Moi Mobiili

Kyllähän asiasta tiedotettiin vanhoja asiakkaita, täälläkin oli paljon juttua.
Oli sähköpostiin tullut tiedote, mutta en ole antanut operaattorille sellaista sähköpostia, jota seuraisin aktiivisesti.

Laitoin nyt Elisan latausliittymän vetämään. Tuo on minulle vielä parempi kuin Moi, 0 € / kk + 0,066 € / min, txt, Mt. Tuolla 5 euron latauksella vetelen varmaan yli puoli vuotta, kun datan ja soittelut teen pääosin firman puhelimella. Ja Elisan verkko on yleensä kattavampi kuin DNA, joten kaikin puolin parannusta tuli tilanteeseeni. Toimii siis samalla varaliittymänä jos Telialla on jotain ongelmaa.

Niin , sikäli itse maksimihinta puheluille ja tekstareille oli aiemminkin, se oli se 14e/kk (6e+8e), eli "uudistus" tuolta osin on se euron alennus.
Tulihan tuossa myös datapakettiin se 50% kasvu ja EU-datan määrä kasvoi kanssa runsaasti, jos sellaiselle on välillä käyttöä. Paljon puhuvalle/tekstaavalle siis kaikkinensa hyvä muutos, isompi paketti pienemmällä maksulla. Jos dataa kului vaikka 5GB/kk niin säästöä tuleekin nyt jo 3,5€/kk. Mikäli taas pyöri siinä 3-4GB/kk välillä niin nyt voi sitten käyttää huoletta sitäkin vähän enemmän ilman lisälaskua.

Lisäksi tietysti sinänsä selkeämpää, että valikoima yhtenäistettiin nyt. Ennenhän noita 6€/kk simejä oli eroavilla ehdoilla liikenteessä. Osassa oli halvempaa lisädataa mutta ei min/txt hintakattoja, osassa sitten päinvastoin. Nyt on kaikki liittymät samanlaisia. Harmillinen tuo hinnannousu niille ketkä käyttivät vain dataa mutta tarjoaahan tuo edelleen hinnalleen hyvää vastinetta.

Viimeksi muokattu:
Tulihan tuossa myös datapakettiin se 50% kasvu ja EU-datan määrä kasvoi kanssa runsaasti, jos sellaiselle on välillä käyttöä. Paljon puhuvalle/tekstaavalle siis kaikkinensa hyvä muutos, isompi paketti pienemmällä maksulla. Jos dataa kului vaikka 5GB/kk niin säästöä tuleekin nyt jo 3,5€/kk. Mikäli taas pyöri siinä 3-4GB/kk välillä niin nyt voi sitten käyttää huoletta sitäkin vähän enemmän ilman lisälaskua.
Itellähän kuluu se ~2Gt/kk ja eipä tällä hetkellä EU-datalle oo sattuneesta syystä käyttöä pahemmin. :smoke:
Oisvat saaneet ennemmin nostaa vaikka nopeutta kuin tota datan määrää...

Itellähän kuluu se ~2Gt/kk ja eipä tällä hetkellä EU-datalle oo sattuneesta syystä käyttöä pahemmin. :smoke:
Oisvat saaneet ennemmin nostaa vaikka nopeutta kuin tota datan määrää...
Mitäpä luulet, kumpiko on bisnekselle se parempi ratkaisu?

BOT

Sellaista viestiä tuli, kun olen siirtynyt Moi-liittymän ostajaksi vähittäin, saan seuraavat kuusi kuukautta, eli joulukuusta asti, 9 € simmin kuudella eurolla, siis 3 € hyvitystä nuo kuusi kuukautta. Mukava bonus, propsit Moille! Viestissä pahoiteltiin sitä ettei kaikkea tietoa oltu edellisessä muutosviestissä käyty läpi kokonaan.

"Alkuperäisestä asiakastiedotteesta puuttumaan jääneet tiedot muutoksen perusteesta ja irtisanomisoikeudesta: Moin yleisten sopimusehtojen kohdan 10.1 mukaan teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja ja hintoja, kun muutos johtuu kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muuttumisesta sekä palveluiden kehittämisestä ja uudistamisesta. Kuuden euron simmin kuukausihinnan korotuksen takia sinulla on yleisten sopimusehtojen kohdan 12 mukaisesti tietenkin oikeus irtisanoa 6 euron simmiä koskeva sopimus päättymään välittömästi."

Sellaista viestiä tuli, kun olen siirtynyt Moi-liittymän ostajaksi vähittäin, saan seuraavat kuusi kuukautta, eli joulukuusta asti, 9 € simmin kuudella eurolla, siis 3 € hyvitystä nuo kuusi kuukautta. Mukava bonus, propsit Moille! Viestissä pahoiteltiin sitä ettei kaikkea tietoa oltu edellisessä muutosviestissä käyty läpi kokonaan.

"Alkuperäisestä asiakastiedotteesta puuttumaan jääneet tiedot muutoksen perusteesta ja irtisanomisoikeudesta: Moin yleisten sopimusehtojen kohdan 10.1 mukaan teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja ja hintoja, kun muutos johtuu kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muuttumisesta sekä palveluiden kehittämisestä ja uudistamisesta. Kuuden euron simmin kuukausihinnan korotuksen takia sinulla on yleisten sopimusehtojen kohdan 12 mukaisesti tietenkin oikeus irtisanoa 6 euron simmiä koskeva sopimus päättymään välittömästi."
Minä sain myös tuommoisen hyvityksen, mutta pelkältä joulukuulta. WTF

BOT

Minä sain myös tuommoisen hyvityksen, mutta pelkältä joulukuulta. WTF
Edut liittymissä on lähes aina asiakaskohtaisia. Uudempia asiakkaita kosiskellaan aina eniten, vaikka olisinhan minä maksanut tuota 9 € / kk ihan mukisematta muutenkin. Jos haluat säästää kannattaa aina kilpailuttaa liittymä toisella operaattorilla.

Edut liittymissä on lähes aina asiakaskohtaisia. Uudempia asiakkaita kosiskellaan aina eniten, vaikka olisinhan minä maksanut tuota 9 € / kk ihan mukisematta muutenkin. Jos haluat säästää kannattaa aina kilpailuttaa liittymä toisella operaattorilla.
Olen minä kilpailuttanutkin mutta ei mikään muu operaattori ole pystynyt tarjoamaan 13 euron liittymää rajattomilla puheluilla ja tekstiviesteillä.

• Tykkää
Reactions: BOT
Pitääpä vilkuilla tuleeko muilta parempia liittymiä
Älä huoli, ei ole tulossa :smoke:

Ite oon vaan tyytyväinen tähän muutokseen. Ennen mulla on ollut Moin lasku aina 14e/kk, eli 6e kuukausimaksu ja 8e puhelut/tekstiviestit. Jatkossa 9e kuukausimaksu ja 4e puhelut/tekstiviestit. Dataakin saa käyttää enemmän jos tarvetta on.
Alustavasti näyttäis sopivan minullekin paremmin näin. Laskut on ollu enimmäkseen 12-17 euron haarukkaan ja kertaakaan lisälaskua ei ole tullut datasta.

Häiriön alkuaika: 27.11.2020 00:00

Osaan 4G-verkon tukiasemista tehdään parametrointimuutos.
Työ aiheuttaa paikoin häiriöitä 4G-verkon puheluihin ja datansiirtoon. 2G- ja 3G-verkko toimii normaalisti.
Pahoittelemme häiriötä.

Päättymisaika: 27.11.2020 02:00
Toivotaan parasta, pelätään pahinta verkon toimivuuden suhteen :sdarra:

Eikä erikseen mainittu, että missä päin suomea mahdollisesti, mystisesti vain "osaan"

Viimeksi muokattu:
Jos noita muutoksia tehtiin siellä täällä monessa paikassa, on paljon selkeämpää jättää se sen kummemmin erittelemättä, mutta hieman erikoistahan sitä on näin jälkikäteen tuskailla.

Höh!
Moi ei sitten velottanut marraskuulta puheluita ollenkaan... :smoke:
Tais sotkee tämä 6€/6Gt/kk alennus kuukaus niien järjestelmän!? :D

Höh!
Moi ei sitten velottanut marraskuulta puheluita ollenkaan... :smoke:
Tais sotkee tämä 6€/6Gt/kk alennus kuukaus niien järjestelmän!? :D
Näin kävi täälläkin. Ja nyt data laskutuskauden loppua kohden vain laskee.
Eipä tuo haittaa, mutta ei juurikaan herätä luottamusta.

Viimeksi muokattu:
Täällä samoja huomioita kuin yllä. Nyt ei enää toimi Mun Moi -sovelluskaan. Lupaavalta vaikuttaa tämä operaattori.

Onhan toi vikan, ettei kulutus näy, ollu jo ainakin lauantaista lähtien!

Onhan toi vikan, ettei kulutus näy, ollu jo ainakin lauantaista lähtien!
Huomasin sen vasta eilen itse kun tuli ilmoitus että veloitus epäonnistui, toivoa sopii että saavat korjattua ongelman vielä joskus.

Edit: ongelma korjattu.

Viimeksi muokattu:
Taaskaan ei kulutus näy. Sama vika palannut! :smoke:
En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.

En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.
Kyllähän ne onkin jo päällä, mutta sais tuo nyt silti toimia eikä joka toinen viikko antaa jotain virhettä!

Onkohan tuota samaa ominaisuutta saatavilla iOS-puolella?

Oisko jokin lakikoukero maksimiajasta, mene ja tiedä.
Tuossa Moilta tulleessa sähköpostissa sanottiin näin:

Uudet sopimusehdot on päivitetty monilla kuluttajan eduksi tehdyillä lisäyksillä ja tarkennuksilla. Ehdot ovat Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto FiCom ry:n, kuluttaja-asiamiehen sekä Liikenne- ja viestintäviraston yhdessä neuvottelemat.
Ehtoihin tehdyt muutokset johtuvat pääosin lainsäädännön muutoksista.
Merkillistä.

Uudet sopimusehdot liittynee "EU:n teledirektiiviin, joka on Suomessa saatettu voimaan kansallisella lainsäädännöllä "

Tässä keskeisiä poimintoja uudistuksista
  • Lähes kaikki sopimusmuutokset ovat kuluttaja-asiakkaiden eduksi.
  • Jatkossa asiakkaat saavat enemmän tietoa liittymäsopimuksesta ennen sopimuksen tekemistä. Ehtoihin on lisätty tietoa asiakkaalle ennen sopimuksen tekemistä annettavista ennakkotiedoista sekä asiakkaalle ennen sopimuksen tekemistä annettavasta sopimustiivistelmästä (kohta 2.1).
  • Asiakas on jatkossa velvollinen maksamaan viestintäpalvelusopimukseen perustuvat maksut vasta siitä lukien, kun yhteys on käytettävissä (kohdat 3.1 ja 5.1).
  • Yleiseen hätänumeroon soitettaessa soittajan paikannus on mahdollista ilman SIM-korttia (kohta 4.4).
  • Asiakkaan vastuuta palvelun käytöstä on täsmennetty tapauksissa, joissa hän on luovuttanut palvelun kolmannen osapuolen käyttöön (kohdat 4.2 ja 7.1).
  • Asiakkaalla ei ole oikeutta purkaa määräaikaista sopimusta, jos sopimusehtoja muutetaan lainsäädännön muutoksen tai viranomaispäätöksen perusteella (kohta 11.2).
  • Jos teleyritys muuttaa sopimusehtoja, asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus tai palvelu päättymään kahden (2) viikon kuluttua irtisanomisesta, kun aiemmin sopimus oli mahdollista päättää heti (kohta 12).

Lainaukset Telian lähettämästä meilistä, eli luulisi että samat jutut Moillakin. Oisko vaan jostain syystä vaan voimaantuloaika päivittynyt ehtoihin :confused:

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
MOI päätti pistää sitten vappuyllätyksen. Liittymälasku melkein 50 euroa, yhdeltä simmiltä, yhdeltä kuulta. Soittelin sinne, että mikä homma tämä nyt on ku useempi vuosi laskut ollu tasan 6e ja nyt muka melkein 50e?

Ne ei oo jostai syystä laskuttanu noista vähäisistä puheluista yms viesteistä ikinä ku mulla on tuo liittymä ollu. Nyt ne on sit pistäny "perintään" kaikki tuolta ajalta kertyneet. Aspa sano, että ne tulee sen verran vastaan että viimesen 3kk "käyttömaksut" jää mulle ja loput pyyhkästään lumeen, jää heidän tappioksi.

MOI päätti pistää sitten vappuyllätyksen. Liittymälasku melkein 50 euroa, yhdeltä simmiltä, yhdeltä kuulta. Soittelin sinne, että mikä homma tämä nyt on ku useempi vuosi laskut ollu tasan 6e ja nyt muka melkein 50e?

Ne ei oo jostai syystä laskuttanu noista vähäisistä puheluista yms viesteistä ikinä ku mulla on tuo liittymä ollu. Nyt ne on sit pistäny "perintään" kaikki tuolta ajalta kertyneet. Aspa sano, että ne tulee sen verran vastaan että viimesen 3kk "käyttömaksut" jää mulle ja loput pyyhkästään lumeen, jää heidän tappioksi.
Öh, mitä ihmettä? :confused: Enpä kyllä miettisi sekuntiakaan operaattorin vaihtamista jos laskutus on tuollaista.

Öh, mitä ihmettä? :confused: Enpä kyllä miettisi sekuntiakaan operaattorin vaihtamista jos laskutus on tuollaista.
Surkeaksi näyttää menneen. Oli juuri oikea vaihtaa Elisalle viime syksynä.

Lisäksi tuo laskutus luottokortilta niin miksi ihmeessä se niin oli pakko olla. Mutta eipä tuo enää haittaa.

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
"Laskutusjärjestelmän virheen vuoksi liittymästä XXX ei ollut kertynyt sinulla asiakkuuden aikana ollenkaan käyttömaksuja. Tehdyn korjaustyön vuoksi laskutusjärjestelmä oli veloittanut sinulta käyttömaksut koskien palvelukäyttöjä, SMS- ja MMS- viestejä takautuvasti koko asiakkuutesi ajalta. Pahoittelumme tästä

Tässä tapauksessa tulemme sinua vastaan ja käyttömaksuista sinulle jää maksettavaksi ainoastaan 3 viime laskutuskauden käyttömaksut (yht. 4,87€). "

atomi

tieteen hypoteesi
erikoista etteivät sitte oo laskuttaneet jokakuukaus käytönmukaan. Iteltähän ne kerran sulkikokoliittymän vahingossa

Hyvä jos ovat saaneet järjestelmät kuntoon. Itsekin ihmettelin viime vuoden lopulla kun oli jäänyt palvelumaksuja veloittamatta, joita oli jo kesällä kertynyt. Näkyivät kyllä siellä munmoi-sivulla.
Kerkesi tosin operaattori vaihtua ennen näitä korjauksia.

"Laskutusjärjestelmän virheen vuoksi liittymästä XXX ei ollut kertynyt sinulla asiakkuuden aikana ollenkaan käyttömaksuja. Tehdyn korjaustyön vuoksi laskutusjärjestelmä oli veloittanut sinulta käyttömaksut koskien palvelukäyttöjä, SMS- ja MMS- viestejä takautuvasti koko asiakkuutesi ajalta. Pahoittelumme tästä

Tässä tapauksessa tulemme sinua vastaan ja käyttömaksuista sinulle jää maksettavaksi ainoastaan 3 viime laskutuskauden käyttömaksut (yht. 4,87€). "
No mielestäni tuo on kuitenkin ihan hyvää palvelua, olkootkin että virhe on tapahtunut alunperin heidän päässään. Joku isompi operaattori olisi varmasti laskuttanut täysimääräisenä, vaikka summa olisi ollut satoja tai tuhansia euroja.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
127 801
Jäsenet
49 797
Uusin jäsen
MiikkaN

Hinta.fi

Ylös Bottom