Mitä io-techit katsoo? Arvostele ja kommentoi viimeksi katsomiasi leffoja.

Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 145
Dune - Part Two (2024, Finnkino)

Noniin, tämä on nyt nähty ja pakko sanoa, että pidin ykkösestä enemmän. Isoin ongelma on edelleen kässäri, kauheasti asioita, joita ei syvennetä kunnolla ja sit yhtäkkiä pitäisi saada payoffia, täh? Toki tässä oli hyviäkin osuuksia, mutta silti pienoinen pettymys jopa. Odotin tältä kaartilta enemmän. Katsotaan jos myöhemmillä katselukerroilla mieli muuttuu mutta nyt näin.
Keisari oli alussa ja sit lopussa vähän höpisi jotain. Irulan sai vähän enemmän ruutuaikaa, mutta siltikin jäi turhan vaisuksi. Sanottiinkos hänen nimeään edes kertaakaan? Paulin ja Chanin romanssi tuntui todella väkinäiseltä. Lopun mättökin olisi voinut olla näyttävä, jos olisi jotenkin voinut erottaa, kuka on kenenkin joukoissa... Hansinkin paras osuus oli edellisestä leffasta lainattuja pätkiä. Feyd-Rauthan esittely ja synttärit leffan paras osuus. Myös Anya Taylor-Joyn pienestä roolista plussaa. Niin ja missä edelleen ne mentaatit prkl :)
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
866
Ah. Harvoin katson mitään leffaa kovin pian kahteen kertaan, mutta Ad Astra tuli katsottua parin vuoden sisään kahdesti. Aivan mestarillinen, ja hieno tahaton tai tarkoituksellisesti haettu vertauskuva Pittin sen hetkisen yksityiselämän myllerrykseen. Harmi, kun muuten niin ehyen elokuvan uskottavuuden immersion rikkoo karkeasti se "paneeli suojakilpenä asteroidivyöhykkeen läpi" -kohtaus elokuvan loppupuolella. Yksin siitä älyttömyydestä tipahti itsellä melkein kokonainen tai ainakin puoli pistettä pois. Mutta silti 6/10, eli erittäin vahva arvosana. Multa heikko keskinkertaisuus saa 3/10 ja vahva keskinkertaisuus 4/10.

Ja Annihilation kolahti aikanaan kovaa. Tuli ihan puskista, kun ennakkoluulo oli jostain syystä, että mitäänsanomatonta striimausyhtiön massatuotantoa, mutta pääskin yllättämään ihan täysin. Samoilla linjoilla HS:n arvion kanssa:

Laitetaanpa tähän nyt sitten perään omat arvosanat edellä mainituille leffoille IMDB:stä. Orkkis Dunen katsominen teki kyllä hieman tiukkaa itselle, täytyy sanoa, vaikkei huono leffa olekaan:
Dune (1984) 4/10
Blade Runner (1982) 6/10
Oblivion 6/10
Gravity 6/10
Ad Astra 6/10
Annihilation 6/10
Edge of Tomorrow 7/10
Mad Max: Fury Road 7/10
Blade Runner 2049 7/10
Interstellar 7/10
Dune: Part One (2021) 8/10
The Tree of Life 9/10 (koko elokuvan logiikan valossa yksin lopun epämääräisyys tiputtaa täydestä kympistä, mutta silti yksi kaikkien aikojen parhaimpia näkemiäni leffoja)
Pakko kysyä että miten ihmeessä sinun listalta ei löydy mestariteosta nimeltä Arrival? Menee omalla listalla heti Interstellarin jälkeen.

 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 899
Pakko kysyä että miten ihmeessä sinun listalta ei löydy mestariteosta nimeltä Arrival? Menee omalla listalla heti Interstellarin jälkeen.

Oli erinomainen leffa, mutta en pitänyt henk.koht. niin sykähdyttävänä, että olisi päässyt listalle, eli ei ollut unohdus. Olen antanut sille IMDB:ssä 5/10. Pitää katsoa jossain välissä uudelleen. Muistelen, että tuli katsottua aika väsyneenä, mikä saattoi vaikuttaa mielenkiintoon leffaa kohtaan.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 609
Oli erinomainen leffa, mutta en pitänyt henk.koht. niin sykähdyttävänä, että olisi päässyt listalle, eli ei ollut unohdus. Olen antanut sille IMDB:ssä 5/10. Pitää katsoa jossain välissä uudelleen. Muistelen, että tuli katsottua aika väsyneenä, mikä saattoi vaikuttaa mielenkiintoon leffaa kohtaan.
Kova toi vaatimustaso kun erinomainen leffa mutta 5/10.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 899
Tuolta voi tarkastella omaa katseluhistoriaani:

Omasta arvostelusta lyhyesti (/10):
1: kämppiä
2: poikkeuksellisen huono elokuva monella tapaa; tarkoituksetonta kökköä; merkityksetön tekele, millä ei mitään annettavaa
3: huonosti tehty/heikko keskinkertaisuus/mitään sanomattomuus; voi kyllä jo nauttia, ainakin hetkittäin, jos esim. aihe/genre sattuu kiinnostamaan
4: hyvä/hyvin tehty/erittäin tasokas keskinkertaisuus; itselle esim. vahvan supersankarileffan tyypillistä pistealuetta
5: nousee jo vähintään jollain merkittävällä osa-alueelle todella hyväksi leffaksi, eikä suuria heikkouksia; vahva kokonaisuus
6: monella tapaa poikkeuksellisen hyvä leffa; väistämättä itselle erittäin nautinnollinen katsomiskokemus genrestä riippumatta
7: huippu hyvä tekele monilla osa-alueilla; näitä sattuu kohdalle parhaimmillaan ehkä yksi tai kaksi vuodessa; tosi vahva katsomiskokemus, katsoo naulittuna loppuun
8: historiallinen tapaus; alkaa olla jo elokuvien merkkiteoksia; katsomiskokemuksena liikuttaa jo henk.koht. merkittävästi
9: lähes täydellinen leffa, mestariteos, mutta ei esim. saavuta täyttymystä jollain osa-alueelle tai jonain hetkenä; ts. voi nähdä tai kuulla, että jotain vähän olisi voitu tehdä vielä pikkuisen paremmin, esim. musaraita ei yllä vaadittavalle huipputasolle
10: omista arvosteluista näitä leffoja löytyy toistaiseksi viitisen kpl
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 778
IMBD:n ongelma näkyy edellisessä postauksessa hyvin. Mitään virallista kuvausta arvioille ei ole, niin ihmiset arvioi omilla asteikoilla. Hyvin tyypillistä tuntuu ainakin suomessa miettiä arvioita koulutyylillä, että 4 on surkea ja 8 hyvä jne. Ja edellä taas aivan eri tavalla eli 5 onkin jo todella hyvä.

Itse näen tuon tasajakoisena. Eli 5 on keskinkertaisen leffan arvio ja siitä lähdetään sitten joko ylös tai alas päin.

Eli tässä tuli sille 5 arviolle jo kolme täysin erilaista tulkintaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 931
^Plus se että miten ne arvioi, jollain absoluuttisella asteikolla missä ei oteta genreä lainkaan huomioon vai niin että Nolanin The Dark Knight on ihan eri juttu kun Shawsank Redemption.

Mä lätkin ihan huoletta 9-10 jos ovat genressään huippua, mut tosiaan kukin tyylillään.

Ai niin Dune 2 on kovempi kun ykkösosa. Lauantaina toiseen kertaan. Se on oikeasti niin hyvä. Ja ihan kun ykkösessä, äänimaisema on aivan pöyristyttävän kova.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
460
Olen tottunut luottamaan IMDB:n arvioihin, kun etsin jonkin elokuvan tai sarjan arvioita. Katson aika vähän elokuvia, joten yritän välttää skeidaa. Alarajaksi IMDB:n seiska on yleensä sopiva. Tietysti leffan tyylilajin pitää olla omaan makuun sopiva.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 899
IMBD:n ongelma näkyy edellisessä postauksessa hyvin. Mitään virallista kuvausta arvioille ei ole, niin ihmiset arvioi omilla asteikoilla. Hyvin tyypillistä tuntuu ainakin suomessa miettiä arvioita koulutyylillä, että 4 on surkea ja 8 hyvä jne. Ja edellä taas aivan eri tavalla eli 5 onkin jo todella hyvä.

Itse näen tuon tasajakoisena. Eli 5 on keskinkertaisen leffan arvio ja siitä lähdetään sitten joko ylös tai alas päin.

Eli tässä tuli sille 5 arviolle jo kolme täysin erilaista tulkintaa.
Itse merkkaan noita arvosanoja ylös IMDB:iin oikeastaan lähes täysin itseäni varten, eli mitä tullut katsottua ja milloin ja kuinka hyvä omasta mielestä oli. Silloin aika selvää käyttää parhaaksi katsomaansa tapaa arvosanojen antoon, eikä etenkään yrittää buustata ali- tai yliampuvilla arvioillaan IMDB-arvosanaa haluamaansa suuntaan - siinä en näe mitään järkeä. Monesti kun katson leffan uudelleen, muistamatta ja katsomatta aiemmin antamaani arvosanaa, annan täsmälleen saman arvosanan. Toki joskus tulee muutoksia, tosi vanhoihin katsomiskertoihin jopa kahden tähden muutoksia, mikä on harvinaista, mutta sitä pidän vain positiivisena asiana ja merkkinä oman maun kehittymisestä. Harvemmin päädyn korottamaan arvosanaa, vaan useimmiten tiputan. Sitäkään en käsitä kun jotkut jonnet vääntää jostain uusimmasta Iron Man 11:sta, että oliko se 9,3 vai 9,4, arvoinen, kun arvosanan voi antaa vain kokonaislukuina. Noissa tulee ilmi myös se, kuinka kapeaa asteikon yläpäätä näkee monesti käytettävän hyvien leffojen erotteluun. Itselle käytännöllisimmäksi näen sen, että turhien, huonojen leffojen erotteluun käytetään asteikosta vain vähän tilaa - koska ne ovat yhdentekeviä -, ja olen todennut parhaaksi käyttää 1-10-asteikkoa em. tavalla. Ei ole kuitenkaan niin radikaali ero yleiseen käytäntöön, kuin voisi olla, jos keskimääräinen leffa on 3-4/10. Itse asiassa aiemmin käytin keskimääräiselle leffalla pelkästään arvosanaa 4/10, mutta totesin, että tosi huonot leffat varaa asteikosta turhan paljon tilaa alapäästä, ja toisaalta ns. keskinkertaisiakin - ainakin omasta mielestä - riittää karkeasti ottaen selvästi kahteen kastiin. Olen siis todennut, että systeemi toimii hyvin ja jos haluan katsoa jonkun tietyn tasoisen leffan, niin yleensä tiedän hyvin tarkkaan etukäteen mitä on tiedossa, jos valitsen aiemmin antamani arvosanan perusteella.
 

Hetzer

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
476
Aquaman and the Lost Kingdom - just katottiin ja melkein jo unohdin mitä tuossa tapahtui... Keskinkertaista mäiskettä jonka katsoo kerran.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 275
Tuolta voi tarkastella omaa katseluhistoriaani:

Omasta arvostelusta lyhyesti (/10):
1: kämppiä
2: poikkeuksellisen huono elokuva monella tapaa; tarkoituksetonta kökköä; merkityksetön tekele, millä ei mitään annettavaa
3: huonosti tehty/heikko keskinkertaisuus/mitään sanomattomuus; voi kyllä jo nauttia, ainakin hetkittäin, jos esim. aihe/genre sattuu kiinnostamaan
4: hyvä/hyvin tehty/erittäin tasokas keskinkertaisuus; itselle esim. vahvan supersankarileffan tyypillistä pistealuetta
5: nousee jo vähintään jollain merkittävällä osa-alueelle todella hyväksi leffaksi, eikä suuria heikkouksia; vahva kokonaisuus
6: monella tapaa poikkeuksellisen hyvä leffa; väistämättä itselle erittäin nautinnollinen katsomiskokemus genrestä riippumatta
7: huippu hyvä tekele monilla osa-alueilla; näitä sattuu kohdalle parhaimmillaan ehkä yksi tai kaksi vuodessa; tosi vahva katsomiskokemus, katsoo naulittuna loppuun
8: historiallinen tapaus; alkaa olla jo elokuvien merkkiteoksia; katsomiskokemuksena liikuttaa jo henk.koht. merkittävästi
9: lähes täydellinen leffa, mestariteos, mutta ei esim. saavuta täyttymystä jollain osa-alueelle tai jonain hetkenä; ts. voi nähdä tai kuulla, että jotain vähän olisi voitu tehdä vielä pikkuisen paremmin, esim. musaraita ei yllä vaadittavalle huipputasolle
10: omista arvosteluista näitä leffoja löytyy toistaiseksi viitisen kpl
Ymmärrän kyllä tuon systeemin, vaikka tavallaan se on hämäävä. Yksi kaveri arvioi musaa vähän samaan tyyliin ja saattaa vuoden kovimmalle levylle antaa 6–7 ihan sillä perusteella, että ei yllä jonkun kiistattoman klassikkolevyn tasolle.

Mä itse pysyn kouluarvosanoissa tai esimerkiksi Letterboxdissa 0–5 asteikolla. Enkä arvioi kaikkia elokuvia absoluuttisesti jokaista toista vasten. Esimerkiksi Predatorille voi antaa 8–9/10 ja samana päivänä jollekin 8½:lle samoin 9/10. Tai Toy Story 3:lle 8/10. Vaikken tarkoita että Toy Story on jotenkin elokuvataiteellisesti absoluuttisesti Fellinin tasolla.
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
140
Olen tottunut luottamaan IMDB:n arvioihin, kun etsin jonkin elokuvan tai sarjan arvioita. Katson aika vähän elokuvia, joten yritän välttää skeidaa. Alarajaksi IMDB:n seiska on yleensä sopiva. Tietysti leffan tyylilajin pitää olla omaan makuun sopiva.
Juuri näin.. Kyllä noista IMDB:n arvioista saa hyvää indikaatiota leffan/sarjan tasosta. Kun arvosteluja on kymmeniä tuhansia, niin sen merkitys katoaa että millä arvosteluskaalalla joku yksittäinen jamppa arvioi elokuvia.

Itse olen pitänyt IMDB:n tähtien osalta myös noin seiskaa alarajana, mutta toki jotain kuuden tähden elokuviakin tulee katsottua jos leffan tyylilaji on kiinnostava.

Aquaman and the Lost Kingdom - just katottiin ja melkein jo unohdin mitä tuossa tapahtui... Keskinkertaista mäiskettä jonka katsoo kerran.
Tuolle Aquamanille on annettu IMDB:ssä vain 5,7 tähteä, mikä kertoo hyvin pitkälle siitä että kyseessä on aika heikkotasoinen kyseisen genren elokuva. Tämä arvio siis katsomatta. :D
 

buko

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
118
Jos IMDB arvosana on alle 7, en edes vaivaudu yrittämään. Oli sitten sarja tai leffa. Olen hyvin kaikkiruokainen, scifistä draamaan (pl. marvelit ja muut sarjisleffat). Niin ja komediat myös skippaan, kun niitä ei vaan mun makuuni osata enää tehdä. Pakko raakata kun on niin paljon katsottavaa.

Niin ja leffasuositus vielä:
Aivan loistava draamaelokuva. Hyvä ajankuvaus maaseutu irkkulasta ja ei turhia jutella.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 010
Itsellä imdb:ssä nyrkkisääntönä, että leffat seiskasta ylöspäin voi katsoa genrestä riipumatta ja sarjat kasista ylöspäin. Voi laskea kumpaakin pisteellä, jos genre kiinnostaa erityisesti esim. scifi. On toiminut ainakin tähän asti oikein hyvin.

Ja Dyyni 2 oli kyllä ihan törkeän kova. Pelkästään audio-visuaalisena kokemuksena aivan uskomaton eikä tule kyllä mieleen, että olisin samaa kokenut teatterissa ihan hetkeen. Näyttelijäkaarti kokonaisuudessaan aivan priimaa ja kaikki antoivat erinomaisen suorituksen. Lopussa ehkä tuli vähän kiire saada homma pakettiin, mutta ymmärtäähän sen kun asiaa on aika paljon ja alkaa kolme tuntia melkein tulla täyteen. Kokonaisuutena kyllä yksi parhaista scifi-elokuvista mitä olen nähnyt. Messiasta sitten toivottavasti seuraavaksi.

Life of Brian viittaus oli vähän hämärä. En tiedä oliko tarkoituksella ja olisiko pitänyt nauraa vai ei? Outo kohta muuten niin vakavassa leffassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 343
Dune 2 korkattu, ensitunnelmat erittäin positiiviset. Tällä kertaa odotus palkittiin, toisin kuin esim. Oppenheimerin suhteen mikä oli massiivinen pettymys.

Tästä voisi nyt jauhaa sitä sun tätä mutta jotenkin tässä oli jotenkin samaa tunnelmaa kuin The Northman leffassa vaikka aivan eri kategoriaa. Kameran käyttö ja tunnelma toi mieleen jonkun miellyttävän taideteoksen tai hyvän sinfonian kuuntelemisen. Toisin sanoen harvoja leffoja mihin uppoutuu eikä ajan kulua juuri huomaa. Ja aika harvassa nämä leffat tuntuu tänä päivänä olevan kaiken massatuotannon seassa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 034
Kosto ( Hævnen )

Hieman vanhempi (2010) Tanskalainen elokuva, joka oli jopa Tanskan Oscar ehdokkaana. Hyvä pätkä jossa käsitellään vakavaa aihetta.
Jos tankalaisia elokuvia ( mm Jahti, Yhdet vielä, Häiden jälkeen ) on katsonut, niin leffan henki on samalainen, hyvin realistinen ja autenttinen tunnelma ja kuvaus. Em leffoja suosittelen myös katsomaan.

3,5/5


Koston päähenkilöitä ovat afrikkalaisella pakolaisleirillä työskentelevä lääkäri Anton (Beck-sarjasta tuttu Mikael Persbrandt) ja hänen 12-vuotias poikansa Elias, joka asuu Tanskassa äitinsä (Trine Dyrholm) kanssa. Kostokierteen dilemma sijoitetaan sekä aikuisten että lasten maailmaan. Humanistina itseään pitävä lääkäri joutuu todistamaan pakolaisleirillä tapahtumia, joihin hän ei pysty reagoimaan humanistin tavoin. Rauhallisessa tanskalaisidyllissä kiehuu yhtä lailla. Koulukiusattu Elias saa suojelijakseen kovapintaisemman Christianin, joka nuoresta iästään huolimatta on vakuuttunut siitä, että kosto on ainoa tapa puolustautua.

 
Viimeksi muokattu:

buko

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
118
Itsekin odotan kovasti Dyyni 2:sta. Eka osa oli aika hyvä, parani loppua kohti. Mutta ao. leffan aion katsoa taas uudestaan. Ehkä viis kuus kertaa oon nähnyt. Ehkä monelta mennyt ohi. No, itse antaisin vähintään ysin tälle. Scifi-leffa, jossa "realistinen" ote. Ei siis robotti/alien taisteluita luvassa:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 899
Itsekin odotan kovasta Dyyni 2:sta. Eka osa oli aika hyvä, parani loppua kohti. Mutta seuraavan leffan aion katsoa taas uudestaan. Ehkä viis kuus kertaa oon nähnyt. Ehkä monelta mennyt ohi. No, itse antaisin vähintään ysin tälle. Scifi-leffa, jossa "realistinen" ote. Ei siis robotti/alien taisteluita luvassa:
Tämä mennytkin itseltä ohi. Lemppari-genrenä pitää heti ottaa katsomislistalle.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
866
Itsekin odotan kovasta Dyyni 2:sta. Eka osa oli aika hyvä, parani loppua kohti. Mutta seuraavan leffan aion katsoa taas uudestaan. Ehkä viis kuus kertaa oon nähnyt. Ehkä monelta mennyt ohi. No, itse antaisin vähintään ysin tälle. Scifi-leffa, jossa "realistinen" ote. Ei siis robotti/alien taisteluita luvassa:
Tämä on muuten kans todella todella hyvä! Musiikeista vielä erityismaininta, hieno soundtrack kyseessä.
Ja oma arvosana on sama, eli 9/10.

Tämä mennytkin itseltä ohi. Lemppari-genrenä pitää heti ottaa katsomislistalle.
Kyllä, tämä on eräänlainen piilotettu/unohdettu helmi. Scifin ystäville varaukseton suositus.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
416
Dune 2 käyty katsomassa, ja johan oli tykitys. Aivan törkeän hyvä. 5/5, tai IMDB-pistein 9/10.
Kävin tämän katsomassa eilen ja oli kyllä todella hyvä, hyvät roolisuoritukset kaikilta näyttelijöiltä ja audiovisuaalisesti upea. Selvästi parempi kuin ykkösosa joka oli hieman tylsä vaikka muuten hyvä leffa olikin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 899
Tää täytyy kanssa nostaa vähemmän tunnetuista scifi-leffoista esiin, ihan vaikka vaan vaikuttavien avaruuskohtaustensa vuoksi, jos ei leffana olekaan mikään merkkiteos. En tiedä toteaisinko uudelleenkatsomisen perusteella antaneeni turhan korkean arvosana, mutta olen lätkäissyt IMDB:ssä 5/10. Yksi pisteitä ylöspäin hilanneita tekijöitä on ehdottomasti Ennio Morriconen paikoin upeakin musaraita, joka kestää hienosti kuuntelua sellaisenaan.


Siinä yksi esimerkkiraita ja ehkä kohokohta:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165


Näyttää olevan Finnkinon salit tyhjinä ja kriitikoiden arviot 2/5, mutta itse antaisin tälle kyllä arvion 5/5. Heittämällä hienoin Suomi-leffa mitä olen koskaan nähnyt. Toki helppo ymmärtää, että kaikille ei gore tai tämän tyyppinen väkivalta sovi, mutta niille loistava, jotka tykkää vähän tiiviimmästä tunnelmasta ja kovemmasta meiningistä. Taitaa nykyään Korealaiset tehdä näitä enemmän, mutta niistä puuttuu yleensä se tietty tunnelma, joka mielestäni tähän oli saatu ison maailman tyylillä mukaan. Myös näyttelijä valinnat oli osunut hyvin tähän. Musantekijänä (Pri)sonsista tuttu Jussi Huhtala.
Hei, mahtavaa! Piipahdin itse tuossa Prisonsissa mukana yhdessä kohtauksessa vähän avittamassa taisteluiden kanssa aikoinaan. Tässä oma lyhärini jossa oli kuvaajana Esa Jussila - (Pri)sonsin ohjaaja - , jonka just työnsin tubeen. Lyhyt 8 minsan setti jossa pääpainotus on Kaori Kawabuchilla ja hänen kanssaan miekkailulla. (Motion capture näyttelijä, esim. miekkailuita tehnyt Nier Automataan yms) joka tuli Suomeen ja piipahti luonamme. Vähän eri tyylistä kuin (Pri)sons mutta hauskaa tekemistä oli ja voisi iskeä jos maku sama (vähän humoristisempaa vain), kielenä suomi & japani:

 

Liitteet

Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 325
Hei, mahtavaa! Piipahdin itse tuossa Prisonsissa mukana yhdessä kohtauksessa vähän avittamassa taisteluiden kanssa aikoinaan. Tässä oma lyhärini jossa oli kuvaajana Esa Jussila - (Pri)sonsin ohjaaja - , jonka just työnsin tubeen. Lyhyt 8 minsan setti jossa pääpainotus on Kaori Kawabuchilla ja hänen kanssaan miekkailulla. (Motion capture näyttelijä, esim. miekkailuita tehnyt Nier Automataan yms) joka tuli Suomeen ja piipahti luonamme. Vähän eri tyylistä kuin (Pri)sons mutta hauskaa tekemistä oli ja voisi iskeä jos maku sama (vähän humoristisempaa vain), kielenä suomi & japani:

Hienoa settiä! :thumbsup:

Oli kyllä Prisons mahtava yllätys, toki Suomi on liian pieni maa kaikelle, mutta itse menen tällaiset katsomaan ensi-iltoihin!
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 773
Kävin itse katsomaan Dune 2:n tiistaina.
Huima elokuva. Uskomattoman näköinen.
Mutta olisi saanut olla jopa hieman pidempi.
Asioita kypsyteltiin ajan kanssa, mutta silti loppu tuntui tulevan yllättäen.
Kävin katsomassa ensimmäisen osan uudestaan teatterissa juuri ennen toista osaa, eli katsoin yli 5h tuntia Dyyniä melkein putkeen, ja silti tämä tuntui loppuvan kesken.
Ehkä tämä tosiaan vaatii vielä sen kolmannen osan.
(Saa nähdä tuleeko silloin kaksi ekaa uudestaan, jotta voisi viettää 8h leffasalissa...)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 899
Kävin itse katsomaan Dune 2:n tiistaina.
Huima elokuva. Uskomattoman näköinen.
Mutta olisi saanut olla jopa hieman pidempi.
Asioita kypsyteltiin ajan kanssa, mutta silti loppu tuntui tulevan yllättäen.
Kävin katsomassa ensimmäisen osan uudestaan teatterissa juuri ennen toista osaa, eli katsoin yli 5h tuntia Dyyniä melkein putkeen, ja silti tämä tuntui loppuvan kesken.
Ehkä tämä tosiaan vaatii vielä sen kolmannen osan.
(Saa nähdä tuleeko silloin kaksi ekaa uudestaan, jotta voisi viettää 8h leffasalissa...)
Melkein samanlainen suoritus, kuin Angels In American katsominen yhdeltä istumalta elokuvaversiona, siis siinä ainoassa oikeassa muodossa, ei minisarjaksi pätkittynä. Kesto 6h. Keskellä on "väliaika" (intermission), mikä johtuu DVD-levyn vaihdon tarpeesta, kun ei mahdu yhdelle. Silti tuntuu, että loppuu kesken. Voisi jatkua vaikka kuinka pitkään. Pari kertaa katsonut, molemmilla kerroilla yhdeltä istumalta. Tuntuu, kuin muu maailma katoaisi ympäriltä, kokien samalla uskomattoman vahvoja tunnekokemuksia elokuvan kauneudesta, runollisuudesta, käsikirjoituksesta, näyttelijänsuorituksista, ohjauksesta, kuvauksesta, Thomas Newmanin upeasta musiikista. Täydellinen leffa. Mun mielestä selkeesti paras, mitä olen koskaan nähnyt.


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 928
Kuilu | Netflix

Tulipahan tihruttua nyt tuo Peter Franzenin tähdittämä Kuilu kun siitä viikolla uutisoitiin.

Ensimmäinen tunti meni ihan leppoisasti mutta jälkimmäinen 42 minuuttia tuntui melkein ikuisuudelta mentaliteetillä "eikö tämä kohta jo lopu". Tuo loppuosa tuntui välillä jopa tuskalliselta katsoa ja koitin miettiä mikä tässä oikein eniten häiritsi, ja tulin lopputulokseen että se on varmaan se että tässä elokuvassa on kaikki aika perinteisen amerikkalaisen "katastrofi elokuvan" vinkeet aina sitä perinteistä hajonnutta perhettä ja kolmiodraamaa myöten mutta tämän siirtäminen pohjoiseurooppalaiseen miljööseen jossa ihmiset eivät toimi kuten Amerikassa (ainakin elokuvissa) aiheutti ainakin omalla kohdalla jonkinlaisen hylkimisreaktion.

Tätä outoutta lisäsi myös se että vaikka elokuva koitti olla jossain määrin vakava ja jännittävä niin porukkaa varsinkin loppupuolella alkoi kuolla urakalla ja osa mitä tyhmimmillä ja epärealistisimmilla tavoin. Hiukan myös harmitti todella auki jätetty loppu jossa varsinaisesti ei näytetty sen ihmeemmin miten elämä jatkuin (niiden osalta jotka selvisi) sen ihmeemmin.
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
637
Dunen jatko nähty nyt täälläkin ja pieni pettymys oli. Visuaalisesti aivan upea tekele, mutta tarina ei vaan kannatellut ja hahmot ei herättäneet oikein mitään tunteita, vaikka all star cast.
Taistelukohtauksetkin jäi jotenkin vaisuiksi.
3/5.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 034
Katsastin Spacemanin Netflixistä.

Tiesin etukäten että kyseessä oli erikoinen elokuva joka vaatii katsojalta paljon. Ja sitähän se oli. Hieman ahdistava ja älyllinen/taiteellinen elokuva. Oman makuun hieman liian vaativaa kamaa. Tämän jälkeen tekee mieli katsoa jotain kevyttä hömppää tai aivotonta pauketta. Oli siinä pari hienoa kohtausta jotka sai väreet nousemaan mutta kokonaisuus kuitenkin liian älyllinen tälläiselle tyhmälle miehelle.

2+/5

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 034
Kuilu | Netflix

Tulipahan tihruttua nyt tuo Peter Franzenin tähdittämä Kuilu kun siitä viikolla uutisoitiin.

Ensimmäinen tunti meni ihan leppoisasti mutta jälkimmäinen 42 minuuttia tuntui melkein ikuisuudelta mentaliteetillä "eikö tämä kohta jo lopu". Tuo loppuosa tuntui välillä jopa tuskalliselta katsoa ja koitin miettiä mikä tässä oikein eniten häiritsi, ja tulin lopputulokseen että se on varmaan se että tässä elokuvassa on kaikki aika perinteisen amerikkalaisen "katastrofi elokuvan" vinkeet aina sitä perinteistä hajonnutta perhettä ja kolmiodraamaa myöten mutta tämän siirtäminen pohjoiseurooppalaiseen miljööseen jossa ihmiset eivät toimi kuten Amerikassa (ainakin elokuvissa) aiheutti ainakin omalla kohdalla jonkinlaisen hylkimisreaktion.

Tätä outoutta lisäsi myös se että vaikka elokuva koitti olla jossain määrin vakava ja jännittävä niin porukkaa varsinkin loppupuolella alkoi kuolla urakalla ja osa mitä tyhmimmillä ja epärealistisimmilla tavoin. Hiukan myös harmitti todella auki jätetty loppu jossa varsinaisesti ei näytetty sen ihmeemmin miten elämä jatkuin (niiden osalta jotka selvisi) sen ihmeemmin.
Tuli tämänkin katsastettu muutama päivä siten. Aika samalaiset fiilikset kuin tuossa yllä. Loppu olisi saanu olla paremmin linjassa alkupuolen kanssa. Olisi ollut uskottavampi kokonaisuus.

2,5 / 5

 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 795
Napoleon tuli väijyttyä tänään aamupäivällä. Vähän kaksijakoinen fiilis, laadukasta jälkeä kaikinpuolin mutta samalla ehkä aika laskelmoidun yllätyksetön.

Joaquin on nyt ollut sekä Rooman, että Ranskan keisari. :psmoke:
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
140
Jos tankalaisia elokuvia ( mm Jahti, Yhdet vielä, Häiden jälkeen ) on katsonut, niin leffan henki on samalainen, hyvin realistinen ja autenttinen tunnelma ja kuvaus. Em leffoja suosittelen myös katsomaan.
Ja tähän tanskalaisten elokuvien listaan on hyvä lisätä myös Oikeuden metsästäjät (Riders of Justice), joka tulee tänään Yle Teemalta klo 21 ja löytyy myös Yle Areenasta.

IMDB 7,5 tähteä

 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
43
Dream Scenario 5/5
Nicolas Cage esittää yliopistoprofessoria, joka alkaa ilmaantua satunnaisesti ihmisten uniin passiivisena oloneuvoksena. Tohvelisankari yrittää sivuuttaa selittämättömät tapahtumat olankohautuksella, mutta media päättääkin luoda hänestä ilmiön.

Todella hyvä leffa, joka antaa katsojalle tilaa tulkita elokuvaa miten itse tykkää. Nicolas Cage vetää roolin vakavasti. Parhaan kokemuksen saa, kun katsoo tustumatta mitenkään etukäteen.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 778
Ja tähän tanskalaisten elokuvien listaan on hyvä lisätä myös Oikeuden metsästäjät (Riders of Justice), joka tulee tänään Yle Teemalta klo 21 ja löytyy myös Yle Areenasta.
Tämä tuli katsottua areenasta ja on kyllä pisteensä ansainnut. Leffa on hauska, ainakin jos ei ole allerginen mustalle huumorille. Lisäksi se onnistuu samalla tarjoamaan satunnaisesti ihan mainiota toimintaa ja sydämellisiä hahmoja. Juoni on totaalisen päätön ja epärealistinen, mutta kaipa se on vaan plussaa tällaisessa leffassa.
4/5
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 854
Ja tähän tanskalaisten elokuvien listaan on hyvä lisätä myös Oikeuden metsästäjät (Riders of Justice), joka tulee tänään Yle Teemalta klo 21 ja löytyy myös Yle Areenasta.

IMDB 7,5 tähteä

Tämä on kyllä arvosanansa ansainnut, oli kunnon yllätys miten hyvä elokuva oli. :D Tuli naureskeltua myös miten hyvin näyttelijät vetivät omat suorituksensa.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Tämä on kyllä arvosanansa ansainnut, oli kunnon yllätys miten hyvä elokuva oli. :D Tuli naureskeltua myös miten hyvin näyttelijät vetivät omat suorituksensa.
Täytyypä katsastaa tuo. Samalta ohjaajalta löytyy mm. Flickering Lights, The Green Butchers ja Adam’s Apples, jotka ovat kaikki erinomaisia. Viaplayn kautta noita oli ainakin jossain vaiheessa katsottavissa, en tiedä onko vieläkin.
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
140
Täytyypä katsastaa tuo. Samalta ohjaajalta löytyy mm. Flickering Lights, The Green Butchers ja Adam’s Apples, jotka ovat kaikki erinomaisia. Viaplayn kautta noita oli ainakin jossain vaiheessa katsottavissa, en tiedä onko vieläkin.
Kiitos näistä! Tuossa onkin pari sellaista elokuvaa, joista en ole ennen kuullut.. Tanskalaiset osaa kyllä tehdä elokuvia. :thumbsup: Tosiaan ehkä kaikkein paras noista tanskalaisista on edellä mainittu Jahti -elokuva (IMDB 8,3 tähteä).


Yhtenä katselusuosituksena voisi antaa elokuvan Vangitut (Prisoners, IMDB 8,1 tähteä), joka on aikamoinen monelle tuntematon helmi. Isot suositukset tälle.


 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 034
Ja tähän tanskalaisten elokuvien listaan on hyvä lisätä myös Oikeuden metsästäjät (Riders of Justice), joka tulee tänään Yle Teemalta klo 21 ja löytyy myös Yle Areenasta.

IMDB 7,5 tähteä

Tuli kanssa katsastetua tämä. Ja tämähän oli erinomainen pätkä. Poikkeava, hauska, synkkä, herkkä..
Ei tsiisus mikä puuhanelikko :)
Kiitos hyvästä vinkistä !

4/5
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.04.2021
Viestejä
52
The Beekeeper (2024) - IMDb
No niin nyt on John Rambo kohdannut voittajansa (tai ainakin kovan haastajan). Yhden miehen pysäyttämätön armeija Adam Clay:cool: Ei haittaa kuka on vastassa: poliisi, FBI, SWAT, pari palkkasotilasporukkaa, Secret Service jne. Adam Clay kävelee mäiskimis-/ammuntakohtauksista voittajana ja usein vielä ampumatta ketään:thumbsup:

Mutta on leffa kyllä niin epäuskottavia kohtauksia täynnä, että mietin pitäisikö antaa vain kaksi tähteä, mutta kun alkuvuosi on ollut niin huono toimintaleffojen osalta, niin annan ***/*****
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 034
Täytyypä katsastaa tuo. Samalta ohjaajalta löytyy mm. Flickering Lights, The Green Butchers ja Adam’s Apples, jotka ovat kaikki erinomaisia. Viaplayn kautta noita oli ainakin jossain vaiheessa katsottavissa, en tiedä onko vieläkin.
Adams' Apples tuli katsottua tuon luettuani. Tämä oli pari astetta mustempaa huumoria kuin tuo em. Oikeuden metsästäjät, mutta siinä oli tunnistettavsissa paljon samankaltaisuuksia. Synkkä, hieman Kaurismäkeläinen tunnelma ja yllättävä. Mukana oli rutkasti mustaa huumoria joka ei varmasti hymyilytä kaikkia. Itselläni upposi varsin hyvin. Varsin hieno elokuva genressään ja muistan varmasti jälkeenpäinkin. Kannatti katsoa ! On hienoa saada toisilta vinkkejä näistä piilotetuista helmistä, joita ei muuten ikinä löytäisi.

Ehkä yllättävin kommentti tuli vaimolta, joka leffan päätteksi sanoi , ihan hyvä. Tämä on paljon häneltä, koska tämän tyyppiset elokuvat ei ole todellakaan hänen mieligenreään.

Kaikessa kieroudessaan 4/5

 

buko

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
118
Aiemmin tänä vuonna oli puhetta tästä ja oli niin omituinen kun osasinkin odottaa. Katsoin sen ainoastaan Barry Keoghanin vuoksi. Pari leffaa oon siltä nähny ja jotenkin tykästynyt tyyppiin. Osaa kyllä näytellä omituisia rooleja. Odotan innolla, että mites käy Masters of Airin kanssa. No itse leffa olisi voinut olla ehkä vähän lyhyempi. Ei tosiankaan sovi ihan kaikille omituisen juonensa vuoksi (en paljasta enempää!), mutta sanotaan nyt, että 8/10.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 034
Kandahar (Prime )

Putlerin Geran toimintapätkä, joten odotukset eivät ihan hirveen korkealla olleet. Mutta tämä oli mielestäni ihan OK leffa, mutta kuitenkin sellainen helposti unohdettava. Jotenkin tälläinen eksoottinen ympäristö tuo näihin tusinaleffoihin jotain ekstraa, ja niin nytkin. Hyvää ja leppoisaa viihdettä sohvallalöhöilyn kylkiäiseksi.

3/5

 

Hetzer

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
476
Upgrade - Tämä on nähty aiemminkin mutta ilmeisesti edellisestä kerrasta on aikaa kun suurin osa tapahtumista oli hämärän peitossa. Ja kyllähän tämä vaan maistui edelleen, varsin pätevä ja paikoin brutaali pieni sci-fi leffa jota voi kyllä suositella.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 931
Leffafriikinä; Dune 2 nähty nyt kolmesti. Kotiteatterissa ei saa mitään tollaista kun leffassa. Yleensä otan uusinnat omalta valkokankaalta, mutta toi oli pakko mennä katsomaan yhä uudelleen.
Jossain pienesti toivon että jää tohon. Avoin loppu ois tolle leffaparille jopa hyvä. Kirjahan jatkuu sitten vaikka mihin, mutta mun mielestä olisi hyvä näin.
Edelleen 5 tähteä.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
278
Dyyni 2 käyty myös katsomassa. Alkuperäisen olen nähnyt pariin otteeseen, eikä Lynchin visiot oikein auenneet. Villeneuven versio avasi tarinaa jotenkin paremmin, varsinkin kun en ole kirjaa lukenut.

Tarinallisesti Blade Runner on lähempänä omaa mielenkiintoa, mutta ihan ohjaajan ja teknisen toteutuksen takia kävin katsomassa. Eikä muuten tarvinnut pettyä. Atmos ääniraita pauhasi kyllä mallikkaasti. Varmaan paras Atmos äänimaailma minkä olen kuullut. Toki myös visuaalisesti upeaa katsottavaa.

Vähän oli pitänyt teinimeininki rakkaustarinaa vetää liikaa mukaan, mikä tällaista kyynikkoa hieman rasitti. En muista oliko se alkuperäisessä noin esillä? Pitkiä pätkiähän nuo molemmat oli. Olisikohan ollut bisnesmielessä parempi pilkkoa trilogiaksi parempien lipputulojen takia, vai olisiko sitten rikkonut liikaa tuota tarinaa?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 555
Viestejä
4 219 042
Jäsenet
71 066
Uusin jäsen
MoonGamer

Hinta.fi

Ylös Bottom