarvetta on.
Alustavasti näyttäis sopivan minullekin paremmin näin. Laskut on ollu enimmäkseen 12-17 euron haarukkaan ja kertaakaan lisälaskua ei ole tullut datasta.
 
Häiriön alkuaika: 27.11.2020 00:00

Osaan 4G-verkon tukiasemista tehdään parametrointimuutos.
Työ aiheuttaa paikoin häiriöitä 4G-verkon puheluihin ja datansiirtoon. 2G- ja 3G-verkko toimii normaalisti.
Pahoittelemme häiriötä.

Päättymisaika: 27.11.2020 02:00

Toivotaan parasta, pelätään pahinta verkon toimivuuden suhteen :sdarra:

Eikä erikseen mainittu, että missä päin suomea mahdollisesti, mystisesti vain "osaan"
 
Viimeksi muokattu:
Jos noita muutoksia tehtiin siellä täällä monessa paikassa, on paljon selkeämpää jättää se sen kummemmin erittelemättä, mutta hieman erikoistahan sitä on näin jälkikäteen tuskailla.
 
Höh!
Moi ei sitten velottanut marraskuulta puheluita ollenkaan... :smoke:
Tais sotkee tämä 6€/6Gt/kk alennus kuukaus niien järjestelmän!? :D
 
Höh!
Moi ei sitten velottanut marraskuulta puheluita ollenkaan... :smoke:
Tais sotkee tämä 6€/6Gt/kk alennus kuukaus niien järjestelmän!? :D
Näin kävi täälläkin. Ja nyt data laskutuskauden loppua kohden vain laskee.
Eipä tuo haittaa, mutta ei juurikaan herätä luottamusta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä samoja huomioita kuin yllä. Nyt ei enää toimi Mun Moi -sovelluskaan. Lupaavalta vaikuttaa tämä operaattori.
 
Onhan toi vikan, ettei kulutus näy, ollu jo ainakin lauantaista lähtien!
 
Onhan toi vikan, ettei kulutus näy, ollu jo ainakin lauantaista lähtien!
Huomasin sen vasta eilen itse kun tuli ilmoitus että veloitus epäonnistui, toivoa sopii että saavat korjattua ongelman vielä joskus.

Edit: ongelma korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Taaskaan ei kulutus näy. Sama vika palannut! :smoke:
En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.
 
En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.
Kyllähän ne onkin jo päällä, mutta sais tuo nyt silti toimia eikä joka toinen viikko antaa jotain virhettä!
 
En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.
Onkohan tuota samaa ominaisuutta saatavilla iOS-puolella?
 
1.2.2021 uudet sopimusehdot:


Pitäisi ihan huvikseen verrata nykyiseen mikä tuossa on muutettu.

Minä vertailin. Ainoa ero löytyi vasta viimeiseltä riviltä.

1612036344524.png


En oikein tajua miksi ilmoitetaan uusista ehdoista jos mikään ei ole muuttunut.
 
Oisko jokin lakikoukero maksimiajasta, mene ja tiedä.

Tuossa Moilta tulleessa sähköpostissa sanottiin näin:

Uudet sopimusehdot on päivitetty monilla kuluttajan eduksi tehdyillä lisäyksillä ja tarkennuksilla. Ehdot ovat Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto FiCom ry:n, kuluttaja-asiamiehen sekä Liikenne- ja viestintäviraston yhdessä neuvottelemat.
Ehtoihin tehdyt muutokset johtuvat pääosin lainsäädännön muutoksista.

Merkillistä.
 
Uudet sopimusehdot liittynee "EU:n teledirektiiviin, joka on Suomessa saatettu voimaan kansallisella lainsäädännöllä "

Tässä keskeisiä poimintoja uudistuksista
  • Lähes kaikki sopimusmuutokset ovat kuluttaja-asiakkaiden eduksi.
  • Jatkossa asiakkaat saavat enemmän tietoa liittymäsopimuksesta ennen sopimuksen tekemistä. Ehtoihin on lisätty tietoa asiakkaalle ennen sopimuksen tekemistä annettavista ennakkotiedoista sekä asiakkaalle ennen sopimuksen tekemistä annettavasta sopimustiivistelmästä (kohta 2.1).
  • Asiakas on jatkossa velvollinen maksamaan viestintäpalvelusopimukseen perustuvat maksut vasta siitä lukien, kun yhteys on käytettävissä (kohdat 3.1 ja 5.1).
  • Yleiseen hätänumeroon soitettaessa soittajan paikannus on mahdollista ilman SIM-korttia (kohta 4.4).
  • Asiakkaan vastuuta palvelun käytöstä on täsmennetty tapauksissa, joissa hän on luovuttanut palvelun kolmannen osapuolen käyttöön (kohdat 4.2 ja 7.1).
  • Asiakkaalla ei ole oikeutta purkaa määräaikaista sopimusta, jos sopimusehtoja muutetaan lainsäädännön muutoksen tai viranomaispäätöksen perusteella (kohta 11.2).
  • Jos teleyritys muuttaa sopimusehtoja, asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus tai palvelu päättymään kahden (2) viikon kuluttua irtisanomisesta, kun aiemmin sopimus oli mahdollista päättää heti (kohta 12).

Lainaukset Telian lähettämästä meilistä, eli luulisi että samat jutut Moillakin. Oisko vaan jostain syystä vaan voimaantuloaika päivittynyt ehtoihin :confused:
 
MOI päätti pistää sitten vappuyllätyksen. Liittymälasku melkein 50 euroa, yhdeltä simmiltä, yhdeltä kuulta. Soittelin sinne, että mikä homma tämä nyt on ku useempi vuosi laskut ollu tasan 6e ja nyt muka melkein 50e?

Ne ei oo jostai syystä laskuttanu noista vähäisistä puheluista yms viesteistä ikinä ku mulla on tuo liittymä ollu. Nyt ne on sit pistäny "perintään" kaikki tuolta ajalta kertyneet. Aspa sano, että ne tulee sen verran vastaan että viimesen 3kk "käyttömaksut" jää mulle ja loput pyyhkästään lumeen, jää heidän tappioksi.
 
Öh, mitä ihmettä? :confused: Enpä kyllä miettisi sekuntiakaan operaattorin vaihtamista jos laskutus on tuollaista.

Surkeaksi näyttää menneen. Oli juuri oikea vaihtaa Elisalle viime syksynä.

Lisäksi tuo laskutus luottokortilta niin miksi ihmeessä se niin oli pakko olla. Mutta eipä tuo enää haittaa.
 
Öh, mitä ihmettä? :confused: Enpä kyllä miettisi sekuntiakaan operaattorin vaihtamista jos laskutus on tuollaista.

"Laskutusjärjestelmän virheen vuoksi liittymästä XXX ei ollut kertynyt sinulla asiakkuuden aikana ollenkaan käyttömaksuja. Tehdyn korjaustyön vuoksi laskutusjärjestelmä oli veloittanut sinulta käyttömaksut koskien palvelukäyttöjä, SMS- ja MMS- viestejä takautuvasti koko asiakkuutesi ajalta. Pahoittelumme tästä

Tässä tapauksessa tulemme sinua vastaan ja käyttömaksuista sinulle jää maksettavaksi ainoastaan 3 viime laskutuskauden käyttömaksut (yht. 4,87€). "
 
erikoista etteivät sitte oo laskuttaneet jokakuukaus käytönmukaan. Iteltähän ne kerran sulkikokoliittymän vahingossa
 
erikoista etteivät sitte oo laskuttaneet jokakuukaus käytönmukaan. Iteltähän ne kerran sulkikokoliittymän vahingossa

Niin niiden olis pitänyt, mutta joku virhe niiden systeemeissä ja eivät laskuttaneet, kunnes nyt kerralla kaikki.
 
Hyvä jos ovat saaneet järjestelmät kuntoon. Itsekin ihmettelin viime vuoden lopulla kun oli jäänyt palvelumaksuja veloittamatta, joita oli jo kesällä kertynyt. Näkyivät kyllä siellä munmoi-sivulla.
Kerkesi tosin operaattori vaihtua ennen näitä korjauksia.
 
Mulla tais kans jäädä yheltä kuulta veloittamatta puhelut ja viestit joskus viime syksynä...
 
"Laskutusjärjestelmän virheen vuoksi liittymästä XXX ei ollut kertynyt sinulla asiakkuuden aikana ollenkaan käyttömaksuja. Tehdyn korjaustyön vuoksi laskutusjärjestelmä oli veloittanut sinulta käyttömaksut koskien palvelukäyttöjä, SMS- ja MMS- viestejä takautuvasti koko asiakkuutesi ajalta. Pahoittelumme tästä

Tässä tapauksessa tulemme sinua vastaan ja käyttömaksuista sinulle jää maksettavaksi ainoastaan 3 viime laskutuskauden käyttömaksut (yht. 4,87€). "
No mielestäni tuo on kuitenkin ihan hyvää palvelua, olkootkin että virhe on tapahtunut alunperin heidän päässään. Joku isompi operaattori olisi varmasti laskuttanut täysimääräisenä, vaikka summa olisi ollut satoja tai tuhansia euroja.
 
Mikähän juttu tässä nykysessä liittymän uudistuksessa oikeen on takana?
mm. rajaton 100M vaihtuu 200M mutta hintapysyy samana ja kuuden gigan simmi muuttuu Moi Potiksi johon tulee 10Gt hinta katto lisädatalle mutta hinta pysyy samana...
Pelkäsin jo, että nyt nousee taas hinnat, mutta eipä näytä nousevan...
 
Mikähän juttu tässä nykysessä liittymän uudistuksessa oikeen on takana?
mm. rajaton 100M vaihtuu 200M mutta hintapysyy samana ja kuuden gigan simmi muuttuu Moi Potiksi johon tulee 10Gt hinta katto lisädatalle mutta hinta pysyy samana...
Pelkäsin jo, että nyt nousee taas hinnat, mutta eipä näytä nousevan...
Josko nuo vaan koittaa saada uusia asiakkaita? Hienoahan se, että vanhoille asiakkaille tarjotaan uudet edut konstailematta. Moin "Potti-liittymä" on ihan hyvän hintainen nykyään maksimiveloituksellakin ("rajaton" 100Mbit data ja "rajattomat" puhelut max. 28e/kk). Itse tosin tulee dataa käytettyä sen verran vähän, että en ole tainnut ikinä mennä tuon 6 gigan rajan yli ja laskut yleensä max. 13-14e/kk. Toki tuo rajaton 4g on nopeampi ja edullisempi (max. 22e/kk), jos käyttää paljon dataa, mutta edullinen tuo vanha kuuden gigan simmikin.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän juttu tässä nykysessä liittymän uudistuksessa oikeen on takana?
mm. rajaton 100M vaihtuu 200M mutta hintapysyy samana ja kuuden gigan simmi muuttuu Moi Potiksi johon tulee 10Gt hinta katto lisädatalle mutta hinta pysyy samana...
Pelkäsin jo, että nyt nousee taas hinnat, mutta eipä näytä nousevan...
Mistä tämä on poimittu? Ei ainakaan itselle ole tullut mitään ilmoitusta.

edit: juuri tupsahti sähköpostiin.
 
Rajaton 300M ei ole enää valikoimassa, ei ole tullut sähköpostia vielä että mitä tolle on käymässä, toivottavasti ei ainakaan tipu hitaammaksi tai että pitää kokonaan uusi laittaa tilaukseen (ei automaattinen) ja kun puhelin ei tue 5G (eikä täällä kaakossa ole vielä 5G verkkoa edes juuri tarjolla)
 
Rajaton 300M ei ole enää valikoimassa, ei ole tullut sähköpostia vielä että mitä tolle on käymässä, toivottavasti ei ainakaan tipu hitaammaksi tai että pitää kokonaan uusi laittaa tilaukseen (ei automaattinen) ja kun puhelin ei tue 5G (eikä täällä kaakossa ole vielä 5G verkkoa edes juuri tarjolla)
Muuttuu Rajaton 400M:si?
Halpa nopeuden tuplaus ois tolle rajaton 200M liittymällekin tohon 400M versioon, jos ei ole käytössä kuin 4G verkko kun joutus 1€ lisää kk maksaa.
 
Muuttuu Rajaton 400M:si?
Halpa nopeuden tuplaus ois tolle rajaton 200M liittymällekin tohon 400M versioon, jos ei ole käytössä kuin 4G verkko kun joutus 1€ lisää kk maksaa.

Ihan kiinnostaa nyt kysellä kun huomasin tälläisen viestin:


"Moi rajaton 4G 300 ei päivity automaattisesti" ja sitten vaihtoehtona esitellään 5G 400 :cigarbeye:

Niin miten sitten käy kaupungissa jossa 5G verkkoja vasta suunnitellaan? Ja puhelin ei tue kuin 4G verkkoja? Ettei sitten vaan 300 > 200 kun kerta ainoa vaihtoehto 4G liittymäksi, tuo 400 on 4G/5G.

Muille tullut jo jotain sähköpostia asiaan liittyen itselleni ei mitään vielä :( Olisi ihan kiva tietää missä mennään jatkossa, kirjoitin vielä asiakaspalveluun viestiä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan kiinnostaa nyt kysellä kun huomasin tälläisen viestin:


"Moi rajaton 4G 300 ei päivity automaattisesti" ja sitten vaihtoehtona esitellään 5G 400 :cigarbeye:

Niin miten sitten käy kaupungissa jossa 5G verkkoja vasta suunnitellaan? Ja puhelin ei tue kuin 4G verkkoja? Ettei sitten vaan 300 > 200 kun kerta ainoa vaihtoehto 4G liittymäksi, tuo 400 on 4G/5G.

Muille tullut jo jotain sähköpostia asiaan liittyen itselleni ei mitään vielä :( Olisi ihan kiva tietää missä mennään jatkossa, kirjoitin vielä asiakaspalveluun viestiä asiasta.
Käytät sitä 5G liittymää 4G verkossa jolla saat 400M yhteyden tolla 19€?
 
MOI päätti pistää sitten vappuyllätyksen. Liittymälasku melkein 50 euroa, yhdeltä simmiltä, yhdeltä kuulta. Soittelin sinne, että mikä homma tämä nyt on ku useempi vuosi laskut ollu tasan 6e ja nyt muka melkein 50e?

Ne ei oo jostai syystä laskuttanu noista vähäisistä puheluista yms viesteistä ikinä ku mulla on tuo liittymä ollu. Nyt ne on sit pistäny "perintään" kaikki tuolta ajalta kertyneet. Aspa sano, että ne tulee sen verran vastaan että viimesen 3kk "käyttömaksut" jää mulle ja loput pyyhkästään lumeen, jää heidän tappioksi.
Tämä ei voi olla millään tapaa laillista, että jo kerran laskutettuilta kuukausiltä lähdetään myöhemmin perimään aiemmin merkityksettömän vähäisinä pidettyjä käyttömaksuja.
 
Käytät sitä 5G liittymää 4G verkossa jolla saat 400M yhteyden tolla 19€?

Olisi ihan kiva lukea tästä jostakin tarkemmin mutta ei, eivät sivuillaan kerro mitään hyödyllistä jätetään asiakas ilman mitään yhteydenottoa yms oman onnensa nojaan.
 
Olisi ihan kiva lukea tästä jostakin tarkemmin mutta ei, eivät sivuillaan kerro mitään hyödyllistä jätetään asiakas ilman mitään yhteydenottoa yms oman onnensa nojaan.
Mitäs tästä pitäs kertoa tarkemmin?
Tossahan tuo sivuilla seisoo, että jos käyttö on 4G verkossa pelkästään niin hinta on tuon 19€/kk, jos 5G verkossa pelkästään niin 27€/kk ja jos käyttö sekä että niin hinta vaihtelee tuon 19€-27€/kk käytön mukaan?! Tai näin minä ainakin ymmärrän tuon...
 
Liittymän vaihto ilmeisesti riitti, katkaisi verkon vaihdon jälkeen ja käynnistin uudelleen puhelimen niin nyt se on ilmeisesti toiminnassa? Ainakaan ei tullut mitään lisätietoja että vaatii uuden sim kortin (5G 400) luki vain että seuraavalla laskutuskaudella alkaa uusi 19 euron hinta, viikko sitten tämän kuun jo maksettu.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei voi olla millään tapaa laillista, että jo kerran laskutettuilta kuukausiltä lähdetään myöhemmin perimään aiemmin merkityksettömän vähäisinä pidettyjä käyttömaksuja.
Kyllä tuo on laillista, lisäksi olivat todella reiluja, kun antoivat ne pitkälti anteeksi.

Elisahan aikanaan peri jotain lähes 10 vuotta vanhoja lisämaksullisia puhelukuluja joita olivat unohtaneet laskuttaa. Moni ei ollut enää edes elisan asiakkaita enää.

Tuosta oli silloin lehdissäkin polemiikkia, mutta ei se laskutusperuste lakkaa olemasta vaikka ei heti laskuttaisikaan.
 
Kyllä tuo on laillista, lisäksi olivat todella reiluja, kun antoivat ne pitkälti anteeksi.

Elisahan aikanaan peri jotain lähes 10 vuotta vanhoja lisämaksullisia puhelukuluja joita olivat unohtaneet laskuttaa. Moni ei ollut enää edes elisan asiakkaita enää.

Tuosta oli silloin lehdissäkin polemiikkia, mutta ei se laskutusperuste lakkaa olemasta vaikka ei heti laskuttaisikaan.
Velka vanhenee kolmessa vuodessa lain mukaan, jos vanhentumista ei katkaista esim. muistuttamalla, eli 10v vanhoja ei voi periä, eikä tarvi maksaa jos joku perii.

Mutta jos puhutaan 3kk vanhoista veloituksista niin tottakai voi laskuttaa, eikä siinä ole mitään väärää saati laitonta jos peruste itsessään on ollut ok.
 
Velka vanhenee kolmessa vuodessa lain mukaan, jos vanhentumista ei katkaista esim. muistuttamalla, eli 10v vanhoja ei voi periä, eikä tarvi maksaa jos joku perii.

Ei sinänsä ketjun aiheeseen liity mutta,
Velka vanhenee 3 vuodessa eräpäivästä, mutta jos ei ole laskua lähetetty ja eräpäivää määrätty (kuten elisan tapauksessa taisi olla perusteena), niin velka vanhenee 10vuodessa.
 
Ei sinänsä ketjun aiheeseen liity mutta,
Velka vanhenee 3 vuodessa eräpäivästä, mutta jos ei ole laskua lähetetty ja eräpäivää määrätty (kuten elisan tapauksessa taisi olla perusteena), niin velka vanhenee 10vuodessa.
Liittyy sen verran, että täällä puhuttiin tällaisesta casesta Moi:n suhteen ja siitä onko heillä oikeus laskuttaa.

Ja pidä paikkaansa, kymmenen vuotta koskee velkoja, jotka on sovittu toistaiseksi voimassa oleviksi, puhelinkulut vanhenee kolme vuotta laskun eräpäivästä tai kolme vuotta siitä kun operaattorilla olisi ollut oikeus ne laskuttaa jos eräpäivää ei ole määrätty.

"Laki velan vanhentumisesta (728/2003) säätää, että saatavat vanhenevat pääsääntöisesti kolmessa vuodessa. Vanhentumisen määräaika lasketaan pääsäännön mukaan laskun eräpäivästä. Ellei eräpäivää ole sovittu, vanhentumisajan laskeminen alkaa siitä, kun velkojalla oli oikeus vaatia maksua velalliselta. Oikeus maksun vaatimiseen alkaa esimerkiksi silloin, kun myyjä on luovuttanut kaupan kohteen ostajalle tai muuten täyttänyt oman suoritusvelvollisuutensa asiassa. Jos saatavan perusteen syntymisestä on kulunut jo yli kolme vuotta, saatava on vanhentunut, eikä sitä voi enää laskuttaa asiakkaalta. "


Ja kuluttaja asiamieskin nimenomaisesti mainitsee myös laskutuksen yhteydessä, että yli 3v vanhoja saatavia ei voi laskuttaa:

"5.2 Lasku on lähetettävä ajoissa
...
Kuluttajasaatavat vanhenevat pääsääntöisesti kolmessa vuodessa. Tätä vanhempia saatavia kuluttajilta ei siis voi yleensä lähteä vaatimaan.

Maksaminen ja laskutus"

Mikä on ihan järkevää, koska muuten pitäisi säilytellä kuitteja 10v, että voi todistaa jo maksaneensa puhelinlaskun joulukuussa 2011, sen sijaan että se olisi jäänyt laskuttamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 296
Viestejä
4 508 531
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom