Mitä io-techit katsoo? Arvostele ja kommentoi viimeksi katsomiasi leffoja.

Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 091
Lienee aika onoff tykkääkö vai ei. Mä olen itse tapellut ykkösosan kanssa jo monesti enkä ole päässyt vielä kertaakaan loppuun. Alkuperäisen kyllä nähnyt ja pidin kyllä pienin varauksin.
Itse pidän toistaiseksi eniten TV-sarjasta (Dune 2000 ja Children of Dune 2003)). Se jotenkin upposi Lynchin leffaa (tai sitä Leffasta tehtyä pidennettyä TV-elokuvaa) paremmin. Toki molemmat hyviä ja mielenkiintoisia omalla tavallaan. Voihan olla, että kolme Villeneuve leffaa putkeen muuttaa paremmuusjärjestykseni.

Tarkoitukseni ei ollut sanoa, että ei saa olla erimieltä vaan että tosiaankin kriitikot ja elokuvantekijät arvostavat Dyyni kakkosta eli Randomizer on siis oikeassa?
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
357
Kattelin tuossa taas ystäväporukal The Kingsmanin (2015). Aivan älyttömän hauskaa toimintaa ja ivailee oikein kunnolla Bond, Mission Impossible ja Jack Reacher-leffojen kustannuksella. Suosittelen katsomaan!
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 091
Kattelin tuossa taas ystäväporukal The Kingsmanin (2015). Aivan älyttömän hauskaa toimintaa ja ivailee oikein kunnolla Bond, Mission Impossible ja Jack Reacher-leffojen kustannuksella. Suosittelen katsomaan!
Kukaan ystäväporukasta ei ollut nähnyt 9 vuotta vanhaa leffaa?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 091
Mitäs outoa siinä nyt olis?
Joka on aika iso (viihde) leffa?
Okei, olen kotoisin DVDPlazalta, joka on keskittynyt elokuviin/blurayhin ja kaikenlaisiin rautoihin, joilla toistetaan elokuvia tai musiikkia.
Mutta silti tuli itselle fiilis, että katselkaa Skyfall, se tosi hyvä Bond.
Tai sitten minulla on vaan erilaisia kavereita kuin teillä. Tulipahan sekin selväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 071
Joka on aika iso (viihde) leffa?
Okei, olen kotoisin DVDPlazalta, joka on keskittynyt elokuviin/blurayhin ja kaikenlaisiin rautoihin, joilla toistetaan elokuvia tai musiikkia.
Mutta silti tuli itselle fiilis, että katselkaa Skyfall, se tosi hyvä Bond.
Tai sitten minulla on vaan erilaisia kavereita kuin teillä. Tulipahan sekin selväksi.
Tähän ketjuun ei tarvitse tuoda DVDPlazan (piilo)vittuilevaa ja kärkästä _mitä tiedän kaiken_ keskustelukulttuuria.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 250
Tarina Ruotsin historiasta

Erinomainen historiadokumentti, jossa puhutaan myös Suomesta siltä osin kun se koskee Ruotsia. Tällaisen kun löytäisi Suomen historiastakin, mutta en ihan yhtä hyvää löytänyt. Voin suositella

, vaikka se ei samaan pääsekään. Toisaalta Suomen historia on muutenkin tutumpaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
711
Two Distant Strangers (32min) Netflix.

Oli hiton hyvä lyhytelokuva. Teemana Päiväni murmelina. Sinänsä hauskaa kuinka lyhytelokuvat jää yleensä suurelta yleisöltä huomaamatta (kuka käy katsomassa jotain lyhytelokuvia elokuvissa jos ei ole kavereiden tekemä tms.?), vaikka suoratoistopalvelut sopii täydellisesti tuollaiseen ja veikkaisin, että tulevat lisääntymään. Varsinkin kun nyt Netflixissä näyttää mallia myös Wes Anderssonin neljän sarja, jotka oli mielestäni huippuja (mm. pääosissa Benedict Cumberbatch), mutta ovat ironisen teatraalisia ja vähäsanaisia, joita ei voi varauksetta suositella ihan kaikille.

Tämä Two Distant Strangers on taas sellainen jota voisi suositella ihan kaikille. Hyvät näyttelijät, mielenkiintoinen juoni ja kaikinpuolin hyvin tehty. Melkein pettyy kun ei ole koko elokuva, mutta toimii samalla tavalla kuin novelli vs. romaani (olen pitänyt aina enemmän ensiksi mainituista, mutta silti luen jostain syystä yli 90% jälkimmäisiä). Ehkä jonkun mielestä sosiaalinen sanoma on "on the nose", mutta mielestäni kaiken huomioonottaen ihan asiallinen. En viitsi sanoa mitä on imbdissä saanut kun olen täysin eri mieltä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 129
Two Distant Strangers (32min) Netflix.

Oli hiton hyvä lyhytelokuva. Teemana Päiväni murmelina. Sinänsä hauskaa kuinka lyhytelokuvat jää yleensä suurelta yleisöltä huomaamatta (kuka käy katsomassa jotain lyhytelokuvia elokuvissa jos ei ole kavereiden tekemä tms.?), vaikka suoratoistopalvelut sopii täydellisesti tuollaiseen ja veikkaisin, että tulevat lisääntymään. Varsinkin kun nyt Netflixissä näyttää mallia myös Wes Anderssonin neljän sarja, jotka oli mielestäni huippuja (mm. pääosissa Benedict Cumberbatch), mutta ovat ironisen teatraalisia ja vähäsanaisia, joita ei voi varauksetta suositella ihan kaikille.

Tämä Two Distant Strangers on taas sellainen jota voisi suositella ihan kaikille. Hyvät näyttelijät, mielenkiintoinen juoni ja kaikinpuolin hyvin tehty. Melkein pettyy kun ei ole koko elokuva, mutta toimii samalla tavalla kuin novelli vs. romaani (olen pitänyt aina enemmän ensiksi mainituista, mutta silti luen jostain syystä yli 90% jälkimmäisiä). Ehkä jonkun mielestä sosiaalinen sanoma on "on the nose", mutta mielestäni kaiken huomioonottaen ihan asiallinen. En viitsi sanoa mitä on imbdissä saanut kun olen täysin eri mieltä.
No jaa. 30 min pätkä woketusta, jossa paha valkoinen poliisi tappaa hyvän mustan miehen (George Floydin erityisesti alleviivattuna) uudestaan ja uudestaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 929
No niin. Nyt tuli viimein katsottua Dyyni 2. Katsoin ensiksi uudelleenfilmatisoinnin ykkösosan toistamiseen. Arvion leffan katsomisen jälkeen sokkona uudestaan IMDB:een ja arvosana tippui yhdellä tähdellä kasista seiskaan. Kakkososa oli mielestäni lukemastani huolimatta piirun verran heikompi, mutta annoin alkuun saman arvosanan, hieman pitkin hampain. Nyt yön yli asiaa mietittyäni tiputin arvosanan kutoseen. Molemmat älyttömän hyviä ja hienoja leffoja, mutta kakkososa ei ollut enää aivan niin vaikuttava, tyyliltään viimeistelty ja uskottavuudeltaan taitavasti rakennettu. Myös näyttelijäntöiden onnistumisesta puuttui osin palo ja viimeinen terä. Jään innoissani odottamaan kolmatta osaa.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 195
The Game - Oletko valmis peliin? (1997, Amazon Prime)

David Fincherin alkupään tuotantoa, pääosassa Michael Douglas. Rikas investointipankkiiri (onko niitä muunlaisia?) saa veljeltään syntymäpäivälahjaksi lahjakortin erikoiseen peliin, mutta sitten alkaa tapahtua kaikkea outoa. Muuta sitten ei tästä kannatakaan tietää. Olen nähnyt tämän joksus kauan sitten ja oli se edelleen hyvä. Tunnelma oli hyvä ja Fincherillä on silmää sille, miltä elokuvan tulee näyttää.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
711
No jaa. 30 min pätkä woketusta, jossa paha valkoinen poliisi tappaa hyvän mustan miehen (George Floydin erityisesti alleviivattuna) uudestaan ja uudestaan.
Juuh, tarkoituksella jätin liiemmät korostukset pois, koska kyynisimpien on vaikeaa sulattaa sitä, että lyhytelokuva selvästi tehty ja saanut budjetin sosiaalisen sanomansa takia, mutta täältä nousee hattu aina päästä kun asia on tehty kaikesta huolimatta erittäin hyvin. Vähän samalla tavalla kuin hyvästä mainoksesta voi nauttia ihan vain tekijöiden lahjakkuuden ansiosta. Samaa mieltä siitä, että sellainen tekemällä tehty woketus saa vain ärsyttämään ja menty ihan överiksi sen takia, mutta ihan yhtälailla on paljonpuhuva asenne, jossa joku tulkitaan joku paskaksi vain koska sitä sanomaa ei ole yritetty edes peittää ja oma henkilökohtainen maailmankatsomus ajaa vastustamaan ihan vain periaatteesta.

Ehkä vähän huono tähän väliin jatkaa vähän samalla linjalla, mutta nyt kun kerta tulin kirjoittamaan sen takia, niin tänään tuli katsottua Munich (Steven Spielberg) kun näytti tulleen Netflixiin.

Joskus leffateatterissa nähnyt elokuvan, mutta oli kyllä hyvä vakoojatarina (Spielberg halusi joskus Bondin ohjaajaksi ja tämä elokuva jonkinasteinen viittaus siihen). Ainahan Spielbergin elokuvat on erittäin pro-pro-juutalaiset, jos sille on vain aihetta, mutta sisältää aikalailla harvinaisen ja nykytilanteeseen peilaten huomionarvoisen kohtauksen, jossa PLO:n kaveri selittää palestiinalaisten näkökulmaa ja avaa sitä ajatusta, että jos he ovat eläimiä, niin ihmisten pitäisi osata kysyä minkä takia, mistä vilpittömät pisteet ohjaajalle.

Hiton hyvä elokuva muutenkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 129
A Quiet Place -leffasarjan esiosa "A Quiet Place - Day One" kertoo tarinan siitä miten kaikki sai alkunsa. Selvästi paras osa sarjasta ja lopussa jopa hieman tunteellinenkin. Edellisten osien näkeminen ei ole vaatimus, eli tämä on täysin irrallinen kokonaisuus.

IMDB-arvosana on vaatimaton 6.7, joka on mielestäni hieman alakanttiin. Joku 7.2 olisi enemmän kohdallaan. Jos pidit edellisistä osista, pidät tästäkin ja sama toiseen suuntaan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 000
Horizon: An American Saga - chapter 1

Jossain määrin eri mieltä 2/5 arvosteluista. Menestynyt kuulemma huonosti teattereissa, minkä seurauksena toisen osan julkaisua lykätty. Jos muualla arvostelut olleet vastaavia kuin suomalaiset arvostelut joihin viittaan, niin voi vaikuttaa kiinnostukseen. Lisäksi kesto voi olla nykyihmiselle liikaa.

Kyllä, onhan kolme tuntia pitkä elokuvaksi, itse en tosin kokenut pitkäksi, tapahtui riittävästi kun seurattiin useita paikkoja. Monia tapahtumia ei alustettu/selitetty vaan hypättiin vain mukaan kesken kaiken. Ei mikään mestariteos, itse antaisin luokkaa 3,5/5. Siinä samaa mieltä jonkin arvostelun kanssa että voisi toimia sarjana. Pitäisi olla neliosainen ja jos jokainen kolme tuntia, niin ainekset sarjaan on. Ei kannata lukea pidemmälle jos spoilerit haittaa. Ollut teattereissa jo sen verran kauan etten laita tageja :) En lukenut uudelleen arvosteluja nyt, joten pientä epätarkkuutta tai kärjistystä voi olla.

Arvostelijat kokeneet ettei hahmot kiinnosta, joten ihan sama mitä heille tapahtuu jatkossa. Minulle riitti hahmojen tarinat, esim. nuori poika pääsee intiaaneja pakoon varuskuntaan ja liittyy sitten kostoposseen. Hän huomaa ettei liipaisinta olekaan niin helppo vetää tai osaa juhlia voittoa yhä verisen päänahan kanssa. Miten käy pojalle, tekeekö seura kaltaisekseen vai jääkö kosto kesken. Ennemmin kritisoisin että orpopoika kaivaa taskustaan pari kolikkoa, joilla saa ostettua kaksi revolveria. Olikohan lapsilla omaa rahaa sellaisia määriä, aseet varmaan maksaneet jonkin verran.

Muron porukka nähnyt tunkkaisuutta koska apassit tuhosivat telttakaupungin julmasti. Joku toteaa jossain kohtaa elokuvaa ettei kannattaisi asuttaa toisten joenylityskohtaa. Kuitenkin valkoiset lähtevät jahtaamaan syyllisiä, eivät löydä riittävän nopeasti mielestään, niin sopivat että ei se niin tarkkaa ole, kunhan saadaan päänahkoja. Niinpä odotetaan että intiaanikylän miehet lähtevät pois ja sitten teurastetaan kylä. Myöhemmin juhlitaan päänahkojen kanssa. Joo, elokuva tosiaan esittää vain intiaanit pahiksina.

Jossain taas arvosteltiin em. kaupungin tuhosta selvinneen leskirouvan nopeaa lämpenemistä luutnantille. Hmm... olet nainen ilman ammattia 1860-luvulla, pääsit turvaan syrjäiseen varuskuntaan, olet menettänyt aviomiehen, pojan ja kaiken omaisuuden, jäljellä vain vaatteet päällä ja naimaikään tulossa oleva tytär. Olisikohan järkevää alkaa tutustua asialliseen upseeriin ennen kuin joku alkaa kyseenalaistaa kuinka kauan saatte asua siellä tai itse tai tytär saada huomiota keneltä mieheltä vain.

Costnerin hahmo menossa maksullisen naisen luo, pahis sattuu olemaan matkalla samaan taloon tappoaikeissa. Costner selviää tietenkin hengissä ja saa naisen uskomaan että parasta lähteä pakoon koska mies ei voinut olla liikkeellä yksin. Eräs arvostelu paheksui että tottakai Costner saa ilmaiseksi vaikka ikäeroa 30 vuotta. Jep, ole nuori nainen erämaassa kaksivuotias lapsi kainalossa kuolleen pahiksen kaverit perässä. Kannattaisiko olla kiva miehelle joka tietää miten siellä selvitään. Lisäksi nainen jättää Costnerin kirjelapulla tavattuaan nuoremman miehen jossain kaupunkipahasessa. Uuden miehen tapaamista ei näytetty, kuten muutakaan ei selitetty, ensimmäisessä kohtauksessa pukivat vaatteitaan Costnerin ollessa poissa. Lapsen, ei omansa, nainen käy viemässä kiinalaisten ovelle, jättäen lapun jossa pyytää pitämään huolta. Elämä ollut näköjään kovaa tuohon aikaan noilla seuduilla, vaikka joku kokisikin vanhanaikaisena tuollaiset käänteet.

 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 195
Godzilla Minus One (2023, Netflix)

Toisen maailmansodan jälkeiseen Japaniin sijoittuva hirviöleffa, jonka keskiössä on entinen kamikaze-lentäjä. Draama oli aika plääh, mutta Godzilla-mättö näyttävää ja leffan parasta antia. Atmos-ääniraitakin oli kunnollinen.

Rebel Moon - Part I: A Child of Fire (2023, Netflix)


Zack Snyderin ohjaama pökäle. Ideat pöllitty Star Warsista ja Warhammer 40k:sta, näyttely tönkköä, dialogi scheissea ja tapahtumat etenivät vain, jotta elokuva voi tapahtua. Näyttelijät enimmäkseen tuntemattomia ja ne vähän parermmat ovat vissiin hävinneet jonkin vedon tai olivat velkaa elatusmaksuja tai jotain. Niin ja se kuvaus, valtaosassa kohtauksista kameran fokus oli ihan hukassa. Osa 2 on kuulemma vielä huonompi joten pakko kyllä tsekata, että kuinka se on edes mahdollista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 992
Viestejä
4 316 400
Jäsenet
71 953
Uusin jäsen
Noob17

Hinta.fi

Ylös Bottom