Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Kyllä pitää GPay olla asennettu, sehän se maksusovellus on.
Ei itseasiassa tarvitse. Maksu menee "play services" palikon kautta jokatapauksessa. Ainakin aikaisemmin Google Payn ei ole yarvinnut olla asennettuna jos kortin saa lisättyä esim pankin sovelluksen kautta.
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
15
Tuleeko plussapisteet samalla niinkuin kortillakin maksaessa? Koska jos se vaatii jonkun erillisen appin tai fyysisen kortin niin silloinhan tämä koko touhu on työläämpää.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Tuleeko plussapisteet samalla niinkuin kortillakin maksaessa? Koska jos se vaatii jonkun erillisen appin tai fyysisen kortin niin silloinhan tämä koko touhu on työläämpää.
Ei saa plussa pisteitä. Pitää käyttää plussa mobiilikorttisovellusta joka toimii taustalla eli sitä ei tarvitse erikseen avata
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Ja sitä rataa siis myös S -kortti ei toimi? Vaimoke ei salli boonusten missaamista. Se on rikos.
S-bonukset saat @valexi tekemällä Mobiilibonus-sovelluksella. Tuo sovellus tosin pitää avata että sitä voi käyttää mutta se google pay abaytuu kyllä sitten normaalisti bonusten lukemisen jälkeen.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Tuleeko plussapisteet samalla niinkuin kortillakin maksaessa? Koska jos se vaatii jonkun erillisen appin tai fyysisen kortin niin silloinhan tämä koko touhu on työläämpää.
Plussakortin voi syöttää GPayhin mutta se ei toimi, myöskään kuulemma oma plussa-app ei toimi, eihän se tosin toiminut Pivossakaan vaan plussat jäi monesti saamatta. Ratkaisin itse asian niin että plussakortti kulkee matkassa joka tapauksessa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Ja sitä rataa siis myös S -kortti ei toimi? Vaimoke ei salli boonusten missaamista. Se on rikos.
Tässä sovellukset, joilla saat bonukset ja plussat kerättyä ja maksettua G Paylla. Mobiilibonus tosiaan pitää avata, jonka jälkeen laite maksupäätteelle -> bonukset kirjautuu -> sovellus sulkeutuu automaattisesti -> GP maksu lähtee automaattisesti. Plussasovellusta ei tarvitse avata. Siihen syötetään vain kerran kortin tiedot ja se toimii aina taustalla (on normaalia, että maksupääte lukee kaksi kertaa plussat ja sitten lähtee maksu)

 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Plussakortin voi syöttää GPayhin mutta se ei toimi, myöskään kuulemma oma plussa-app ei toimi, eihän se tosin toiminut Pivossakaan vaan plussat jäi monesti saamatta. Ratkaisin itse asian niin että plussakortti kulkee matkassa joka tapauksessa.
K-PLussa mobiilikortti sovellus toimii ihan kuten pitääkin.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
215
k-plussan mobiilisovellus pitää asetuksista säätää ettei puhelin sammuta sitä taustalta automaattisesti, muuten se ei toimi. itse käytän 90% google payta ja mobiiliplussat rekisteröityvät aina k-plussa sovelluksen kautta ihan oikein. ensin lukee plussat, sit lukee google payn. toiminnan voi varmistaa lukemalla plussan luurilla heti kun eka tuote on skannattu nii ei sotke maksutilanteessa. maksupääte ilmoittaa maksutilanteessa kun luurin vie nfc lukijalle ensin plussa luettu, sit menee hwtki ja lukee google payn
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Ei itseasiassa tarvitse. Maksu menee "play services" palikon kautta jokatapauksessa. Ainakin aikaisemmin Google Payn ei ole yarvinnut olla asennettuna jos kortin saa lisättyä esim pankin sovelluksen kautta.
Hyötyykö tuosta GPayn asennuksesta sitten enää mitään? Tykkään kysellä etukäteen minimoidakseni nolot hetket kassalla.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Hyötyykö tuosta GPayn asennuksesta sitten enää mitään? Tykkään kysellä etukäteen minimoidakseni nolot hetket kassalla.
Jos sulla on useampi kortti niin sitten niiden välillä vaihtelu on helmpompaa. Yhtä korttia käytettäessä ohjelmaa ei tarvitse edes avata
 
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
356
Laitoin kaksi korttia gpayhin niin toimiiko niiden välillä vaihtaminen tuon power button menun kautta? Niin että ei tarvitsisi asentaa sitä varsinaista sovellusta. Molemmat kortit näkyy siellä, tarviiko se kortti klikata auki että maksu menee sillä valitulla kortilla vai riittääkö että liu'uttaa sen kohdalle?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Laitoin kaksi korttia gpayhin niin toimiiko niiden välillä vaihtaminen tuon power button menun kautta? Niin että ei tarvitsisi asentaa sitä varsinaista sovellusta. Molemmat kortit näkyy siellä, tarviiko se kortti klikata auki että maksu menee sillä valitulla kortilla vai riittääkö että liu'uttaa sen kohdalle?
Voit käyttää sitä virtamenua jos sellainen löytyy (mm. Samsungilla ei löydy).
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Kiitos tiedosta, toimiiko sillä oletuskortilla maksaminen kuitenkin avaamatta tätä virtamenua?
Toimii. Oletuskorttia käytetään max 50e maksuissa kun näytössä virrat päällä ja sen yli menevissä tulee avata lukitus.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Toimii. Oletuskorttia käytetään max 50e maksuissa kun näytössä virrat päällä ja sen yli menevissä tulee avata lukitus.
Mitä tämä näytössä virrat päällä tarkoittaa. Suojakuoret auki ja valo välkähtää ja maksu tapahtuu?
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
256
Voit käyttää sitä virtamenua jos sellainen löytyy (mm. Samsungilla ei löydy).
Millaisesta valikosta puhutte, jota Samsungista ei löydy? Ainakin omassa Samsungissa pystyy valitsemaan avaako sivunäppäin (virtanäppäin) kameran (pikakäynnistys) tai sovelluksen, ja pitkää painettaessa Bixbyn tai sammutusvalikon.

Ainakin yksi tapa Samsungissa on että asettaa sovelluksen avattavaksi kun virtapainiketta klikkaa kahdesti peräkkäin, millä saa avattua Google Pay -sovelluksen ja sieltä valittua halutun kortin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Olen tämän päivän aikana ehtinyt maksamaan kolme kertaa eikä ole ollut mitään ongelmia taikka hidasteluja.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Millaisesta valikosta puhutte, jota Samsungista ei löydy? Ainakin omassa Samsungissa pystyy valitsemaan avaako sivunäppäin (virtanäppäin) kameran (pikakäynnistys) tai sovelluksen, ja pitkää painettaessa Bixbyn tai sammutusvalikon.

Ainakin yksi tapa Samsungissa on että asettaa sovelluksen avattavaksi kun virtapainiketta klikkaa kahdesti peräkkäin, millä saa avattua Google Pay -sovelluksen ja sieltä valittua halutun kortin.
Esim pixeleissä ja Oneplussa tuolla virtamenussa näkyy esim google pay kortit
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Millaisesta valikosta puhutte, jota Samsungista ei löydy? Ainakin omassa Samsungissa pystyy valitsemaan avaako sivunäppäin (virtanäppäin) kameran (pikakäynnistys) tai sovelluksen, ja pitkää painettaessa Bixbyn tai sammutusvalikon.

Ainakin yksi tapa Samsungissa on että asettaa sovelluksen avattavaksi kun virtapainiketta klikkaa kahdesti peräkkäin, millä saa avattua Google Pay -sovelluksen ja sieltä valittua halutun kortin.
Android11 versiossa tuo löytyi virtavalikosta, mutta kaikki valmistajat ei sitä sinne laittaneet
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 935
Op lisäsi juuri Google play mahdollisuuden maksamiseen. Eikä 50e lähimaksurajaa. Jee.

Edit: ja asiaa jo käsitelty. Meni täysin ohi eilen tulleet viestit. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 935
Mä en kyllä ymmärrä että miten tuolla saa debitin käyttöön. Lisäsin kortin payn kautta ja se onnistui. Tyyppi on credit eikä missään kohtaa kysytä mitään debitiin liittyvää. Jos manuaalisesti yrittää lisätä kortin payhin niin se sanoo debit numerolla..että virhe.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Mä en kyllä ymmärrä että miten tuolla saa debitin käyttöön. Lisäsin kortin payn kautta ja se onnistui. Tyyppi on credit eikä missään kohtaa kysytä mitään debitiin liittyvää. Jos manuaalisesti yrittää lisätä kortin payhin niin se sanoo debit numerolla..että virhe.
Mulla toimi hienosti sekä debit- että credit-korttien lisääminen. Käytithän debit-kortin kohdalla debitin CVC:tä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 935
Mulla toimi hienosti sekä debit- että credit-korttien lisääminen. Käytithän debit-kortin kohdalla debitin CVC:tä?
Näköjään en, mutta nyt kun teen oikein, niin ilmoittaa että kortti on on jo lisätty google payhin. Olen siis lisänyt yhden kortin ja se oli credit tiedoilla. Eihän tuosta paysta voi mitenkään vaihtaa maksupuolta, eli vain yksi kortti kuuluisikin lisätä?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Näköjään en, mutta nyt kun teen oikein, niin ilmoittaa että kortti on on jo lisätty google payhin. Olen siis lisänyt yhden kortin ja se oli credit tiedoilla. Eihän tuosta paysta voi mitenkään vaihtaa maksupuolta, eli vain yksi kortti kuuluisikin lisätä?
Molemmat puolet pitää lisätä erikseen ja molemmille puolille on omat korttinumerot.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Mä en kyllä ymmärrä että miten tuolla saa debitin käyttöön. Lisäsin kortin payn kautta ja se onnistui. Tyyppi on credit eikä missään kohtaa kysytä mitään debitiin liittyvää. Jos manuaalisesti yrittää lisätä kortin payhin niin se sanoo debit numerolla..että virhe.
Sun pitää lisätä se debit puoli sinne Payhin sieltä kortin takaa löytyvällä debit-numerolla ja cvc:llä.
1646807963453.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 935
Noh, nyt se onnistui. Minulla on ollut vuoden verran debit-kortti payssa lisättynä, mutta kortti on vanhentunut. Olen yrittäyt sitä poistaa, mutta poisto ei onnistu koska kortti on käytössä jossakin maksutilissä. Eli ilmeisesti jonkin palvelun maksutapana. Koitin taas puhelimesta sitä poistaa, mutta sama virhe. Sitten selaimella läppäriltä menin kokeilemaan, niin kas kummaa kortin saikin poistettua ongelmitta. Nyt kun kokeilin lisätä voimassa olevan debitin, niin lisäys onnistui. Kiitti!
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Mikäs tässä Google Payssa nyt Pivoon verrattuna on parempaa? Muuta kuin että se toimii. :D
Mutta joo, Pivon kanssa saanut punastella kassalla monet hetket joten ilolla otan kyllä Googlen kokeiluun.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Niinpä, toinen noista toimii ja toinen ei. Valinta on sinun.
Lähinnä sitä pohdin että osaako tämä jotakin erikoiskikkoja myös. Perusmaksun ehdin jo työmaaruokalassa testata ja sukkelammin onnistui kuin vielä aamulla Pivon kanssa räplääminen joka valitteli tuntematonta korttia pitkään.

S-ryhmän ja K-plussan korttinumerot sain Google Payhin lisättyä mutta mahtaako niiden luku onnistua samalla puhelimen vilautuksella kuin itse maksu. Jää kokeiltavaksi vielä.

Edit: Eikä kun eihän tuolta Setua löydykään kortiksi. Vain +.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
711
S-ryhmän ja K-plussan korttinumerot sain Google Payhin lisättyä mutta mahtaako niiden luku onnistua samalla puhelimen vilautuksella kuin itse maksu. Jää kokeiltavaksi vielä.
Ei saa gpayn kautta. Lue alla oleva viesti miten saat bonukset talteen.

Tässä sovellukset, joilla saat bonukset ja plussat kerättyä ja maksettua G Paylla. Mobiilibonus tosiaan pitää avata, jonka jälkeen laite maksupäätteelle -> bonukset kirjautuu -> sovellus sulkeutuu automaattisesti -> GP maksu lähtee automaattisesti. Plussasovellusta ei tarvitse avata. Siihen syötetään vain kerran kortin tiedot ja se toimii aina taustalla (on normaalia, että maksupääte lukee kaksi kertaa plussat ja sitten lähtee maksu)

 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
OP:n asiakaspalvelun mukaan Pivon lähimaksu poistuu käytöstä kevään aikana.
Kannatti tuohonkin sitten satsata vuosia. En minä sillä vuosia tuota käytinkin, mutta kun se toimintavarmuus eri päätteillä ei aina ollut niin varmaa.

Mut se mikä tuossa oli hyvää niin tilisiirrot onnistuivat puhelinnumerolla, google payssä sama ominaisuus?
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
374
Ei paljoa henkilökohtaisesti harmita Pivon lähimaksun loppuminen kun ei ole pariin vuoteen antanut ominaisuutta edes käyttää.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Mut se mikä tuossa oli hyvää niin tilisiirrot onnistuivat puhelinnumerolla, google payssä sama ominaisuus?
OP mobiilissa siirto ominaisuus, jolla voi laittaa puhelinnumerolla rahaa. Tai sitten MobilePay.

Meinasin jo laittaa Curven pois, mutta muistin että OP spedeilee vielä noissa tankkausmaksuissa ja pitää niitä olla jatkuvasti varmistelemassa sovelluksesta. Curvelle näköjään vielä käyttöä...

Onko OP kysellyt lisävarmistuksia kaupassa asioidessa GPayn kanssa?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
OP mobiilissa siirto ominaisuus, jolla voi laittaa puhelinnumerolla rahaa. Tai sitten MobilePay.

Meinasin jo laittaa Curven pois, mutta muistin että OP spedeilee vielä noissa tankkausmaksuissa ja pitää niitä olla jatkuvasti varmistelemassa sovelluksesta. Curvelle näköjään vielä käyttöä...

Onko OP kysellyt lisävarmistuksia kaupassa asioidessa GPayn kanssa?
Olen maksanut neljä kertaa eikä ole kysynyt mitään lisävarmistuksia.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Tässä sovellukset, joilla saat bonukset ja plussat kerättyä ja maksettua G Paylla. Mobiilibonus tosiaan pitää avata, jonka jälkeen laite maksupäätteelle -> bonukset kirjautuu -> sovellus sulkeutuu automaattisesti -> GP maksu lähtee automaattisesti. Plussasovellusta ei tarvitse avata. Siihen syötetään vain kerran kortin tiedot ja se toimii aina taustalla (on normaalia, että maksupääte lukee kaksi kertaa plussat ja sitten lähtee maksu)

Toimiiko nämä sovellukset kellossa (Galaxy watch 4)? Menee kyllä hyöty, jos täytyy puhelin kaivaa esille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
711
Toimiiko nämä sovellukset kellossa (Galaxy watch 4)? Menee kyllä hyöty, jos täytyy puhelin kaivaa esille.
Jos on wearos kello, voit kokeilla ADB kautta. Esim tuossa joskus kirjanmerkkeihin lisäämäni viesti missä onnistuneesti kplussa laitettu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 707
Olen maksanut neljä kertaa eikä ole kysynyt mitään lisävarmistuksia.
Ei kai OP siihen vaikuta, vai? Jos vaikuttaa, niin ei tarvitse tosiaan luopua Curvesta. Curveen liitetyllä OP:n kortilla olen maksanut Gpaylla varmaan tuhat kertaa ostosten keskisumman pyöriessä jossakin 60 euron paikkeilla, eikä ole ollut koskaan mitään lisävarmennuksia. Sen sijaan ABC:llä mobiilisovelluksella tankatessa pitää joka ikinen kerta tehdä lisävarmennus OP:n sovelluksessa ja se on ihan täyttä skeidaa se.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Sen sijaan ABC:llä mobiilisovelluksella tankatessa pitää joka ikinen kerta tehdä lisävarmennus OP:n sovelluksessa ja se on ihan täyttä skeidaa se.
Siksi mulla on Curve laitettu myös ABC mobiiliin. Pitää toki pyytää aspasta sitä polttoaineasemalla maksamisen avausta ensin, mutta sen jälkeen toimii. Miksiköhän tuokin on pitänyt defaulttina disabloida.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 935
Jännästi curvelta tuli sähköpostia missä mainitaan että curven accountia ei voitu vahvistaa. Minulta on kuulemma kysytty useita kertoja vahvistuksista ja kun en ole toiminut niin tili disabloitu. Ja ei..ei ole tullut mitään viestiä mihinkään. Appilla pääsen curveen ja siellä ei näy mitään ongelmia tosin en ole curvella maksanut varmasti 9kk:n.
Eilen tuli uusi viesti että pitäisi laittaa passista kuvaa menemään. Jotenkin häiritsee että nuo viestit tuli. Laitoin eilen tuelle viestiä että onko tuo nyt jokin virhe vai mistä on kyse.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 583
Viestejä
4 205 086
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom