Mitkä kaiuttimet ostaisin? - yleisthreadi

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
^^^ Sullahan ei ollut smoothingia ollenkaan noissa kuvissa. Sillähän se 'korjaantuu'. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Audiokaupasta KEF LS50 oikein hyvään hintaan 799€: KEF LS50 jalustakaiutinpari

Aiemmin tinkimällä on hinnan saanut tuohon 700-800€ maastoon. Joten hyvä tarjous.

Omasta mielestä parhaat kaiuttimet 1000€ hintaluokassa. Näistä en aio luopua.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
791
Ostin eteen 2 x Dali Oberon 3, keskelle 1 x Dali Oberon Vokal ja taakse 2 x Dali Zensor 1. Näitä ajamaan ostin Sony STR-DN1080. Entuudestaan löytyi Yamaha YST-SW216 10" 100w subi.
Huomenna selviää onko mistään kotoisin. Ostin Dalit kun sai ihan OK hintaan ja ovat myös ihan OK näköiset. En halunnut tornikaiuttimia. Meillä ei ole täysin optimaalinen istuma järjestys, joten Dalit on hyvät kun niitä ei tarvitse suunnata.
Koko lysti maksoi 1180€ + mitä lie olen joskus subista maksanut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
ikivanhat käytettynä ostetut Hifi 45/3 rakennussarjan 3-tie kaiuttimet ottivat ja hajosivat, ehtivät jo palvella kauan ja hintansa maksaa.
Meni oikeasta kajarista bassoelementti rikki ja reunasta irtosivat kangaselementit ja murenivat käsiin.
Ei varmaan kannata korjata?

PC:llä mulla on budjettiluokan audio pro addon T14 ja siinä lisäbasso audio pro addon sub, jotka ajaa PC:n pelimaailman, mutta vahvistimelle pitäisi nyt jotkin saada, en ala noita kytkeen TV:hen ja käyttään leffoissa.

Vahvistin on vanha Harman Kardon ja jossain vaiheessa tarkoitus laittaa uudempi n. ehkä 600-800e vahvistin, leffa/TV/musa käyttöön.
En ole kaiutinmaailmasta enää oikein perillä, pitäisi saada suht laadukkaat kajarit vahvistimen päähän. Käyttä leffa/TV/musiikki. En aio pistää erillistä subia, enkä monen kaiuttimen surroundia, ihan 2 kaiutinta. Hintaluokka max 1000e, lattiakaiuttimet mieluiten, tai jalustalla, ei hyllykaiuttimia.
Bassoa saisi olla, kun en kerrostalokämppään subbaria laita ja mieluiten hyvä ääni, mutta ei mitään superkallista hifiä.
aktiivikajaritkin menee, mutta passiiviset haussa.

Äkkiseltään ainakin tuollaiset löysin

halvempi:
Yamaha NS-777 549e 2 kpl
toisaalta toi RDE paketti on halvin ja eip hirmu kiire ainakaan vahvarille, void odotella black friday.

edittiäx3:
2. vaihtoehto Canton GLE 496.2, hinta 499€

ja joku testi: Vertailussa lattiakaiuttimet alle 1 200 € – laadukkaat lattiakaiuttimet sopuhintaan | AVPlus
jossa noita cantoneita kehuttiin.

Q Acoustics Q3050i näköjään joillakin täällä on, vois olla jees myös.

Vahvistinsuosituksenkin voi heittää, todennäköisesti Yamaha, tai joku budjettisony (STR-DN1080), Denonin hyvät mallit on liian kalliita

Onko RDE luotettava?
 
Viimeksi muokattu:

Siitoimenpeku

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
226
ikivanhat käytettynä ostetut Hifi 45/3 rakennussarjan 3-tie kaiuttimet ottivat ja hajosivat, ehtivät jo palvella kauan ja hintansa maksaa.
Meni oikeasta kajarista bassoelementti rikki ja reunasta irtosivat kangaselementit ja murenivat käsiin.
Ei varmaan kannata korjata?

PC:llä mulla on budjettiluokan audio pro addon T14 ja siinä lisäbasso audio pro addon sub, jotka ajaa PC:n pelimaailman, mutta vahvistimelle pitäisi nyt jotkin saada, en ala noita kytkeen TV:hen ja käyttään leffoissa.

Vahvistin on vanha Harman Kardon ja jossain vaiheessa tarkoitus laittaa uudempi n. ehkä 600-800e vahvistin, leffa/TV/musa käyttöön.
En ole kaiutinmaailmasta enää oikein perillä, pitäisi saada suht laadukkaat kajarit vahvistimen päähän. Käyttä leffa/TV/musiikki. En aio pistää erillistä subia, enkä monen kaiuttimen surroundia, ihan 2 kaiutinta. Hintaluokka max 1000e, lattiakaiuttimet mieluiten, tai jalustalla, ei hyllykaiuttimia.
Bassoa saisi olla, kun en kerrostalokämppään subbaria laita ja mieluiten hyvä ääni, mutta ei mitään superkallista hifiä.
aktiivikajaritkin menee, mutta passiiviset haussa.

Äkkiseltään ainakin tuollaiset löysin

halvempi:
Yamaha NS-777 549e 2 kpl
toisaalta toi RDE paketti on halvin ja eip hirmu kiire ainakaan vahvarille, void odotella black friday.

edittiäx3:
2. vaihtoehto Canton GLE 496.2, hinta 499€

ja joku testi: Vertailussa lattiakaiuttimet alle 1 200 € – laadukkaat lattiakaiuttimet sopuhintaan | AVPlus
jossa noita cantoneita kehuttiin.

Q Acoustics Q3050i näköjään joillakin täällä on, vois olla jees myös.

Vahvistinsuosituksenkin voi heittää, todennäköisesti Yamaha, tai joku budjettisony (STR-DN1080), Denonin hyvät mallit on liian kalliita

Onko RDE luotettava?
Mareksilta saa vieläkin Klipschin RP 280F:t tonnilla, eli sopii mainiosti budjettiinkin.
Tuon Sonyn hinnalla saat esim Denonin 1600-sarjalaisen, joka on mielestäni ainakin käyttökokemukseltaan parempi. Muuten lienevät samaa luokkaa.
 

hazaski

Merssu und och Saab
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
246
ikivanhat käytettynä ostetut Hifi 45/3 rakennussarjan 3-tie kaiuttimet ottivat ja hajosivat, ehtivät jo palvella kauan ja hintansa maksaa.
Meni oikeasta kajarista bassoelementti rikki ja reunasta irtosivat kangaselementit ja murenivat käsiin.
Ei varmaan kannata korjata?

PC:llä mulla on budjettiluokan audio pro addon T14 ja siinä lisäbasso audio pro addon sub, jotka ajaa PC:n pelimaailman, mutta vahvistimelle pitäisi nyt jotkin saada, en ala noita kytkeen TV:hen ja käyttään leffoissa.

Vahvistin on vanha Harman Kardon ja jossain vaiheessa tarkoitus laittaa uudempi n. ehkä 600-800e vahvistin, leffa/TV/musa käyttöön.
En ole kaiutinmaailmasta enää oikein perillä, pitäisi saada suht laadukkaat kajarit vahvistimen päähän. Käyttä leffa/TV/musiikki. En aio pistää erillistä subia, enkä monen kaiuttimen surroundia, ihan 2 kaiutinta. Hintaluokka max 1000e, lattiakaiuttimet mieluiten, tai jalustalla, ei hyllykaiuttimia.
Bassoa saisi olla, kun en kerrostalokämppään subbaria laita ja mieluiten hyvä ääni, mutta ei mitään superkallista hifiä.
aktiivikajaritkin menee, mutta passiiviset haussa.

Äkkiseltään ainakin tuollaiset löysin

halvempi:
Yamaha NS-777 549e 2 kpl
toisaalta toi RDE paketti on halvin ja eip hirmu kiire ainakaan vahvarille, void odotella black friday.

edittiäx3:
2. vaihtoehto Canton GLE 496.2, hinta 499€

ja joku testi: Vertailussa lattiakaiuttimet alle 1 200 € – laadukkaat lattiakaiuttimet sopuhintaan | AVPlus
jossa noita cantoneita kehuttiin.

Q Acoustics Q3050i näköjään joillakin täällä on, vois olla jees myös.

Vahvistinsuosituksenkin voi heittää, todennäköisesti Yamaha, tai joku budjettisony (STR-DN1080), Denonin hyvät mallit on liian kalliita

Onko RDE luotettava?
Jos tykkäsit nuiden Hifi 45/3 äänestä, niin aina voi yrittää löytää mitä elementtiä siinä on käytetty ja saako sitä enää ostettua. Eli se että kannattaako korjata riippuu sinusta ja siitä löytyykö varaosia. Tämä olisi todennäköisesti halvin tie päivitykseen.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
720
Vähän sivuaa aihetta, mutta olisiko kenelläkään suositella kaiutinjalustoja? Tarvisin useamman setin: Yhden setin tietokoneen kaiuttimille (Genelec M040 studiomonitorit) ja toisen olkkarin Magnateille. Korkeussäätö olisi hyvä olla, valkoinen tai muu vaalea väri plussaa. Edullisuus myös hyvä, kun näitä tarvii kuitenkin useammat ostaa.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
Kävin kokeilemassa Oulussa noita dali oberon 7, ääni on ok, ihenostunut, ei mitenkään korostunut, mutta vertaa noihin hifi 45/3 niin ei mun mielestä yltänyt samaan tasoon, äänen voimaa ja kirkkautta ei ollut tarpeeksi, eikä oikeastaan bassoakaan. mutta hifistudiolla oli akustinen huonen ja mulla käytössä kerrostalo huone huonohkolla akustiikalla. Eli dalit on out listalta, sopii ehkä joillekkin, mutta ei vaan mulle iskenyt tarpeeksi, hyvät ne on, muttei tarpeeksi. ehkä sitten jos pistäisikin joku 1500e kajaraihin auts..

Noita Klipschejä monessa forumissa mainitaan "bliekaiuttimina" eli painetta ja ääntä löytyy, pitäisi kyllä päästä kokeileen jossain, kaiuttimet pitää soida myös pienellä volyymillä (kerrostalo)

pitää huomenna kattoa jos pääsis oulun giganttiin kokeileen esim noita canton, saikulla niin ehtii päivälläkin :)

Mareksilta saa vieläkin Klipschin RP 280F:t tonnilla, eli sopii mainiosti budjettiinkin.
Tuon Sonyn hinnalla saat esim Denonin 1600-sarjalaisen, joka on mielestäni ainakin käyttökokemukseltaan parempi. Muuten lienevät samaa luokkaa.
Noi klipsch näyttäis hyviltä, jos pääsis koekuunteleen jossain.
 
Viimeksi muokattu:

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
ahvistin on vanha Harman Kardon ja jossain vaiheessa tarkoitus laittaa uudempi n. ehkä 600-800e vahvistin, leffa/TV/musa käyttöön.
En ole kaiutinmaailmasta enää oikein perillä, pitäisi saada suht laadukkaat kajarit vahvistimen päähän.
Osta pois noi mun KEF Q35:t tuolta myyntialueelta, ei mee säästöpossu rikki, ja suoraan tuosta käytöstä, eli stereoitten ja kotiteatterin etukaiuttimina. Oon itse ollut niihin ihan tyytyväinen, varsinkin kun vahvarin vaihto huonekorjaavaan Denoniin toi vähän lisää alapäätä noihin, mutta se pahin äänenlaatuongelma, eli hellasärö alkaa häiritä liikaa.
 

hazaski

Merssu und och Saab
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
246
Kävin kokeilemassa Oulussa noita dali oberon 7, ääni on ok, ihenostunut, ei mitenkään korostunut, mutta vertaa noihin hifi 45/3 niin ei mun mielestä yltänyt samaan tasoon, äänen voimaa ja kirkkautta ei ollut tarpeeksi, eikä oikeastaan bassoakaan. mutta hifistudiolla oli akustinen huonen ja mulla käytössä kerrostalo huone huonohkolla akustiikalla. Eli dalit on out listalta, sopii ehkä joillekkin, mutta ei vaan mulle iskenyt tarpeeksi, hyvät ne on, muttei tarpeeksi. ehkä sitten jos pistäisikin joku 1500e kajaraihin auts..

Noita Klipschejä monessa forumissa mainitaan "bliekaiuttimina" eli painetta ja ääntä löytyy, pitäisi kyllä päästä kokeileen jossain, kaiuttimet pitää soida myös pienellä volyymillä (kerrostalo)

pitää huomenna kattoa jos pääsis oulun giganttiin kokeileen esim noita canton, saikulla niin ehtii päivälläkin :)



Noi klipsch näyttäis hyviltä, jos pääsis koekuunteleen jossain.
Kerran olet Pohjois-Pohjanmaalla niin:Audio Video Piste 12"/ Matikkahirviöt, Oulainen olisi minusta aika kova valinta, kun sattuu sinun budjettiinkin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
Oulu takapajulassa ei missään pääse koekuunteleen etukäteen mitään. Esim giganttikaan ei ole vuosiin pitäny myymälässään erilliskaiuttimia.
Noh tilasin Saksan maalta tuollaisen kaiuttimen reunan ympärys korjaussarjan 40e toimituksilleen Suomeen. Focal 8N515 malliin ei ollu, mutta otin mitat ja vastaavan. Joku Audio lärkestfet tms liike. Tulee 1-2vk liike aloitti just loman tänään ja jos ei ehdi tänään postiin niin 7.9 lähtee vasta. Jos en saa noita hifi 45/3 kuntoon noilla niin sitten ostettava uudet. Mietin elementin vaihtoakin.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
On hyvät alet. Joo, hifistudiolla ei ollut myymälässä juuri muita kun dalia. Audiokauppa pitää tsekata. Nuo Q acoustics 3050 tarvis kyllä pienen subin ehkä. Vois jossain yrittää koekuunnella. Ton 45/3 korjaussarja osat menee syyskuun puoleenväliin ja ei ole nyt kaiuttimia ollenkaan. Paitsi pc:n aktiivi audio pro T14 ja siinä addon sub. Noi muuten jees pc käyttöön hinta yhteensä 400e
 
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
24
Saattaa olla melko amatöörikysymys, mutta mitä kaiutinkaapeleita suosittelisitte Q Acoustics 3050i 5.1-setin ja Denon X3600H (tai X3700H) välille? Toimiiko perushalpa kaapeli verkkokaupasta vai kannattaisiko panostaa täyskupariseen? Ja onko itse liittimellä merkitystä? Banana plugit näyttävät käteviltä, mutta ovatko ne sittenkään hintansa väärti?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Saattaa olla melko amatöörikysymys, mutta mitä kaiutinkaapeleita suosittelisitte Q Acoustics 3050i 5.1-setin ja Denon X3600H (tai X3700H) välille? Toimiiko perushalpa kaapeli verkkokaupasta vai kannattaisiko panostaa täyskupariseen? Ja onko itse liittimellä merkitystä? Banana plugit näyttävät käteviltä, mutta ovatko ne sittenkään hintansa väärti?
Perushalpaa täyskuparia - se ei paljoa enempää maksa.

Banaaniliittimet ei ole tarpeen ellei aio paljonkin vaihdella liittimiä irti ja takas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Saattaa olla melko amatöörikysymys, mutta mitä kaiutinkaapeleita suosittelisitte Q Acoustics 3050i 5.1-setin ja Denon X3600H (tai X3700H) välille? Toimiiko perushalpa kaapeli verkkokaupasta vai kannattaisiko panostaa täyskupariseen? Ja onko itse liittimellä merkitystä? Banana plugit näyttävät käteviltä, mutta ovatko ne sittenkään hintansa väärti?
Itse kyselin samaa surround kaiuttimiin liityen pari sivua taaksepäin ja vinkkien perusteella päädyin edulliseen täyskupariseen kaapeliin Biltemasta. Banaaniliittimiä en ostanut, kun tuntuu olevan viisainta tilata ja kiirehän sitä tuli laittaa setti kasaan. Tilaan ja laitan liittimet ainakin vahvistimen puolelle varmaan samalla kun vahvistin vaihtuu. Etukaiuttimista itseltä löytyy banaaniliittimet ja hyvä niin, koska sijoittelusta johtuen kaiuttimien taakse näkee monessakin tilanteessa ja liittimet ovat paljon siistimmän näköset kuin pelkkä johto.
 
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
24
Itse kyselin samaa surround kaiuttimiin liityen pari sivua taaksepäin ja vinkkien perusteella päädyin edulliseen täyskupariseen kaapeliin Biltemasta. Banaaniliittimiä en ostanut, kun tuntuu olevan viisainta tilata ja kiirehän sitä tuli laittaa setti kasaan. Tilaan ja laitan liittimet ainakin vahvistimen puolelle varmaan samalla kun vahvistin vaihtuu. Etukaiuttimista itseltä löytyy banaaniliittimet ja hyvä niin, koska sijoittelusta johtuen kaiuttimien taakse näkee monessakin tilanteessa ja liittimet ovat paljon siistimmän näköset kuin pelkkä johto.
Asialliselta näyttää tuo Bilteman kaapeli eikä hintakaan hirvitä.

Ajattelin kanssa ihan samaa tuon visuaalisuuden kannalta: toisen surround-kaiuttimen perä on suoraan avoimeen huoneeseen päin, joten banaanit taidan ostaa ainakin sinne.
 
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
24
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
Ajattelin kanssa ihan samaa tuon visuaalisuuden kannalta: toisen surround-kaiuttimen perä on suoraan avoimeen huoneeseen päin, joten banaanit taidan ostaa ainakin sinne.
Visuaalisuuden kannalta ainakin huomaamattomampi ratkaisu voi olla ihan tavallinen haarukkaliitin. Kannattaa katsoa miten kaiuttimessa on liittimet laitettu ja sitten pistää joko suoraa tai kulmalla (45/90) varustettua banaania tai sitten haarukkaa.

Tuossa oma vähemmän optimaali surround sijoittelu olohuoneessa ja siinä banaanit olisi ainakin tuoneet johtoa paljon enemmän näkyville.
IMG_20200829_101020~2.jpgIMG_20200829_100805~2.jpg
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
On hyvät alet. Joo, hifistudiolla ei ollut myymälässä juuri muita kun dalia. Audiokauppa pitää tsekata. Nuo Q acoustics 3050 tarvis kyllä pienen subin ehkä. Vois jossain yrittää koekuunnella. Ton 45/3 korjaussarja osat menee syyskuun puoleenväliin ja ei ole nyt kaiuttimia ollenkaan. Paitsi pc:n aktiivi audio pro T14 ja siinä addon sub. Noi muuten jees pc käyttöön hinta yhteensä 400e
Oulun audiokaupassa oli kk sitte ainaki rpf8000 alakerran kuunteluhuoneessa.
 
Liittynyt
01.01.2020
Viestejä
176
Helium kakkoset ovat ihan käsittämättömän hyvät kaiuttimet tuohon hintaan :tup:
Bassoa löytyy kokoonsa nähden niin paljon, ettei välitöntä tarvetta subbarille tule musiikin kuuntelussa.
Hyvä kuulla. Nappasin ruusupuisen parin hintaan 190€. Tukevoitetaan tarpeen tullen roskakatoksesta raahatulla REL Acoustics Storm III:lla.
 
Liittynyt
31.08.2020
Viestejä
31
Kaiuttimet hakusessa tietokone/TV-suoratoisto käyttöön näytön ympärille (Samsung C32JG50 32" kaareva pelinäyttö). Budjetti mielellään siinä 30e. Ehkä maksimissaan voisin 70-80e pistää jos oikeasti saa jotain hyvälaatuista ja arvonsäilyttävää, value for money & jopa jälleenmyyntiarvoa. 3,5 mm:n liitin & kuulokeliitäntä hyvä olla (mikkiliitäntöjä ei taida näissä olla vaikka sellainenkin taitas kätevä olla). Mielellään kaksi kajaria eikä 2.1 settiä. Mitään kaapeleita ei taida olla, ennen ääni kulki HDMI-kaapelista.

Logitech Z200 -stereokaiuttimet, valkoinen 34,90e onko täysin lelut?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Oikeasti hyvälaatuista ja arvonsäilyttävää kaiutinta 30-80 euron haarukasta? Käytettynä voi ehkä onnistua, mutta epäilen.
Toki jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on hyvää ja laadukasta :smile:

Edit. Wharfedalen DS-2 tai Jamon DS4 ovat varmaan halvimmat kaiuttimet, joita itse kehtaisin kenellekään ehdottaa. Käytettynä voisivat osua tuohon haarukkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
24
Tilaamani Q Acoustics-setti saapui, ja yllätyksekseni huomasin, että subwooferissa ei tullut vahvariin meneviä johtoja mukana. Jotenkin olin ollut siinä uskossa, ettei niitä tarvitsisi erikseen ostaa, mutta toisin kävi. Mikähän olisi kelpo johto näiden välille? Jonkunlainen molempiin suuntiin yksipäinen RCA-kaapeli siihen ohjeen mukaan näyttäisi menevän, mutta näissäkin on hintaskaala taas kympin ja satasen välillä. Subi oli tosiaan Q Acoustics 3060S ja av-vahvistin X3700H.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2020
Viestejä
31
Oikeasti hyvälaatuista ja arvonsäilyttävää kaiutinta 30-80 euron haarukasta? Käytettynä voi ehkä onnistua, mutta epäilen.
Toki jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on hyvää ja laadukasta :smile:
Edit. Wharfedalen DS-2 tai Jamon DS4 ovat varmaan halvimmat kaiuttimet, joita itse kehtaisin kenellekään ehdottaa. Käytettynä voisivat osua tuohon haarukkaan.
Kunhan nyt jonkunlaiset ihan siedettävät olisi n. 30e hintaan, uutena mieluummin (kun niin korvessa asun ettei täällä käytetyistä ole tarjontaa) joten ei tällä kertaa veny vaan millään 200e. Ei vaan viitsi sen enempää satsata kun pitää uusia (tonnin?) puhelinta ja ostaa uusi GPU RTX3000 sarjasta ihan lähiaikoina.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
@Tuomoko , olisin Edifier Studio 980T kaiuttimia ehdottanut, mutta ilmeisesti koronan takia varastot nollissa. Pystyy niitä käytettyjä postitsekin ostamaan ja etenkin tuossa 30€:n hintaluokassa en mitään muuta harkitsisikaan.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
979
Vinkkejä kostean tilan kaiuttimiksi saunaan ja kylpyhuoneeseen? Tarkoitus olisi siis asentaa yksi tai kaksi kaiutinta saunaan ja kaksi kaiutinta pesutiloihin. Mielellään upotettava ratkaisu (ainakin pesutiloissa) ja hintaluokka max 300e/kaiutin (saa olla edullisempikin).
 

Q of dark

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
76
Q acoustic set hintaan-25% ja sanoisin että kuuluu nätisti. Törkeän nätisti+ Klipch SPL 120 matalimmelle äänille......
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 019
Audiokauppa tarjoaa myös tuota Q acoustic -25% alea, ei tainnu ihan kaikki olla, mutta tuo Q3050i ja ainakin hifikauittimet on tarjouksessa ja osa subeista.
Harmi vaan joutunu ostaan kaikenlaista, niin pakko pistää näiden hankinnalta ostopöksyt jalkaan ja odotella.

Odotellessa tilasin noille Hifi 45/3 kajareille elementin korjaussarjan, lähti saksasta to 10.9, pitäisi olla ensi viikolla paikalle, itse vaan työmatkoilla ja pääsee vkl hakeen postista.
Toinen bassokajari siis hapertui reunoista ja varisi pois. Muuten toivottavasti on ihan soiva peli vielä :)
Bassoelementti focal 8n515 , ei valmisteta enää, peerless elementtiä Peerless HDS 830869 8" tarjoaa hifitalo korvikkeeksi, mutta halvemmalla voi päästä kun yrittää korjata.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
3
Olen harkitsemassa Genelecin G Three kaiuitinparia, mutta subbari on muodostumassa ongelmalliseksi. Olisiko SVS SB1000 toimiva näiden kanssa, ja mitä kaikkea täytyisi ottaa asiassa huomioon (johdot jne.)? Olen aika aloittelija tällä saralla, ja olisin ostamassa kerralla ns. hyvän systeemin. Ei vaan nappaisi maksaa maltaita tuosta F Two:sta.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 153
Olen harkitsemassa Genelecin G Three kaiuitinparia, mutta subbari on muodostumassa ongelmalliseksi. Olisiko SVS SB1000 toimiva näiden kanssa, ja mitä kaikkea täytyisi ottaa asiassa huomioon (johdot jne.)? Olen aika aloittelija tällä saralla, ja olisin ostamassa kerralla ns. hyvän systeemin. Ei vaan nappaisi maksaa maltaita tuosta F Two:sta.
Mihin aiot kytkeä nuo kaiuttimet?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
3
Mihin aiot kytkeä nuo kaiuttimet?
Telkkarin kaveriksi tulisi ainakin alkuunsa, mutta yleiseen musiikin kuunteluun olen näitä myös ostamassa. Olisiko muuten olemassa jokin optimaalisempi subbari tuossa hintaluokassa joka soveltuisi paremmin musiikin kuunteluun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Olen harkitsemassa Genelecin G Three kaiuitinparia, mutta subbari on muodostumassa ongelmalliseksi. Olisiko SVS SB1000 toimiva näiden kanssa, ja mitä kaikkea täytyisi ottaa asiassa huomioon (johdot jne.)? Olen aika aloittelija tällä saralla, ja olisin ostamassa kerralla ns. hyvän systeemin. Ei vaan nappaisi maksaa maltaita tuosta F Two:sta.
Subi toimii Genelecien kanssa varmaan ihan kivasti, kun on tuo ylipäästöllä varustettu line-out -liitäntä. Tiedä sitten, satsaatko "liikaa" G3-kaiuttimiin, jos toiston pätkäisee jo 80Hz. Mutta tosiaan kannattaa miettiä sitä kytkentää telkkarista kaiuttimiin. Tässä ketjussa on aika paljon aiheesta keskustelua. Vaihtoehtoja on paljon, kaikilla omat hyvät ja huonot puolensa.

-tv:n kuulokelähtö (tai ideaalitapauksessa rca-lähtö) suoraan subbariin
-tv:n optinen lähtö ja dac/esivahvistin/kotiteatterivahvistin
-tv:n hdmi arc ja dac/esivahvistin/kotiteatterivahvistin
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
6
Nyt olisi muuton yhteydessä tavoitteena päivitellä hieman äänentoistoa osittain turhamaisen halun takia, mutta myös erilaisen sisustuksen/tilaratkaisun vuoksi.

Viimeiset vuodet rokattu ikivanhalla Eltaxin 5.0 systeemillä ja siinä kyljessä joku keskihintainen subbari ollut, Pioneerin viritinvahvistimessa kiinni. Nyt uudessa osoitteessa sohvan yms sisustuksen kannalta surround-kaiuttimien (tai lähinnä piuhojen) sijoittaminen ja siisti järjestely osoittautuu mahdottomaksi, joten siis kaksi kysymystä:

1) Onko olemassa hyvää/toimivaa/kohtuuhintaista langatonta järjestelmää, jos haluaisi edelleen rokata viidellä kaiuttimella?

2) Se todennäköisempi vaihtoehto, eli siirtyminen 2.1 systeemiin. Emännän toiveesta/vaatimuksesta valkoiset kaiuttimet+subbari hakusessa, käyttö pääosin elokuvat/sarjat ja jonkin verran musiikin kuuntelua. Eli siis laitteisto tulisi televisioon kiinni.

Jos ja kun lähdetään olettamuksesta, että tuo vaihtoehto 2 toteutuu ja on viisaampi, niin onko kenelläkään heittää suosituksia kohtuuhintaisista kaiuttimista/subbarista? Hinta saisi mieluusti pysyä alle 1000€, mitä enemmän sen parempi :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Omakotitalon olohuoneeseen pitäisi saada äänentoistoa mutta budjettirajoitteisesti. 2.1 setti hakusessa lähinnä 85"-television kaveriksi. Kuuntelen ite paljon varsinkin etätöissä ollessa musiikkia olohuoneessa joten vähän tuollaista all-around -settiä pitäisi saada. Työhuoneesta löytyy Yamahan HS-5+HS-8 -settiä musiikintekohommiin joten ihan rimpulatuotteita ei olohuoneeseenkaan viitsisi ostaa, mutta saako 500-800€ hujakoilla mitään, millä tarvittaessa saisi leffat jyrisemään kivasti ja musiikin kuulostamaan hyvältä? Vahvistin kun pitäisi saada myös hintaan mahtumaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 103
Omakotitalon olohuoneeseen pitäisi saada äänentoistoa mutta budjettirajoitteisesti. 2.1 setti hakusessa lähinnä 85"-television kaveriksi. Kuuntelen ite paljon varsinkin etätöissä ollessa musiikkia olohuoneessa joten vähän tuollaista all-around -settiä pitäisi saada. Työhuoneesta löytyy Yamahan HS-5+HS-8 -settiä musiikintekohommiin joten ihan rimpulatuotteita ei olohuoneeseenkaan viitsisi ostaa, mutta saako 500-800€ hujakoilla mitään, millä tarvittaessa saisi leffat jyrisemään kivasti ja musiikin kuulostamaan hyvältä? Vahvistin kun pitäisi saada myös hintaan mahtumaan.
Aloita ihan 2.0 setistä ja jatka siitä kun on varaa. (tai sitten se ykkönen eteen budjettiin lisää) Hyvä vahvistin (uutena) haukkaa jo tuon budjetin. Samoin hyvä subwoofer.. kaiutinpari puolet tuosta. Joku Denon AVR X1600H + perus jalustakaiutin pari enshätään ja subwooferia jossain myöhemmässä vaiheessa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
@KoessiKenguru Ehdotan vahvistimeksi Denon RCD-M41, jota saa halvimmillaan 300 euron pintaan. Kaiuttimiksi Jotain vähän parempaa käytettynä. Jos budjettia venyttää vähäsen, niin nuo aikaisemmin ehdottamani Indiana Line Tesit ovat aikast hyvät :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Aloita ihan 2.0 setistä ja jatka siitä kun on varaa. (tai sitten se ykkönen eteen budjettiin lisää) Hyvä vahvistin (uutena) haukkaa jo tuon budjetin. Samoin hyvä subwoofer.. kaiutinpari puolet tuosta. Joku Denon AVR X1600H + perus jalustakaiutin pari enshätään ja subwooferia jossain myöhemmässä vaiheessa.
Samaa mieltä. Jos budjetti vähän venyy, niin voi toki katsoa myös lattiakaiuttimia jalustakaiuttimien sijaan. Riippuen vähän olohuoneen koosta ja kuunteluetäisyydestä (taitaa jo olla vähän pidempi, jos ruutu on 85"), niin ihan mitkään pienet kaiuttimet eivät tehtävästä välttämättä suoriudu tyydyttävästi.

Jos entuudestaan on jo tottunut hyvään äänenlaatuun, niin kannattaa mieluummin kituuttaa pari kuukautta pidempään TV:n kaiuttimilla ja ostaa sitten sellaiset laitteet, jotka oikeasti riittävät. Muuten vaan harmittaa ja tavarat ovat Torissa kuukauden päästä.

@KoessiKenguru Ehdotan vahvistimeksi Denon RCD-M41, jota saa halvimmillaan 300 euron pintaan. Kaiuttimiksi Jotain vähän parempaa käytettynä. Jos budjettia venyttää vähäsen, niin nuo aikaisemmin ehdottamani Indiana Line Tesit ovat aikast hyvät :)
Miksi maksaa 350€ yhdistelmälaitteesta, jonka ainoa etu viritintahvistimeen nähden on tuo CD-asema? X1600H maksaa 50€ enemmän.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Samaa mieltä. Jos budjetti vähän venyy, niin voi toki katsoa myös lattiakaiuttimia jalustakaiuttimien sijaan. Riippuen vähän olohuoneen koosta ja kuunteluetäisyydestä (taitaa jo olla vähän pidempi, jos ruutu on 85"), niin ihan mitkään pienet kaiuttimet eivät tehtävästä välttämättä suoriudu tyydyttävästi.

Jos entuudestaan on jo tottunut hyvään äänenlaatuun, niin kannattaa mieluummin kituuttaa pari kuukautta pidempään TV:n kaiuttimilla ja ostaa sitten sellaiset laitteet, jotka oikeasti riittävät. Muuten vaan harmittaa ja tavarat ovat Torissa kuukauden päästä.
Pienikin Budjetin venyttäminen kyseessä olevassa hintaluokassa tuottaa jo huomattavia parannuksia ja laadukkaista audiolaitteista voit nauttia todella pitkään, joten hinta/laatua kannattaa suhteutettaa myös laitteiden elinikään.
Miksi maksaa 350€ yhdistelmälaitteesta, jonka ainoa etu viritintahvistimeen nähden on tuo CD-asema? X1600H maksaa 50€ enemmän.
Yleensä stereo-vahvistin on äänenlaadultaan parempi kuin saman hintatason AV-vahvistin. En ole varma mitä tässä haetaan, mutta oletan ettei kotiteatteri ole välttämättä mahdollinen ratkaisu.
En juurikaan suosittele laitteita, joista itsellä ei ole kokemusta. Denon RCD-M41 osui suositukseksi siksi, että se on ainoa hyvä ääninen vahvistin tuohon hintaluokkaan, jonka olen itse kuunnellut.
Oma valintani olisi vähän arvokkaampi Yamaha R-N602 ja kunnon lattiakaiuttimet. Mielestäni subia ei kannata edes harkita, jos ei ole valmis pistämään siihen vähintään 800€ :smile:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 171
Viestejä
4 193 570
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom