Mitä mieltä tälläisestä Powerin ja Postin tapauksesta?

Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
78
Ostin TODELLA kalliin 85" telkkarin Black Friday tarjouksesta Powerin nettikaupasta. Tilausta tehdessä valitsin Keskiviikolle kotiinkuljetuksen Sisäänkannolla Lavarahtina. Ne sitten soittivat seuraavana Maanantaina ja kertoivat, että Keskiviikkona ei sovikkaan? TV:n tuonti vaan se on sitten Tiistaina tai Perjantaina. Tarjouduin itse toiseksi kantajaksi (selässä useampi välilevynpullistus), koska tämä Tiistaikaan ei olisi muuten käynyt. Postin asiakaspalvelija sanoi puhelimessa, että TV:n jakaja voi olla suostumatta kantaa TV:tä sisälle ja silloin se jää pihaan. Kuulema riippuu mikä kuski kyseessä ja millä "päällä" se on. Sanoin, että jos se TV tuodaan Tiistaina niin kyllä se nyt sisälle asti pitää kantaa (asun yksin metsän keskellä). Sitten tuli Tiistai ja Postin auto ajoi pihaan. TV oli tungettu sellaiseen Postin pikkupakuun selälteen kaadettuna (ei mahtunut pystyyn sinne autoon). Se laatikko painaa melkein 70kg ja telkkari on sellainen kynänpaksuinen. Pakkaus laatikossa on myös ihan selvät merkinnät (nuolet ylös päin), että TV pitää kuljettaa pystyasennossa. Tilasin myös oston yhteydessä TV:lle Calman kalibroinnin mistä en ole vieläkään saanut minkäänlaista kalibrointi lappua (olisi pitänyt olla TV:n laatikon sisällä). Kolme päivää nyt venannut, että milloin Powerilta tulee kalibrointi arvot jos tulevat ollenkaan. Liekö edes tallennettu arvoja minnekkään kun ei ollut laitettu lappuakaan laatikon sisälle.

Olin neljä kertaa Postin kanssa yhteydessä ja kaksi niiden virkailijaakin sanoivat, että TV:n paketin kanssa ei ole toimittu oikein. Posti sanoi, että niiden vika. Ota yhteyttä lähettäjään (Power) he hoitavat korvauksen (lähettäjä on tässä tapauksessa korvaus velvollinen) ja veloittavat sen sitten Postilta takaisin. Poweri taas sanoi, että ihan oikein kaikki toimineet, eivät korvaa mtn (ei edes sitä kuljetusta). Kerroin tuon postille ja ne sanoivat, että ilmoita Powerista kuluttaja-asiamiehelle. Noin kalliin television ostaminen on itselleni sellainen "once in a life time" ostos (en ole rikas, tai edes hyvin toimeentuleva) niin kyllähän nyt tuo pistää pääkopan kiuhumaan. Muuten tarkka/huolehtivainen aina omista tavaroistani. Kai se on sitten oma vika kun tilasin kuljetuksen Postin kautta. Matkahuollolla olisin ottanut, mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin Posti ja miksi Power. Koska "Power pisteet" ostoksista.
 
Onko se TV rikki, vai ahdistaako pelkästään kuljetus ja mahdollisesti puuttuva kalibrointi (joka on todennäköisesti ihan yhtä tyhjän kanssa joka tapauksessa)?

Ja mikä taulu-tv painaa 70kg?
 
Onko se TV rikki, vai ahdistaako pelkästään kuljetus ja mahdollisesti puuttuva kalibrointi (joka on todennäköisesti ihan yhtä tyhjän kanssa joka tapauksessa)?

Ja mikä taulu-tv painaa 70kg?
Laatikko, ei TV. TV painaa jalustan kanssa 54kg. Otin Calman kalibroinni lähinnä sen takia kun oli tarjouksessa ja tarkistavat pikselit samalla/vaihtavat uuteen. Kyllä itse ainakin haluan saada sellaista palvelua mistä olen maksanut, eli sinun sanojasi lainaten "ahdistaa" se kuljetus.
 
Laatikko, ei TV. TV painaa jalustan kanssa 54kg. Otin Calman kalibroinni lähinnä sen takia kun oli tarjouksessa ja tarkistavat pikselit samalla/vaihtavat uuteen. Kyllä itse ainakin haluan saada sellaista palvelua mistä olen maksanut, eli sinun sanojasi lainaten "ahdistaa" se kuljetus.
Melko painava pahvilaatikko. :D

Mutta joo, ymmärrän kyllä että eihän tuo ihan putkeen ole mennyt ja reklamaation myötä luulisi olevan myyjänkin etu ihan jo pelkästään PR-mielessä korjata puutteet (ainakin se kalibrointilomake) ja antaa edes jonkinlainen hyvitys toimitusvaiheen ongelmien vuoksi. Tosin en tiedä miten se teidän puhelu on mennyt, eli vaikka sisäänkannosta olisi maksettu aiemmin liikkeessä, niin eihän se enää sitten tietenkään päde, jos on hätäpäissään sovittu puhelimessa toisenlainen toimitus ajankohdan muuttumisen kanssa. Normaalistihan se sisäänkanto on tosiaan erillinen lisämaksullinen palvelu, eli jos tilataan tavallinen toimitus, niin se ei sisällä tällaisten tuotteiden kohdalla kuin tontille kuljetuksen. Eikä se TV siitä rikki mene, vaikka sitä kuljetettaisiin hetkellisesti vaakatasossa, kunhan siinä ei ole päällä mitään painavaa jne.

Mitään "pikselitakuuta" se Powerin kalibrointi ei tietääkseni sisällä. Se niiden kalibrointi on muutenkin ihan liukuhihnakamaa.

Tälle aiheelle voisi muuten sopia paremmin tämä ketju:

 
Melko painava pahvilaatikko. :D

Mutta joo, ymmärrän kyllä että eihän tuo ihan putkeen ole mennyt ja reklamaation myötä luulisi olevan myyjänkin etu ihan jo pelkästään PR-mielessä korjata puutteet (ainakin se kalibrointilomake) ja antaa edes jonkinlainen hyvitys toimitusvaiheen ongelmien vuoksi. Tosin en tiedä miten se teidän puhelu on mennyt, eli vaikka sisäänkannosta olisi maksettu aiemmin liikkeessä, niin eihän se enää sitten tietenkään päde, jos on hätäpäissään sovittu puhelimessa toisenlainen toimitus ajankohdan muuttumisen kanssa. Normaalistihan se sisäänkanto on tosiaan erillinen lisämaksullinen palvelu, eli jos tilataan tavallinen toimitus, niin se ei sisällä tällaisten tuotteiden kohdalla kuin tontille kuljetuksen.

Tälle aiheelle voisi muuten sopia paremmin tämä ketju:

Noin isot TV:t myydään vain sisäänkannolla, ainakaan ostaessa ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Se oli myös ehtoni siinä Tiistain toimituksessa (mikä kyllä toteutui, vaikkakin olin itsekkin kantamassa), että se pitää kantaa sisälle. Eihän sitä nyt tuohon pihallekkaan voi jättää, lähimmät kaverit asuvat Jyväskylässä :D Kyllä se kalibrointi tiedosto on kuulema sieltä tulossa, ei ne voi sössiä sitäkin. Koitan vaihtaa aiheen ketjun, heti kun keksin miten se tehdään. Todella harvoin tulee mitään tälläisiä foorumeita käytettyä.
 
ja kyllä se kalibrointi sisältää "pikselitakuun", varmistin vielä asian chatin kautta ennen TV:n ostoa. Kyllä omat tietoni ovat varmoja tietoja.
 
Pakkaus laatikossa on myös ihan selvät merkinnät (nuolet ylös päin), että TV pitää kuljettaa pystyasennossa.
Nämä kuljetussuunnat ei perinteisesti kiinnosta yhtäkään logistiikkafirmaa, postia joskus voi kiinnostaa jos on ostanut erilliskäsiteltävä -lisäpalvelun. Mutta kiinnostaako ihan toimitusketjun loppuun asti on korkeampien voimien käsissä, yleensä tuo kuljetus on se haastavin.

Ja kuten todettua, ei tuo haittaa tee telkulle laisinkaan. Tämä on plasma-TV ajan uskomuksia, ne oikeasti meni hajalle joskus lappeellaan kuljetettuna.
 
Noin isot TV:t myydään vain sisäänkannolla, ainakaan ostaessa ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Se oli myös ehtoni siinä Tiistain toimituksessa (mikä kyllä toteutui, vaikkakin olin itsekkin kantamassa), että se pitää kantaa sisälle. Eihän sitä nyt tuohon pihallekkaan voi jättää, lähimmät kaverit asuvat Jyväskylässä :D Kyllä se kalibrointi tiedosto on kuulema sieltä tulossa, ei ne voi sössiä sitäkin. Koitan vaihtaa aiheen ketjun, heti kun keksin miten se tehdään. Todella harvoin tulee mitään tälläisiä foorumeita käytettyä.
ja kyllä se kalibrointi sisältää "pikselitakuun", varmistin vielä asian chatin kautta ennen TV:n ostoa. Kyllä omat tietoni ovat varmoja tietoja.
Kalibrointia mainostavalla sivulla Powerissa ei ole mainintaa tuosta pikselitakuusta, mutta ehkä sinä olet sen sitten selvittänyt. Tuo "nämä myydään aina vain sisäänkannolla" ei ainakaan pidä paikkaansa, kun juuri pari kuukautta sitten ostin itse 75" television ja se toimitettiin nimenomaan vain tontille ja sisäänkannosta olisi pitänyt maksaa ekstraa.
 
Omassa tapauksessa sitä ei voinut tilata kuin sisäänkannolla ja siitä oli vielä oli vielä maininta tilausta tehdessä. Menee varmaankin paikkakunnan mukaan. Se sinun "pikselitakuu" menee tähän:

TV:n HDR-kalibrointipalvelu sisältää:

  • Television laadun tarkastus
 
On kyllä huonosti kerrottu Powerin sivuilla mitä tuo kotiinkuljetus nyt oikeasti sisältää. Paria isompaa telkkaria yritin tilata eikä tullut lisäpalveluna tuota sisäänkantoa tarjolle (pakkauksen purku / roskat pois varmaan sellainen ettei ne tuskin ala pihalla purkamaan pakettia), ellei tuo nyt oikeasti ole kaupunki/postinumero riippuvainen. Pelkkä kotiinkuljetus taitaa ihan puhtaasti olla että raahaavat sen vain ensimmäiselle ulko-ovelle asti.

Power:
Postin kotiinkuljetus: yleisin toimitusvaihtoehto myymälöistä ja keskusvarastolta

Posti:
Kotiinkuljetuksen lisäpalvelut
Sisäänkanto

Voit ostaa sisäänkannon lisäpalveluna kuljetukseesi (kuljetuksen maksimipaino 85 kg). Kuljettaja ja kantoapulainen kantavat tilaamasi tuotteen sisälle asuntoosi. Paikan voit valita itse, kunhan siihen on esteetön pääsy. Huom! Muista suojata lattiat koko kantoreitiltä. Kuljettajat käyttävät turvakenkiä myös sisätiloissa.
 
Se sinun "pikselitakuu" menee tähän:

TV:n HDR-kalibrointipalvelu sisältää:

  • Television laadun tarkastus
Onko tuosta laadun tarkastuksesta erikseen kirjallista kuvausta mitä se tarkalleen ottaen sisältää ja siinä nimenomaan mainitaan, että etsitään mahdolliset vialliset pikselit ja valkataan täysin virheetön niiden osalta? Nimittäin tuo laadun tarkastus on kyllä hyvin tulkinnan varainen käsite.
Siksi ottaisin varauksella suullisesti saadun tiedon johon tuo chat myös tavallaan menee, mutta jos sinulla on litterointi tallessa tuosta chatista niin siihen tietty kannattaa vedota, jos viallisia pikseleitä löytyy.
 
Alkuperäinen kuva Postin appista "Sisäänkanto" ja nyt se on muuttunut "Lähetys on toimitettu pihallesi".

power.fi.jpg
 
Onko tuosta laadun tarkastuksesta erikseen kirjallista kuvausta mitä se tarkalleen ottaen sisältää ja siinä nimenomaan mainitaan, että etsitään mahdolliset vialliset pikselit ja valkataan täysin virheetön niiden osalta? Nimittäin tuo laadun tarkastus on kyllä hyvin tulkinnan varainen käsite.
Siksi ottaisin varauksella suullisesti saadun tiedon johon tuo chat myös tavallaan menee, mutta jos sinulla on litterointi tallessa tuosta chatista niin siihen tietty kannattaa vedota, jos viallisia pikseleitä löytyy.
Kuten jo aikaisemmin kerroin, juttelin chatin kanssa etukäteen ja kysyin asiasta. Kysyin vielä asiasta, että jos ruudusta löydetään yksikin kuollut pikseli, meneekö TV vaihtoon? Minulle sanottiin kyllä menee ja annettiin linkki kalibrointi tuote sivuille. Tuo nyt ei varmaan ole tämä jutun pointti. Siihen lisäpalveluun kyllä olen tyytyväinen, heti kun vain saan kalibroinnin tulokset. Siitä vain kysymään asiaa Powerin chatistä, näin minulle siellä sanottiin.
 
Alkuperäinen kuva Postin appista "Sisäänkanto" ja nyt se on muuttunut "Lähetys on toimitettu pihallesi".

power.fi.jpg
Tämän osalta monesti alkuolettamus on väärä, lähettäjä tahalleen tai tahattomasti lähettää mielestään paketin eikä kuljetusyksikköä/rahtia. Sitten kun lähetys hinnoitellaan Postilla, sinne tulee oikeat mitat ja paino sekä lähetyslaji muuttuu näiden mukaisesti johon ei sitten oletuksena kuulu esim sisäänkantoa.
 
Voisin kivenkovaan väittää, että myös Powerin sivuilla oli myös suluissa sisäänkato kun tein tilausta. Enää siellä ei ollut sitä ja koitin vielä samalla telkarilla. En kai mä nyt sitä ilman sisällekantoa ala tilaamaan. Se olisi jäänyt tuohon pihaan Lauantaihin asti kun kaveri tulee käymään.
 
Kuten jo aikaisemmin kerroin, juttelin chatin kanssa etukäteen ja kysyin asiasta. Kysyin vielä asiasta, että jos ruudusta löydetään yksikin kuollut pikseli, meneekö TV vaihtoon? Minulle sanottiin kyllä menee ja annettiin linkki kalibrointi tuote sivuille
Jospa tarkoitti vain sitä, että sen voit itse vaihtaa ja tuohan joka tapauksessa onnistuu joka vehkeelle niiden 60 päivän palautusoikeuden puitteissa.
Lähinnä tässä pointti se, että uskoisin vain sitä mistä paperilla on kerrottu erikseen.
 
Löytyi screenshot puhelimesta keskustelusta Powerin asiakaspalvelijan (Powerin chat) kanssa. Keskustelu meni näin tai ainakin sen loppu,
Minä: Kalibroinnin yhteydessä tarkistetaan kuolleet pikselit, mitä sitten jos löytyy niitä?
Powerin asiakaspalvelija: Sitten telkkari vaihdetaan uuteen samalla hetkellä.
 
Löytyi screenshot puhelimesta keskustelusta Powerin asiakaspalvelijan (Powerin chat) kanssa. Keskustelu meni näin tai ainakin sen loppu,
Minä: Kalibroinnin yhteydessä tarkistetaan kuolleet pikselit, mitä sitten jos löytyy niitä?
Powerin asiakaspalvelija: Sitten telkkari vaihdetaan uuteen samalla hetkellä.
No sittenhän tuossa ei ole mitään epäselvää, tuohon voit vedota.
Mutta asian vierestä, haluaisinpa nähdä, että tuollaisessa tilanteessa purettaisiin vaikka 10 OLEDia sen takia, että niistä lähes kaikista saattaa löytyä yksittäinen tai useampi viallinen alipikseli, kun ihan etsimällä etsitään, eli voi olla mustalla kaikki pois päältä mutta jossain muissa sävyissä voikin yksittäinen pikseli palaakin vaikka vihreänä tai punaisena, yleensä syy, että jokin alipikseleistä pimeänä. Esim. kaikissa omissa OLEDeissa ollut 1 tai 2 tuollaista ja ne nokka ruudussa kiinni sieltä löytää. Se on tietty kokonaan eri juttu, jos koko pikseli loistaa kirkkaana koko ajan myös mustalla ruudulla.
 
Ei telkkareiden pikseleissä ole edelleenkään mitään vikaa, luitko edes koko keskustelua. Ainakin se on selvinnyt minulle (viimeistään näiden keskusteluiden jälkeen), että tämä on selvä keissi kuluttaja-asiamiehelle. Näyttää olevan kaikki tarvittavat tiedotkin valmiina, sitä siis täyttämään.
Voin infota miten asiassa käy, jos jotain kiinnostaa.
 
Ei telkkareiden pikseleissä ole edelleenkään mitään vikaa, luitko edes koko keskustelua. Ainakin se on selvinnyt minulle (viimeistään näiden keskusteluiden jälkeen), että tämä on selvä keissi kuluttaja-asiamiehelle. Näyttää olevan kaikki tarvittavat tiedotkin valmiina, sitä siis täyttämään.
Voin infota miten asiassa käy, jos jotain kiinnostaa.
Luin kyllä mutta kun aloit itse painottamaan mm. tätä pikselitakuuta ja muutkin siitä kommentoivat niin vaikutti, että asiassa on jotain keskusteltavaa mutta ilmeisesti ei.
Lähinnä minulle on epäselvää, että mikä tuossa nyt on sitten vialla, että pitää kuluttaja-asiamiehelle valittaa?
Eikö se toosa ole kaiken jälkeen silti ehjänä sisällä kotonasi eikä jossain tien poskella sään armoilla.
Ja ilmeisesti se kalibrointilappukin on tulossa...?
Voisin kuvitella ettei tuossa kovin ihmeitä kuluttaja-asiamiehen kautta näin ollessa ole luvassa, mielipahasta ne ei tuskin ala asiaa käsittelemään. Vai mikä tuossa on nyt se "selvä keissi" mielestäsi?
Jos tuosta nyt jotain hyvitystä voisi saada niin sen tontille tuonti vs sisäänkantorahtien hintaerotusta myyjän hinnaston mukaan. Onko paria kymppiä, hinta hatusta vedetty. Jos se on rikki kuljetuksen jälkeen niin sitten tietysti uutta tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Luin kyllä mutta kun aloit itse painottamaan mm. tätä pikselitakuuta ja muutkin siitä kommentoivat niin vaikutti, että asiassa on jotain keskusteltavaa mutta ilmeisesti ei.
Lähinnä minulle on epäselvää, että mikä tuossa nyt on sitten vialla, että pitää kuluttaja-asiamiehelle valittaa?
Eikö se toosa ole kaiken jälkeen silti ehjänä sisällä kotonasi eikä jossain tien poskella sään armoilla.
Ja ilmeisesti se kalibrointilappukin on tulossa...?
Voisin kuvitella ettei tuossa kovin ihmeitä kuluttaja-asiamiehen kautta näin ollessa ole luvassa, mielipahasta ne ei ala asiaa käsittelemään.
Jos tuosta nyt jotain hyvitystä voisi saada niin sen tontille tuonti vs sisäänkantorahtien hintaerotusta myyjän hinnaston mukssn. Onko paria kymppiä, hinta hatusta vedetty. Jos se on rikki kuljetuksen jälkeen niin sitten tietysti uutta tilalle.
Korjasin vain muiden väittämät oikeiksi.
 
Sen vaan sanon että tuo kalibrointi on hieman kyseenalaista palvelua. TV:n omilla säädöillä ne koittaa säätää, joka lähteeseen sopivaksi? :think: :cigar2:
Ainiin, en nyt päässyt kärryille että oliko telkussa joku vika, vai miksi suotta kuluttajasuojaa hätistellään?
 
Viimeksi muokattu:
Sen vaan sanon että tuo kalibrointi on hieman kyseenalaista palvelua. TV:n omilla säädöillä ne koittaa säätää, joka lähteeseen sopivaksi? :think: :cigar2:
Vähän samaa mieltä, mutta ei se kuva ainakaan huonompi ole kalibroituna (ja se oli tarjouksessa). Tuon hemmetin pikselihomman takia sen otinkin. Menee se sitten nyt jatkossa Powerin mukaan miten menee.
 
Vähän samaa mieltä, mutta ei se kuva ainakaan huonompi ole kalibroituna (ja se oli tarjouksessa). Tuon hemmetin pikselihomman takia sen otinkin. Menee se sitten nyt jatkossa Powerin mukaan miten menee.

Näyttikkö se pakkaus siltä että olisi avattu ja käytetty pöydällä "kalibroinnissa"? :think: Itseäni huolettaa jo pelkästään tuon kokoisen TV:n purkaminen pöydälle liikkeen toimesta, ja takaisin pakkaus. Varmaan kohtelevat silkkihansikkain yhtään paneelia kuormittamatta. :think: Riippuen TV valmistajasta pikseliviat menee takuuseen. No, nämä on omia aatteitani, kukin tekee miten tykkää ja parhaaksi näkee, ei siinä.
 
Näyttikkö se pakkaus siltä että olisi avattu ja käytetty pöydällä "kalibroinnissa"? :think: Itseäni huolettaa jo pelkästään tuon kokoisen TV:n purkaminen pöydälle liikkeen toimesta, ja takaisin pakkaus. Varmaan kohtelevat silkkihansikkain yhtään paneelia kuormittamatta. :think: Riippuen TV valmistajasta pikseliviat menee takuuseen. No, nämä on omia aatteitani, kukin tekee miten tykkää ja parhaaksi näkee, ei siinä.
Veikkaan, että kaikkein isoimmat telkkarit kalibroidaan "laatikossa". Esim. television jalkakin asennetaan pystyasennossa (laatikon pitkät sivut kaatuvat alas ja TV jää pystyyn, jalalle on tilaa asentaa alhaalta), olisi melkein mahdotonta asentaa jalkaa vaaka-asennossa rikkomatta telkkaria. Televisio oli kyllä sen näköinen, että paketti on aukaistu. Se oli likainen takaa, älä kysy miksi (en tiedä, enkä halua tietää).
 
No sittenhän tuossa ei ole mitään epäselvää, tuohon voit vedota.
Mutta asian vierestä, haluaisinpa nähdä, että tuollaisessa tilanteessa purettaisiin vaikka 10 OLEDia sen takia, että niistä lähes kaikista saattaa löytyä yksittäinen tai useampi viallinen alipikseli, kun ihan etsimällä etsitään, eli voi olla mustalla kaikki pois päältä mutta jossain muissa sävyissä voikin yksittäinen pikseli palaakin vaikka vihreänä tai punaisena, yleensä syy, että jokin alipikseleistä pimeänä. Esim. kaikissa omissa OLEDeissa ollut 1 tai 2 tuollaista ja ne nokka ruudussa kiinni sieltä löytää. Se on tietty kokonaan eri juttu, jos koko pikseli loistaa kirkkaana koko ajan myös mustalla ruudulla.
Samaa mieltä sun kanssa tuosta "laadun tarkastuksesta". Eihän se Powerin kannalta ole järkevää liiketoimintaa. Kuinka moni sitten tuota asiaa tietääkään (näköjään ei kovin moni).
 
Väitän parin muun postaajan tapaan, etteivät tee liikkeessä mitään kattavia pikselitarkistuksia tämän kokoisille 4k-televisiolle. Voivat tietenkin sanoa ihan mitä tahansa, kun luottavat siihen, ettei asiakas kuitenkaan huomaa. Näin voivat huoletta tehdä, kun laitteella on kuitenkin 60 vrk palautusoikeus. Ja se kalibrointikin on näissä tyypillisesti suunnilleen sitä, että laitetaan samat asetukset kaikkiin jonkin valmiin listan mukaan ja otetaan hyväuskoisilta rahat pois. Tai sitten korkeintaan joku satunnainen keittiösuunnittelija kahvitaukonsa lomassa vähän sohii kalibrointilaitteen kanssa tietämättä mitä tekee ja miten kalibrointi pitäisi millekin laitteelle suorittaa (tyypillisesti se pitää tehdä jokaiselle eri kuvasignaalille erikseen). En itse asiassa liiemmin ihmettelisi, vaikka jokainen asiakas saisi aina saman tulosteen, jonka voi sitten laittaa vaikka TV:n viereen kehyksiin. :D

Se on ihan sama mitä väittävät mainosmateriaaleissa, tai varsinkaan missään aspan chatissa, jossa joku botti tai kesähessu vastailee mitä sattuu. Mutta siis toki jos sieltä on jotain lupauksia saanut ja keskusteluhistoria löytyy, niin sen perusteella voi ehkä vaatia jotain kompensaatiota/vaihtoa, mikäli paneelissa on pikselivikoja, mutta siinäpä se sitten aika pitkälti onkin. Näytön voi tosiaan vaihtaa joka tapauksessa 60 päivän sisällä, mutta kuljetukset pitää silloin maksaa itse. Tuossa tapauksessa saattaisi ehkä onnistua Powerin kustannuksella.

Oli miten oli, sitä en ihan oikeastikaan tiedä, että mihin tässä sitä kuluttaja-asiamiehestä tarvitaan? Mikä siis on se vahinko tai vääryys mikä tässä on tapahtunut? Jos se on se puuttuva kalibrointilappu, niin se ei kiinnosta kuluttaja-asiamiestä ennen kuin myyjälle on annettu mahdollisuus korjata tilanne.

Ja oli siitä sisäänkannosta sovittu ostohetkellä ihan mitä tahansa alkuperäisen toimitusajan kanssa, niin ei sillä ole mitään merkitystä, kun aloittaja kertoi ihan itse, että siinä vaiheessa kun Postista oli ilmoitettu etteivät pysty toimittamaan pakettia sovittuna päivänä, oli hän sopinut että on itse auttamassa kantamisessa toisena haluamanaan päivänä (kun ei se päivä olisi muuten sopinut) ja että Postista oli samalla kerralla puhelimessa sanottu, että kuljettaja voi sitten kieltäytyä sisäänkannosta. Nyt kun niin kävi, niin tuli paha mieli.

Jos kantaminen oli todellinen ongelma, niin myös se kaikkivoipa kuluttaja-asiamies kysyisi ensimmäisenä, että miksei toimituspäivää voinut sopia Postin kanssa sellaiseksi jolloin sisäänkanto onnistuu heidän toimesta, mikäli sellainen palvelu oli oikeasti sovittu siihen alkuperäiseen toimitukseen?
 
Kylläpä tuossa koko asiassa meni moni asia vihkoon. Posti itse on jo myöntänyt usempaan otteeseen virheensä kuljetuksen suhteen (muutenkin ihmetyttää koko Postin toiminta Maanantaisen puhelun perusteella). Poweri vain päätti Postinkin puolesta, että he (Posti) eivät ole tehneet mitään virhettä. Liekö eivät jaksa enää käsitellä Postin toiminnasta aiheutuneita valituksia emt. Kummalista käyttäytymistä molemmista suunnista. Ehkä ymmärrät kun tilaat kalliin television mihin olet sijoittanut kaikki rahasi ja näet sen selälteen ängettynä sellaiseen pikkupakuun? Tai sitten et. Ehtoni oli Tiistain toimitukselle, että se kannetaan sisälle (aivan kuten alkuperäisessä maksetussa toimitustavassa). Minun ei varmaan tarvitse alkaa avaamaan enempää terveydentilaani välilevynpullistumista ja lukuisista muista tuki- ja liikuntaelinvaivoista. Koen vain, että en ole saanut maksamastani palvelusta, sitä mitä luvattiin. Voidaan kyllä järjestää joku galluppi, kuinka moni asiakas olisi tyytyväinen jos uusi televisio saapuisi kuvailemalla tavalla. Ehkä olen väärässä tai ehkä ei, sen saa päättää kuluttuja-asiamies.
 
Asiassa olisi voinut käydä huonomminkin. TV voisi olla myös tuolla etupihalla ja katsoisin sitä asunnon sisältä ikkunan läpi (tämähän ei ollut sarkasmia) Kenen vika se olisi silloin, no minun tietenkin. Jokatapauksessa surkeaa asiakaspalvelua.
 
Edit:
Kyllä se kalibrointi todistus on kuulema tulossa Powerin mukaan. Samasta asiasta maininnut jo useampaan otteeseen.

Eli se puoli on kunnossa.

Ei telkkareiden pikseleissä ole edelleenkään mitään vikaa, luitko edes koko keskustelua. Ainakin se on selvinnyt minulle (viimeistään näiden keskusteluiden jälkeen), että tämä on selvä keissi kuluttaja-asiamiehelle. Näyttää olevan kaikki tarvittavat tiedotkin valmiina, sitä siis täyttämään.
Voin infota miten asiassa käy, jos jotain kiinnostaa.
Jos nyt kuitenkin ensin ottaisit yhteyttä sinne telkan myyjälle ja kysyisit sitä kalibrointi lappua, jos sellainen on luvattu.
Ilmeisesti se telkka on luvatusti muuten kalibroitu ja tarkastettu, eli siitä ei muuta huomautettavaa.

Ja lappua ei ole ja sellainen on luvattu niin sitten vaihtoehtona on joku lapun arvoinen hyvitys, tai sitten tekevät uuden lapun (mittauksen), ilmeisesti sitä lappua haluat documentiksi säädöistä ja saavutetuista arvoista.

Jos ei yhteisymmärrystä synny, niin seuraava paikka on sitten se paikallinen kuluttajaneuvonta. Sen verran voi valmistautua että ottaa mukaan ne lupaukset siitä kalibrointilapusta ja vastaukset miksi eivät suostu toimittaan ja mahdolliset sovintoehdotukset. Kannattaa myös sanallistaa miksi se lappu on tärkeä. SIllä nyt minulle jäi käsitys että kalibrointi oli ensisijaisesti ostettu sen takia että tarkistavat näytön ennen toimitusta ja tärkeä tekiä oli se että se oli tarjouksessa.

Eli tässä sinänsä vaikuttaa että sait sen mitä ostit, ja lapun arvo ei nyt ole sen kalibroinnin hintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Asiassa olisi voinut käydä huonomminkin. TV voisi olla myös tuolla etupihalla ja katsoisin sitä asunnon sisältä ikkunan läpi (tämähän ei ollut sarkasmia) Kenen vika se olisi silloin, no minun tietenkin. Jokatapauksessa surkeaa asiakaspalvelua.
Siis ymmärsin että se telkka tuotiin sisälle, kävikö tässä nyt niin ettei tuotu, ja ilmeisesti se on vähän epäselvää että oliko sitä sisäänkantoa myyty. Tässä on mielikuvia siitä että välttämättä ei ole sisäänkantoa tilattu, vaan se on saattannut olla ostajan mielikuva.

Jos nyt on käynyt niin että telkka jäi pihalle, niin kaiva ne Powerin paperit mistä selviää että tilattu sisäänkanto. Sitten vielä kerran myyjään yhteyttä, telkka jäi pihalle, joudun kantamaan itse, ja että tässä documentissa, kuituissa todistus että tilattu ja maksettu sisään kanto. Koska et ole postin asiakas niin et voi sinne reklamoida, niin hyvitys Powerilta, riidelköön postin kanssa. Rivi myyjä ei välttämättä tunne prosesseja. niin sitten pyydä neuvotteleen esimiehen kanssa.


Olihan se sisälle asti tuotu. Ei tässä tainnut oikein jäädä mitään.

Kyllä se kalibrointi todistus on kuulema tulossa Powerin mukaan. Samasta asiasta maininnut jo useampaan otteeseen.
Eli se on kunnossa, hyvä.
Lainata voi jos vastaa johonkin viestiin, pysyy tarina ketju kasassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kenen vika se olisi silloin, no minun tietenkin. Jokatapauksessa surkeaa asiakaspalvelua.
Tässä kiteytyvät koko tapauksen olennaiset seikat sen jälkitoimituksena tulevan kalibrointilappusen lisäksi.

En olisi tyytyväinen kokonaisuuteen minäkään, mutta en kuitenkaan syyttelisi omista virheistäni muita. Kuluttaja-asiamies ei ota kantaa yksittäisiin riitatapauksiin, joten oikea paikka olisi Kuluttajariitalautakunta, mutta ei heitäkään kannata vaivata tällaisissa asioissa, kun siinä menee vaan kaikkien aikaa ja verovaroja hukkaan. Sinulla on nyt käsittääkseni uusi ja täysin toimiva TV ja se lappukin on tulossa, joten ei muuta kuin nautit uudesta hankinnasta ja unohdat kaikki tuollaiset pienet vastoinkäymiset.
 
Jos ei ala korvausta kuulumaan, niin voit laittaa aina asiasta viestiä höpöhöpö-lehdistölle ja tämän ketjun Powerille.
Julkisuus alkaa yleensä tuottamaan korvauksia.
 
Siis ymmärsin että se telkka tuotiin sisälle, kävikö tässä nyt niin ettei tuotu, ja ilmeisesti se on vähän epäselvää että oliko sitä sisään kantoa myyty. Tässä on mielikuvia siitä että välttämättä ei ole sisään kantoa tilattu, vaan se on saattannut olla ostajan mielikuva.

Jos nyt on käynyt niin että telkka jäi pihalle, niin kaiva ne Powerin paperit mistä selviää että tilattu sisäänkanto. Sitten vielä kerran myyjään yhteyttä, telkka jäi pihalle, joudun kantamaan itse, ja että tässä documentissa, kuituissa todistus että tilattu ja maksettu sisään kanto. Koska et ole postin asiakas niin et voi sinne reklamoida, niin hyvitys Powerilta, riidelköön postin kanssa. Rivi myyjä ei välttämättä tunne prosesseja. niin sitten pyydä neuvotteleen esimiehen kanssa.

Eli se on kunnossa, hyvä.
Lainata voi jos vastaa johonkin viestiin, pysyy tarina ketju kasassa.
Vahingossa unohtui laittaa (viestin vastaaminen). Ei ole ollut mielikuvia, enköhän mä ne "mielikuvat" ole bunkannut jo useampaan otteeseen. Ei jäänyt pihalle kun kyttäsin koko aamun postin autoa ja menin itse kanto avuksi (kun puhelimessa sanoivat, että huonolla "tuurilla" se voi jäädä pihaan). Kiitokset kaikille hyville vinkeistä. Itse olen sanottavani sanonut, galluppia odotellessa (ihan vain mielenkiinnosta).
 
Siis ymmärsin että se telkka tuotiin sisälle, kävikö tässä nyt niin ettei tuotu, j....
Tilausta tehdessä valitsin Keskiviikolle kotiinkuljetuksen Sisäänkannolla Lavarahtina.

Noin isot TV:t myydään vain sisäänkannolla, ainakaan ostaessa ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Se oli myös ehtoni siinä Tiistain toimituksessa (mikä kyllä toteutui, vaikkakin olin itsekkin kantamassa), että se pitää kantaa sisälle

Kyllä se kalibrointi todistus on kuulema tulossa Powerin mukaan. Samasta asiasta maininnut jo useampaan otteeseen.

Se oli tuotukkin sisälle. Eli täss toimituspäiväksi sovittu keskiviikkon sijaan telkka oli tuotu tiistaina. sovittu asiakkaan kanssa.
Ei niin tärkeä kalibrointi lappu on jälkkärissä

Se oliko sisäänkanto tilattu ja maksettu jäi vähän epäselväksi.

En ehkä lähtisi iltapäivälehteen kertoon tarinaa.

Jos posti on luvannut hyvittää Powerille jotain niin sitä vastaan voi yrittää tingata Powerilta jotain kaupanpäällistä , ja vähän antaa palautetta asiakaspalvelusta. Jos sinulla tallella lupauksen antaneen postin edustajan tiedot, niin anne ne myyjälle. Tässä voi toki olla se mahku että postin edustaja on vain pelannut itsensä pois sysäämällä asiakkaan Powerin ongelmaksi. Ehkä se kympin hyvitys jää Powerilta saamatta.
 
Viimeksi muokattu:
O
Voisin kivenkovaan väittää, että myös Powerin sivuilla oli myös suluissa sisäänkato kun tein tilausta. Enää siellä ei ollut sitä ja koitin vielä samalla telkarilla. En kai mä nyt sitä ilman sisällekantoa ala tilaamaan. Se olisi jäänyt tuohon pihaan Lauantaihin asti kun kaveri tulee käymään.
Tässä lainaukseni sisäänkanto kysymykseesi. Postin appissa oli myös alunperin maininta sisäänkannosta mikä muuttui jälkikäteen kotiintoimitukseksi.
 
Ja oli maksettu. Ei siellä edes ollut muita toimitusvaihtoehtoja (vain Postin kotiinkuljetus sisäänkannolla). Sanotaan, että olen asiasta 99% varma. Ehkä siitäkin löytyy vedenpitävä kuva todisteeksi. Kaksi sitä piti tulla alunperin kantamaan, tuli kyllä selväksi Maanantaisen puhelun aikana.
 
O

Tässä lainaukseni sisäänkanto kysymykseesi. Postin appissa oli myös alunperin maininta sisäänkannosta mikä muuttui jälkikäteen kotiintoimitukseksi.
Tässä on sellainen inhimillisen virheen vaara että on ajatellut että ilman muuta se tuodaan sisälle, onhan se niin iso jne. kuka sitä uloskaan haluaisi. Jos siitä ei kuitenkaan ole sopparissa, kuitissa mainintaan, tai jos netistä tilasit eikä tilausvahvituksessa, mainintaa. Eikä sitä näy niiden sivuilla, ja muuiden kokemukset myös sellaisia että se on erillinen lisäpalvelu. Perus kotiinkuljetus on se perinteinen ovelle. (siis näissä ulkomaalaisissa ketjuissa, se nurin mennyt paikallinen 90 luvulla saatto tuoda sisällä ja saatää kanavat näkyviin)

Mutta joka tapauksessa se tuotiin sinulle sisälle, eli se onnistu. Jos nyt jotain hyvitystä väärästä päivästä lähdet tinkaan, niin tsekkaa ensin mitä siinä kuitissa lukee, tai tilausvahvistuksessa. Jos ei lue sisälletuontia tarkoittavaa niin ehkä ei kannata reklamoida siitä että tuotiin sisälle...

Jos sisälletuonti kuituissa luvattu, ja nimenomaan keskiviikkona, niin voihan sitä yrittää jotain tingata kun pate toi tiistaina. vähän sitten miettiä miksi se keskiviikko oli niin tärkeä


Edit: tullut väliin viestiä
Ja oli maksettu. Ei siellä edes ollut muita toimitusvaihtoehtoja (vain Postin kotiinkuljetus sisäänkannolla). Sanotaan, että olen asiasta 99% varma. Ehkä siitäkin löytyy vedenpitävä kuva todisteeksi. Kaksi sitä piti tulla alunperin kantamaan, tuli kyllä selväksi Maanantaisen puhelun aikana.
Tarkoitatko sitä että kuitti/soppari/vahvistus on hukkunut, vai sitä että niissä ei puhuta sisääkannosta.
 
Ja oli maksettu. Ei siellä edes ollut muita toimitusvaihtoehtoja (vain Postin kotiinkuljetus sisäänkannolla). Sanotaan, että olen asiasta 99% varma. Ehkä siitäkin löytyy vedenpitävä kuva todisteeksi. Kaksi sitä piti tulla alunperin kantamaan, tuli kyllä selväksi Maanantaisen puhelun aikana.
Joo joo, mutta sinä itse vaihdoit kuljetuksen sellaiselle päivälle, jolloin se ei onnistunut ja siitä sinulle kyllä kerrottiin, kuten itse sanoit. Jos se sisäänkantopalvelu oli ostettu, niin varmasti se olisi myös hoitunut, mutta vain eri päivänä. Et sinä tuosta ainakaan voi mitään hyvitystä saada.

Btw. Viestejä voi editoida, jos tulee jotain lisättävää mieleen, eli foorumilla ei ole suositeltavaa lähettää montaa viestiä peräkkäin ketjun loppuun.
 
Joo joo, mutta sinä itse vaihdoit kuljetuksen sellaiselle päivälle, jolloin se ei onnistunut ja siitä sinulle kyllä kerrottiin, kuten itse sanoit. Jos se sisäänkantopalvelu oli ostettu, niin varmasti se olisi myös hoitunut, mutta vain eri päivänä. Et sinä tuosta ainakaan voi mitään hyvitystä saada.

Btw. Viestejä voi editoida, jos tulee jotain lisättävää mieleen, eli foorumilla ei ole suositeltavaa lähettää montaa viestiä peräkkäin ketjun loppuun.

Sanoin, että JOS tv tuodaan Tiistaina se pitää tuoda sisäänkantona, luonnollisesti. Postin vastaus oli ympäripyöreä, että ehkä se tuodaan sisälle, ehkä ei (minut saivat vakuutettua, että pihaan eivät sitä jätä). Älä vääristele koko ajan sanomisiani, Happihyppelyn paikka. Sun pointti on asian tiimoilta tullut selväksi. Tässä myös hyvät pointit Postin lähettämästä sähköpostista: "Olen hyvin pahoillani, että TV on toimitettu liian pienellä autolla ja virheellisessä asennossa. Jos lähettäjä ei halua tehdä tässä yhteistyötä, olethan yhteydessä Kuluttajavirastoon. Sinun yhteydenottosi tapausnumero Postille on..."
 
Sanoin, että JOS tv tuodaan Tiistaina se pitää tuoda sisäänkantona, luonnollisesti. Postin vastaus oli ympäripyöreä, että ehkä se tuodaan sisälle, ehkä ei (minut saivat vakuutettua, että pihaan eivät sitä jätä). Älä vääristele koko ajan sanomisiani, Happihyppelyn paikka. Sun pointti on asian tiimoilta tullut selväksi. Tässä myös hyvät pointit Postin lähettämästä sähköpostista: "Olen hyvin pahoillani, että TV on toimitettu liian pienellä autolla ja virheellisessä asennossa. Jos lähettäjä ei halua tehdä tässä yhteistyötä, olethan yhteydessä Kuluttajavirastoon. Sinun yhteydenottosi tapausnumero Postille on..."
En ole vääristellyt mitään. Tässä lainaus sinun omasta aloituspostauksestasi:
Maanantaina ja kertoivat, että Keskiviikkona ei sovikkaan? TV:n tuonti vaan se on sitten Tiistaina tai Perjantaina. Tarjouduin itse toiseksi kantajaksi (selässä useampi välilevynpullistus), koska tämä Tiistaikaan ei olisi muuten käynyt. Postin asiakaspalvelija sanoi puhelimessa, että TV:n jakaja voi olla suostumatta kantaa TV:tä sisälle ja silloin se jää pihaan. Kuulema riippuu mikä kuski kyseessä ja millä "päällä" se on. Sanoin, että jos se TV tuodaan Tiistaina niin kyllä se nyt sisälle asti pitää kantaa (asun yksin metsän keskellä).
Et voi alkaa vaatimaan Postilta palvelua, jota ei ole haluamanasi päivänä tarjolla.

Ymmärrän turhautumisen, mutta vaikuttaa siltä että liioittelet asiaa melkoisesti. Sinä kysyit ketjun otsikossa, että "mitä mieltä tällaisesta", joten ei passaa vetää hernettä nenään jos siihen vastataan.
 
Viimeksi muokattu:
Kantamiseen tarvitaan kaksi. Vaikka tarjouduinkin toiseksi kantajaksi se ei silti estä sitä, etteikö se tv olisi voinut jäädä siihen pihaan. Sydän särkyi kun näki tv:n selälteen (ehkä mä sitten liioittelen asiaa, kerran kun niin sanot).
En ole vääristellyt mitään. Tässä lainaus sinun omasta aloituspostauksestasi:

Et voi alkaa vaatimaan Postilta palvelua, jota ei ole haluamanasi päivänä tarjolla.

Ymmärrän turhautumisen, mutta vaikuttaa siltä että liioittelet asiaa melkoisesti. Sinä kysyit ketjun otsikossa, että "mitä mieltäni tällaisesta", joten ei passaa vetää hernettä nenään jos siihen vastataan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 820
Viestejä
4 517 701
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom