Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
439
Curve saapui ja aspa vastasi alle 5 minuutissa tuohon useasti mainittuun Google Pay -ongelmaan. Google Payssa nyt lounaskortti, luottokortti sekä Curve, jossa sitten pari eri pankkikorttia. Nyt siis Google Payn ja K-plussan mobiilisoftan ansiosta ainoa kerta, kun korttia pitää kaivaa, on silloin, kun haluaa S-ryhmän bonuksia. Joka on tietysti valitettavan usein, kun pääasiassa S-ryhmän kaupoissa tulee asioitua.

MobilePayta en ole maksaessa koskaan kokeillut, enkä taida kokeillakkaan.
Hyvin on mulla toiminut MobilePay S-ryhmän kaupoissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
824
Hyvin on mulla toiminut MobilePay S-ryhmän kaupoissa.
En ole tosiaan kokeillut, mutta ilmeisesti siinä maksaessa pitää tehdä jotain muutakin kuin avata näyttö. Silloin kaivan mielummin sen kortin esille. Toki jos haluaa kokonaan ilman lompakkoa lähteä, niin miksipä ei.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Itse olen todennut, että MP toimii niin hitaasti/epävarmasti että mieluummin käytän fyysistä korttia ja otan henksut+bonarit tai sitten GPaytä jos edellä mainituilla ei ole väliä kyseisten ostojen kohdalla.
Ihan samat ajatukset.
Tosin pitäisi joskus päästä kokeilemaan rauhassa saisiko jollain toimilla toimimaan paremmin:
En esim tiedä pitääkö puhelinta pitää lähellä maksupäätettä, olen ymmärtänyt että ei?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
439
En ole tosiaan kokeillut, mutta ilmeisesti siinä maksaessa pitää tehdä jotain muutakin kuin avata näyttö. Silloin kaivan mielummin sen kortin esille. Toki jos haluaa kokonaan ilman lompakkoa lähteä, niin miksipä ei.
Ihan samat ajatukset.
Tosin pitäisi joskus päästä kokeilemaan rauhassa saisiko jollain toimilla toimimaan paremmin:
En esim tiedä pitääkö puhelinta pitää lähellä maksupäätettä, olen ymmärtänyt että ei?
Mullakin oli aluksi ongelma, kun Apple Pay ponnahti esiin ja syrjäytti MobilePayn, vaikka olin valinnut MobilePayn maksutavaksi. Sitten älysin painaa kotinäppäintä (iPhone SE) peukalonpäällä niin, ettei sormenjälki rekisteröitynyt. Näin sain MobilePayn aktiiviseksi. Vaatii siis joka kerta maksaessa sen ylimääräisen painalluksen, että MobilePay pysyy aktiivisena. Mutta hyvin on muuten toiminut MobilePay, kestää muutaman sekunnin pidempään maksaa kuin Apple Paylla. Samalla kertaa kirjautuu S-bonukset.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Mua veetuttaa mobilepayssa se että joskus se toimii kuin se kuuluisa "junan vessa". Joskus taas vaikka mitä teet niin summaa ei vain tule ja pakko vaihtaa gpayihin kun jono takana kasvaa...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
824
Mullakin oli aluksi ongelma, kun Apple Pay ponnahti esiin ja syrjäytti MobilePayn, vaikka olin valinnut MobilePayn maksutavaksi. Sitten älysin painaa kotinäppäintä (iPhone SE) peukalonpäällä niin, ettei sormenjälki rekisteröitynyt. Näin sain MobilePayn aktiiviseksi. Vaatii siis joka kerta maksaessa sen ylimääräisen painalluksen, että MobilePay pysyy aktiivisena. Mutta hyvin on muuten toiminut MobilePay, kestää muutaman sekunnin pidempään maksaa kuin Apple Paylla. Samalla kertaa kirjautuu S-bonukset.
Mutta olenko ymmärtänyt oikein, että MobilePay pitää erikseen avata, vai osaako se ponnahtaa esille vain näytön avaamalla silloin, kun maksupääte lähettää signaalia? Sittenhän siinä pitää varmaan myös sekä puhelimen että MobilePayn lukitus avata, eikö? Jos avaamisesta selviää, niin pitääkö erikseen mennä Maksa-täbille? Pitääkö sitten vielä swaipata? Haluaako kassatyöntekijä nähdä näytön, että maksu hoidettu?

Google Paylla en tee mitään muuta, kuin avaan näytön ja vien sen lähelle maksupäätettä samalla tavalla kuin tekisin kortin kanssa.

E: Googlella selvisi, että riittää, kun sen avaa. MobilePaylla maksu menee siis kutakuinkin näin: puhelimen lukituksen avaaminen, MobilePayn avaaminen, MobilePayn lukituksen avaaminen, summan odottaminen, swipe. On siinä omaan makuun 4 vaihetta liikaa. Mutta kyllä se varmaan on kerran kokeiltava, että voi vetää omat johtopäätökset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Oon nyt pari kertaa Oneplussalla maksellut Mobilepaylla, Mobilepay auki ja päätteeseen NFC-'alueelle", hetki menee ja yhteys muodostuu. Google Pay on toki siinä mielessä näppärä että toimii kun avaa vaan lukituksen eikä tarvi yhteyksiä muodostella..
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Onko teillä ollut Apple Payn kanssa ongelmia? Minulla on ollut pari kertaa. iOS-laitteen uudelleenkäynnistys on korjannut ongelman.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Liekö jo aiemmin ollut Mobilepayssä, mutta laitoin maksun päälle ennen kuin myyjä iski hinnan ostoksille. Sovellus meni valmiiksi siihen maksutilaan ja sitten vasta ilmestyi summa kun kaikki tuotteet oli lisätty. No ehkä tuo vähän nopeuttaa maksamista.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
439
Liekö jo aiemmin ollut Mobilepayssä, mutta laitoin maksun päälle ennen kuin myyjä iski hinnan ostoksille. Sovellus meni valmiiksi siihen maksutilaan ja sitten vasta ilmestyi summa kun kaikki tuotteet oli lisätty. No ehkä tuo vähän nopeuttaa maksamista.
Kyllä, voi avata MobilePayn maksua varten ja mennä pakkaamaan tuotteet kassiin ja maksaa sieltä hihnan päästä, ei tarvitse olla maksupäätteen vieressä.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
782
Tulee pääasiassa käytyä Keskon kaupoissa. Niissä tulee maksettua nykyään aina MobilePaylla. MP:ssa valmiina Plussa kortti jolloin bonuksetkin kertyy automaattisesti, ei tarvitse erikseen kaivella tuotakaan korttia taskusta. Hyvin toimii Android puhelimella ja bluetooth yhteydellä, silloin tällöin ehkä hieman hitaasti, mutta pääasiassa suhteellisen jouhevasti.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Tulee pääasiassa käytyä Keskon kaupoissa. Niissä tulee maksettua nykyään aina MobilePaylla. MP:ssa valmiina Plussa kortti jolloin bonuksetkin kertyy automaattisesti, ei tarvitse erikseen kaivella tuotakaan korttia taskusta. Hyvin toimii Android puhelimella ja bluetooth yhteydellä, silloin tällöin ehkä hieman hitaasti, mutta pääasiassa suhteellisen jouhevasti.
Kuinka paljon sinulle kertyy bonuksia kuussa?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Kuinka paljon sinulle kertyy bonuksia kuussa?
Ei sinänsä liity ketjuun, mutta K-ryhmän kaupoista saa plussapisteitä joilla ei itseasiassa tee juuri mitään sillä arvo muutamia kymppejä vuodessa. S-ryhmästä saa bonusta ja se on monella varsinkin lapsiperheellisellä hyvinkin merkittävä summa vuosittain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Liekö jo aiemmin ollut Mobilepayssä, mutta laitoin maksun päälle ennen kuin myyjä iski hinnan ostoksille. Sovellus meni valmiiksi siihen maksutilaan ja sitten vasta ilmestyi summa kun kaikki tuotteet oli lisätty. No ehkä tuo vähän nopeuttaa maksamista.
:rofl: (vitsi boldattu)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
299
Ei sinänsä liity ketjuun, mutta K-ryhmän kaupoista saa plussapisteitä joilla ei itseasiassa tee juuri mitään sillä arvo muutamia kymppejä vuodessa. S-ryhmästä saa bonusta ja se on monella varsinkin lapsiperheellisellä hyvinkin merkittävä summa vuosittain.
Paitsi jos olet opiskelija niin saat K-ryhmän kaupoista 5% takaisin kunhan ostot ylittävät 75€ kuukaudessa. Opiskelija-plussaan saa vielä rinnakkaiskortin. Meillä vaimo opiskelee ja minulla käytössä hänen rinnakkaiskortti niin noita plussapisteitä kertyy huomattavasti paremmin mitä S-ryhmän bonuksia tulisi.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
391
Eipä taas paikallisessa Salessa mobilepay värähtänytkään, kun yritin pitkästä aikaa maksaa sillä, jotta saisin bonukset. Aikani odoteltua täytyi sulkea sovellus ja Google Pay hoiti homman silmänräpäyksessä, mutta toki ilman bonuksia.

On tuo onnetonta, ettei S-ryhmä voi tehdä vastaavaa sovellusta, kuin K-Plussa.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Paitsi jos olet opiskelija niin saat K-ryhmän kaupoista 5% takaisin kunhan ostot ylittävät 75€ kuukaudessa. Opiskelija-plussaan saa vielä rinnakkaiskortin. Meillä vaimo opiskelee ja minulla käytössä hänen rinnakkaiskortti niin noita plussapisteitä kertyy huomattavasti paremmin mitä S-ryhmän bonuksia tulisi.
Entäs hintataso K-ryhmän ja S-ryhmän välillä? Paremmista bonuksista ei ole kovasti hyötyä jos hinnat ovat korkeammat.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Hinnat menee jotakuinkin niin, että K-ryhmä on selvästi kallein sitten tulee S-ryhmä ja Lidl. Kun laskee bonusvaikutuksen niin S-ryhmä on useimmiten Lidliäkin edullisempi sillä monessa tuotteessa hintaero on alle prosentin ja bonukset ovat kuitenkin useimmiten tätä suuremmat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Hinnat menee jotakuinkin niin, että K-ryhmä on selvästi kallein sitten tulee S-ryhmä ja Lidl. Kun laskee bonusvaikutuksen niin S-ryhmä on useimmiten Lidliäkin edullisempi sillä monessa tuotteessa hintaero on alle prosentin ja bonukset ovat kuitenkin useimmiten tätä suuremmat.
Ei tämä ole ihan selviö, marraskuussa Prisma oli selvästi kalliimpi kuin Citymarket, joka oli melkein yhtä halpa kuin Lidl.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Ei tämä ole ihan selviö, marraskuussa Prisma oli selvästi kalliimpi kuin Citymarket, joka oli melkein yhtä halpa kuin Lidl.
Helsingin Sanomien selvityksen mukaan K-citymarket oli Prismaa halvempi ensimmäisen kerran vuoden 2015 jälkeen. HS:n mukaan Espoon Ison Omenan K-citymarketin roiman hintojen alentumisen syynä oli pitkälti hintojen keruuhetkellä voimassa olleet vihannes- ja hedelmätarjoukset.

Mutta totta. Prismassa on hintoja hivutettu ylöspäin. Ja vielä kun tuo mobiilimaksaminenkin ja bonusten kerääminen on niin perseestä voi monella ketju vaihtua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Itse olen sen verran kusipää asiakas, että minulle on markkinoitu toimiva maksutapa jolla saan "kätevästi" jopa bonukset yhdellä kertaa mukaan puhelimella.
Niin olen ottanut tavaksi jonoista riippumatta viettää vaikka sen 10 minuuttia Mobilepayn kanssa tapellessa ja aina välillä puhelinta uudelleen käynnistäenkin.

Juu olisi se muovinen eskortti taskussa lompakon syövereissä ja vaikkei olisikaan, niin gpay+Nordea yhdistelmällä pääsisin kyllä läpi halutessani.

Mutta en kyllä muista istuneeni insinöörin penkillä Mobilepaytä koodaamassa, enkä myöskään S-ryhmän johtoportaan kokouksessa nuijimassa tämän paskeen käyttöönottoa.

Ikävää tuo on sekä kassa henkilökunnan ja asiakkaiden kannalta, mutta kun tuhannet ja taas tuhannet sähköpostit tai somen kautta valittamiset kun ei toimi. Niin tälläiset yhden miehen "mielenosoitukset" ovat ilmeisesti se ainoa keino saada viestiä liikkeelle.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Itse olen sen verran kusipää asiakas, että minulle on markkinoitu toimiva maksutapa jolla saan "kätevästi" jopa bonukset yhdellä kertaa mukaan puhelimella.
Niin olen ottanut tavaksi jonoista riippumatta viettää vaikka sen 10 minuuttia Mobilepayn kanssa tapellessa ja aina välillä puhelinta uudelleen käynnistäenkin.

Juu olisi se muovinen eskortti taskussa lompakon syövereissä ja vaikkei olisikaan, niin gpay+Nordea yhdistelmällä pääsisin kyllä läpi halutessani.

Mutta en kyllä muista istuneeni insinöörin penkillä Mobilepaytä koodaamassa, enkä myöskään S-ryhmän johtoportaan kokouksessa nuijimassa tämän paskeen käyttöönottoa.

Ikävää tuo on sekä kassa henkilökunnan ja asiakkaiden kannalta, mutta kun tuhannet ja taas tuhannet sähköpostit tai somen kautta valittamiset kun ei toimi. Niin tälläiset yhden miehen "mielenosoitukset" ovat ilmeisesti se ainoa keino saada viestiä liikkeelle.
Tai sitten vaan yksinkertaisesti lopettaa paskan palvelun käyttö kokonaan? Mobilepay nyt oon suhteellisen paska ja itse kyllä vältän sen käyttöä. En vaan jaksa arpoa toimiiko vai eikö toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Nyt kuukauden päivät ollut Google Pay käytössä. Ongelmitta toiminut joka kerta. Onhan tämä vielä kätevämpi kuin lähimaksukortti varsinkin kun yhdistetyssä kortissa ei ole lähimaksua lainkaan.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Kyllä, voi avata MobilePayn maksua varten ja mennä pakkaamaan tuotteet kassiin ja maksaa sieltä hihnan päästä, ei tarvitse olla maksupäätteen vieressä.
No näinhän se tosiaan toimii! Kiitos vinkistä! Nyt sujuu ostaminen nopsaan, kun ei tarvitse maksupäätteellä venata kuin hetkinen ja sitten pakkaamaan ja samalla makselee ostokset.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
67
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että s ja k ryhmän pitäisi tehdä sopimukset Mobilepayn kanssa sillä tavalla, että joka kerta kun maksamisen kanssa Mobilepayn ylitse menee yli 2 minuuttia ja/tai se epäonnistuu.
Pitäisi kassalla olla valtuutus kuitata tuo tapahtuma Mobilepaylle maksettavaksi.
Alkaisikohan se turhake toimimaan kunnolla, kun pitäisi maksella ihmisten ostoksia. Vai menksikö koko pulju nurin alle viikossa.

Juu koskaan ei moista tule tapahtumaan, mutta kun katsoo miten usein sillä sovelluksella maksaminen epäonnistuu, niin puhuttaisiin tuolloin varmaan päivistä ennemmin kuin viikoista kun se pulju olisi nurin.
Talouslukujen (2018) valossa näemmä maksavat jo. Alasta jotain tietävänä ainakin S-ryhmä sai alkuun transaktiot ilmaiseksi MP:ltä.

Screen Shot 2020-06-12 at 11.18.00.png
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
262
Eipä toiminut Google Pay Metro Auton (huollon) maksupäätteessä. (Ja kyllä, lukitus oli avattuna / ruutu päällä). Kyllä se vain on että ainakaan minulle ei kelpaa mobiilimaksamisessa 99% luotettavuus jos haluaisi uskaltaa jättää lompakon kotiin ja luottaa pelkkään kännykkään..
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 378
Eipä toiminut Google Pay Metro Auton (huollon) maksupäätteessä.
Itsellä piti vahvistaa kerran yli 300e:n summa lisäksi sormenjälkitunnistimella. Mutta enpä tosiaan luottaisi että aina toimii, tosin silloin ei toimine korttikaan ainakaan samasta pankista
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Pientä varoitusta Curven korteista:

WIRECARD LICENCE SUSPENDED - PLEASE CARRY A BACK-UP CARD.
Dear Curve Customers,

Your Curve card and all associated Curve transaction and money transfer services will be temporarily suspended with immediate effect. Please be assured, we expect to be up and running again shortly but it may take a few days. Your money and card details held at Curve are safe and secure.

This has happened because the Financial Conduct Authority1 has this morning suspended its permission for Wirecard Card Solutions Limited (the company who currently issues Curve Cards) to operate, without prior notice. This action is not related to Curve - but Curve currently depends on Wirecard for operation of the Curve card.

We are already well on the way to migrating away from Wirecard but have not fully completed this process. We are now working round the clock to achieve the migration as quickly as possible and therefore expect this disruption to last for only a limited period of time.

We will continue to communicate the details of what this means for you during this interim period.

For now, please carry a backup card.

We’ll be back,
Team Curve
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Äsken ei toiminut kaupassa mobiilimaksu Apple Pay -> Curve. Johtui siis tuosta yllä olevasta?
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Nyt myös Lidlilla oma kantaasiakas kortti.
Joka ei ole kortti :hmm:
Ongelma oli itselleni se, että S-ryhmän kassalla ei pelkkä puhelin riittänyt, piti kaivaa vihreä kortti erikseen että sai niitä etuja.
Hyvin onnistui Lidlin kassalla homma tämän uuden sovelluksen kanssa, toimintaperiaate vähän eri kuin yleensä, eli näytetään qr koodia lukijalle.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Joka ei ole kortti :hmm:
Ongelma oli itselleni se, että S-ryhmän kassalla ei pelkkä puhelin riittänyt, piti kaivaa vihreä kortti erikseen että sai niitä etuja.
Hyvin onnistui Lidlin kassalla homma tämän uuden sovelluksen kanssa, toimintaperiaate vähän eri kuin yleensä, eli näytetään qr koodia lukijalle.
Mobile Payhin vaan s-etukortti mukaan, niin ei tarvitse korttia enää. Samalla tavalla se tosiaan k-kaupoissa toimii plussakortin suhteen.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Mobile Payhin vaan s-etukortti mukaan, niin ei tarvitse korttia enää. Samalla tavalla se tosiaan k-kaupoissa toimii plussakortin suhteen.
En vaan ole saanut ikinä toimimaan Mobilepaytä Prismassa, ja ABC:llä ei moista ole edes tarjolla. Puhelimena Huawei P20 PRO.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
En vaan ole saanut ikinä toimimaan Mobilepaytä Prismassa, ja ABC:llä ei moista ole edes tarjolla. Puhelimena Huawei P20 PRO.
ITsellä oli aiemmin OP3 ja nykyisin iPhone 11 ja ei kertaakaan ole ollut toimimatta Mobile pay. Oletko laittanut paikannuksen päälle?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pientä varoitusta Curven korteista:



Jaahans, vähän vitutti just kaupan kassalla, kun kone herjasi "transfer declined" ja myyjän päätteellä luki "kortti sulkulistalla". Siihen jäi ostokset, kun tässä on jo ehtinyt tottua siihen, että Google Pay+Curve -yhtälö toimii kuin junan vessa, eikä kiinnosta kantaa shortsien taskuissa muuta kuin puhelinta. Nyt kävi näin.

No, onneksi tuo ei ole Curven kämmi, mutta saas nyt nähdä milloin saavat systeemit toimimaan taas.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
ITsellä oli aiemmin OP3 ja nykyisin iPhone 11 ja ei kertaakaan ole ollut toimimatta Mobile pay. Oletko laittanut paikannuksen päälle?
Kaikki käyttöoikeudet, nfc ja bluetoothit sun muut painannukset pitäisi olla päällä, mutta ei vaan tapahdu mitään. Teboilin kassalla toiminut, siellä tosin eri päätteet ja systeemit muutenki, liekö niistä kiinni sitten.
Google Pay toiminut tähän asti 100% varmuudella.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Kaikki käyttöoikeudet, nfc ja bluetoothit sun muut painannukset pitäisi olla päällä, mutta ei vaan tapahdu mitään. Teboilin kassalla toiminut, siellä tosin eri päätteet ja systeemit muutenki, liekö niistä kiinni sitten.
Google Pay toiminut tähän asti 100% varmuudella.
Kannattaa tuo paikannus tarkistaa, sitä ilman ei toimi Androidilla. Tosin itse olen pitänyt sen myös iPhonin kanssa päällä, vaikkei kuulemma tarvitsisi.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
101
Kaikki käyttöoikeudet, nfc ja bluetoothit sun muut painannukset pitäisi olla päällä, mutta ei vaan tapahdu mitään. Teboilin kassalla toiminut, siellä tosin eri päätteet ja systeemit muutenki, liekö niistä kiinni sitten.
Google Pay toiminut tähän asti 100% varmuudella.
Samantapaisia kokemuksia täällä (Teboilia lukuunottamatta, en ole siellä käynyt). Huawei P30 Pro, Mobilepaylla mm. Prismassa ja Alepassa saa hinkata maksupäätettä hiton pitkään (minuutti tai enemmän) ennenku systeemit lähtee toimimaan. Yleensä kärsivällisyys loppuu noin 30 sek jälkeen ja vaihdan Google Payhin, jolla maksu tapahtuu alle sekunnissa.

Olenkin lopettanut Mobilepayn käytön kaupoissa kokonaan, se on kuule huomattavasti paljon nopeampaa vilauttaa S-etukorttia päätteelle + Google Pay. Kyllä se on uskomatonta, että miten noin hidasta systeemiä ollaan saatu myytyä S-ryhmän päättäjille. o_O
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Samantapaisia kokemuksia täällä (Teboilia lukuunottamatta, en ole siellä käynyt). Huawei P30 Pro, Mobilepaylla mm. Prismassa ja Alepassa saa hinkata maksupäätettä hiton pitkään (minuutti tai enemmän) ennenku systeemit lähtee toimimaan. Yleensä kärsivällisyys loppuu noin 30 sek jälkeen ja vaihdan Google Payhin, jolla maksu tapahtuu alle sekunnissa.

Olenkin lopettanut Mobilepayn käytön kaupoissa kokonaan, se on kuule huomattavasti paljon nopeampaa vilauttaa S-etukorttia päätteelle + Google Pay. Kyllä se on uskomatonta, että miten noin hidasta systeemiä ollaan saatu myytyä S-ryhmän päättäjille. o_O
Mulla samsung s10 ja mobilepay toimii ongelmitta lähes aina prismoissa ja alepoissa, eniten jos on viivettä ollut k-kaupoissa.
Kerran kun ottaa yhteyden voi mennä pakkaamaan ja kuittaa maksut hihnanpäästä ja siinäkin yleensä odottelu johtuu kun kassa henkilö ei tajua laittaa maksua käyntiin kun olettaa että tulen takas siihen numero laitteelle kuittaamaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kaikki käyttöoikeudet, nfc ja bluetoothit sun muut painannukset pitäisi olla päällä, mutta ei vaan tapahdu mitään. Teboilin kassalla toiminut, siellä tosin eri päätteet ja systeemit muutenki, liekö niistä kiinni sitten.
Google Pay toiminut tähän asti 100% varmuudella.
Teboililla ja mäkkärissä jossa on käytössä tämä ”MobilePay” lätkä ei ole maksupäätteellä mitään tekemistä tuon MobilePay maksun kanssa. Näissä ”lätkäpaikoissa” MobilePay ei siis ole mukana itse maksupäätteellä, kuten esim S-ketjuissa ja Keskon kaupoissa, joissa ominaisuus on toteutettu itse maksupäätesoftaan.

Lätkä ja kauppiaan kassaohjelmisto siis keskustelevat keskenään ja maksupääte ei tästä ”tiedä” mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Vähän yllärinä tuli täälläkin curven hommat. Sinne jäi kassalle isot ostokset.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Vähän yllärinä tuli täälläkin curven hommat. Sinne jäi kassalle isot ostokset.
Itselle ainakin tuli tästä maili sekä push notifikaatio sovelluksesta. Tosin tuo Wirecardin jäädytys oli jo tiedossa ennen kuin se oli virallisesti kerrottu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Itselle ainakin tuli tästä maili sekä push notifikaatio sovelluksesta. Tosin tuo Wirecardin jäädytys oli jo tiedossa ennen kuin se oli virallisesti kerrottu.
Niin tuli tännekin, mutta vasta paljon myöhemmin kun kortti oli jo lakannut toimimasta. Tarkistin vielä siinä kassalla punastellessa, että onko Curvessa jotain erikoista, mutta ei sen sovelluksen kautta näkynyt mitään tietoa ongelmista. Kotona googletellessa vasta alkoi selviämään mistä on kyse.

Täällä viimeisimmät päivitykset:

Pikkuisen huolestuttaa tuolla sivulla oleva maininta siitä, että siirtymä olisi aloitettu jo kuukausia sitten:
We began our transition away from Wirecard a few months back and we are moving furiously down the path to complete this migration. We are hoping to be fully operational soon.
Jos tuo pitää paikkaansa, niin voi olla ettei ihan lähipäivinä ala systeemit vielä pelittämään. Harmi, kun helteiden aikana ei kiinnostaisi kuljetella mukana mitään ylimääräistä luurin lisäksi.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Jos tuo pitää paikkaansa, niin voi olla ettei ihan lähipäivinä ala systeemit vielä pelittämään. Harmi, kun helteiden aikana ei kiinnostaisi kuljetella mukana mitään ylimääräistä luurin lisäksi.
joku pari kuukautta sitten alkoivat jo tuota siirtoa valmistelemaan. Siirtyvät siis käyttämään täysin omia systeemejä ilman välikäsiä. Pari päiväsitten sanoivat että ensi viikolla toimisi jo.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 440
Viestejä
4 161 809
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom