Mitä mieltä tälläisestä Powerin ja Postin tapauksesta?

Ostin TODELLA kalliin 85" telkkarin Black Friday tarjouksesta Powerin nettikaupasta. Tilausta tehdessä valitsin Keskiviikolle kotiinkuljetuksen Sisäänkannolla Lavarahtina. Ne sitten soittivat seuraavana Maanantaina ja kertoivat, että Keskiviikkona ei sovikkaan? TV:n tuonti vaan se on sitten Tiistaina tai Perjantaina. Tarjouduin itse toiseksi kantajaksi (selässä useampi välilevynpullistus), koska tämä Tiistaikaan ei olisi muuten käynyt. Postin asiakaspalvelija sanoi puhelimessa, että TV:n jakaja voi olla suostumatta kantaa TV:tä sisälle ja silloin se jää pihaan. Kuulema riippuu mikä kuski kyseessä ja millä "päällä" se on. Sanoin, että jos se TV tuodaan Tiistaina niin kyllä se nyt sisälle asti pitää kantaa (asun yksin metsän keskellä). Sitten tuli Tiistai ja Postin auto ajoi pihaan. TV oli tungettu sellaiseen Postin pikkupakuun selälteen kaadettuna (ei mahtunut pystyyn sinne autoon). Se laatikko painaa melkein 70kg ja telkkari on sellainen kynänpaksuinen. Pakkaus laatikossa on myös ihan selvät merkinnät (nuolet ylös päin), että TV pitää kuljettaa pystyasennossa. Tilasin myös oston yhteydessä TV:lle Calman kalibroinnin mistä en ole vieläkään saanut minkäänlaista kalibrointi lappua (olisi pitänyt olla TV:n laatikon sisällä). Kolme päivää nyt venannut, että milloin Powerilta tulee kalibrointi arvot jos tulevat ollenkaan. Liekö edes tallennettu arvoja minnekkään kun ei ollut laitettu lappuakaan laatikon sisälle.

Olin neljä kertaa Postin kanssa yhteydessä ja kaksi niiden virkailijaakin sanoivat, että TV:n paketin kanssa ei ole toimittu oikein. Posti sanoi, että niiden vika. Ota yhteyttä lähettäjään (Power) he hoitavat korvauksen (lähettäjä on tässä tapauksessa korvaus velvollinen) ja veloittavat sen sitten Postilta takaisin. Poweri taas sanoi, että ihan oikein kaikki toimineet, eivät korvaa mtn (ei edes sitä kuljetusta). Kerroin tuon postille ja ne sanoivat, että ilmoita Powerista kuluttaja-asiamiehelle. Noin kalliin television ostaminen on itselleni sellainen "once in a life time" ostos (en ole rikas, tai edes hyvin toimeentuleva) niin kyllähän nyt tuo pistää pääkopan kiuhumaan. Muuten tarkka/huolehtivainen aina omista tavaroistani. Kai se on sitten oma vika kun tilasin kuljetuksen Postin kautta. Matkahuollolla olisin ottanut, mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin Posti ja miksi Power. Koska "Power pisteet" ostoksista.

Onko se TV rikki, vai ahdistaako pelkästään kuljetus ja mahdollisesti puuttuva kalibrointi (joka on todennäköisesti ihan yhtä tyhjän kanssa joka tapauksessa)?

Ja mikä taulu-tv painaa 70kg?

Onko se TV rikki, vai ahdistaako pelkästään kuljetus ja mahdollisesti puuttuva kalibrointi (joka on todennäköisesti ihan yhtä tyhjän kanssa joka tapauksessa)?

Ja mikä taulu-tv painaa 70kg?
Laatikko, ei TV. TV painaa jalustan kanssa 54kg. Otin Calman kalibroinni lähinnä sen takia kun oli tarjouksessa ja tarkistavat pikselit samalla/vaihtavat uuteen. Kyllä itse ainakin haluan saada sellaista palvelua mistä olen maksanut, eli sinun sanojasi lainaten "ahdistaa" se kuljetus.

Laatikko, ei TV. TV painaa jalustan kanssa 54kg. Otin Calman kalibroinni lähinnä sen takia kun oli tarjouksessa ja tarkistavat pikselit samalla/vaihtavat uuteen. Kyllä itse ainakin haluan saada sellaista palvelua mistä olen maksanut, eli sinun sanojasi lainaten "ahdistaa" se kuljetus.
Melko painava pahvilaatikko. :D

Mutta joo, ymmärrän kyllä että eihän tuo ihan putkeen ole mennyt ja reklamaation myötä luulisi olevan myyjänkin etu ihan jo pelkästään PR-mielessä korjata puutteet (ainakin se kalibrointilomake) ja antaa edes jonkinlainen hyvitys toimitusvaiheen ongelmien vuoksi. Tosin en tiedä miten se teidän puhelu on mennyt, eli vaikka sisäänkannosta olisi maksettu aiemmin liikkeessä, niin eihän se enää sitten tietenkään päde, jos on hätäpäissään sovittu puhelimessa toisenlainen toimitus ajankohdan muuttumisen kanssa. Normaalistihan se sisäänkanto on tosiaan erillinen lisämaksullinen palvelu, eli jos tilataan tavallinen toimitus, niin se ei sisällä tällaisten tuotteiden kohdalla kuin tontille kuljetuksen. Eikä se TV siitä rikki mene, vaikka sitä kuljetettaisiin hetkellisesti vaakatasossa, kunhan siinä ei ole päällä mitään painavaa jne.

Mitään "pikselitakuuta" se Powerin kalibrointi ei tietääkseni sisällä. Se niiden kalibrointi on muutenkin ihan liukuhihnakamaa.

Tälle aiheelle voisi muuten sopia paremmin tämä ketju:

Melko painava pahvilaatikko. :D

Mutta joo, ymmärrän kyllä että eihän tuo ihan putkeen ole mennyt ja reklamaation myötä luulisi olevan myyjänkin etu ihan jo pelkästään PR-mielessä korjata puutteet (ainakin se kalibrointilomake) ja antaa edes jonkinlainen hyvitys toimitusvaiheen ongelmien vuoksi. Tosin en tiedä miten se teidän puhelu on mennyt, eli vaikka sisäänkannosta olisi maksettu aiemmin liikkeessä, niin eihän se enää sitten tietenkään päde, jos on hätäpäissään sovittu puhelimessa toisenlainen toimitus ajankohdan muuttumisen kanssa. Normaalistihan se sisäänkanto on tosiaan erillinen lisämaksullinen palvelu, eli jos tilataan tavallinen toimitus, niin se ei sisällä tällaisten tuotteiden kohdalla kuin tontille kuljetuksen.

Tälle aiheelle voisi muuten sopia paremmin tämä ketju:

Noin isot TV:t myydään vain sisäänkannolla, ainakaan ostaessa ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Se oli myös ehtoni siinä Tiistain toimituksessa (mikä kyllä toteutui, vaikkakin olin itsekkin kantamassa), että se pitää kantaa sisälle. Eihän sitä nyt tuohon pihallekkaan voi jättää, lähimmät kaverit asuvat Jyväskylässä :D Kyllä se kalibrointi tiedosto on kuulema sieltä tulossa, ei ne voi sössiä sitäkin. Koitan vaihtaa aiheen ketjun, heti kun keksin miten se tehdään. Todella harvoin tulee mitään tälläisiä foorumeita käytettyä.

ja kyllä se kalibrointi sisältää "pikselitakuun", varmistin vielä asian chatin kautta ennen TV:n ostoa. Kyllä omat tietoni ovat varmoja tietoja.

Pakkaus laatikossa on myös ihan selvät merkinnät (nuolet ylös päin), että TV pitää kuljettaa pystyasennossa.
Nämä kuljetussuunnat ei perinteisesti kiinnosta yhtäkään logistiikkafirmaa, postia joskus voi kiinnostaa jos on ostanut erilliskäsiteltävä -lisäpalvelun. Mutta kiinnostaako ihan toimitusketjun loppuun asti on korkeampien voimien käsissä, yleensä tuo kuljetus on se haastavin.

Ja kuten todettua, ei tuo haittaa tee telkulle laisinkaan. Tämä on plasma-TV ajan uskomuksia, ne oikeasti meni hajalle joskus lappeellaan kuljetettuna.

Noin isot TV:t myydään vain sisäänkannolla, ainakaan ostaessa ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Se oli myös ehtoni siinä Tiistain toimituksessa (mikä kyllä toteutui, vaikkakin olin itsekkin kantamassa), että se pitää kantaa sisälle. Eihän sitä nyt tuohon pihallekkaan voi jättää, lähimmät kaverit asuvat Jyväskylässä :D Kyllä se kalibrointi tiedosto on kuulema sieltä tulossa, ei ne voi sössiä sitäkin. Koitan vaihtaa aiheen ketjun, heti kun keksin miten se tehdään. Todella harvoin tulee mitään tälläisiä foorumeita käytettyä.
ja kyllä se kalibrointi sisältää "pikselitakuun", varmistin vielä asian chatin kautta ennen TV:n ostoa. Kyllä omat tietoni ovat varmoja tietoja.
Kalibrointia mainostavalla sivulla Powerissa ei ole mainintaa tuosta pikselitakuusta, mutta ehkä sinä olet sen sitten selvittänyt. Tuo "nämä myydään aina vain sisäänkannolla" ei ainakaan pidä paikkaansa, kun juuri pari kuukautta sitten ostin itse 75" television ja se toimitettiin nimenomaan vain tontille ja sisäänkannosta olisi pitänyt maksaa ekstraa.

Omassa tapauksessa sitä ei voinut tilata kuin sisäänkannolla ja siitä oli vielä oli vielä maininta tilausta tehdessä. Menee varmaankin paikkakunnan mukaan. Se sinun "pikselitakuu" menee tähän:

TV:n HDR-kalibrointipalvelu sisältää:

• Television laadun tarkastus

On kyllä huonosti kerrottu Powerin sivuilla mitä tuo kotiinkuljetus nyt oikeasti sisältää. Paria isompaa telkkaria yritin tilata eikä tullut lisäpalveluna tuota sisäänkantoa tarjolle (pakkauksen purku / roskat pois varmaan sellainen ettei ne tuskin ala pihalla purkamaan pakettia), ellei tuo nyt oikeasti ole kaupunki/postinumero riippuvainen. Pelkkä kotiinkuljetus taitaa ihan puhtaasti olla että raahaavat sen vain ensimmäiselle ulko-ovelle asti.

Power:
Postin kotiinkuljetus: yleisin toimitusvaihtoehto myymälöistä ja keskusvarastolta

Posti:
Kotiinkuljetuksen lisäpalvelut
Sisäänkanto

Voit ostaa sisäänkannon lisäpalveluna kuljetukseesi (kuljetuksen maksimipaino 85 kg). Kuljettaja ja kantoapulainen kantavat tilaamasi tuotteen sisälle asuntoosi. Paikan voit valita itse, kunhan siihen on esteetön pääsy. Huom! Muista suojata lattiat koko kantoreitiltä. Kuljettajat käyttävät turvakenkiä myös sisätiloissa.

Se sinun "pikselitakuu" menee tähän:

TV:n HDR-kalibrointipalvelu sisältää:

• Television laadun tarkastus
Onko tuosta laadun tarkastuksesta erikseen kirjallista kuvausta mitä se tarkalleen ottaen sisältää ja siinä nimenomaan mainitaan, että etsitään mahdolliset vialliset pikselit ja valkataan täysin virheetön niiden osalta? Nimittäin tuo laadun tarkastus on kyllä hyvin tulkinnan varainen käsite.
Siksi ottaisin varauksella suullisesti saadun tiedon johon tuo chat myös tavallaan menee, mutta jos sinulla on litterointi tallessa tuosta chatista niin siihen tietty kannattaa vedota, jos viallisia pikseleitä löytyy.

Alkuperäinen kuva Postin appista "Sisäänkanto" ja nyt se on muuttunut "Lähetys on toimitettu pihallesi".

power.fi.jpg

Onko tuosta laadun tarkastuksesta erikseen kirjallista kuvausta mitä se tarkalleen ottaen sisältää ja siinä nimenomaan mainitaan, että etsitään mahdolliset vialliset pikselit ja valkataan täysin virheetön niiden osalta? Nimittäin tuo laadun tarkastus on kyllä hyvin tulkinnan varainen käsite.
Siksi ottaisin varauksella suullisesti saadun tiedon johon tuo chat myös tavallaan menee, mutta jos sinulla on litterointi tallessa tuosta chatista niin siihen tietty kannattaa vedota, jos viallisia pikseleitä löytyy.
Kuten jo aikaisemmin kerroin, juttelin chatin kanssa etukäteen ja kysyin asiasta. Kysyin vielä asiasta, että jos ruudusta löydetään yksikin kuollut pikseli, meneekö TV vaihtoon? Minulle sanottiin kyllä menee ja annettiin linkki kalibrointi tuote sivuille. Tuo nyt ei varmaan ole tämä jutun pointti. Siihen lisäpalveluun kyllä olen tyytyväinen, heti kun vain saan kalibroinnin tulokset. Siitä vain kysymään asiaa Powerin chatistä, näin minulle siellä sanottiin.

Alkuperäinen kuva Postin appista "Sisäänkanto" ja nyt se on muuttunut "Lähetys on toimitettu pihallesi".

power.fi.jpg
Tämän osalta monesti alkuolettamus on väärä, lähettäjä tahalleen tai tahattomasti lähettää mielestään paketin eikä kuljetusyksikköä/rahtia. Sitten kun lähetys hinnoitellaan Postilla, sinne tulee oikeat mitat ja paino sekä lähetyslaji muuttuu näiden mukaisesti johon ei sitten oletuksena kuulu esim sisäänkantoa.

Voisin kivenkovaan väittää, että myös Powerin sivuilla oli myös suluissa sisäänkato kun tein tilausta. Enää siellä ei ollut sitä ja koitin vielä samalla telkarilla. En kai mä nyt sitä ilman sisällekantoa ala tilaamaan. Se olisi jäänyt tuohon pihaan Lauantaihin asti kun kaveri tulee käymään.

Kuten jo aikaisemmin kerroin, juttelin chatin kanssa etukäteen ja kysyin asiasta. Kysyin vielä asiasta, että jos ruudusta löydetään yksikin kuollut pikseli, meneekö TV vaihtoon? Minulle sanottiin kyllä menee ja annettiin linkki kalibrointi tuote sivuille
Jospa tarkoitti vain sitä, että sen voit itse vaihtaa ja tuohan joka tapauksessa onnistuu joka vehkeelle niiden 60 päivän palautusoikeuden puitteissa.
Lähinnä tässä pointti se, että uskoisin vain sitä mistä paperilla on kerrottu erikseen.

Löytyi screenshot puhelimesta keskustelusta Powerin asiakaspalvelijan (Powerin chat) kanssa. Keskustelu meni näin tai ainakin sen loppu,
Minä: Kalibroinnin yhteydessä tarkistetaan kuolleet pikselit, mitä sitten jos löytyy niitä?
Powerin asiakaspalvelija: Sitten telkkari vaihdetaan uuteen samalla hetkellä.

Löytyi screenshot puhelimesta keskustelusta Powerin asiakaspalvelijan (Powerin chat) kanssa. Keskustelu meni näin tai ainakin sen loppu,
Minä: Kalibroinnin yhteydessä tarkistetaan kuolleet pikselit, mitä sitten jos löytyy niitä?
Powerin asiakaspalvelija: Sitten telkkari vaihdetaan uuteen samalla hetkellä.
No sittenhän tuossa ei ole mitään epäselvää, tuohon voit vedota.
Mutta asian vierestä, haluaisinpa nähdä, että tuollaisessa tilanteessa purettaisiin vaikka 10 OLEDia sen takia, että niistä lähes kaikista saattaa löytyä yksittäinen tai useampi viallinen alipikseli, kun ihan etsimällä etsitään, eli voi olla mustalla kaikki pois päältä mutta jossain muissa sävyissä voikin yksittäinen pikseli palaakin vaikka vihreänä tai punaisena, yleensä syy, että jokin alipikseleistä pimeänä. Esim. kaikissa omissa OLEDeissa ollut 1 tai 2 tuollaista ja ne nokka ruudussa kiinni sieltä löytää. Se on tietty kokonaan eri juttu, jos koko pikseli loistaa kirkkaana koko ajan myös mustalla ruudulla.

Ei telkkareiden pikseleissä ole edelleenkään mitään vikaa, luitko edes koko keskustelua. Ainakin se on selvinnyt minulle (viimeistään näiden keskusteluiden jälkeen), että tämä on selvä keissi kuluttaja-asiamiehelle. Näyttää olevan kaikki tarvittavat tiedotkin valmiina, sitä siis täyttämään.
Voin infota miten asiassa käy, jos jotain kiinnostaa.

Ei telkkareiden pikseleissä ole edelleenkään mitään vikaa, luitko edes koko keskustelua. Ainakin se on selvinnyt minulle (viimeistään näiden keskusteluiden jälkeen), että tämä on selvä keissi kuluttaja-asiamiehelle. Näyttää olevan kaikki tarvittavat tiedotkin valmiina, sitä siis täyttämään.
Voin infota miten asiassa käy, jos jotain kiinnostaa.
Luin kyllä mutta kun aloit itse painottamaan mm. tätä pikselitakuuta ja muutkin siitä kommentoivat niin vaikutti, että asiassa on jotain keskusteltavaa mutta ilmeisesti ei.
Lähinnä minulle on epäselvää, että mikä tuossa nyt on sitten vialla, että pitää kuluttaja-asiamiehelle valittaa?
Eikö se toosa ole kaiken jälkeen silti ehjänä sisällä kotonasi eikä jossain tien poskella sään armoilla.
Ja ilmeisesti se kalibrointilappukin on tulossa...?
Voisin kuvitella ettei tuossa kovin ihmeitä kuluttaja-asiamiehen kautta näin ollessa ole luvassa, mielipahasta ne ei tuskin ala asiaa käsittelemään. Vai mikä tuossa on nyt se "selvä keissi" mielestäsi?
Jos tuosta nyt jotain hyvitystä voisi saada niin sen tontille tuonti vs sisäänkantorahtien hintaerotusta myyjän hinnaston mukaan. Onko paria kymppiä, hinta hatusta vedetty. Jos se on rikki kuljetuksen jälkeen niin sitten tietysti uutta tilalle.

Viimeksi muokattu:
Luin kyllä mutta kun aloit itse painottamaan mm. tätä pikselitakuuta ja muutkin siitä kommentoivat niin vaikutti, että asiassa on jotain keskusteltavaa mutta ilmeisesti ei.
Lähinnä minulle on epäselvää, että mikä tuossa nyt on sitten vialla, että pitää kuluttaja-asiamiehelle valittaa?
Eikö se toosa ole kaiken jälkeen silti ehjänä sisällä kotonasi eikä jossain tien poskella sään armoilla.
Ja ilmeisesti se kalibrointilappukin on tulossa...?
Voisin kuvitella ettei tuossa kovin ihmeitä kuluttaja-asiamiehen kautta näin ollessa ole luvassa, mielipahasta ne ei ala asiaa käsittelemään.
Jos tuosta nyt jotain hyvitystä voisi saada niin sen tontille tuonti vs sisäänkantorahtien hintaerotusta myyjän hinnaston mukssn. Onko paria kymppiä, hinta hatusta vedetty. Jos se on rikki kuljetuksen jälkeen niin sitten tietysti uutta tilalle.
Korjasin vain muiden väittämät oikeiksi.

Sen vaan sanon että tuo kalibrointi on hieman kyseenalaista palvelua. TV:n omilla säädöillä ne koittaa säätää, joka lähteeseen sopivaksi? :think: :cigar2:
Ainiin, en nyt päässyt kärryille että oliko telkussa joku vika, vai miksi suotta kuluttajasuojaa hätistellään?

Viimeksi muokattu:
Sen vaan sanon että tuo kalibrointi on hieman kyseenalaista palvelua. TV:n omilla säädöillä ne koittaa säätää, joka lähteeseen sopivaksi? :think: :cigar2:
Vähän samaa mieltä, mutta ei se kuva ainakaan huonompi ole kalibroituna (ja se oli tarjouksessa). Tuon hemmetin pikselihomman takia sen otinkin. Menee se sitten nyt jatkossa Powerin mukaan miten menee.

Vähän samaa mieltä, mutta ei se kuva ainakaan huonompi ole kalibroituna (ja se oli tarjouksessa). Tuon hemmetin pikselihomman takia sen otinkin. Menee se sitten nyt jatkossa Powerin mukaan miten menee.

Näyttikkö se pakkaus siltä että olisi avattu ja käytetty pöydällä "kalibroinnissa"? :think: Itseäni huolettaa jo pelkästään tuon kokoisen TV:n purkaminen pöydälle liikkeen toimesta, ja takaisin pakkaus. Varmaan kohtelevat silkkihansikkain yhtään paneelia kuormittamatta. :think: Riippuen TV valmistajasta pikseliviat menee takuuseen. No, nämä on omia aatteitani, kukin tekee miten tykkää ja parhaaksi näkee, ei siinä.

Näyttikkö se pakkaus siltä että olisi avattu ja käytetty pöydällä "kalibroinnissa"? :think: Itseäni huolettaa jo pelkästään tuon kokoisen TV:n purkaminen pöydälle liikkeen toimesta, ja takaisin pakkaus. Varmaan kohtelevat silkkihansikkain yhtään paneelia kuormittamatta. :think: Riippuen TV valmistajasta pikseliviat menee takuuseen. No, nämä on omia aatteitani, kukin tekee miten tykkää ja parhaaksi näkee, ei siinä.
Veikkaan, että kaikkein isoimmat telkkarit kalibroidaan "laatikossa". Esim. television jalkakin asennetaan pystyasennossa (laatikon pitkät sivut kaatuvat alas ja TV jää pystyyn, jalalle on tilaa asentaa alhaalta), olisi melkein mahdotonta asentaa jalkaa vaaka-asennossa rikkomatta telkkaria. Televisio oli kyllä sen näköinen, että paketti on aukaistu. Se oli likainen takaa, älä kysy miksi (en tiedä, enkä halua tietää).

No sittenhän tuossa ei ole mitään epäselvää, tuohon voit vedota.
Mutta asian vierestä, haluaisinpa nähdä, että tuollaisessa tilanteessa purettaisiin vaikka 10 OLEDia sen takia, että niistä lähes kaikista saattaa löytyä yksittäinen tai useampi viallinen alipikseli, kun ihan etsimällä etsitään, eli voi olla mustalla kaikki pois päältä mutta jossain muissa sävyissä voikin yksittäinen pikseli palaakin vaikka vihreänä tai punaisena, yleensä syy, että jokin alipikseleistä pimeänä. Esim. kaikissa omissa OLEDeissa ollut 1 tai 2 tuollaista ja ne nokka ruudussa kiinni sieltä löytää. Se on tietty kokonaan eri juttu, jos koko pikseli loistaa kirkkaana koko ajan myös mustalla ruudulla.
Samaa mieltä sun kanssa tuosta "laadun tarkastuksesta". Eihän se Powerin kannalta ole järkevää liiketoimintaa. Kuinka moni sitten tuota asiaa tietääkään (näköjään ei kovin moni).

Statistiikka

Viestiketjuista
259 789
Jäsenet
74 475
Uusin jäsen
odeTK
Back
Ylös Bottom