Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Ei mulla ainakaa mahdollisuutta asentaa K-plussan mobiilikortti-sovellusta kelloon, ja eikä se puhelimenkaan kautta toiminut vaikka kuinka sitä puhelinta siinä maksupäätteellä heilutteli. :hmm:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Ei mulla ainakaa mahdollisuutta asentaa K-plussan mobiilikortti-sovellusta kelloon, ja eikä se puhelimenkaan kautta toiminut vaikka kuinka sitä puhelinta siinä maksupäätteellä heilutteli. :hmm:
Kuten Mobiilibonuksen ohjeissa sanotaan, puhelimen asetuksista pitää laittaa päälle käytössä olevan sovelluksen priorisointi. Puhelinmallista riippuen se näyttää joltakin tämän tapaiselta (kuva on sieltä Mobiilibonuksen Play Store -sivulta):

1693218533147.png

Kun tuo on ok ja sovellus on auki, pitäisi maksupäätteen osata lukea kortin numero kun heilauttaa luuria lukijalle. Näin se on toiminut ainakin minulla useissa eri luureissa useamman vuoden ajan. Tuonne saa lisättyä myös Plussakortin, eikä sitä käytettäessä tarvitse avata edes sovellusta etukäteen.

Kelloon Mobiilibonusta ei tietääkseni saa lainkaan.

Edt.
Ääh, puhuitkin siitä K-plussan mobiilikortista.

Meillä on yhdistyksen käytössä OP:n yritystili. Olemme järjestämässä tapahtumaa jossa olisi buffetti ja muuta myyntiä. Saako tuon yhdistyksen tilin linkattua MobilePayhin niin, että asiakkaat pystyisivät maksamaan suoraan tuonne yhdistyksen tilille?

Meillä on yhdistyksen käytössä OP:n yritystili. Olemme järjestämässä tapahtumaa jossa olisi buffetti ja muuta myyntiä. Saako tuon yhdistyksen tilin linkattua MobilePayhin niin, että asiakkaat pystyisivät maksamaan suoraan tuonne yhdistyksen tilille?
MobilePay:n asetuksissa voi lisätä pankkitilin kyllä. Olisin kyllä vielä yhteydessä ensin MobilePay:hin että tarviiko jotain erikoista jos tuollaista myyntiä tekisi. Voi olla että vaatii jonkun "yritystilin" MobilePay:n puolelta tms.

MobilePay omissa ohjeistuksissaan taitaa suositella tuollaiseen pienimuotoiseen käyttöön boksia, joka kylläkin tuottaa vähän kuluja.

Omalla otannalla niin jokaisessa polttoaineautomaatissa missä olen käynyt paitsi keskisen kyläkaupalla on voinut määrittää summan mobiililähimaksulle etukäteen ja sitten vaan apple paylla 90€ tankki täytee, samoin scandicin hotelleiss joissa olen käynyt on voinut lisätä luottokortin huonelaskua varten apple paylla ilman summaa. Minulla henkilökohtaisesti ei ole ollut mitään syytä käyttää muovikorttia sen jälkeen kun OP siirtyi apple payhin. En sano etteikö jollain voisi ongelmia olla mutta harvemmasa on ne paikat joissa ei toimi kuin että toimii. Itseasiassa apple pay on toiminut useammin kuin muovikortti jolla maksamisessa on ollut silloin tällöin ongelmia kortin lukemisen kanssa. Applepayllä ei kertaakaan.
Suurin syy siirtyä applepayhin itsellä oli OP-visan toimimattomuus. Jostain syystä olin päätynyt jonnekin tarkkailuluokalle ja lähimaksu toimi kotimaassa 4/5 kerrasta ja ulkomailla yleensä 1-2 kertaa ja loppureissu mentiin aina pin-koodilla. Siihen verrattuna äppölpay toimii miljoona kertaa paremmin. Yksi 300 eur ostos on epäonnistunut Puuilosta, muuten toiminut joka kerta.

hei tyhmä kysymys, mulla on Samsung Galaxy Watch 6 Classic, ja siinä google wallet, miksi puhelimen walletissa näkyvät kortit eivät näy automaattisesti kellon walletissa vaikka molemmat ovat saman tilin alla? en ymmärrä miksi maksutavat eivät synkronoidu vaan kelloon ne pitää lisätä manuaalisesti erikseen?

hei tyhmä kysymys, mulla on Samsung Galaxy Watch 6 Classic, ja siinä google wallet, miksi puhelimen walletissa näkyvät kortit eivät näy automaattisesti kellon walletissa vaikka molemmat ovat saman tilin alla? en ymmärrä miksi maksutavat eivät synkronoidu vaan kelloon ne pitää lisätä manuaalisesti erikseen?
Koska ne vaativat että se kortti tallennetaan sinne ”turvapiirille”. Samalla luodaan tokenit sekä se digitaalinen korttinumero jota välitetään päätteelle, nämä pitää olla erit jokaisessa laitteessa.

Sama homma myös ApplePay kanssa.

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Kortti liitetään varmistuksen myötä aina tiettyyn laitteeseen, ei siis pelkästään tunnukseen, jolla laitetta käytetään. Maksukortit pitää siksi lisätä jokaiseen laitteeseen erikseen.

Edit. hidas.

Koska ne vaativat että se kortti tallennetaan sinne ”turvapiirille”. Samalla luodaan tokenit sekä se digitaalinen korttinumero jota välitetään päätteelle, nämä pitää olla erit jokaisessa laitteessa.

Sama homma myös ApplePay kanssa.
Kortti liitetään varmistuksen myötä aina tiettyyn laitteeseen, ei siis pelkästään tunnukseen, jolla laitetta käytetään. Maksukortit pitää siksi lisätä jokaiseen laitteeseen erikseen.

Edit. hidas.

No tämähän sen sitten selittää. kiitos paljon avusta :)

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Jäänyt GW6:lla maksaminen pois kun ei vieläkään bonuksia saa kellolla maksettaessa. Huutakaa isosti heti kun tuohon löytyy ratkaisu! :kahvi:

Onko tosiaan niin, että Garmin Pay ja Op ei toimi yhteen?
Ainakaan Garminin sivuilla ei ollut mainintaa.

Alensia

Custom-titteli
Kyselen nyt tilannetta Herran vuonna 2023 iPhonen ja S-etukortin ja Plussakortin kannalta. Olen iloisesti käytellyt Apple Payta liitetyllä Nordean kortilla ja maksaminen toimii kuin junan vessa.

Saako vieläkään S-etukorttia (tai S-Pankin Debit-korttia sen puoleen) tai Plussakorttia liitettyä puhelimeen mitenkään? Kaupassa käydessä raakasti arvioiden puolet kerroista jää boonukset ja plussat ottamatta, kun ei muista korttilämiskää napata mukaan autosta.

Sen tiedän, että bonuksia pystyy kerryttämään jos maksaa Mobilepayllä (vaikka maksu lähteekin Nordean kortilta), mutta onhan tuo kohtalaisen vaivallista vrt. Lähimaksu. Eikä tuota Mobilepay-mahdollisuutta ole läheskään kaikissa S-mafian toimipisteissä

Kyselen nyt tilannetta Herran vuonna 2023 iPhonen ja S-etukortin ja Plussakortin kannalta. Olen iloisesti käytellyt Apple Payta liitetyllä Nordean kortilla ja maksaminen toimii kuin junan vessa.

Saako vieläkään S-etukorttia (tai S-Pankin Debit-korttia sen puoleen) tai Plussakorttia liitettyä puhelimeen mitenkään? Kaupassa käydessä raakasti arvioiden puolet kerroista jää boonukset ja plussat ottamatta, kun ei muista korttilämiskää napata mukaan autosta.

Sen tiedän, että bonuksia pystyy kerryttämään jos maksaa Mobilepayllä (vaikka maksu lähteekin Nordean kortilta), mutta onhan tuo kohtalaisen vaivallista vrt. Lähimaksu. Eikä tuota Mobilepay-mahdollisuutta ole läheskään kaikissa S-mafian toimipisteissä
Ässäpankin kortin saa curven avulla apple payhin, mutta niitä bonareita ei tällä hetkellä saa. Spankki kyllä lupaillut tukea mutta ei ole saatu käyttöön vielä ja aikataulu ei tiedossa. Haasteita kuulemma ollut...

Hommaat iPhoneen MagSafe korttikotelon, johon menee 3 korttia: ajokortti, S-kortti ja plussakortti ;-) Saa nähdä, missä järjestyksessä nämä rupeavat lopulta toimimaan digitaalisesti. Mutta niin kauan kun ajokortti pitää olla fyysisenä mukana, niin jotain tämänkaltaista pitää viritellä.

Itse olen S-kaupoissa, missä lähes aina käyn, ottanut bonukset S-mobiili sovelluksella. Eli ensin käynnistät S-mobiilin ja kuittaat bonukset ja sit normaalisti G-payllä maksu. On toiminut sataprosenttisesti ainakin viimeiset puoli vuotta.

Alensia

Custom-titteli
Hommaat iPhoneen MagSafe korttikotelon, johon menee 3 korttia: ajokortti, S-kortti ja plussakortti ;-) Saa nähdä, missä järjestyksessä nämä rupeavat lopulta toimimaan digitaalisesti. Mutta niin kauan kun ajokortti pitää olla fyysisenä mukana, niin jotain tämänkaltaista pitää viritellä.
Itsellä ollut pelkkä kuva ajokortista ties kuinka kauan eikä mitään muovikortteja, tainnut olla 1-2 tilannetta jossa on vaadittu fyysinen kortti.
Itse asiassa mulla on läpinäkyvä suojakuori, jonka alla oikea, fyysinen ajokortti on juuri noita tilanteita varten kun henkkareita tarvitsee. Eli pelkkä puhelin (ja kotiavaimet) taskussa selviän pyöreästi 99% menoistani :D Kokeilin pitää S-etukorttia ajokortin kaverina kuoren alla, mutta perhana alkoi käydä liian "tiukaksi" eikä istunut enää puhelimeen. Yksi kortti välissä mahtuu vielä. Alkaa kuulostaa kunnon first world problemsilta..
Itse olen S-kaupoissa, missä lähes aina käyn, ottanut bonukset S-mobiili sovelluksella. Eli ensin käynnistät S-mobiilin ja kuittaat bonukset ja sit normaalisti G-payllä maksu. On toiminut sataprosenttisesti ainakin viimeiset puoli vuotta.
Miten iOS:n S-mobiili-sovelluksella saa bonukset kuitattua? En löydä moista toiminnallisuutta.

Miten iOS:n S-mobiili-sovelluksella saa bonukset kuitattua? En löydä moista toiminnallisuutta.
Kuten jo tuossa yllä mainittiin niin ei toistaiseksi iOS:llä onnistu ennenkuin S-pankki saa sen ApplePay:n käyttöön. Toivotaan että tämän vuoden loppuun mennessä saisivat haasteet taklattua jo homman rullaamaan.

Itse asiassa mulla on läpinäkyvä suojakuori, jonka alla oikea, fyysinen ajokortti on juuri noita tilanteita varten kun henkkareita tarvitsee.
Paitsi, että ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus...

Käy kuitenkin suurimmassa osissa arkisista tarpeista kuten iän todistamiseen, paketin noutoon ja osaan pankkipalveluistakin. Menee vähän offtopicin puolelle jo.

Kerroppa lisää tuosta. Terveisin iPhonelainen

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Käy kuitenkin suurimmassa osissa arkisista tarpeista kuten iän todistamiseen, paketin noutoon ja osaan pankkipalveluistakin. Menee vähän offtopicin puolelle jo.
Joissakin pankeissa ajokortti kelpaa tosiaan rahan nostamiseen, mutta ei tallettamiseen. Taustalla on jotain rahanpesuun liittyviä säädöksiä.

Jotenkin huvittavaa, että eivät saa noitakaan yhdistettyä, saati sitten muutettua digitaaliseen muotoon.

• Tykkää
Reactions: Hcc
Joissakin pankeissa ajokortti kelpaa tosiaan rahan nostamiseen, mutta ei tallettamiseen. Taustalla on jotain rahanpesuun liittyviä säädöksiä.

Jotenkin huvittavaa, että eivät saa noitakaan yhdistettyä, saati sitten muutettua digitaaliseen muotoon.
Eikös se digitaalinen henkilötodistus ollut tulossa vuodenvaihteessa jsp?

Eikös se digitaalinen henkilötodistus ollut tulossa vuodenvaihteessa jsp?
Ei, taitaa olla jäissä koko asia edelleen...

Kunhan eivät lopulta hylkää koko oman jutun ja ota EUn lompakon käyttöön...

Alensia

Custom-titteli
Asiaton sisältö
Kuten jo tuossa yllä mainittiin niin ei toistaiseksi iOS:llä onnistu ennenkuin S-pankki saa sen ApplePay:n käyttöön. Toivotaan että tämän vuoden loppuun mennessä saisivat haasteet taklattua jo homman rullaamaan.
Aivan, viittasin vain tuohon Ggoljatin viestiin, tosin uumoilinkin että hän puhuu Androidin S-Mobiilista.. Varmistin vaan.

*Snip

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aivan, viittasin vain tuohon Ggoljatin viestiin, tosin uumoilinkin että hän puhuu Androidin S-Mobiilista.. Varmistin vaan.

*Snip
Ei siinä ollut mitään kettuilua.

Joissakin paikoissa ei olla niin tarkkoja, mutta missä tahansa voidaan kieltäytyä hyväksymästä ajokorttia henkkarina.
Ottaa huomattavasti vähemmän päähän, kun tiedostaa tuon, kun tulee eteen tilanne ettei se ajokortti kelpaakaan...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jäänyt GW6:lla maksaminen pois kun ei vieläkään bonuksia saa kellolla maksettaessa. Huutakaa isosti heti kun tuohon löytyy ratkaisu! :kahvi:
Sallikaa minun huutaa. Bonukset saa nyt myös kellolla maksaessa!

Korvasin hiljattain puhelimen kellolla ja harmitti ettei bonuksia saanut mitenkään. Päätin tehdä oman sovelluksen ja totesin, että tämähän toimii kivasti.

Tätä lankaa seuranneena ajattelin, että muutkin kaipaavat sitä, niin laitoin hakemuksen vetämään Google Playhin. Nyt se on julkaistu ja löydätte sen nimellä ÄlyBonari.

AMA

Sallikaa minun huutaa. Bonukset saa nyt myös kellolla maksaessa!

Korvasin hiljattain puhelimen kellolla ja harmitti ettei bonuksia saanut mitenkään. Päätin tehdä oman sovelluksen ja totesin, että tämähän toimii kivasti.

Tätä lankaa seuranneena ajattelin, että muutkin kaipaavat sitä, niin laitoin hakemuksen vetämään Google Playhin. Nyt se on julkaistu ja löydätte sen nimellä ÄlyBonari.
Ei muuten löydy???

Eipä löydy sovellusta kellon play kaupan puolelta, eikä tuo puhelimen play kauppa anna asentaa sitä tämän Xperia 1 V lisäksi muualle kuin varaluuri Xperia 1 mk1.
Ticwatch Pro 3 Ultra kanssa kun sohii play kauppaan, niin hakemalla kellolla tuota sovellusta ei löytynyt.

Onko tuo vielä jossain sovellusten limbossa odottamassa jotain lisätarkistuksia vai pitääkö tuo jollain apk extractorillä ripata kelloon?

Eipä löydy sovellusta kellon play kaupan puolelta, eikä tuo puhelimen play kauppa anna asentaa sitä tämän Xperia 1 V lisäksi muualle kuin varaluuri Xperia 1 mk1.
Ticwatch Pro 3 Ultra kanssa kun sohii play kauppaan, niin hakemalla kellolla tuota sovellusta ei löytynyt.

Onko tuo vielä jossain sovellusten limbossa odottamassa jotain lisätarkistuksia vai pitääkö tuo jollain apk extractorillä ripata kelloon?
Hehkä parempi Puhelimissa käyttää noita k- / S- Ryhmän omia virallisia appeja.

Hehkä parempi Puhelimissa käyttää noita k- / S- Ryhmän omia virallisia appeja.
Minä ymmärsin että tämä on jokin sellainen sovellus että puhelimessa skannataan kortin tiedot ja sitten kellon vastaava sovellus puolestaan käyttää näitä tietoja bonusten keruuseen.
Tällöin pitää kummassakin tapauksessa olla tiedot puhelimen sovelluksessakin.
Mutta nyt on tosiaan ongelma se ettei koko sovellusta ole olemassakaan, jos sitä tuolta kellon play kaupan tiskiltä kysyy.
screen.png

Minä ymmärsin että tämä on jokin sellainen sovellus että puhelimessa skannataan kortin tiedot ja sitten kellon vastaava sovellus puolestaan käyttää näitä tietoja bonusten keruuseen.
Näin juuri. Kelloissa ei ole skannausominaisuutta, niin puhelimen kautta pitää lisätä ne. Sovellus toimii myös pelkästään puhelimella, mutta päätarkoitus on kuitenkin käyttö kellon kanssa, jolle kaupat eivät ole tehneet virallista sovellusta.

Ilmeisesti se ei näy sinun kaupassa Android-versiosta johtuen. Selvittelen pystynkö vaivattomasti laskea tota rimaa. Ainakin Wear OS 3.0 ylöspäin laitteiden pitäisi näyttää se.

Näin juuri. Kelloissa ei ole skannausominaisuutta, niin puhelimen kautta pitää lisätä ne. Sovellus toimii myös pelkästään puhelimella, mutta päätarkoitus on kuitenkin käyttö kellon kanssa, jolle kaupat eivät ole tehneet virallista sovellusta.

Ilmeisesti se ei näy sinun kaupassa Android-versiosta johtuen. Selvittelen pystynkö vaivattomasti laskea tota rimaa. Ainakin Wear OS 3.0 ylöspäin laitteiden pitäisi näyttää se.
Onnistuuko tuolla sovelluksella / kellolla sen käsi skannerin aktivointi kaupoissa? Puhelimella siihen tarvitsee vielä s-pankin omaa sovellusta. Bonarit tulee kassalla toki myös sillä toisella bonus sovelluksella (mobiilibonus).

Jos onnistuu niin hieno juttu. Jos ei, niin tällöin tuolla en oikein tee mitään kun tarvii kaivaa se puhelin ja avata eri sovellus joka tapauksessa kaupassakäynnin alkuun.

Viimeksi muokattu:
Onnistuuko tuolla sovelluksella / kellolla sen käsi skannerin aktivointi kaupoissa? Puhelimella siihen tarvitsee vielä s-pankin omaa sovellusta. Bonarit tulee kassalla toki myös sillä toisella bonus sovelluksella (mobiilibonus)
Puhelinversiolla olen saanut skannerin aktivoitua Prismassa. Kellolla yritin muutaman kerran seistä siinä jonkin aikaa käsi ojossa piipatellen sitä laitetta, mutta jostain syystä se ei napannut.

Puhelimessa ja kellossa on sama softa, niin teoriassa sen pitäisi toimia kellollakin.

Jaa eipä taida onnistua.
Itse sovellus toki asentuu hienosti ja Bluetoothin yli synkkasi kännykkäsovelluksen lukeman S-bonus kortin.
Mutta ei ainakaan käyttöliittymän puolella kellossa ole mahdollista asettaa sitä "käytä oletus maksusovellusta, paitsi jos jokin muu sovellus on auki" tilaa.
Ainoastaan voi vaihtaa tämän ja google payn välillä.

Jaa eipä taida onnistua.
Itse sovellus toki asentuu hienosti ja Bluetoothin yli synkkasi kännykkäsovelluksen lukeman S-bonus kortin.
Mutta ei ainakaan käyttöliittymän puolella kellossa ole mahdollista asettaa sitä "käytä oletus maksusovellusta, paitsi jos jokin muu sovellus on auki" tilaa.
Ainoastaan voi vaihtaa tämän ja google payn välillä.
Jahas. Onpa harmi, ettei sitä asetusta ole käyttöliittymässä.

Ehkä se on mahdollista asettaa adb:llä:
Koodi:
adb shell settings put secure nfc_payment_foreground 1
Ja tällä komennolla ilmeisesti voi tarkistaa, mikä arvo kyseiselle asetukselle on asetettu:
Koodi:
adb shell settings list secure

Jahas. Onpa harmi, ettei sitä asetusta ole käyttöliittymässä.

Ehkä se on mahdollista asettaa adb:llä:
Koodi:
adb shell settings put secure nfc_payment_foreground 1
Ja tällä komennolla ilmeisesti voi tarkistaa, mikä arvo kyseiselle asetukselle on asetettu:
Koodi:
adb shell settings list secure
pitääpä tutustua kuinka tuo tehdään. puhelimella tuo onkin jo tuttua, kun Gsam Baattery monitor vaatii lisäoikeuksia nähdäkseen oikeastaan mitään.
sama on tuolla PowerAmp Equalizerilla joka vaatii lisäoikeuksia voidakseen seurata mediasovelluksia ja muokata niiden ääniä.
mutta esimmäisen kanssa tulee sen verran hand holding yhteensopiva ohje että jopa minä pysyin perässä, kun taas Powerampin dev pitää yllä omaa webADB sivuaan.
tuolla onnistuu yhdellä napinpainalluksella tuo sama.
mut eiköhän tuon onnistune pienellä googlettelulla saamaan toimintaan.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
224 132
Jäsenet
67 833
Uusin jäsen
Zamotox

Hinta.fi

Ylös Bottom