täältä techin kauppaosiosta tuli heräteostona ostettua tommoset Klipsch R-51PM aktiivikajarit...pitää myöntää että olin yllättynyt miten hyvin noi soi vaikka noissa ei bassopää kovin alas mene....mutta ei näissä välttämättä subbaria kaipaakaan ainakaan perus musankuuntelussa.
verrokkina on mulla noi audio pro lv2 jotka on kooltaan huomattavasti pienemmät mutta basso menee alemmas ja on tuhdimpi....molemmat soi hyvin mutta vaikee vielä päättää kummatko pitäisin. Kerrostalossa vähemmän voi kunnolla luukuttaa mutta jos tykkää kovalla kuunnella niin audio prot luovuttaa aikasemmin....olen niitä täydellä volumella soittanutkin ja ei säröytynyt ääni oikeestaan yhtään....noita klipsejä en raskinu täydellä volumella kokeilla mutta vaikutti siltä että ääntä tarvittaessa lähtee.
vaikee näistä on kuiteskin valita kummatko jättäs käyttöön, joko mennään sisustus edellä eli sopiva väri ja pieni koko tai sitten vähän isommat mutta jollain tapaa kivempi soundi.
Jos joku harkitsee audip pro addon sarjan kaiuttimia niin kannattaa jättää väliin....itselläni sekä t20 lattiakajarit että t14 subin kera....kummatkin soi huonommin kun esim noi lv2:t....noissa addoneissa oli jotain häiritsevää keskialueella ja diskantissa ja 4 eri mallia noita testanneena se sama oli kaikissa.
Tossa kuva josta näkee kokoeron
Nuo Audio Pron Lv2 (Lv2e tai Lv22) kaiuttimet on tosiaan yllättävän pätevät. Nykyään kämpän pääkaiuttimina Elacit nauhadiskanteilla (Elac bs192) ja suljettu subbari huonekorjattuna. Silti noita Audio Proita kuuntelee ihan mielellään, kun tehty huonekorjaus mikrofonin kanssa tietokoneen kuuntelupaikalle. Eivätkä kaipaa subbaria kaveriksi pienessä huoneessa. Harvinaisen hyvä 200€ ostos aikoinaan Gigantin outletista.