Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Laks pay oli jo korissa, mutta sitten katsoin tarkemmin ja se vaatii jonkin appin, josta saldo pitää nollata 5 ostoksen jälkeen. Tapsterista löytyi vähemmän tietoa, mutta tarviikohan siihenkin jonkun pökäleen puhelimeen? Kovasti kiinnostaa, mutta ainakin Laksista olisi tuon appin myötä omaan käyttöön vain enemmän vaivaa kuin hyötyä.

Lähtökohtaisesti vaativat jonkun pökäleen puhelimeen koska Suomessa ei voi käyttää lähimaksuissa pin-koodia (ns. online-pin), joka olisi se toinen tapa nollata nuo maksurajat lähimaksuissa. Tämän takia myöskään aiemmin ehdotettu Norwegianin ranneke ei oikein pelaa täällä koska siihen ei ole kännykkäpökälettä jolla rajat voisi nollata ja mitään muuta keinoa sen suorittamiseen ei täällä maksupäätteet tue...
 
Lähtökohtaisesti vaativat jonkun pökäleen puhelimeen koska Suomessa ei voi käyttää lähimaksuissa pin-koodia (ns. online-pin), joka olisi se toinen tapa nollata nuo maksurajat lähimaksuissa. Tämän takia myöskään aiemmin ehdotettu Norwegianin ranneke ei oikein pelaa täällä koska siihen ei ole kännykkäpökälettä jolla rajat voisi nollata ja mitään muuta keinoa sen suorittamiseen ei täällä maksupäätteet tue...

Jaa meinaako tämä siis sitä, että Norwegianin rannekkeella maksettaessa joka kuudes osto täytyy tehdä kortilla vai kyseleekö maksupääte korttia satunnaisesti? Kovin on hölmö systeemi, jos pelkkään rannekkeeseen ym. ei voi luottaa, vaan korttia on joka tapauksessa kuljetettava kaiken varalta mukana. Ehkä siitä sitten olisi jotain iloa esim. rantsulle mennessä, jos lähtiessä käy maksamassa jotain kortilla, ottaa pelkän rannekkeen mukaan ja lompakon voi jättää autoon.
 
Jaa meinaako tämä siis sitä, että Norwegianin rannekkeella maksettaessa joka kuudes osto täytyy tehdä kortilla vai kyseleekö maksupääte korttia satunnaisesti? Kovin on hölmö systeemi, jos pelkkään rannekkeeseen ym. ei voi luottaa, vaan korttia on joka tapauksessa kuljetettava kaiken varalta mukana. Ehkä siitä sitten olisi jotain iloa esim. rantsulle mennessä, jos lähtiessä käy maksamassa jotain kortilla, ottaa pelkän rannekkeen mukaan ja lompakon voi jättää autoon.

Itse asiassa se taitaa olla jopa niin pönttö järjestelmä, että summa/käyttökertarajojen mentyä täyteen minikorttia (ranneketta) ei voi enää käyttää Suomessa ollenkaan käymättä jossain toisessa maassa jossa online-pin on käytössä, jotta saa minikortin laskurit nollattua siellä. Teknisesti kun tuo minikortti on ihan oma korttinsa joten normaalin Norskin Visan käyttäminen maksupäätteessä ei sitä avaa.

Ellen nyt ihan väärin muista niin tähänkin ketjuun taisi joku kertoilla käytännön kokemuksiaan ja kortti oli hyödytön muutaman maksun jälkeen. Käyttökokemuksia löytyy muualtakin verkosta, vaikka kauppalehden keskustelupalstalta. Eli tuolla ei ole Suomessa oikein mitään virkaa.

Jostain syystä Suomessa nyt on päätetty käyttää offline-piniä eikä vissiin ole suunnitelmissa muuttaa systeemiä online-piniä tukevaksi. Online-piniä käyttävissä maissa maksukorttia ei tarvitse laittaa maksupäätteeseen vaikka se kyselisikin pin-koodia, toisin kuin Suomessa.
 
Jos tuon sormuksen hukkaa? Ei kysy koskaan mitään pinniä? Vai saako ton sitten jollain puhelinsoftalla kuoletettua tms? Muuten vaikuttaa aika turvattomalta.
 
Nordean Mastercardin pystyy nyt liittämään uusiin vimpaimiin, mm. sormuksiin, kaulakoruihin yms.

Ymmärsinkö oikein että vain tuon sun linkkisi firman käsintehtyihin sormuksiin ja kaulakoruihin.

Ei siis kyse jostain virtuaalikortista jonka voisi liittää eri toimijoiden puettaviin lähimaksu tuotteisiin.


Ymmärsinkö oikein, ei parituksia, ei latauksia, eli tulee mieleen ne entisajan lähimaksu tarrat, mutta näitä ei voi liittää itse mihinkään, vaan se lähimaksu kortti tehtä kiintesti noiden myymiin sormuksiin. (siis saavat energian siitä lukijasta)

Se ei nopeasti selvinnyt miten PIN hoidettu, maksuraja on 45 puntaa, mutta sitä ei käyty läpi pitääkö määräajoin jotain jotenkin vahvistella ja jos pitää, niin miten se tehdään ja miten sen voi ennakoida. Tätä sen takia kysyn että nykyään monella siruttomalla lähimaksu välineella pitää silti jotekin määräajoin vahvistella joka tehnyt osasta tuotteista käyttökelvottomia suomessa.

Nordea sormusta markkinoinut aiemmin, onko tämä sama, vai joku toinen ?
 
Ymmärsinkö oikein että vain tuon sun linkkisi firman käsintehtyihin sormuksiin ja kaulakoruihin.

Ei siis kyse jostain virtuaalikortista jonka voisi liittää eri toimijoiden puettaviin lähimaksu tuotteisiin.


Ymmärsinkö oikein, ei parituksia, ei latauksia, eli tulee mieleen ne entisajan lähimaksu tarrat, mutta näitä ei voi liittää itse mihinkään, vaan se lähimaksu kortti tehtä kiintesti noiden myymiin sormuksiin. (siis saavat energian siitä lukijasta)

Se ei nopeasti selvinnyt miten PIN hoidettu, maksuraja on 45 puntaa, mutta sitä ei käyty läpi pitääkö määräajoin jotain jotenkin vahvistella ja jos pitää, niin miten se tehdään ja miten sen voi ennakoida. Tätä sen takia kysyn että nykyään monella siruttomalla lähimaksu välineella pitää silti jotekin määräajoin vahvistella joka tehnyt osasta tuotteista käyttökelvottomia suomessa.

Nordea sormusta markkinoinut aiemmin, onko tämä sama, vai joku toinen ?

Nordean älymaksaminen-sivulla on linkki tuohon sormusvalmistajaan. Heidän sivuilla ei tarkkaan kerrota miten systeemi toimii, mutta mainittu että hallitaan Nordean Wallet-sovelluksella, joten vois veikata siellä olevan joku rajojen nollausvipu. Näyttäis toimivan samaan tapaan kuin muutkin vastaavat, eli kortti liitetään toiseen maksuvälineeseen samaan tapaan kuin vaikka Google Payssa.

Easy to set up
Nordea customers can link their Nordea Mastercard card directly to K Ring, and manage it using the Nordea Wallet app.

After purchase, all you need to do is link your bank card to K Ring then we’ll dispatch it. Once received, just activate your K Ring the Nordea Wallet app and you’re ready to pay.

Aiemminkin Nordealla on ollut nuo Laks Pay -välineet tuettuina, niiden kanssa oli joku ilmeisesti valmistajan oma softakikkari jolla rajat pystyi nollaamaan.

Turvarajat ja maksaminen LAKS Pay -maksuvälineillä

LAKS Pay-lähimaksun käyttö on turvallista. Voit maksaa ilman tunnistautumista viisi kertaa tai tehdä ostoksia yhteensä 150 euron verran ilman tunnusluvun käyttöä. Sen jälkeen sinun on tunnistauduttava Manage-Mii-sovelluksessa ja nollattava ostoshistoriasi. Tämän jälkeen voit jälleen jatkaa maksamista LAKS Pay -maksuvälineelläsi.

Lataa Manage-Mii puhelimesi sovelluskaupasta ja turvarajan tullessa vastaan, nollaa laskuri sovelluksessa.
 
Nordean älymaksaminen-sivulla on linkki tuohon sormusvalmistajaan. Heidän sivuilla ei tarkkaan kerrota miten systeemi toimii, mutta mainittu että hallitaan Nordean Wallet-sovelluksella, joten vois veikata siellä olevan joku rajojen nollausvipu. Näyttäis toimivan samaan tapaan kuin muutkin vastaavat, eli kortti liitetään toiseen maksuvälineeseen samaan tapaan kuin vaikka Google Payssa.
Joku voisi toivoa muitakin muitoja kuin sormus, vaikka sitten ilman mitään muuta rojua, jolloin voisi lättästä mihin haluaa, esim tukevalla tarralla.

Jostain syystä tuo sormus on näissä pinnalla, ehkä muotia. No jos tuo ei tarvi olla sormessa, niin sopiihan se esim avaimenperäksi.

Jos raja on hallittavissa, nollattavissa, etänä, niin tuohan korvaa osittain vanhoja etukäteen maksettavia kortteja, esim perheenjäsenille, tai muille jos tarve maksaa heidän tekemiä ostoksia (lapset, tai ystävä/sukulainen joka hakee esim kaupasta evästä).

Saako noita tilattua kuinkamonta ? vai vain yksi per Master
 
Joku voisi toivoa muitakin muitoja kuin sormus, vaikka sitten ilman mitään muuta rojua, jolloin voisi lättästä mihin haluaa, esim tukevalla tarralla.

Jostain syystä tuo sormus on näissä pinnalla, ehkä muotia. No jos tuo ei tarvi olla sormessa, niin sopiihan se esim avaimenperäksi.

Jos raja on hallittavissa, nollattavissa, etänä, niin tuohan korvaa osittain vanhoja etukäteen maksettavia kortteja, esim perheenjäsenille, tai muille jos tarve maksaa heidän tekemiä ostoksia (lapset, tai ystävä/sukulainen joka hakee esim kaupasta evästä).

Saako noita tilattua kuinkamonta ? vai vain yksi per Master
Ostaisin heti jos olisi Säästöpankilla vastaavaa. Harmi kun ei vieläkääm google pay toimi kellossa, odottavan aika on kyllä pitkä :rolleyes:
 
Ostaisin heti jos olisi Säästöpankilla vastaavaa. Harmi kun ei vieläkääm google pay toimi kellossa, odottavan aika on kyllä pitkä :rolleyes:
Joskus oli ( Aktialla se entinen Elisa lompakko), Edit,
No ei varsinaisesti säästöpankkia ja nykyään (vuosiin) Aktia ei taida hoitaa edes Säästöpankkien keskupankki juttuja.
 
Ostaisin heti jos olisi Säästöpankilla vastaavaa. Harmi kun ei vieläkääm google pay toimi kellossa, odottavan aika on kyllä pitkä :rolleyes:
Sehän riippuu siitä että kuinka paljon olet valmis tekemään töitä sen kellomaksamisen aikaansaamiseksi.
Yksinkertaisesti neuvottuna lataa ja asenna puhelimeesi Permanent proxy ja sen jälkeen kellolla Google play kauppaan "puhelimesi sovellukset" kohtaan ja lataat sen permanent proxy sovelluksen sitä kautta.

Sen jälkeen tuleekin se vaikea osuus, kun pitää luoda se usa proxy Xda forumin ohjeella.
Tai sitten etsiä toimiva ilmainen vaihtoehto esimerkiksi Blockanet sovelluksen listalta.
Mutta tuon kautta löydetyt proxyt ovat pystyssä kerralla keskimäärin päivän tai pari, ja sen jälkeen pitää etsiä uusi.

Tuo xda forumin ohje vaikka onkin vaikean oloinen, niin kiitos hyvien ohjeiden se ei loppujen lopuksi ole kovinkaan vaikea.
Ja parasta tuossa on se että kun kerran tekee tuon oman proxyn, niin se pysyy käytössä vaikka kuinka pitkään.

Itse tein tuon noin vuosi sitten ja sen jälkeen ei ole tarvinnut tehdä tuolle proxylle mitään, ja maksaminen kellolla on toiminut ongelmitta siitä lähtien.

Kuukauden ylläpitokustannukset ovat noin 0.01-0.02€ väliltä, koska tuo Google cloud laskuttaa siirretyn datan mukaan.

Toki kun tuo virallinen laajentuminen on jo ilmoitettu tulevaksi, niin onko viitseliäisyyttä säätää on täysin itsestä kiinni.
Mutta tuon virallisen tuen kanssa voi kestää, kun alunperin sen piti tulla jo toukokuun lopun ja kesäkuun puolivälin välisenä aikana. Mutta kohta ollaan jo elokuussa, niin tuntuu että puhuvatkin vuoden 2022 kesästä tämän vuoden kesän sijaan.
 
Olen käyttänyt onnistuneesti Pivoa kaikkeen maksamiseen puolisen vuotta kunnes kuukausi sitten lähimaksu lakkasi toimimasta ja käski olla yhteydessä asiakaspalveluun. Sieltä ohjeistettiin uudelleenasennukset ja muut perus, mutta ongelma pysyy. Antaa aina virheilmoituksen, kun yrittää aktivoida lähimaksua. Pivon ylläpito tutkii tuota, mutta sitähän ei tiedä tuleeko sieltä ikinä korjausta ja millä aikataululla.

Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Löytyykö jotain keinoja, millä sais google payn toimimaan s-pankin tai op:n korttien kanssa? Hirvittää jo valmiiksi MobilePayn ja Pivon yhdistäminen, että millainen sekasotku sieltä tulee ulos.
 
Löytyykö jotain keinoja, millä sais google payn toimimaan s-pankin tai op:n korttien kanssa?

Curven kautta käytän itse s-pankin korttia GPayssä. On toiminut hyvin lukuunottamatta yhtä kertaa viime keväänä kun ei maksu mennyt jostain syystä läpi.
Olen vittuillu s-pankille twitterissä useaan otteeseen että natiivi GPay tuki olis kiva olla mutta ei taida olla suunnitelmissa niin mennään sitten näin.

Jostain netistä voi löytää curvelle refukoodin jonka avulla saattaa saada vitosen tai kympin rahaa curve cardille kun liittyy, näköjään mä en voi enää antaa rahaa antavaa refua kuten ennen, mutta jotain kampanjakoodia voi vielä netistä löytää joilla sen saa... Ovat näköjään siirtyneet palkitsemaan 30 päivän 1% cashbackilla minkä uusi käyttäjä saa ilman refukoodiakin niin ei maksa vaivaa jaella linkkiä.

Jos otat curven käyttöön niin kannattaa huomata, että käyttö huoltoasemien automaateilla on oletuksena estetty. Eston saa poistettua ottamalla yhteyttä curven aspaan ja pyytämällä poistamaan se.
 
Jos otat curven käyttöön niin kannattaa huomata, että käyttö huoltoasemien automaateilla on oletuksena estetty. Eston saa poistettua ottamalla yhteyttä curven aspaan ja pyytämällä poistamaan se.

Tää kuulostaa hyvältä, mutta tuli mieleen pari kysymystä:
-Mikä on tän Curven business-malli eli millä tekevät sitten rahaa, kun kyseessä lienee kuluton palvelu?
-Onko huoltoasemat ainoa paikka missä tää on oletuksena estetty?
-Oletko saanut K/S-bonuskortteja liitettyä tuohon?
 
Tää kuulostaa hyvältä, mutta tuli mieleen pari kysymystä:
-Mikä on tän Curven business-malli eli millä tekevät sitten rahaa, kun kyseessä lienee kuluton palvelu?
-Onko huoltoasemat ainoa paikka missä tää on oletuksena estetty?
-Oletko saanut K/S-bonuskortteja liitettyä tuohon?
Curvella on myös maksullisia kortteja, lisäksi erinäköisiä palveluita tarjoavat eli sieltä se raha pääosin tulee.

Bensa-automaatit on ainoa missä itsellä ollut ongelmia ja tämä tosiaan ratkesi sillä että pyysi aspasta että sallii nuo.

Bonuskortit eivät tuon kautta tietenkään toimi.
 
Tää kuulostaa hyvältä, mutta tuli mieleen pari kysymystä:
-Mikä on tän Curven business-malli eli millä tekevät sitten rahaa, kun kyseessä lienee kuluton palvelu?
-Onko huoltoasemat ainoa paikka missä tää on oletuksena estetty?
-Oletko saanut K/S-bonuskortteja liitettyä tuohon?

-Curvella on myös nuo maksulliset metallikortit mistä ainakin jotain rahaa saavat
-Itsellä kylmäaseman automaatti ollut ainut paikka missä ei ole curve toiminut, aspa poisti estot pyynnöstä.
-Bonuksia et Curven kautta saa, K bonukset saat lataamalla niiden oman apin kännykkään. S bonuksiin joudut käyttämään silti fyysistä korttia
 
Tää kuulostaa hyvältä, mutta tuli mieleen pari kysymystä:
-Mikä on tän Curven business-malli eli millä tekevät sitten rahaa, kun kyseessä lienee kuluton palvelu?
-Onko huoltoasemat ainoa paikka missä tää on oletuksena estetty?
-Oletko saanut K/S-bonuskortteja liitettyä tuohon?

Yllä aika hyvin vastattiinkin näihin kysymyksiin, tuohon bonushommaan vielä tarkempi selostus, että Plussat saa samalla tavalla kuin aina GPayn kanssa. Plussa mobiiliäppi puhelimeen, sen aktivointi, ja aina kun maksat K-kaupassa saat ensimmäistä kertaa puhelimen näyttämällä plussapisteet rekisteröityä ja toisella näytöllä menee maksu.
 
Curven kautta käytän itse s-pankin korttia GPayssä. On toiminut hyvin lukuunottamatta yhtä kertaa viime keväänä kun ei maksu mennyt jostain syystä läpi.
Yritin lisätä s-pankin korttia mutta se herjaa osoitteen lisäys kohdassa? Minulla on jo lisättynä osuuspankin kortti joka on toiminut erinomaisesti. Eikö curve hyväksy kahta korttia vai mistähän tässä on kysymys?
 
K-Bonukset saa kans liitämällä pankkikortiin se ominaisuus.

Joo, mutta se toimii silloin siinä fyysisessä kortissa, ei mobiilimaksamisessa kaupan kassalla mistä tässä ketjussa puhutaan.

Yritin lisätä s-pankin korttia mutta se herjaa osoitteen lisäys kohdassa? Minulla on jo lisättynä osuuspankin kortti joka on toiminut erinomaisesti. Eikö curve hyväksy kahta korttia vai mistähän tässä on kysymys?

Curven yks perusidea on monen kortin tuki, joten ei siitä pitäis olla kiinni; "Connect all your cards to Curve to supercharge your finances ".

Mitään ongelmia ei ainakaan itsellä ollut liittäessä s-pankin korttia, voi toki olla joku tilapäinen ongelmakin jossain rajapinnassa, mutta jos ei millään mene niin kannattaa laittaa Curven aspaan viestiä ja se tarkka virheilmoitus sinne. Mitä se muuten sanatarkasti herjaa sulle?
 
Joo, mutta se toimii silloin siinä fyysisessä kortissa, ei mobiilimaksamisessa kaupan kassalla mistä tässä ketjussa puhutaan.
Bonuskortit eivät tuon kautta tietenkään toimi.
K-bonukset toimii Plussa appilla. S bonukset ei, koska pelle S-ryhmä poisti mobiilibonusominaisuuden S-mobiilista.

Oon ite tehnyt softaa Androidille, joka ottaa S-bonarit, mutta valitettavasti minulla ei ole ollut aikaa tehdä sitä loppuun.
 
[QUOTE="kjns, post: 9263944, member: 7076
Curven yks perusidea on monen kortin tuki, joten ei siitä pitäis olla kiinni; "Connect all your cards to Curve to supercharge your finances
[/QUOTE]
Nyt se menikin läpi! Uskonpuutetta vain. Niin ja tungin koko osoiterimpsua ensimmäiseen kohtaan.:(
 
-Bonuksia et Curven kautta saa, K bonukset saat lataamalla niiden oman apin kännykkään. S bonuksiin joudut käyttämään silti fyysistä korttia
Tämän vuoksi jäi kesällä taas suurin osa S-bonuksista keräämättä, kun ei viitsi kantaa shortsien taskussa muuta kuin välttämättömät, eli käytännössä avaimet ja puhelimen (jossa Curve, Gpay ja K-Plussa). Jälkimmäisellä hoituvat kaikki maksut ja K-plussat, mutta S-ryhmä jumittaa edelleen 90-luvulla, niin olkoon sitten.
 
Kiitokset tästä vinkistä Curven palveluun. Olen myös ollut useaan otteeseen yhteydessä S-Pankkiin ja pyytänyt mahdollisuutta Google Payn käyttöön. S-Pankki vääntää väkisin vain tuota Mobile Payn käyttöä. Curvella saan viimein G-Payn kokeiluun.

Kun aktivoin Curven asetuksissa näkyy että minulle on lähetetty fyysinen sininen Curven kortti. Eihän tästä koidu mitään lisämaksuja?
 
Tää kuulostaa hyvältä, mutta tuli mieleen pari kysymystä:
-Mikä on tän Curven business-malli eli millä tekevät sitten rahaa, kun kyseessä lienee kuluton palvelu?
Yksi mahdollinen toimintamalli on lyhytaikaissijoitukset. Samalla tavalla kuin Paypal ja muut välityspalvelut, pitävät nämä palvelut hetken rahaa sidottina itsellään ja saavat siitä mitä hyötyä nyt sitten saavatkaan.

Curven yhtenä ongelmana(, jota en lähtenyt ratkomaan) on hintakatto ja en edes tiedä miten alhainen se on( tuhannessa eurossa tuli valitus ettei mene läpi). Muuten toimii erinomaisesti; tarvittaessa luottokortille niin saa tuotevakuutuksen ja muuten s-kortille. Paitsi S-ketjuissa, joissa pitää käyttää fyysistä korttia saadakseni henkilökunta-alennuksen.
 
Curven yhtenä ongelmana(, jota en lähtenyt ratkomaan) on hintakatto ja en edes tiedä miten alhainen se on( tuhannessa eurossa tuli valitus ettei mene läpi).
Kortin rajat näkyvät sovelluksessa. Uusilla asiakkailla rajat on alhaiset ja nousevat kun korttia käyttää. Mutta ei kannata olettaa maksavansa useiden tonnin ostoja ihan ensimmäisinä kuukausina
 
Yksi mahdollinen toimintamalli on lyhytaikaissijoitukset. Samalla tavalla kuin Paypal ja muut välityspalvelut, pitävät nämä palvelut hetken rahaa sidottina itsellään ja saavat siitä mitä hyötyä nyt sitten saavatkaan.

Curven yhtenä ongelmana(, jota en lähtenyt ratkomaan) on hintakatto ja en edes tiedä miten alhainen se on( tuhannessa eurossa tuli valitus ettei mene läpi). Muuten toimii erinomaisesti; tarvittaessa luottokortille niin saa tuotevakuutuksen ja muuten s-kortille. Paitsi S-ketjuissa, joissa pitää käyttää fyysistä korttia saadakseni henkilökunta-alennuksen.
Minulla on vuosiraja Curvessa nykyään 1 600 000 puntaa, ei ihan heti tulee vastaan.
 
Mulla on kanssa vuosiraja 1,6 miljoonaa ja päiväraja/max single purchase 2400 euroa, näin ollut muistaakseni avaamisesta saakka.
 
Kortin rajat näkyvät sovelluksessa. Uusilla asiakkailla rajat on alhaiset ja nousevat kun korttia käyttää. Mutta ei kannata olettaa maksavansa useiden tonnin ostoja ihan ensimmäisinä kuukausina
Kortin rajat eivät minulla näkyneet aluksi sovelluksessa, vasta rajan tultua vastaan ja siitä aspalle valittaneena se "Card Limits" rupesi toimimaan
 
[
Kortin rajat eivät minulla näkyneet aluksi sovelluksessa, vasta rajan tultua vastaan ja siitä aspalle valittaneena se "Card Limits" rupesi toimimaan

Mikälie bugi ollut sitten.

Itsellä näkynyt alusta asti. Kortti ollut käytössä siitä lähtien kun Curve näitä alkoi toimittamaan eli jostain 3-4v sitten.

Juuri tuli uusi kortti, aikaisempi oli vielä UK-kortti mutta nyt on uusi ei/Suomi bin-rangella varustettu. Samalla vaihtui rajat euroksi vanhalla kortilla oli vielä puntia.
 
Mulla on kanssa vuosiraja 1,6 miljoonaa ja päiväraja/max single purchase 2400 euroa, näin ollut muistaakseni avaamisesta saakka.
Täällä max single purchase £2000 ja vuodessa £1400000. Ihmeellisesti heittelevät nuo rajat eri käyttäjillä.

Alussa vuosiraja oli niin alhainen, että se tuli vastaan tavallisissa ruokaostoksissa ennen vuoden loppua ja pari vuotta sitten minulla menikin useampi viikko sen sotkun selvittämisessä ennen kuin pääsin jatkamaan ostoksia Curvella. Rajoihin ei käsittääkseni voi itse vaikuttaa muuten kuin pyytämällä muutosta aspalta ja se kestää joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tämä epämääräisyys on ainoa asia, joka minua Curvessa tökkii.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210814-143111.png
    Screenshot_20210814-143111.png
    65 KB · Luettu: 43
Täällä kanssa 1,4 miljoonaa puntaa vuosi rajana. Aluksi oli aika pieni raja, ehkä 10k€ joka tuli täyteen. Aspaan laitoin viestiä niin jonkunajan päästä oli nostettu.
 
Täällä max single purchase £2000 ja vuodessa £1400000. Ihmeellisesti heittelevät nuo rajat eri käyttäjillä.
Jännä kyllä nuo rajat. Mulla on noussut päiväraja itsestään jo 9000 puntaan, joka on myös kertaostoksen raja. Vuosiraja tosiaan toi yllä mainittu 1.6 miljoonaa puntaa.
 
Mitenköhän muuten Curven kanssa että saisiko tuon valuutan euroiksi ottamalla aspaan yhteyttä vai onko se riippuvainen siitä miten vanha kortti on?
 
Mitenköhän muuten Curven kanssa että saisiko tuon valuutan euroiksi ottamalla aspaan yhteyttä vai onko se riippuvainen siitä miten vanha kortti on?
Tuo taitaa olla korttiin sidottu juttu. Ennen kaikki Curve kortit olivat brittien maatunnisteella mutta nykyään kortteihin tulee lokaali BIN/IIN.

Sain aspasta pyytämällä itselleni tällaisen ns. suomikortin vanhan brittikortin tilalle. Samalla nuo rajat muuttuivat euromääräisiksi.

Toiminnallisesti kortit ovat hyvin samankaltaisia, eroina lähinnä nuo eri valuutassa kerrotut käyttörajat, brittikorttien tuki Samsung Paylle ja suomikorttien parempi toiminta paikoissa, jotka (Visan ja MasterCardin sääntöjen vastaisesti) hyväksyvät vain "suomalaisia" kortteja.
 
Kun minulla Curve( ollut pari kuukautta käytössä) hylkäsi yli tonnin ostoksen tutkin appia ja en kyllä nähnyt tuota luttorajakohtaa appissa. Nyt siellä on 2 400 euroa ja 1,6 miljoonaa samalla tavalla kuin muillakin.
 
Kiitoksia kaikille avusta. Asensin Curven ja sain samantien toimimaan google payn. Mulla on päivärajana 2400e eli riittää hyvin.

Ainoa asia mikä mietityttää verrattuna Pivoon on se, että Pivo vaati sormenjälkeä, vaikka puhelimen saa auki kuviolla. Google paylle riittää, että puhelin on auki.

Osaako joku sanoa saako tuohon google payhin lisävarmistuksen, jos puhelin on avattu pelkällä kuviolla?
 
Osaako joku sanoa saako tuohon google payhin lisävarmistuksen, jos puhelin on avattu pelkällä kuviolla?

Ei tuohon kai mitään lisävarmistuksia saa, Google Pay on suunniteltu toimivan siten, että lukitus päällä pelaa lähimaksurajojen mukaisesti ja lukituksen avaus = varmennus.
 
Pitänee sitten ottaa toi kuviovarmennus pois. Harmillisesti S20 näytön alla oleva sormenjälkitunnistus on todella epäluotettava.
 
Pitänee sitten ottaa toi kuviovarmennus pois. Harmillisesti S20 näytön alla oleva sormenjälkitunnistus on todella epäluotettava.

Jännä, mulla on S20 FE 5G ja siinä toimii ihan ongelmitta sormenjälkilukija. Märällä sormella ei, mutta silloin käytän koodia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 068
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom